Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2021, 08:38   #61
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Hoe bepalen ze eigenlijk de dosering? Het is toch niet evident om dezelfde dosis te geen aan een oud vrouwtje van 40 kilo als aan een man van 110 kilo. Maar het is natuurlijk onbegonnen werk om bij de vaccinatiecampagne aan maatwerk te gaan doen. Of maakt de dosis niks uit? Is het gewoon genoeg om je immuunsysteem wakker te schudden?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 09:02   #62
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is het dan niet beter om gewoonweg jongeren niet te vaccineren ?
Heeft het zin om kleinere dosissen toe te dienen ?
Ik zou, op basis van ik nu weet, al wie jonger is dan x jaar, gewoonweg niet vaccineren, tenzij ze het echt zelf willen.
Dat is de enige correcte conclusie.

Helaas is dat moeilijk combineerbaar met de leugens en propaganda die men ons al een jaar opdringt, en moet men dus blijven volharden in de onzin dat iedereen absoluut gevaccineerd moet zijn.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 09:31   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U lijkt het niet te snappen.

Het griepvaccin wordt gefinetuned voor de griep de ze verwachten dat zal komen.

Het COVID vaccin wordt aangepast aan nieuwe varianten die al opgedoken zijn.

Snapt u het verschil?
Wel, de vraag is wie het moet snappen

Een vaccin dient normaal voor een virus dat je GAAT opdoen. Een vaccin tegen een virus dat "voorbij" is, is een beetje raar ; behalve dat het beter is dan niks.

Maar eigenlijk zijn dat vaccins die gewoon nog hopen op wat kruis immuniteit, meer niet. En ja, dat werkt wel nog een beetje, zoals we kunnen zien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 09:33   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het dan niet beter om gewoonweg jongeren niet te vaccineren ?
Heeft het zin om kleinere dosissen toe te dienen ?
Ik zou, op basis van ik nu weet, al wie jonger is dan x jaar, gewoonweg niet vaccineren, tenzij ze het echt zelf willen.
Met "jongere" bedoel ik ook 50-er of zo hier. Ik denk dat de dosissen getuned zijn op 80+, en al voor een 50-er te zwaar zijn.

Zoals je zegt, denk ik dat er niet veel zin is om echte jongeren te vaccineren, maar als men het dan al doet, is het totaal onnozel van die een paardendosis te geven waar ze 2 dagen van in hun bed mee liggen van de overreactie.
Oud 16 mei 2021, 09:36   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoe bepalen ze eigenlijk de dosering? Het is toch niet evident om dezelfde dosis te geen aan een oud vrouwtje van 40 kilo als aan een man van 110 kilo. Maar het is natuurlijk onbegonnen werk om bij de vaccinatiecampagne aan maatwerk te gaan doen. Of maakt de dosis niks uit? Is het gewoon genoeg om je immuunsysteem wakker te schudden?
Normaal gezien bepaal je dat aan de hand van de meetbare immuunreactie (bvb antilichamen titers) en de eventuele bijwerkingen. Hoe lager de dosis, hoe minder bijwerkingen, maar vanaf een zeker punt ga je ook minder immuunreactie meten.

De mRNA vaccins geven ongelofelijk hoge antilichamen titers. Dat is eigenlijk een teken dat men paardendosissen injecteert. Men zou gewoon meer vaccins kunnen zetten bij minder oude mensen, en ik ben er zelfs niet zeker van dat minder oude mensen een tweede injectie echt nodig hebben.

Maar ja, dat vraagt een beetje onderzoek. Men is, denk ik, nu uitgegaan van de maximale dosis die niet teveel slachtoffers maakt
Oud 16 mei 2021, 10:14   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, de vraag is wie het moet snappen
Oud 16 mei 2021, 10:15   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Normaal gezien bepaal je dat aan de hand van de meetbare immuunreactie (bvb antilichamen titers) en de eventuele bijwerkingen. Hoe lager de dosis, hoe minder bijwerkingen, maar vanaf een zeker punt ga je ook minder immuunreactie meten.

De mRNA vaccins geven ongelofelijk hoge antilichamen titers. Dat is eigenlijk een teken dat men paardendosissen injecteert. Men zou gewoon meer vaccins kunnen zetten bij minder oude mensen, en ik ben er zelfs niet zeker van dat minder oude mensen een tweede injectie echt nodig hebben.

