Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2021, 20:17   #81
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is waar, maar het is gewoon *nergens nodig voor*. Men zou meer vaccins aan meer volk kunnen geven met minder last.
Kleinere dosissen dus. Tja, waarom niet als dat beter is.
Ik herinner mij wel dat er een heisa was omdat meer dosissen (6 of 7) konden worden gehaald uit een flacon van 5.
Zou dat geen rol kunnen spelen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 06:11   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog een stoutheid die niet opgemerkt werd door 99,99 % van de artsen: het Pfizer-vaccin is goedgekeurd vanaf de leeftijd van 16 jaar. Althans, de forum-virologen beweren dat de rapporten van de experiment-vaccinaties van 16-18 overgeslagen zijn bij het nalezen ervan, om tot een goedkeuring te komen.
Nee, dat heeft daar niks mee te maken. Men geeft geen experimenteel vaccin aan minderjarigen voor een ziekte waar zij geen zware last van hebben, meer is daar niet aan. Die minderjarigen hebben daar geen groot voordeel bij, misschien zelfs een nadeel, en men prutst niet met farmaceutische middelen op minderjarigen waar die per definitie van minderjarigheid geen onafhankelijke eigen keuze kunnen maken, als die farmaceutische middelen geen duidelijk belang hebben voor die minderjarigen.

En dat is ook het geval niet: de dodelijkheid van het vaccin (dat klein is, en uiteraard niet vastgesteld werd bij die proeven van pfizer) is waarschijnlijk van dezelfde orde als de dodelijkheid van corona bij die minderjarigen (die ook piepklein is).

Om na te gaan of die vaccins minder dodelijk zijn dan covid, zou men een test moeten doen op miljoenen minderjarigen. Want het is pas op miljoenen minderjarigen dat covid wat doden zou veroorzaken. En waarschijnlijk dat vaccin ook. Griep is gevaarlijker voor hen dan covid. En vaccins, zelfs heel goeie, zijn altijd een ietsiepietsie dodelijk.

Wat de studie, die gij aanhaalt, gewoon getoond heeft, is dat het vaccin helpt tegen symptomatische covid. Meer niet. Dat er een efficientie is om geen symptomen van covid te hebben. Dat was wat moest getoond worden (om een goedkeuring te hebben moest daar 50% gehaald worden), en dat is wat getoond werd (meer dan 90%). Dat was de test die Pfizer moest neerleggen om een goedkeuring te krijgen, niet meer en niet minder.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 mei 2021 om 06:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 11:02   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat ze mij maar gauw een datum laten weten, in het geval die derde prik nuttig kan zijn voor mij. Dan blokkeer ik die halve dag wel in mijn agenda.
Als het maar niet op een maandag is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 11:37   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze mij maar gauw een datum laten weten, in het geval die derde prik nuttig kan zijn voor mij. Dan blokkeer ik die halve dag wel in mijn agenda.
Mij mogen ze ook al contacteren.
Geen enkel probleem.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 11:55   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mij mogen ze ook al contacteren.
Geen enkel probleem.
Dan gaan we samen daarna een pint pakken. En niet over politiek praten want anders is't direct ruzie ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 13:51   #86
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan gaan we samen daarna een pint pakken. En niet over politiek praten want anders is't direct ruzie ...
Haha, na 3 pinten wordt er sowieso niet meer over politiek gepraat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 16:29   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of al die prikken tot iets gaan dienen is nog maar de vraag. Veel gaat dat precies toch niet veranderen voor de volgende 5 jaar. Maar ja ik heb dan ook altijd voorspeld dat we het vlaggen zullen hebben tot 2027

Lees maar wat de experten voorspellen. Tot in 2027 zien er niet veel zichzelf verder van huis begeven dan naar paar dagen naar de Ourthe of de Semois en dan nog liefst alleen in een tentje.

https://www.demorgen.be/nieuws/ik-zo...ting~b6adb7f6/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2021 om 16:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 16:38   #88
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of al die prikken tot iets gaan dienen is nog maar de vraag. Veel gaat dat precies toch niet veranderen voor de volgende 5 jaar. Maar ja ik heb dan ook altijd voorspeld dat we het vlaggen zullen hebben tot 2027

Lees maar wat de experten voorspellen. Tot in 2027 zien er niet veel zichzelf verder van huis begeven dan naar paar dagen naar de Ourthe of de Semois en dan nog liefst alleen in een tentje.

https://www.demorgen.be/nieuws/ik-zo...ting~b6adb7f6/
Begin juli heb ik al geboekt voor Italië dat ziet er probleemloos uit met een pas-certificaat en naar Indonesië waarschijnlijk september en misschien Thailand. De regio Bangkok is blijkbaar versoepeld. Niet overdrijven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 16:54   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Begin juli heb ik al geboekt voor Italië dat ziet er probleemloos uit met een pas-certificaat en naar Indonesië waarschijnlijk september en misschien Thailand. De regio Bangkok is blijkbaar versoepeld. Niet overdrijven.
Regio Bangkok versoepeld ?? Er is momenteel een exponentiële groei aan de hand in Bangkok. Tot wel 10.000 besmettingen per dag. Alles is momenteel gesloten en BKK is code donker rood. Van vaccins is amper sprake. De quarantaine is weer verstreng van 10 naar 14 dagen. Er worden momenteel veld hospitalen opgericht met 5000 bedden. Er is zelfs sprake dat de grote hotels gaan moeten kamers openen dienstdoende als veldhospitalen.

