![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Colibri-cola en -limonade...
![]()
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik word soms nostalgisch bij het horen van Die wachten, de wikken, die wegen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() En bij de geur van koeienstront.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() Die druivensuiker en dat calcium maakten het in mijn ogen bijna een geneesmiddel. Felrode grote drinkpullen van zacht plastic met een lint erom, waarin opgewarmde plaklimonade zat. Boterhammen met omelet verpakt in zilverpapier. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaak last van?
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Puch VS 50
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de jaren "stillekes" mochten wij van onze ouders nooit overdag naar TV kijken.
Alleen naar "Avrooooooooooooo's toppop presenteert de natsjenaaaaale hitpereeeeeeeeeeeeeeeeed". ![]() Oh, en 's woensdagsnamiddags mochten we kijken naar Tip-top. "Vrienden let eens even op, zet het werken nu maar stop. Hier komt ons programma: Tiptop, tiptiptop". Dat was nog op een zwart/wit TV trouwens. Oh, ik voel mij nu ik dit schrijf weer eventjes kind. Zalig! Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 7 mei 2021 om 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Nostalgie is niet meer wat het geweest is.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nostalgie:
-Mijn kindertijd. -Geen enkele verantwoordelijkheid moeten dragen. - Spelen in de velden, de weiden en de bossen - Kampen bouwen - Appels gaan pikken bij de boer (en ja, af en toe een klets rond mijn oren gekregen) -Het snoepwinkelke waar ik voor 10Bfr zo'n papieren zak vol snoep kon kopen. - Vrij zijn als kind; niet met zo'n belachelijk helmpje op de fiets. - Zelf een skatebord bouwen met een houten plank en daarop de wieltjes van mijn rolschaatsen vijzen ![]() - De lange zomervakanties op de boerderij van mijn groottante. Wij waren daar meestal met 10-12 neefjes en nichtjes, allemaal kinderen tussen 3/ 13-14jaar. en wij speelden hele dagen in de boomgaard of in de weide. Onze groottante kwam 's middags héél luid roepen dat het tijd was voor het middagmaal. Wij aten zo vlug mogelijk om terug te kunnen gaan spelen. Heerlijke herinneringen heb ik daaraan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij keken dat in zwart/ wit. Ik zal zo'n jaar of 5-6 geweest zijn en mijn broertje was een jaartje jonger. Wij mochten elke avond naar het zandmannetje kijken en daarna moesten we onze tanden poetsen, daarna kwam moeder ons wassen in de keuken (geen badkamer toen) en daarna moesten we naar bed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn jongere broertjes en zusjes werden in de pompbak gewassen. Er bestond toen iets zoals "Viks", een blauwachtig smeermiddel voor op de buik, of de rug, als je veel moest hoesten. Straf spul, en het werd ingesmeerd juist voor het slapengaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Warm water hadden we niet. Alleen zo'n zinken kuip zoals je hier schrijft. 2 Keer per week moesten ik, broertje en oudere zus in die zinken kuip "in bad". Dat was een hels karwei voor mijn ouders: Eerst moest er een heel grote ketel water verwarmd worden op de stoof. Toen dat water kookte werd dat ik de kuip gegoten en enkele emmers koud water erbij. Toen mocht eerst mijn oudere zus in de kuip. Ondertussen zetten mijn ouders weer een grote ketel op de stoof. Toen zij uit "bad" kwam werd de kuip met emmers leeggeschept en buiten in de tuin uitgegoten. Daarna werd er opnieuw heet water in de kuip gegoten en emmers koud water erbij en dan konden broertje en ik eindelijk in "bad". Achteraf moest die kuip weeral leeggeschept worden met emmers, buiten uitgegoten worden + werd die zware zinken kuip naar de tuin gesleept, omgedraaid zodat het laatste water er kon uitlopen. Daarna dweilde mijn moeder het washok en de keuken en dan kon de kuip terug in het washok gezet worden. Ik schat - nu als volwassene- dat dat hele gebeuren 2x/ week 4u in beslag nam! En ja, wij werden ook met Sunlight-zeep gewassen, haha. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() ![]() Maar dan zachter en met zuurpoeder dat veel fijner was ![]() Tot 1986/87, daarna werd het bagger ![]() En dit liedje, maar ik weet eigenlijk niet waarom. https://www.youtube.com/watch?v=OcZFpkHEhLA
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 7 mei 2021 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg dat uit aan de kinderen van nu : een huishouden zonder TV. Natuurlijk was dat voor mij niet zo vreemd. Als kind zou ik niet geweten hebben wat een TV was! Niemand hier in de buurt had er één voor mijn 11de of 12de. Of telefoon! Nu kunnen ze niet leven zonder. In mijn tijd moest men naar de winkel om te kunnen telefoneren. Zelfs een openbare telefoon was hier in geen velden of wegen te bekennen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder was er bruin zeep. Die kocht ze in pakjes, ze kon er een deeltje van uitknijpen en dan oplossen in een emmer water, dat was heel goed om de vloer te schuren maar de was kon er ook mee gedaan worden. Vicks bestaat nog altijd hoor! Om te smeren, of in hoesttabletten https://en.wikipedia.org/wiki/Vicks Het was heel populair toen ik klein was, 'k ben er minstens 100 keer mee ingesmeerd. Vicks hoorde in ieder huishouden net als Nivea. Nivea was toen het enige middel tegen zonnebrand. We werden er mee ingesmeerd als we uit de zon kwamen en het in feite te laat was. Van preventie hadden onze moeders nog nooit gehoord ![]()
![]() |