Maar ja, dat vraagt een beetje onderzoek. Men is, denk ik, nu uitgegaan van de maximale dosis die niet teveel slachtoffers maakt
Ik heb niks geweten van mijn twee covid prikken. Idem van mijn jaarlijkse griepspuit.
Oud 16 mei 2021, 12:10   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb niks geweten van mijn twee covid prikken. Idem van mijn jaarlijkse griepspuit.
Ik ken toch nogal wat redelijk jonge mensen die er even suf van waren. Niet dat het lang duurt, 1 of 2 dagen, maar mijn oudste zoon was 1 dag "out" na zijn eerste prik, zijn vriendin heeft 15 uur lang 40 graden koorts gehad en nadien gewoon totaal uitgeput na haar 2de prik. Nu ja, zij hadden allebei al corona gehad (en die kwiebussen hebben dat niet gemeld, omdat ze geen officiele test hadden) als geneeskunde studenten...
Ik zelf een heel zere arm gedurende 2 dagen (maar voor de rest geen andere problemen). Ik neem geregeld een griep spuit, en dit was toch wel stukken pijnlijker dan een griepspuitje, dat soms voor "een blauwe plek" gevoel zorgt. Maar ja, ik ken er ook die niks merken. Het lijkt half-half te zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2021 om 12:10.
Oud 16 mei 2021, 13:11   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zullen pas over jaren weten wat de covid-vaccinaties in ons lichaam veroorzaakten bovenop de bescherming tegen het corona virus.

Tot nu toe behoor ik bij de gelukkigen zonder negatieve symptomen. Alhoewel. Ook zonder vaccinatie ontsnapte ik tot nu toe aan het virus.
Oud 16 mei 2021, 13:30   #70
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mRNA vaccins geven ongelofelijk hoge antilichamen titers. Dat is eigenlijk een teken dat men paardendosissen injecteert.
De toegediende dosis mRNA vaccins lijkt me onvergelijkbaar met niet-mRNA vaccins, omdat de vaccindeeltjes virus eiwitten produceren binnen lichaamscellen, dus de multiplicatiefactor aldaar - intern, los van toegediende dosis, bepaalt de hoeveelheid 'uitgelokte" antilichamenproductie.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:31   #71
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
We zullen pas over jaren weten wat de covid-vaccinaties in ons lichaam veroorzaakten bovenop de bescherming tegen het corona virus.

Tot nu toe behoor ik bij de gelukkigen zonder negatieve symptomen. Alhoewel. Ook zonder vaccinatie ontsnapte ik tot nu toe aan het virus.
Ik heb totnogtoe De Deckers strategie gevolgd: er gebeuren meer ongelukken in de keuken dan op de baan, het is dan veiliger om op de baan te blijven.
Vandaar mijn onderwerp vorig jaar "Kom Uit Je Kot".

... ik zit nu wel met redelijk wat blaren, 'k ga eens een deftig zadel moeten kopen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 16 mei 2021 om 13:32.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 17:52   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner me van in het prille begin van de vaccinatie, dat een 17-jarige vrijwilliger in een woonzorgcentrum ook een Pfizer in zijn arm gepropt kreeg.

Dezelfde dosis dus voor de oudjes van 95 jaar en 40 kilo, voor de vetzakken van 70 jaar en 120, en voor onze adolescent.

Waarom stel ik me daar geen vragen bij? Omdat Pfizer (en concurrenten) wel iets meer apotheekambacht in zijn mars heeft dan pakweg een Coucke. (we laten even het soortelijk financieel gewicht buiten beschouwing)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 18:27   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herinner me van in het prille begin van de vaccinatie, dat een 17-jarige vrijwilliger in een woonzorgcentrum ook een Pfizer in zijn arm gepropt kreeg.

Dezelfde dosis dus voor de oudjes van 95 jaar en 40 kilo, voor de vetzakken van 70 jaar en 120, en voor onze adolescent.

Waarom stel ik me daar geen vragen bij? Omdat Pfizer (en concurrenten) wel iets meer apotheekambacht in zijn mars heeft dan pakweg een Coucke.

Ge ziet voor uwe neus dat er iets niet klopt, maar de meester heeft gezegd dat het goed was. Ge ziet dat veel jongeren enorm veel bijwerkingen hebben (geen zware, maar de vaccin reacties zijn niet normaal, die zijn toch veel te hevig) maar de meester heeft gezegd dat het normaal is.

Jeezes, wat een hersenen-op-nul-ik-volg-de-meester mentaliteit.

Uw 'boerenverstand" heeft gelijk. Het is niet zozeer het lichaamsgewicht dat telt, maar wel de leeftijd, want dat vaccin gaat niet (hopelijk !) intraveneus ingespoten worden, maar lokaal, in een spier. Dus hoe dik het lichaam is dat aan die spier hangt, speelt minder een rol. Maar wel de leeftijd. De hevige reacties (zware koorts, nogal veel zeer, ....) zijn niet normaal en wijzen op een overdosis.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2021 om 18:33.
Oud 16 mei 2021, 18:31   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De toegediende dosis mRNA vaccins lijkt me onvergelijkbaar met niet-mRNA vaccins, omdat de vaccindeeltjes virus eiwitten produceren binnen lichaamscellen, dus de multiplicatiefactor aldaar - intern, los van toegediende dosis, bepaalt de hoeveelheid 'uitgelokte" antilichamenproductie.
Dat is waar, maar dat is ook het geval voor de meeste "klassieke" vaccins die via infectie werken hoor. Het verschil met de mRNA vaccins is dat er heel wat intermediaire stappen niet meer nodig zijn, en die direct naar het doel gaan: de cel de antigeen eiwitten laten maken, terwijl klassiekere vaccins die via besmetting gaan (bvb, met "verzwakte" levende virussen, en natuurlijk met de vector virussen van A-Z en zo) alvorens hetzelfde te doen, eerst gans een infectie mechanisme op poten stellen.

