Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2020, 14:43   #421
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik kende destijds ook zo een Burgerlijk ingenieur....brave slimme jongen hoor (theoretisch dan toch) maar uiteindelijk zijn carrière gesloten als kassier in een elektrozaak.
Zal een gelukkige mens geweest zijn he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 14:45   #422
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou deze PatrickVE de waarheid in pacht hebben ? Wat doet die man hier mocht dat zo zijn ?
Wat denkt hij hier te bereiken ?
Ik zeg toch niet dat hij de waarheid in pacht heeft..? Lees anders nog eens wat ik schreef. En nogmaals: ik ben op dit forum nog geen (nauwelijks geen) argumenten tegengekomen die hem tegenspreken. Al helemaal niet van u. En de situatie in de maatschappij op dit moment, zet zijn argumenten trouwens enkel kracht bij en geven hem na tien maand gewoon gelijk. Dat wil niet zeggen dat hij de waarheid in pacht heeft hé.. niemand heeft dat.

En wat die man hier doet? Het forum gebruiken waar het voor dient, tiens. Kennis vergaren en kennis verspreiden. Ideeën uitwisselen en aftoetsen.. en plezier maken.. dat doet die ook.

Komiek trouwens, dat je zo op de man moet spelen.....
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 14:45   #423
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zal een gelukkige mens geweest zijn he.
Waarom niet. Maar hij moest wel nog werken he.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2020 om 14:46.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 14:46   #424
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die heeft U al door vanaf het eerste uur
Inderdaad. Mij door hebben is niet moeilijk. Het volstaat van eerlijk te zijn he.
Oud 28 december 2020, 14:47   #425
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Mij door hebben is niet moeilijk. Het volstaat van eerlijk te zijn he.
Wie zegt dat ik het heb over U ?
Oud 28 december 2020, 14:47   #426
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Normaal hoor, dat is enerzijds wat idioot, maar anderzijds geruststellend.
Oud 28 december 2020, 14:47   #427
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik het heb over U ?
De *U* in uw zin.
Oud 28 december 2020, 14:48   #428
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal hoor, dat is enerzijds wat idioot, maar anderzijds geruststellend.
Ik vind het vooral komiek.
Betrap er mezelf ook wel eens op, daar niet van.
Maar niet pagina na pagina.. laat staan: in diverse draden.

jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 14:49   #429
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht

Ik speel helemaal niet op de man waar haal je dat ? Jij gelooft wat die man schrijft en ik niet wat is daar mis mee ?

Of ben jij ook zo iemand die graag enkel in discussie gaat met gelijkgestemden ?
Oud 28 december 2020, 14:50   #430
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De *U* in uw zin.
Zou kunnen maar dat is geen bewijs.
In de context kan U iedereen zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2020 om 14:52.
Oud 28 december 2020, 14:55   #431
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het oude kiezerspubliek is bang gemaakt door de propaganda en wil krijsend die maatregelen, omdat men hen wijsgemaakt heeft dat de jongeren hen bedreigen. De jongeren hebben schrik om met de vinger gewezen te worden, en durven niet zeggen dat ze afgemaakt worden, maar die willen dat niet. Die hebben enkel schrik van de schandpaal, en ze hebben gelijk. Maar eens het voorbij is, en ze hun wonden zullen likken, hoop ik dat ze zullen beseffen hoe ze mishandeld werden.

Laat ons zeggen dat de jongeren een groot hart hebben, en totaal van de molen zijn door die beschuldiging van dat stelletje propagandisten en die oude egoistische garde, dat zij ergens schuldig zouden zijn aan "goed leven". Ze moeten nog leren dat de echte smeerlappen die zijn die U uitmaken voor egoist.
Ik vraag me nog altijd af waarom we niet doen zoals de Chinezen ons gewoon er niks meer van aantrekken ?
Oud 28 december 2020, 14:58   #432
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me nog altijd af waarom we niet doen zoals de Chinezen ons gewoon er niks meer van aantrekken ?
Ge vergeet dat die dat enkel maar kunnen doen omdat ze het geheim kennen he.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 14:59   #433
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, eigenlijk niet.
Veldslagen kunnen een hel zijn, maar zelfs dat is geen vaststaand feit.
En zeker niet voor iedereen een hel.
Tijdens gevechten in een oorlog weet je dat de kans op sterven heel groot is.
Tijdens WWII was de gemiddelde kans op overleven voor de gevechtsmilitair 90%.
Zelfs in de periode 6 juni tot 20 juni 1944 stierven slechts +/-360 000 militairen en burgers in Frankrijk tengevolgen van de gevechten, terwijl er meer dan 36 000 000 mensen aanwezig waren in de gevechtsgebieden.
Een sterftecijfer dat dus onder de 1% ligt.
Daarnaast zijn het slechts enkele gebieden geweest waar de gevechten langer dan een week duurder.
En tijdens een bezetting word het sociale en economische leven niet lam gelegd.
De bewegingsbeperkingen die tijdens een bezetting worden opgelegd liggen ook veel lager dan de huidige bewegingsbeperkingen.
Een tweede feit dat van een oorlog een minder grote hel maakt dan de huidige lockdown, is het feit dat men tijdens een oorlog tegen een zichbare vijand vecht en de gevolgen bij het niet naleven van de opgelegde regels voor iedereen gelijk zijn.
Hier en daar een uitzondering zoals Stalingrad. Ik denk dat menig Duitser dat toch als de hel ervaarde. En de Russische burger tijdens die campagne leed honger.
Oorlog gaan vergelijken met een virus is niet nodig. Ik begrijp niet waarom dat als argument er altijd moet bijgehaald worden. Een slechte periode in het leven van mijn grootvader rechtvaardigt een slechte periode om een andere reden in het leven van mijn zoon niet.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 15:03   #434
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oesje nu zijn maanden al jaren

Oude mensen beslissen daar weinig over ......of het moet zijn dat u onze eerste minister en mensen als S Van Gucht en E Vlieghe ook al oude zakken noemt.
Onze eerste minister laat zich leiden door zijn oude vader.
Onze minister van volksgezondheid is +65.
S. Van Gucht en M. Van Ranst zijn virologen die met alle mogelijke middelen de geboden kansen grijpen om de eenmalige kans op een massaal onderzoek naar het gedrag en de invloed van een virus op de mens te bestuderen.
E. Vlieghe is een epidemioloog die de eenmalige kans grijpt voor een grootschalige studie van een epidemie op de mens met twee handen grijpt.

Moest 1 van deze mensen of hun voorgangers iets hebben ingezeten met hun medeburgers of de maatschappij, dan hadden ze in februari een reisverbod naar besmette gebieden uitgevaardigd.
Een inreis vanuit een besmet gebied uitgevaardigd in februari.
Dan hadden ze in februari een verplichting uitgevaardigd voor alle zorgverleners om in de WZC de hoogte voorzorgsmaatregelen tegen een mogelijke besmetting uitgevaardigd.
Niets van dat alles is ooit terspraken gekomen voor 12 maart, toen het virus al op grote schaal aanwezig was binnen de maatschappij.

Dat de impact van de maatregelen nog decenia te voelen zal zijn, bewijst enkel de openingsposting van de draad al.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 15:04   #435
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het oude kiezerspubliek is bang gemaakt door de propaganda en wil krijsend die maatregelen, omdat men hen wijsgemaakt heeft dat de jongeren hen bedreigen. De jongeren hebben schrik om met de vinger gewezen te worden, en durven niet zeggen dat ze afgemaakt worden, maar die willen dat niet. Die hebben enkel schrik van de schandpaal, en ze hebben gelijk. Maar eens het voorbij is, en ze hun wonden zullen likken, hoop ik dat ze zullen beseffen hoe ze mishandeld werden.
Ja, dat is wel verbazingwekkend. De jongeren hadden toch de reputatie om erg hedonistisch te zijn. Voortdurend op reis gaan, eindeloos 'hangen', uitgaan etc. en men verdraagt tamelijk vlekkeloos - ik denk dat de inbreuken echt niet zo talrijk zijn - hoe dat allemaal stil komt te liggen. Ik denk overigens wel degelijk dat velen 'erin geloven' hoor, en het niet alleen vanwege 'de schandpaal' doen. Je schrikt er zelfs van hoeveel jonge mensen met maskers buiten rondlopen waar dat niet eens verplicht is etc.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 december 2020 om 15:05.
Oud 28 december 2020, 15:08   #436
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laat ons zeggen dat de jongeren een groot hart hebben, en totaal van de molen zijn door die beschuldiging van dat stelletje propagandisten en die oude egoistische garde, dat zij ergens schuldig zouden zijn aan "goed leven". Ze moeten nog leren dat de echte smeerlappen die zijn die U uitmaken voor egoist.
En hoe!

Uit de contacten die ik sinds februari 2020 met leerlingen en oud-leerlingen kon & mocht onderhouden, onthield ik eigenlijk vooral dat die jonge mensen bijna systematisch genegéérd en dus onvermijdelijk ook zwaar onderschat worden door minder jonge mensen van wie velen verondersteld werden/worden die jongeren 'op te voeden' en 'waarden' bij te brengen.

Het doet mij deugd en plezier te leren dat er volwassenen zijn die wél in staat zijn tot begrip van en empathie voor die miljoenen jongeren in de héle wereld die offers brengen zoals die nog nooit tevoren door zovéél mensen op zovéél plaatsen tegelijk werden gebracht, en daarvoor amper bedankt, laat staan gewaardeerd worden.

Tegelijkertijd leerde ik dat ik tot nu toe ongelooflijk véél ongelooflijke lomperiken (of erger) op mijn planeet heb laten rondlopen, zonder dat ik daar veel acht op sloeg laat staan 'iets' aan deed.
Gelukkig waren er ook mede-mensen die mij van mijn 'blindheid' afhielpen.
Ik ben dezen daar zeer dankbaar voor.

en

(voor de héle bijdrage, en in het bijzonder voor het laatste stuk)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 28 december 2020 om 15:21.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 15:09   #437
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Onze eerste minister laat zich leiden door zijn oude vader.
Dat weet ik nu niet maar ik zag wel toevallig een interview met Herman De Croo en die is effectief stevig voor de maatregelen. En hij zei dan dingen als: "wanneer gij een brandend huis blust, dan vraagt gij niet: hoeveel kost dat water per kubieke meter'". Of ook dat een faillissement minder erg is dan uw leven verliezen, hoewel er "weinigen zullen zijn die meer pinten hebben betaald dan Herman De Croo". Hij voorzag ook dat er een "samenzwering" zou zijn om de rente langdurig kunstmatig laag te houden, maar dat men zich wel moet voorbereiden om het leven zo in te richten dat de schulden die er zullen zijn op langere termijn terugbetaald kunnen worden.
Oud 28 december 2020, 15:12   #438
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Daar had ik het niet over. Ik schreef dat veel oude mensen het als een vanzelfsprekendheid beschouwen. Dat is het egoïsme.
Ik weet dat niet. Zijn daar al bevragingen over geweest. Ik zie en hoor ook maar wat er in de media verschijnt en ik zie daar weinig verschil tussen oude en jonge mensen.
Sommige jonge mensen lijken me dat evenzeer vanzelfsprekend te vinden net als oude dat niet vinden.
Oud 28 december 2020, 15:13   #439
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat weet ik nu niet maar ik zag wel toevallig een interview met Herman De Croo en die is effectief stevig voor de maatregelen. En hij zei dan dingen als: "wanneer gij een brandend huis blust, dan vraagt gij niet: hoeveel kost dat water per kubieke meter'".
Daaraan herkent ge dus een onnozelaar he. Stel U voor dat ge in de woestijn zit, en dat dat uw drinkwater is.
Oud 28 december 2020, 15:14   #440
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ge vergeet dat die dat enkel maar kunnen doen omdat ze het geheim kennen he.

Dat zou inderdaad wel eens kunnen zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be