![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn kunstbeen dient volgens hem om hij te kunnen wandelen, niet om de hodn op te laten rijden. Mag dat ook niet gebruiken om de honden te leren apporteren, moet daarvoor een stok gebruiken van hem. En mijn honden jagen enkele om wild en wielerterroristen, dat eerste is eetbaar, dat tweede weet ik niet, fietsen nogal taaie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Er is maar één goeie hond...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou het kunnen dat die dan voor staan op de mensen?
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ooit gewed met een collega dat hij een nagel in zijn been kon slaan. Hij deed het toch wel zeker en ik kon een pint betalen, pas daarna toonde hij zijn houten been ....
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, ja ...
Voor mij staan mijn honden boven mensen die 50km verderop wonen. Ik ken die mensen immers niet. En ik ben het wel eens met het feit dat een hond in een publiekelijk park en op straat moet aangelijnd zijn. En dan heb ik het wel over alle honden. Ik ben het wel eens dat dieren, geen toegang mogen hebben tot plaatsen waar voeding verkocht word, een regel die in de meeste Belgische kustgemeentes niet schijnt te bestaan. Het aantal mensen dat daar met hun hondje in een mandje de winkels binnen gaan, is niet op je 10 vingers te tellen. Maar ik zie geen enkele reden waarom een hond moet aangelijnd zijn op privé terrein, ook als word er door de eigenaar toegang verleend tot de wegen en paden in dat domein aan wandelaars en fietsers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
'je mag op mijn terrein wandelen, maar als je pech hebt en de loslopende hond bijt je is dat mijn probleem niet' Dan denk ik dat je recente beslissing om je terrein niet langer open te stellen de rationele keuze is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit problemen gehad. Maar dit jaar is het gewoon een ramp. De problemen met de wielerterroristen waren niet de eerste, maar wel de laatste. Het was wel het eerste probleem inverband met een hond. Maar zwerfvuil en vandalisme waren schering en inslag geworden. Een buureigenaar was er zelfs verbaast over dat men nog geen kampvuur of BBQ was gaan houden op de domeinen. Ik heb trouwens nog geen enkelen hond gehad die derde heeft gebeten. Mijn hond bevind zich trouwens nooit zonder begeleiding op het domein. Als er niemand bij is zit die binnen de omheining rond de woning. Heb wel al eens de ziekenwagen moeten bellen voor iemand die de hoornens van een bok in zijn kont had gekregen. En ben benieuwd wat de jongeren en kinderen ervan gaan vinden, dat ze geen kastanjes of fruit meer mogen rapen en plukken op het domein door de bejaardenbond zijn schuld. Dat ze niet meer op de velden mogen spelen en er geen kampen meer mogen houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik woon (Ronse) zijn er nog veel bossen in de buurt, verschillende privé bossen zijn open voor het publiek. De eigenares van een groot bos naast 'Den Hotond' heeft in samenspraak met de gemeente een deel van haar bos toegankelijk gemaakt voor wandelaars. Maar expliciet niet voor fietsers en paarden. (veel te veel overlast mee) Het deel waar haar villa op staat + een zeer ruime tuin heeft ze volledig laten omheinen, en daar loopt haar duitse scheper vrij rond. Iedereen tevreden, iedereen veilig, nooit discussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb trouwens vernomen van de plaatselijke boswachters, dat de Kalmthoutse Heide ook gesloten gaat worden voor wielerterroristen. Brengen te veel vernielingen aan. Ze zouden enkel nog toegang krijgen met een betalende vergunning en als ze aan bepaalde regels voldoen. Ook de meeste militaire domeinen zouden voor wielerterroristen en beroepswandelaars gesloten worden om dezelfde reden, zouden enkel nog toegankelijke blijven voor vergunninghouders. In beide soorten domeinen horen trouwens geen honden thuis, zelfs niet aangelijnd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Europees Commissaris
|
![]() Hupla, weer van dat.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04...tse-heide-6-d/ Zou men niet beter, wanneer men loslopende honden in natuurgebieden spot, deze stante pede afschieten?
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet als straf, puur als veiligheidsmaatregel. Wie weet halen die idioten het opnieuw in hun hoofd een hond aan te kopen en los te laten lopen op een plaats waar het niet mag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is helaas niet haalbaar in onze antropocentrische maatschappij. Rubberen kogels zou wel een mogelijkheid zijn.
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga alvast een voorraadje inslaan.
Alleen, 70mm is net iets groter dan wat ik kan "werpen" met mijn bronzen schatje.
![]() |
#179 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar iedereen kan/mag zich een hond aanschaffen en er een gevaarlijk dier/wapen van maken.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 15 april 2021 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |