![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons probleem is net dat we geen openlijke dictatuur zijn waardoor er een overreactie kwam bij het 'luisteren naar de bevolking'. Die bevolking begint het ook door te hebben en de rust zal terugkeren. Al gaan we bepaalde maatregelen wel blijvend maken zoals de luchthavencontroles na 9/11. Wat er nu blijvend zal worden weten we nog niet maar het zal iets moeten zijn dat doenbaar is voor een grote groep en de religieuzen. Ik zie het positief in maar weet ook niet wanneer de gekte zal stoppen. Ik vermoed dat de VS het voorbeeld zal moeten geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat die zo’n achterlijke zever verkoopt zegt genoeg.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap is in handen gekomen van psychopaten die enkel aan hun kliekje denken en er niet mee inzitten dat ze massamoorden plegen.
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als men daar de covid19-gekte weet te bedwingen - nu , na de verkiezingen - kan de semi-totalitaire bedreiging in onze Europese landen mss voorkomen worden.
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leer lezen. Die maatregelen zijn niet voor eeuwig. Zelfs de kappers zijn al terug open.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Leer zelf lezen (of je gedachten consistent verwoorden), je had het over de 120 km/u op de snelweg als vergelijking: bij mijn weten is dat niet afgeschaft noch is men dat van plan.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 7 februari 2021 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou bijvoorbeeld denken dat toen men 120 km/u invoerde, en, ik zeg maar wat, dat het aantal doden op de weg terugbracht naar 1000 per jaar of zo, wat toen dus "aanvaardbaar" was, en als men nadien met ABS, airbags en zo, het aantal slachtoffers naar 700 per jaar bracht, men de snelheid weer zou opdrijven, om terug op dat aanvaardbare 1000 doden per jaar te komen. Maar nee, zoals je ziet gaat het eerder de andere richting uit: GEZIEN we wat doden konden vermijden, gaan we dat nog wat meer proberen te doen. Je hoorde dat al: GEZIEN we met gemaatregel besmettelijke ziekten wat kunnen afremmen, gaan we dat nu voor de griep misschien OOK beginnen doen. Wij zijn nu met deze zottigheden in een ongelofelijke spiraal terechtgekomen van oude mensen in leven willen houden. Ik denk dat er maar 1 manier is om die zottigheid een halt toe te roepen: systematisch alle volk boven de 70 afmaken. Dan gaan ze daar niet meer over beginnen zagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Edit: wel jammer dat we geen grote bossen meer hebben.. in onze bossen gaan ze gewoon gezellig samenzitten met z'n allen. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 7 februari 2021 om 21:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Om even het onderonsje van moordlustigen te onderbreken (ik geloof dat ondertussen zelfs een aanzienlijk deel van dit forum eraan moet geloven): in Nederland heeft men de snelheid niet naar 100 km/u verlaagd vanwege de veiligheid maar om de stikstofuitstoot te beperken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De cyclus van versoepelingen en verstrengingen doet me hieraan denken in het licht van de draad hier. Uiteraard geloof ik niet dat dit het nieuwe duizendjarige regime wordt of zelfs een reeks onvrijheden voor vele jaren en ben ik niet een dergelijke pessimist.
In zeker opzicht zijn de meest totalitaire regimes ook maar tot stand gekomen na een massamoord (omdat velen het niet pikken). Dat moet daar eerst voor gebeuren. In het begin van de crisis was iedereen bang, nu heerst er geen dergelijke hysterie meer. Kan je geen jaren aanhouden zonder nog drastischere 'maatregelen'. Men klampt zich niet 100% aan dezelfde strohalm, maar is voor de zekerheid nu gehoorzaam, zeker in wintertijden. Laatst gewijzigd door Weyland : 7 februari 2021 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dat verschil dat coronamaatregelen niet permanent hoeven te zijn, eenmaal het gevaar geweken. Bij snelheidsovertredingen is het gevaar permanent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/britse...elen~ae6b0c97/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/britse...elen~ae6b0c97/ Ik zeg het niet graag Rudy maar we zijn vertrokken voor vele jaren.....geen maanden hoor wel jaren en veel. De jonge generatie heeft heel dikke pech maar het zal de eerste niet zijn maar ook niet de laatste. Maar dat het leven feitelijk niet veel meer is dan een tranendal zou toch al langer moeten geweten zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 februari 2021 om 04:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Commies, geen democracy hé; wat wilt ge? ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.indicators.be/nl/i/G03_FAT/Verkeersdoden Maar men heeft de snelheidsbeperkingen niet evenredig omhoog gehaald om terug aan hetzelfde aantal slachtoffers te zitten he. Met andere woorden: zelfs al delen we het aantal doden door 2 of door 3 met dat vaccin en betere behandelingen en zo, men gaat daarom niet het gemaatregel afschaffen he. Men is trouwens niet echt geinteresseerd in het aantal doden door een zekere factor delen, want men had dat met HCQ en ivermectine waarschijnlijk al kunnen doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2021 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat Steven Van Gucht, vandaag op de persconferentie. Zou hij meelezen op dit forum? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |