Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2020, 22:02   #261
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er wordt hier zeer retorisch en gewild provocant egoistisch gediscusseerd. Persoonlijk hoef ik me geen zorgen te maken want ik draai nog steeds economisch mee. Maar in de toekomst emigreer ik dan beter naar een land waar ik betaal voor economische zorgen waar ze me niet in de gang laten creperen omdat ik te duur ben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niemand die hysterisch doet, neemt dat au serieux want het zou hun hysterie onderlijnen, en vooral hun groot egoisme.
Gewoon zeer arrogante, balorige zelfoverschatting en ultra-egoïsme.
Oud 25 december 2020, 22:12   #262
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, het probleem is dat de wetenschap en medische wereld mensen te lang in leven houd.
Mijn ex-schoonmoeder loopt vandaag op haar 82ste rond met 4 bypasse en een pacemaker.
Ze slikt pillen tegen haar ouderdoms suikerziekte en moet om de 4 maanden een chemobaxter krijgen.
Zonder al deze medische en wetenschappelijke ingrepen was zij al enkele jaren geleden overleden.
Ongelooflijk. Je zou dus liever hebben dat ze je schoonmoeder laten sterven.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 22:38   #263
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 3 miljoen JAREN ZIJN VERLOREN. Voorgoed. Hun leven wordt niet verlengd om die verloren tijd in te halen he.
Best mogelijk. Jongeren gaan er niet dood van. Ze kunnen hun leven verder zetten, nadien.
Wie dood is, is dood voor altijd, en laat nabestaanden na.
Oud 25 december 2020, 22:41   #264
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"dood gaan" heeft geen betekenis, dat is gans het punt, aangezien iedereen dood gaat. Wat telt is de LEVENSTIJD. En die levenstijd is enkel maar "van tel" als men "goed kan leven".
Wie ben jij om te bepalen wat "goed leven" is.
Er zijn mensen die tevreden zijn met elke dag wat "kaarten" en "babbelen".
Oud 25 december 2020, 22:43   #265
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, klopt.
Heb het 20ste levensjaar van mijn peetdochter dan ook ergens veilig opgeborgen, samen met het 23ste levensjaar van mijn jongste zoon en het 22ste levensjaar mijn peetdochter haar zuster.
Op dezelfde plaats liggen ook het huwelijksfeest van mijn oudste zoon en de begravenis van mijn 21 jarige buurjongen zijn moeder.
De doop van mijn achterklein neefjes ligt daar trouwens ook.
De feestjes voor het behalen van hun diploma's van de afgestudeerden in de familie liggen trouwens ook in die opbergkast.
Vier dat volgend jaar. Geen man overboord.
Oud 25 december 2020, 22:43   #266
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ongelooflijk. Je zou dus liever hebben dat ze je schoonmoeder laten sterven.
Wat is met mis met je huisdier laten inslapen als deze geen leven meer heeft. Laat staan je moeder of schoonmoeder.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 22:47   #267
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 december 2020 om 22:52.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 22:53   #268
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
diene titel alleen al”oude zak” tenenkrommend .
het jonge crapuul op zijn best, als ik maar mijn reisjes heb mag de rest creperen.
Daar maakte ik mij ook eerst druk over. Ik heb het afgeleerd.
De jongeren die dergelijke terminologie gebruiken hebben problemen, of hebben problemen gehad, met affectie met ouders, totaal geïsoleerd, asociaal.
En ondertussen maar klagen over het individualisme.
Eigenlijk zouden we begrip moeten opbrengen, en moeten zoeken waar deze aversie vandaan komt.
Oud 25 december 2020, 22:55   #269
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Wat is met mis met je huisdier laten inslapen als deze geen leven meer heeft. Laat staan je moeder of schoonmoeder.
Eerst. Voor alle duidelijkheid. Vergelijk je de moeder of schoonmoeder met een huisdier ?
Oud 25 december 2020, 23:10   #270
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar maakte ik mij ook eerst druk over. Ik heb het afgeleerd.
De jongeren die dergelijke terminologie gebruiken hebben problemen, of hebben problemen gehad, met affectie met ouders, totaal geïsoleerd, asociaal.
En ondertussen maar klagen over het individualisme.
Eigenlijk zouden we begrip moeten opbrengen, en moeten zoeken waar deze aversie vandaan komt.
Och,bekijk het van de andere kant...

Zonder die oude zakken hadden de snotneuzen immers niet bestaan...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 23:10   #271
Herselt
Vreemdeling

Standaard

Rudy,

We snappen dat het bot en onrespectvol overkomt alsof het de schuld is van de oudste generatie, Etc.. Dat is het uiteraard niet en we zijn bij de besten van de klas als het op rekken van mensenlevens aankomt. Of we echter zo goed zijn in kwalitatieve levensjaren garanderen laat ik graag in het midden (geen idee).

Waar enkele forumleden u trachten op te wijzen is op de hoge leeftijd van COVID-doden (en vele comorbiditeiten) die momenteel meer waard zijn dan eender wie of wat. Wat gaan we doen als er volgende winter een nieuw virus onze journaals teistert ? Die 18-jarigen Allemaal weer in hun kot steken want er mag zeker niemand ‘besmet’ worden ? Ik stel mij oprecht deze vragen ?!

Citaat:
Best mogelijk. Jongeren gaan er niet dood van. Ze kunnen hun leven verder zetten, nadien.
Wie dood is, is dood voor altijd, en laat nabestaanden na.

Laatst gewijzigd door Herselt : 25 december 2020 om 23:12.
Herselt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 23:12   #272
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst. Voor alle duidelijkheid. Vergelijk je de moeder of schoonmoeder met een huisdier ?
Dat is nogal een niveau dat de "jongeren" hebben den dag van vandaag.
niet moeilijk dat het onderwijs een duik naar beneden heeft genomen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 23:15   #273
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herselt Bekijk bericht
Rudy,

We snappen dat het bot en onrespectvol overkomt alsof het de schuld is van de oudste generatie, Etc.. Dat is het uiteraard niet en we zijn bij de besten van de klas als het op rekken van mensenlevens aankomt. Of we echter zo goed zijn in kwalitatieve levensjaren garanderen laat ik graag in het midden (geen idee).

Waar enkele forumleden u trachten op te wijzen is op de hoge leeftijd van COVID-doden (en vele comorbiditeiten) die momenteel meer waard zijn dan eender wie of wat. Wat gaan we doen als er volgende winter een nieuw virus onze journaals teistert ? Die 18-jarigen Allemaal weer in hun kot steken want er mag zeker niemand ‘besmet’ worden ? Ik stel mij oprecht deze vragen ?!
Ge richt uw vragen naar de verkeerde personen....

U moet het beleid aanpakken,dat zijn diegenen die de regeltjes uitvaardigen...

Of is dat te moeilijk voor u om te begrijpen dat wij ouderen net zo min gediend zijn met het huidig beleid...
Oud 25 december 2020, 23:20   #274
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor mijn part mogen er 10.000 kinderen of 100.000 oudjes sterven die ik toch niet ken zolang ik maar blijf leven. Kwestie van naar het niveau te stijgen dat u hanteert. Of eerder het shockerende effect dat u nastreeft. Dat uw vader of moeder sterven dat laat u logischerwijze dan ook onverschillig, ze lopen toch maar in de weg.
Om 'ons' Rijke Westen rijk te (kunnen) krijgen en houden, en om 'onze' Hoogtechnologische Gezondheidszorg hoogtechnologisch te (kunnen) houden, werden sowieso al véle tientallen miljoenen ook héél jonge mensenlevens opgeofferd, en dat niet altijd - eerder zeer zelden - op de properste manier(en).

De 'miserie' - eufemisme-alert ! - die in het grijze verleden ondermeer F. Engels en K. Marx uit hun tent lokte, was/is daar niet voor niks en is beslist niet uit de lucht komen vallen.

Dus ja, of dat u nu vrolijk stemt of eerder triest doet er niet meer toe; 'wij' zitten al lang op een bijzonder 'shockerend niveau', en voor zolang en zover 'wij' de ingeslagen koers (zouden willen) blijven varen, lopen 'we' alleszins 'toch maar in de weg'.

't Zal allemaal wel een kwestie van prioriteiten zijn, zeker?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 23:26   #275
Herselt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ge richt uw vragen naar de verkeerde personen....

U moet het beleid aanpakken,dat zijn diegenen die de regeltjes uitvaardigen...

Of is dat te moeilijk voor u om te begrijpen dat wij ouderen net zo min gediend zijn met het huidig beleid...
Antwoord dan gewoon op de vraag. Als ik beleidsmaker ben wil ik van u weten wat u van mij verlangt bij een volgend situatie?

Lijkt me niet zo moeilijk te beantwoorden aangezien hier de strategieën van Patrickve & co afgedaan worden als onmenselijk en het huidige beleid u ook niet bevalt.

Laatst gewijzigd door Herselt : 25 december 2020 om 23:26.
Herselt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 23:36   #276
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Totaal weer eens naast de kwestie. We zitten met een gevaarlijke pandemie die vele slachtoffers maakt. En dus moeten we de tering naar de nering zetten. En dat betekent: tijdelijk stoppen met bepaalde dingen te doen die we gewoon waren te doen.

Toch niet zó moeilijk te begrijpen, dacht ik zo.

Hoe véél mensen ongeveer zijn er wereldwijd ondertussen al besmet geraakt in een mate dat ze wel moeten opvallen omdat ze ziek geworden zijn?

En van die 'ziek geworden mensen', hoe véél ongeveer zijn er onherroepelijk door beschadigd geraakt ('dood gaan' is daar de meest extreme vorm van, om het gemakkelijker te maken)?

In percenten?

Hoe lang gaan 'we' het nog moeten blijven hebben over een 'gevaarlijke pandemie die vele slachtoffers maakt', terwijl hongersnood alleen al reeds eeuwenlang elk jaar opnieuw voor veel grotere aantallen slachtoffers zorgde en blijft zorgen?

Gaan 'we' daar ook eens een beetje tering naar de nering beginnen te zetten, en tijdelijk stoppen met bepaalde dingen te doen die 'we' gewoon waren te doen?

U gaat me toch niet vertellen dat dit wél te moeilijk is om te begrijpen, of totaal weer eens naast de kwestie?

Slachtoffers zijn slachtoffers.

En 'de maatregelen' maken er élke dag véle tienduizenden bij.

Nu reeds.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 23:52   #277
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herselt Bekijk bericht
Antwoord dan gewoon op de vraag. Als ik beleidsmaker ben wil ik van u weten wat u van mij verlangt bij een volgend situatie?

Lijkt me niet zo moeilijk te beantwoorden aangezien hier de strategieën van Patrickve & co afgedaan worden als onmenselijk en het huidige beleid u ook niet bevalt.
Het feit dat ik zeg dat ik het niet eens ben met het huidige gevoerde is niet duidelijk genoeg voor u...

Ga dan ergens anders zeveren hé mijn beste...

Mijn vader heeft als 16 jarige het begin van de oorlog meegemaakt,daarna was het overleven en werken voor nop...Als de oorlog uiteindelijk teneinde was moest die 2 jaar gaan bezetter spelen in Duitsland ,en dat was ook voor nop...

Die mens is 7 jaar kwijtgeraakt in een periode dat men werkt om te verdienen én vooruit te komen...

Desondanks heeft hij wel later een eigen bedrijf opgestart én voor zijn eigen toekomst gezorgd én voor die van zijn kinderen...

Hoog tijd dat gij voor een andere deur gaat keffen hé gast,of zijt gij er ook ene van de kristallen brigade...
Oud 25 december 2020, 23:52   #278
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Dat al die grote bekken die hier die zever komen posten over de oudere mensen, dat ze potverdorie zelf een pil of een spuitje laten zetten als ze 60 of zelfs 55 jaar zijn, eens zien of ze nog zo een kinderpraat gaan verkopen.
Schud elkaar wat minder de hand, want veel ouderen geven er geen zak om, om afstand te bewaren:

Handen schudden

"Met het onderzoek is ook geprobeerd meer inzicht te krijgen in wat het coronavirus en de situatie eromheen met mensen doen. Onderzoeker Lude Franke: "Het blijkt een enorme impact te hebben op de mentale gezondheid van mensen. Mensen voelen zich vaak eenzaam, ook jonge mensen vooral. Als het gaat om gedrag zien we dat oudere, alleenstaande mannen boven de 65 jaar elkaar nog vaak de hand schudden."

