Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2021, 16:50   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Laster en eerroof is al lang strafbaar.
Oud 26 juni 2021, 16:52   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ja volgens de pers was die foto gemanipuleerd wat niet het geval was. Gewoon zonder context geplaatst. Dat is wat satire doet he. Dat mag met openbare figuren.
Of ‘tScheldt satire is betwijfel ik. Het is pure VB propaganda.
Oud 26 juni 2021, 16:55   #23
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ah dadeemelee gaat beslissen wie aan satire mag doen en wie niet.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 16:59   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah dadeemelee gaat beslissen wie aan satire mag doen en wie niet.
Hij mag dat, want hij staat aan de goeie kant van de geschiedenis.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 17:03   #25
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zal later nog moeten blijken.

Oud 26 juni 2021, 17:07   #26
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
maakt niet uit, het kind mag benoemd worden... men moet daar niet hypocriet over doen..dat is nog iets anders dan het willen te verbieden

volgens mij zijn er hier een dozijn 'redacteurs' aanwezig van dit 'blad'

Laatst gewijzigd door edwinp : 26 juni 2021 om 17:07.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 17:07   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De volgende stap zal het concentratiekamp zijn.
Met gascentrales...
Oud 26 juni 2021, 17:11   #28
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Met gascentrales...

of groene waterstofbommen uit Oman

Oud 26 juni 2021, 17:13   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Lachaert is nog bedrevener als Open VLD voorzitter in het wegjagen van kiezers dan Rutten. Ik heb de bewuste publicaties of sociale media postings niet gelezen. Af en toe ga ik wel eens naar de website van 't Scheld. Ze voeren een verloren strijd om anonieme journalistiek te bedrijven. Raar maar waar kan dit als particulier eenvoudiger dan als journalist. Als particulier kan je gemakkelijker schermen met anonimiteit en bescherming van jouw persoonlijke data. Bij Google is het voor het aanmaken van een account geen verplichting om je echte naam te gebruiken.

't Scheld is misschien een enfant terrible in de journalistiek maar voor zover ik begrijp honeren ze steeds recht van antwoord en zijn ze te contacteren. Zielig dat politici hun advocaat er op zetten zonder de journalistiek rechtstreeks aan te spreken.

Het worden akelige tijden van politiek cartoonisten.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 juni 2021 om 17:13.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 17:14   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vanwaar heb jij die indruk ?
Oud 26 juni 2021, 17:15   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Lachaert is nog bedrevener als Open VLD voorzitter in het wegjagen van kiezers dan Rutten. Ik heb de bewuste publicaties of sociale media postings niet gelezen. Af en toe ga ik wel eens naar de website van 't Scheld. Ze voeren een verloren strijd om anonieme journalistiek te bedrijven. Raar maar waar kan dit als particulier eenvoudiger dan als journalist. Als particulier kan je gemakkelijker schermen met anonimiteit en bescherming van jouw persoonlijke data. Bij Google is het voor het aanmaken van een account geen verplichting om je echte naam te gebruiken.

't Scheld is misschien een enfant terrible in de journalistiek maar voor zover ik begrijp honeren ze steeds recht van antwoord en zijn ze te contacteren. Zielig dat politici hun advocaat er op zetten zonder de journalistiek rechtstreeks aan te spreken.

Het worden akelige tijden van politiek cartoonisten.
Maar veel braver dan "Charlie Hebdo".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 17:18   #32
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Het zou best kunnen dat deze actie de reputatie van madam Madhloums meer schade toebrengt dan alles wat 't Scheldt over haar geschreven heeft.
En bij uitbreiding de O-VLD .
Maw, volgens mij een volkomen contra-productief schot in eigen voet.
Oud 26 juni 2021, 17:20   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja volgens de pers was die foto gemanipuleerd wat niet het geval was. Gewoon zonder context geplaatst. Dat is wat satire doet he. Dat mag met openbare figuren. Als 't Scheldt die foto die je plaatst overneemt en schrijft dat de wereld nu wel echt aan het vergaan is en dat de voltallige regering zich tot het jodendom heeft bekeerd moeten die dan voor het gerecht veroordeeld worden voor belediging volgens jou of wat. Wat een hoop gezeik zeg. Ze zouden die woordvoerster beter in een psychiatrische instelling steken en de rechter die haar volgde in haar gebleit evengoed.
Is het satire ? Of is het journalistiek ?
Dat medium zit continu op twee benen tegelijk te dansen, ze willen de dichterlijke vrijheid van de satire, maar beroepen en benoemen zichzelf journalisten. Terwijl de stukken anoniem geschreven zijn, en ze (ongetwijfeld met bedoelingen...) de juridische fout maken van géén verantwoordelijke uitgever te vermelden.

Tja, dan geef je jezelf een vrijgeleide om eender wat en dan nog hopelijk straffeloos te schrijven hee ?

Alleen werkt het zo IRL niet. Geen enkele krant, geen enkele zender, geen enkele nieuwswebsite en geen enkel magazine gaat zich het recht toeëigenen om iemand de grond in te schrijven in die intentioneel badinerende en zwaar bombastische tonaliteit zonder dat duidelijk te doen onder verantwoordelijkheid van de scribulent of zijn uitgever. Pers vergt ook verantwoordelijkheid. Wie verantwoordelijkheid draagt, is gehouden aan deontologische regels.

Dat pamflet verkracht de term satire, om aan riooljournalistiek te doen in de onnozele verwachting dat ze daardoor straffeloos mogen doen wat ze willen.