Het zijn enkel maar de vaccins met "dode" virussen, en met gewoon maar "antigenen" die dat niet doen. Maar de pogingen daartoe voor een corona vaccin zijn mislukt tot hier toe.
Oud 16 mei 2021, 18:40   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat is de enige correcte conclusie.

Helaas is dat moeilijk combineerbaar met de leugens en propaganda die men ons al een jaar opdringt, en moet men dus blijven volharden in de onzin dat iedereen absoluut gevaccineerd moet zijn.
Ik ben er niet zo zeker van dat de overheid de vaccinatie van jongeren opdringerig propagandeert.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 18:44   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben er niet zo zeker van dat de overheid de vaccinatie van jongeren opdringerig propagandeert.
Ik hoop dat ze zo schurftig niet gaan worden. We zullen wel zien. Het probleem is dat als ze dat gaan combineren met van die onnozele vaccinatie paspoorten, dat eigenlijk een enorme druk is op jongeren om zich te laten vaccineren voor de verkeerde redenen.

Ik zou daar minstens nog een jaar mee wachten, alvorens dat aan minderjarigen aan te bieden - tenzij ondertussen een nijdige versie van het virus opduikt dat die jongeren aan een risico blootstelt.
Oud 16 mei 2021, 18:46   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met "jongere" bedoel ik ook 50-er of zo hier. Ik denk dat de dosissen getuned zijn op 80+, en al voor een 50-er te zwaar zijn.

Zoals je zegt, denk ik dat er niet veel zin is om echte jongeren te vaccineren, maar als men het dan al doet, is het totaal onnozel van die een paardendosis te geven waar ze 2 dagen van in hun bed mee liggen van de overreactie.
Zoveel jongeren zijn nog gevaccineerd hé. Ik lees dat in Frankrijk de 18+ zich mogen aanmelden voor vaccinatie, of ik zou mij moeten vergissen. Hier wordt je uitgenodigd per leeftijdscategorie (of risico).
Overreactie, wat dat ook moge zijn. Een dag of twee in bed is het einde van de wereld niet hé.
Oud 16 mei 2021, 18:58   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat ze zo schurftig niet gaan worden. We zullen wel zien. Het probleem is dat als ze dat gaan combineren met van die onnozele vaccinatie paspoorten, dat eigenlijk een enorme druk is op jongeren om zich te laten vaccineren voor de verkeerde redenen.

Ik zou daar minstens nog een jaar mee wachten, alvorens dat aan minderjarigen aan te bieden - tenzij ondertussen een nijdige versie van het virus opduikt dat die jongeren aan een risico blootstelt.
Daar ben ik het volmondig mee eens.
Oud 16 mei 2021, 19:16   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoveel jongeren zijn nog gevaccineerd hé. Ik lees dat in Frankrijk de 18+ zich mogen aanmelden voor vaccinatie, of ik zou mij moeten vergissen. Hier wordt je uitgenodigd per leeftijdscategorie (of risico).
Ha, ja, hier mogen alle volwassenen zich aanbieden "voor de overschotjes". Als je het volgens de regeltjes wil spelen, is dat zo goed als altijd noppes.

Maar iedereen met 1 comorbiditeit, gelijk dewelke, overgewicht, hoge bloeddruk,.... mag zich laten vaccineren, en je moet geen certificaat hebben, je belooft op uw kinderzieltje dat je niet liegt. De dokter van het vaccinatie centrum mag "controles uitvoeren als hij een vermoeden heeft dat je liegt", maar in de praktijk is er geen dokter, maar een studente die U ontvangt in een groot vaccinatie centrum waar wel zeker 100 geneeskunde studenten de zaak doen draaien. Die trekt zich dat totaal niet aan. Ge moet dus gewoon een afspraak maken, zeggen dat ge geregeld eens hoge bloeddruk hebt, en hup, uw vaccin is binnen . Verschillende jongere collega's zijn zo al hun vaccin gaan halen.

Wie boven de 50 is, mag zonder comorbiditeiten zowieso een vaccin hebben.

Citaat:
Overreactie, wat dat ook moge zijn. Een dag of twee in bed is het einde van de wereld niet hé.
Nee, dat is waar, maar het is gewoon *nergens nodig voor*. Men zou meer vaccins aan meer volk kunnen geven met minder last.
Oud 16 mei 2021, 20:12   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nog een stoutheid die niet opgemerkt werd door 99,99 % van de artsen: het Pfizer-vaccin is goedgekeurd vanaf de leeftijd van 16 jaar. Althans, de forum-virologen beweren dat de rapporten van de experiment-vaccinaties van 16-18 overgeslagen zijn bij het nalezen ervan, om tot een goedkeuring te komen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be