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/166...den-nog-handen

En ondertussen geven jullie de jongeren de schuld dat zij de ouderen besmetten...
Oud 25 december 2020, 23:59   #279
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Oude zak van 84 maakt zich kwaad op het jonge grut die vrijheid terug wil omdat het in de oorlog erger was.

Als voorbeeld haalt hij dan zaken aan die toen ook tegen de regels waren, eten uitdelen, bij de buren gaan, samenscholen op straat. Als hij als jongere de Duitse regels toen al niet volgde waarom zouden ze dat nu wel moeten doen? Wat een logica

Nee, volgens hem moet de jeugd 1 of meer jaar van hun actieve leven afgeven zodat hij misschien geen corona gaat krijgen om voor de TV te zitten, misschien. Goeie ruil toch?

https://www.ad.nl/zutphen/bruno-84-s...down~a3ac0e52/

Bruno (84) schrijft stevige brief: ‘Stel je toch niet aan, wij zaten vijf jaar in lockdown’
Eén kerst, één oud en nieuw die anders is dan je zou willen. Is dat nou zo erg? De ogen van Bruno de Vries(84) uit Eerbeek vlammen op. Afgelopen zaterdag stond zijn ingezonden brief in de Stentor. ,,Al dat geklaag van jongeren die van alles niet meer kunnen. Zeur niet zo!”

Hij begrijpt niet dat mensen nu zo moeilijk doen over het naleven van de regels. Waarom jongeren niet snappen dat het gewoon even luisteren is nu. ,,Het is alleen maar ikke ikke, terwijl we dit virus samen moeten weg zien te krijgen.” In de oorlogstijd hielp iedereen elkaar. Zijn ouders hadden een groentetuin, ze gaven andere mensen hun groenten en kregen zelf melk en eieren terug. ,[b],Ik moest via de struiken met groenten heen en met een kannetje melk van en naar de buren verderop sluipen.”

De angst zit nog in zijn systeem. Vooral door die dag ergens in ‘45, toen er een groep van zeven jongens van rond de twintig toch samenschoolde bij een brug.

.
Het zou u overigens sieren moest u ook een greintje respect kunnen opbrengen voor een oudere medemens.
De terminologie in uw openingspost is alles behalve smakelijk.

Shame on you.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 00:09   #280
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Schud elkaar wat minder de hand, want veel ouderen geven er geen zak om, om afstand te bewaren:

Handen schudden

"Met het onderzoek is ook geprobeerd meer inzicht te krijgen in wat het coronavirus en de situatie eromheen met mensen doen. Onderzoeker Lude Franke: "Het blijkt een enorme impact te hebben op de mentale gezondheid van mensen. Mensen voelen zich vaak eenzaam, ook jonge mensen vooral. Als het gaat om gedrag zien we dat oudere, alleenstaande mannen boven de 65 jaar elkaar nog vaak de hand schudden."

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/166...den-nog-handen

En ondertussen geven jullie de jongeren de schuld dat zij de ouderen besmetten...
jongentje toch, geloof geen gazettepraat, wij leven hier al vanaf het begin volgens de regeltjes die er moeten opgevolgd worden, sterker nog ik en mijn vrouw zijn al 15 jaar gestopt met handjes en kusjes geven aan mensen.
ook nemen wij waar er roltrappen zijn al 15 jaar geen meeloopstrook meer vast, wij gebruiken onze elle boog en draaideuren ook dus steek het niet op de oude want als ik zie hoe jullie gewoon een winkelkar vastnemen komt mijn haar recht.
ps uw art. is wel van een nederlanse krant, dus niet van toepassing op belgenland want wij hebben andere regeltjes.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be