Wat mij betreft zijn ze gewoon dom, of noem het lomp, want puur inhoudelijk hebben ze op zijn minst enkele zaken weten boven te spitten (of iemand heeft dat in hun brievenbus gepropt) die interessant zijn. Maar door het paginalang te larderen in een cynische scheldtirade en dan nog via een poging om het zelf anoniem te doen ondergraven ze zichzelf.

Doordat die bewust onzichtbare uitgever de boel heeft zitten 'sjarelen', zit hij nu met een probleem.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 26 juni 2021 om 17:20.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 17:21   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Laster en eerroof is al lang strafbaar.
En waar eindigt satire, en begint laster ??? Niet iedereen is even vlot lichtgeraakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 juni 2021 om 17:51.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 17:26   #35
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is het satire ? Of is het journalistiek ?
Dat medium zit continu op twee benen tegelijk te dansen, ze willen de dichterlijke vrijheid van de satire, maar beroepen en benoemen zichzelf journalisten. Terwijl de stukken anoniem geschreven zijn, en ze (ongetwijfeld met bedoelingen...) de juridische fout maken van géén verantwoordelijke uitgever te vermelden.

Tja, dan geef je jezelf een vrijgeleide om eender wat en dan nog hopelijk straffeloos te schrijven hee ?

Alleen werkt het zo IRL niet. Geen enkele krant, geen enkele zender, geen enkele nieuwswebsite en geen enkel magazine gaat zich het recht toeëigenen om iemand de grond in te schrijven in die intentioneel badinerende en zwaar bombastische tonaliteit zonder dat duidelijk te doen onder verantwoordelijkheid van de scribulent of zijn uitgever. Pers vergt ook verantwoordelijkheid. Wie verantwoordelijkheid draagt, is gehouden aan deontologische regels.

Dat pamflet verkracht de term satire, om aan riooljournalistiek te doen in de onnozele verwachting dat ze daardoor straffeloos mogen doen wat ze willen.

Wat mij betreft zijn ze gewoon dom, of noem het lomp, want puur inhoudelijk hebben ze op zijn minst enkele zaken weten boven te spitten (of iemand heeft dat in hun brievenbus gepropt) die interessant zijn. Maar door het paginalang te larderen in een cynische scheldtirade en dan nog via een poging om het zelf anoniem te doen ondergraven ze zichzelf.

Doordat die bewust onzichtbare uitgever de boel heeft zitten 'sjarelen', zit hij nu met een probleem.
Van kaaiman in De Tijd wist ik vroeger ook niet wie erachter zat en die sleurde er ook nogal wat mensen serieus door. Niemand ooit over horen klagen. Enkele artikelen die laatst op 't Scheldt gepubliceerd zijn deden me trouwens aan kaaiman denken.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 juni 2021 om 17:28.
Oud 26 juni 2021, 17:30   #36
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vanwaar heb jij die indruk ?
sinds de crowd funding voor de marginale 'naasten' van JC
Oud 26 juni 2021, 17:31   #37
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Van kaaiman in De Tijd wist ik vroeger ook niet wie erachter zat en die sleurde er ook nogal wat mensen serieus door. Niemand ooit over horen klagen. Enkele artikelen die laatst op 't Scheldt gepubliceerd zijn deden me trouwens aan kaaiman denken.
satire is gevat en scherp, maar niet te herleiden tot één partij of stroming
Oud 26 juni 2021, 17:38   #38
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
satire is gevat en scherp, maar niet te herleiden tot één partij of stroming
't Scheldt valt ook niet te herleiden tot één partij of stroming al is 'rechts' er wel duidelijk in de meerderheid. Ik zocht ooit naar een bron voor iets dat erop verschenen was omdat ik twijfelde aan de echtheid ervan en ik kon mijn ogen niet geloven toen ik welgeteld één zoekresultaat kreeg en van wie dat dan wel kwam. Er zijn trouwens wel meer 'linksen' die de laatste tijd overstappen naar 'rechts' omdat ze op 'links' helemaal zijn aan het doorslaan en zich door het goorste reactionair rechts dat er bestaat zijn aan het laten inpalmen: het islamisme.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 juni 2021 om 17:40.
Oud 26 juni 2021, 17:43   #39
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
't Scheldt valt ook niet te herleiden tot één partij of stroming al is 'rechts' er wel duidelijk in de meerderheid. Ik zocht ooit naar een bron voor iets dat erop verschenen was omdat ik twijfelde aan de echtheid ervan en ik kon mijn ogen niet geloven toen ik welgeteld één zoekresultaat kreeg en van wie dat dan wel kwam. Er zijn trouwens wel meer 'linksen' die de laatste tijd overstappen naar 'rechts' omdat ze op 'links' helemaal zijn aan het doorslaan en zich door het goorste reactionair rechts dat er bestaat zijn aan het laten inpalmen: het islamisme.
rechts, links maakt niet veel uit, maar zodra men het pad der rede verlaat en een Qanon adept wordt , een grond van redelijk vermoeden is voor mij genoeg...

het accepteren van diverse bronnen te raadplegen vooraleer men zijn eigen mening vormt, is een zeldzaam fenomeen geworden

men leest wat men wil lezen en dat is de uiteindelijke bevestiging

Laatst gewijzigd door edwinp : 26 juni 2021 om 17:46.
Oud 26 juni 2021, 17:47   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is hier een topic over "Marc Van Ranst en sociale media". Deze persoon is een fanatiek lezer van 't Scheldt en 't Palitiekerke.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be