Lees eens Bangkok post of The Thaiger.

Dit jaar komt u er al zeker niet meer in.....Neem uw dromen maar niet voor waarheid.

Italië of Frankrijk kan misschien wel lukken maar Indonesië vergeet het ook maar. Australië sis al op slot tot mid 2022 en dat is nog maar een eerste prognose. Keep on dreamin'
Oud 17 mei 2021, 17:04   #90
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Regio Bangkok versoepeld ?? Er is momenteel een exponentiële groei aan de hand in Bangkok. Tot wel 10.000 besmettingen per dag. Alles is momenteel gesloten en BKK is code donker rood. Van vaccins is amper sprake. De quarantaine is weer verstreng van 10 naar 14 dagen. Er worden momenteel veld hospitalen opgericht met 5000 bedden. Er is zelfs sprake dat de grote hotels gaan moeten kamers openen dienstdoende als veldhospitalen.

Lees eens Bangkok post of The Thaiger.

Dit jaar komt u er al zeker niet meer in.....Neem uw dromen maar niet voor waarheid.

Italië of Frankrijk kan misschien wel lukken maar Indonesië vergeet het ook maar. Australië sis al op slot tot mid 2022 en dat is nog maar een eerste prognose. Keep on dreamin'
Indonesië is voor mij in ieder geval geen probleem.
Oud 17 mei 2021, 17:08   #91
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt er blijkbaar geen problemen mee dat daar mensen rondlopen die nog niet gevaccineerd zijn?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 17:22   #92
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Je hebt er blijkbaar geen problemen mee dat daar mensen rondlopen die nog niet gevaccineerd zijn?
Absoluut geen probleem mee temeer ik gevaccineerd ben. Alleen hier heb ik een probleem als er niet genoeg zijn die zich laten vaccineren en daardoor mijn vrijheid belemmeren.
Oud 17 mei 2021, 17:23   #93
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Absoluut geen probleem mee temeer ik gevaccineerd ben. Alleen hier heb ik een probleem als er niet genoeg zijn die zich laten vaccineren en daardoor mijn vrijheid belemmeren.
Rare redenering. Waarom zou iemand uw vrijheid belemmeren. Ik denk dat niet komt van degene die tegen een coronapaspoort zijn.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 17:50   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indonesië is voor mij in ieder geval geen probleem.
Indonesië is voor iedereen een probleem. Wie wil daar nu heen ? Mafkezen van de hoogste soort. Je kan daar ter dood worden veroordeeld als je een pint bier drinkt. Levensgevaarlijk land...corrupt en heel vuil. Dan nog eens een moslimland op de koop toe. Lastige mensen.
Als het leuk is zeg ik het maar als het op niks trekt ook. Ik zet er nooit geen voet meer aan de grond.
Oud 17 mei 2021, 17:51   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zou je daar gaan doen ? Alles is er gesloten wegens corona.
Oud 17 mei 2021, 18:31   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vrijheid wordt vooral belemmerd door onderkruiperkes die hun vaccinatiepasje willen gebruiken en daardoor het systeem een "succes" laten zijn he. Want de vrijheidsbeperkingen komen niet van die niet-gevaccineerden, maar van die onnozelaars die onnozele doelstellingen willen achternalopen met hun bijzonder naieve visies over immuniteit en vaccinatie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 mei 2021 om 18:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 19:01   #97
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indonesië is voor iedereen een probleem. Wie wil daar nu heen ? Mafkezen van de hoogste soort. Je kan daar ter dood worden veroordeeld als je een pint bier drinkt. Levensgevaarlijk land...corrupt en heel vuil. Dan nog eens een moslimland op de koop toe. Lastige mensen.
Als het leuk is zeg ik het maar als het op niks trekt ook. Ik zet er nooit geen voet meer aan de grond.
Bali heeft maar een kleine moslim minderheid. Bier drinken is geen probleem (zo te koop in de supermarkt ook) en je hoeft niet te gaan waar het vuil ligt er is daar ook immense luxe. Rijke Chinezen en Westerlingen hebben daar hun stek, ook rijke zakenmensen van Jakarta.
Oud 18 mei 2021, 05:04   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt dus wél iets tegen mensen die daar rondlopen zonder dat ze gevaccineerd zijn.

"Recht voor de raap" heet dat......
Oud 18 mei 2021, 05:05   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bali heeft maar een kleine moslim minderheid. Bier drinken is geen probleem (zo te koop in de supermarkt ook) en je hoeft niet te gaan waar het vuil ligt er is daar ook immense luxe. Rijke Chinezen en Westerlingen hebben daar hun stek, ook rijke zakenmensen van Jakarta.
Jij kan dat weten. En laat ons weten dat je dat kan weten.
Oud 18 mei 2021, 05:39   #100
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het Christelijke deel van Indonesië, een minderheid. En ook daar hebben ze problemen met moslims.

https://thediplomat.com/2021/04/why-...get-indonesia/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be