![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laster en eerroof is al lang strafbaar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of ‘tScheldt satire is betwijfel ik. Het is pure VB propaganda.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal later nog moeten blijken.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
volgens mij zijn er hier een dozijn 'redacteurs' aanwezig van dit 'blad' ![]() Laatst gewijzigd door edwinp : 26 juni 2021 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met gascentrales...
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() of groene waterstofbommen uit Oman
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lachaert is nog bedrevener als Open VLD voorzitter in het wegjagen van kiezers dan Rutten. Ik heb de bewuste publicaties of sociale media postings niet gelezen. Af en toe ga ik wel eens naar de website van 't Scheld. Ze voeren een verloren strijd om anonieme journalistiek te bedrijven. Raar maar waar kan dit als particulier eenvoudiger dan als journalist. Als particulier kan je gemakkelijker schermen met anonimiteit en bescherming van jouw persoonlijke data. Bij Google is het voor het aanmaken van een account geen verplichting om je echte naam te gebruiken.
't Scheld is misschien een enfant terrible in de journalistiek maar voor zover ik begrijp honeren ze steeds recht van antwoord en zijn ze te contacteren. Zielig dat politici hun advocaat er op zetten zonder de journalistiek rechtstreeks aan te spreken. Het worden akelige tijden van politiek cartoonisten. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 juni 2021 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou best kunnen dat deze actie de reputatie van madam Madhloums meer schade toebrengt dan alles wat 't Scheldt over haar geschreven heeft.
En bij uitbreiding de O-VLD . Maw, volgens mij een volkomen contra-productief schot in eigen voet.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat medium zit continu op twee benen tegelijk te dansen, ze willen de dichterlijke vrijheid van de satire, maar beroepen en benoemen zichzelf journalisten. Terwijl de stukken anoniem geschreven zijn, en ze (ongetwijfeld met bedoelingen...) de juridische fout maken van géén verantwoordelijke uitgever te vermelden. Tja, dan geef je jezelf een vrijgeleide om eender wat en dan nog hopelijk straffeloos te schrijven hee ? Alleen werkt het zo IRL niet. Geen enkele krant, geen enkele zender, geen enkele nieuwswebsite en geen enkel magazine gaat zich het recht toeëigenen om iemand de grond in te schrijven in die intentioneel badinerende en zwaar bombastische tonaliteit zonder dat duidelijk te doen onder verantwoordelijkheid van de scribulent of zijn uitgever. Pers vergt ook verantwoordelijkheid. Wie verantwoordelijkheid draagt, is gehouden aan deontologische regels. Dat pamflet verkracht de term satire, om aan riooljournalistiek te doen in de onnozele verwachting dat ze daardoor straffeloos mogen doen wat ze willen. Wat mij betreft zijn ze gewoon dom, of noem het lomp, want puur inhoudelijk hebben ze op zijn minst enkele zaken weten boven te spitten (of iemand heeft dat in hun brievenbus gepropt) die interessant zijn. Maar door het paginalang te larderen in een cynische scheldtirade en dan nog via een poging om het zelf anoniem te doen ondergraven ze zichzelf. Doordat die bewust onzichtbare uitgever de boel heeft zitten 'sjarelen', zit hij nu met een probleem.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 26 juni 2021 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar eindigt satire, en begint laster ??? Niet iedereen is even vlot lichtgeraakt.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 26 juni 2021 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 26 juni 2021 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() satire is gevat en scherp, maar niet te herleiden tot één partij of stroming
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Scheldt valt ook niet te herleiden tot één partij of stroming al is 'rechts' er wel duidelijk in de meerderheid. Ik zocht ooit naar een bron voor iets dat erop verschenen was omdat ik twijfelde aan de echtheid ervan en ik kon mijn ogen niet geloven toen ik welgeteld één zoekresultaat kreeg en van wie dat dan wel kwam. Er zijn trouwens wel meer 'linksen' die de laatste tijd overstappen naar 'rechts' omdat ze op 'links' helemaal zijn aan het doorslaan en zich door het goorste reactionair rechts dat er bestaat zijn aan het laten inpalmen: het islamisme.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 26 juni 2021 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het accepteren van diverse bronnen te raadplegen vooraleer men zijn eigen mening vormt, is een zeldzaam fenomeen geworden men leest wat men wil lezen en dat is de uiteindelijke bevestiging Laatst gewijzigd door edwinp : 26 juni 2021 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |