![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halve dag verlof voor uw coronaprik (op kosten van de baas): minister van Werk doet deze week nog voorstel
HBVL 19-01-2021 Wie een coronavaccin gaat halen, moet daar een half dagje verlof voor krijgen. Dat wil minister van Werk Pierre-Yves Dermagne (PS). De kosten zouden zo bij uw baas terechtkomen. “Het stoort ons dat de minister zo communiceert”, reageert Unizo. Om het zo makkelijk mogelijk te maken om een coronaprik te gaan halen, zal je waarschijnlijk een beroep kunnen doen op zogenaamd klein verlet of omstandigheidsverlof op de dag van je vaccinatie. Om het zo makkelijk mogelijk te maken om een coronaprik te gaan halen, zal je waarschijnlijk een beroep kunnen doen op zogenaamd klein verlet of omstandigheidsverlof. Minister Dermagne stuurt daarover deze week nog een brief rond naar de sociale partners. Een halve dag klein verlet, dat is het plan. Voor twee prikjes dus samen één dag. Loon verlies je niet, de kosten worden betaald door de werkgever. “Het is voor iedereen - ook voor de bedrijven - van belang dat we zo snel mogelijk gevaccineerd zijn en uit de coronamiserie geraken”, zegt Dermagne. “We moeten zoveel mogelijk barrières wegnemen die dat proces kunnen vertragen.” Klein verlet kun je nemen voor bijzondere gelegenheden, zoals een huwelijk of een begrafenis van een naaste, of om bijzitter te zijn tijdens de verkiezingen. Dat zou dan uitgebreid worden met vaccinatie als reden. “Er is dan wel een wijziging nodig in de wet op de arbeidsovereenkomsten”, zegt Dermagne. Kan het nog gekker? Waarom moet de baas hiervoor opdraaien? Hoeveel gaat dit alweer kosten? Kunnen er geen prikjes gezet worden na het werk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet dit op koste van de werkgever? Waarom neemt die werknemer niet gewoon een dag verlof? Het is voor iedereen - ook voor de bedrijven - van belang dat we zo snel mogelijk gevaccineerd zijn en uit de coronamiserie geraken” Dus toch ook in het belang van de werknemer? Waarom moet de werkgever er dan voor opdraaien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon typisch Belgische mentaliteit. "Wereld genezen, pandemie oplossen, wereldcrisis eindelijk voorbij, allemaal goed en wel, maar IK ga daar toch niet voor moeten betalen hoop ik?"
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik moet dat vaccin toch niet hebben maar moest ik het gedacht hebben van "tis gratis, dus doe dan maar" (dus niet uit volle overtuiging) en nadien hoor ik dat het mij een verlofdag kost dan zou ik ook geneigd zijn te zeggen "foert, dan maar geen vaccin". Nu, indien het op kosten van werkgevers is, dan gaan ze wel een volledig beeld krijgen van al hun werknemers wat betreft vaccinatie, namelijk wie wel en wie niet gevaccineerd is. Mijn werkgever hoeft niet te weten dat ik dat vaccin niet ga nemen.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 19 januari 2021 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere optie is gaan vaccineren op de werkvloer (kamion voor de deur of zo). Laatst gewijzigd door Henri1 : 19 januari 2021 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet dit gebeuren op kosten van de werkgever en niet op kosten van de werknemer? Waarom kan de werknemer niet gewoon een dag verlof pakken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werkgever kan gewoon een dag tijdelijke werkloosheid inlassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() patron, geef de jongens nog ene
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De centra kunnen meer aan dan nu vooropgesteld wordt. Het prikje neemt geen minuut in beslag. De administratie kan uitgebreid worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |