Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2021, 13:41   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is zelfs een Cubaans vaccin met 92 procent effectiviteit. Maar ze krijgen het niet massa geproduceerd omwille van boycot.
En wie beweert dat van die 92 procent ?? Ik veronderstel de producent zelve

De Chinezen beweren eveneens dat hun vaccin het allerbeste is terwijl het in feite niet veel meer voorstelt dan een vitaminespuit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 13:42.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 14:38   #62
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Haha de trein is uitgevonden in China ..dat is ook weer nieuw.

In 1765 werd in Engeland de stoommachine uitgevonden om te gebruiken in fabrieken. In 1804 zette een Engelse uitvinder voor het eerst wielen onder de stoommachine. Dat was eigenlijk de eerste trein.

Mobiele telefonie ??

Martin Cooper (Chicago, 26 december 1928) is een Amerikaans uitvinder en ondernemer. Begin jaren zeventig leidde hij bij Motorola het onderzoeksteam dat de eerste draagbare mobiele telefoon ontwikkelde.

Bankwezen ?

Bankieren in de moderne zin van het woord vindt zijn oorsprong in de middeleeuwen en de vroege renaissance in Italië.

Kortom er werd tot nu toe omzeggens niets uitgevonden in Azië.

Dit heeft totaal niks te maken met hoogmoed dat zijn alleen geschiedkundige gegevens.

En neen als westerling hoef ik daar helemaal geen erkenning voor maar het enige dat ik leuk zou vinden is dat de doorsnee Aziaat daar op de hoogte van zou zijn hetgeen ik heel erg betwijfel.
Vraag aan een modale Chinees wie de plofmotor heeft ontwikkeld en hij zal je steevast antwoorden Yamaha. Als we het dan toch even over hoogmoed mogen hebben kan dat alvast tellen
Ik had eerlijk gezegd zo'n ridicule vergelijkingen verwacht.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 14:39   #63
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie beweert dat van die 92 procent ?? Ik veronderstel de producent zelve

De Chinezen beweren eveneens dat hun vaccin het allerbeste is terwijl het in feite niet veel meer voorstelt dan een vitaminespuit.
Ik wacht ondertussen op de link naar het WHO met de beweerde 50 procent efficiëntie van Sinovac.
Oud 28 juni 2021, 14:44   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht ondertussen op de link naar het WHO met de beweerde 50 procent efficiëntie van Sinovac.
Moeilijk zulle:

https://www.who.int/news-room/featur...u-need-to-know
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 14:44   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had eerlijk gezegd zo'n ridicule vergelijkingen verwacht.
Ik wacht nog altijd op iets dat voor de eerste keer door Chinezen op de markt is gebracht. Alleszins niet het bankwezen en nog minder de telefonie. Treinen ook al niet. Dus t'ja ik weet niet wat daar zo ridicuul zou aan zijn ?

Ik lees het graag.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 14:50.
Oud 28 juni 2021, 14:46   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de Chinezen het al zelf verkondigen

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210411_96579663
Oud 28 juni 2021, 14:48   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 14:53.
Oud 28 juni 2021, 14:54   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste vriend stel dat je morgen de keuze krijgt tussen een Pfizer prik of een Sinovac prik ? Voor welke prik ga je ? Eerlijk zijn he

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 14:58.
Oud 28 juni 2021, 15:06   #69
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals ik dacht....de Braziliaanse studie waar de BBC ook graag naar verwijst. Echter zonder de vergelijkende info vrij te geven over het tweede vaccin dat ook getest werd in dezelfde populatie.

Daarbij: "
A large phase 3 trial in Brazil showed that two doses, administered at an interval of 14 days, had an efficacy of 51% against symptomatic SARS-CoV-2 infection, 100% against severe COVID-19, and 100% against hospitalization starting 14 days after receiving the second dose. "

Laatst gewijzigd door Bach : 28 juni 2021 om 15:07.
Oud 28 juni 2021, 15:08   #70
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste vriend stel dat je morgen de keuze krijgt tussen een Pfizer prik of een Sinovac prik ? Voor welke prik ga je ? Eerlijk zijn he
Dat zijn uw zaken niet, maar het antwoord zou u doen denken dat ik lieg.
Oud 28 juni 2021, 15:10   #71
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ook vandaag in het nieuws ....de grootste waterkracht turbines ter wereld in bedrijf genomen vandaag. 1 gigawatt per turbine. Ook in China. Zie bv SCMP.

Zo is er elke dag wel een nieuws.
Oud 28 juni 2021, 15:10   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik dacht....de Braziliaanse studie waar de BBC ook graag naar verwijst. Echter zonder de vergelijkende info vrij te geven over het tweede vaccin dat ook getest werd in dezelfde populatie.

A large phase 3 trial in Brazil showed that two doses, administered at an interval of 14 days, had an efficacy of 51% against symptomatic SARS-CoV-2 infection, 100% against severe COVID-19, and 100% against hospitalization starting 14 days after receiving the second dose. "
Ja, die 100% komt van het feit dat er gewoon geen zware zieke was, en geen dode, bij de gevaccineerden, maar waarschijnlijk waren er ook geen of weinig bij de controlegroep. Zo een getallen zeggen niks zonder foutenmarge.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 15:24   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn uw zaken niet, maar het antwoord zou u doen denken dat ik lieg.
Je had je duidelijk niet verwacht aan die vraag

Dus Pfizer. Ik dacht het wel

Is geen schande hoor. Sowieso zijn het toch alleen maar de mensen die de keuze niet hebben die gaan voor het Chinese spul.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 15:34.
Oud 28 juni 2021, 15:27   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook vandaag in het nieuws ....de grootste waterkracht turbines ter wereld in bedrijf genomen vandaag. 1 gigawatt per turbine. Ook in China. Zie bv SCMP.

Zo is er elke dag wel een nieuws.
Waterkracht ! Heel Chinees is dat

In 1886 installeerden Westinghouse en Stanley Amerika’s eerste wisselstroom energienetwerk in Great Barrington. Een door waterkracht aangedreven generator, die 500 volt wisselspanning produceerde, voorzag dit netwerk van energie. De spanning werd omhoog gebracht naar 3000 volt voor transport om de verliezen, die evenredig zijn met het kwadraat van de stroom gedeeld door de weerstand van de kabels, te beperken en lokaal weer omlaag gebracht naar 100 volt voor de voeding van elektrische verlichting.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 15:37.
Oud 28 juni 2021, 15:32   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom doen de Chinezen dan zelf zo minderwaardig over hun vaccin ?

China erkent lage effectiviteit eigen vaccins en overweegt andere vaccinstrategie

https://nos.nl/artikel/2376285-china...accinstrategie

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 15:35.
Oud 28 juni 2021, 15:46   #76
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je had je duidelijk niet verwacht aan die vraag

Dus Pfizer. Ik dacht het wel

Is geen schande hoor. Sowieso zijn het toch alleen maar de mensen die de keuze niet hebben die gaan voor het Chinese spul.
Deductie is precies niet uw sterkste kant.
Oud 28 juni 2021, 15:57   #77
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waterkracht ! Heel Chinees is dat

In 1886 installeerden Westinghouse en Stanley Amerika’s eerste wisselstroom energienetwerk in Great Barrington. Een door waterkracht aangedreven generator, die 500 volt wisselspanning produceerde, voorzag dit netwerk van energie. De spanning werd omhoog gebracht naar 3000 volt voor transport om de verliezen, die evenredig zijn met het kwadraat van de stroom gedeeld door de weerstand van de kabels, te beperken en lokaal weer omlaag gebracht naar 100 volt voor de voeding van elektrische verlichting.
Alsof er in schaal geen innovatie zit.

Het is geen geheim dat de industriële revolutie ontstaan is in het westen. In die tijd legde het westen oorlogen op aan China. Na de 'eeuw van de vernedering' kende China een spectaculaire inhaalbeweging. En die is zich nu aan het omvormen tot een voorsprong op verschillende domeinen. Dat is een situatie die het westen lange tijd niet gekend heeft. Vandaar de hysterie en drang tot oorlog tegen China bij sommigen in het westen, de anti Chinese propaganda en desinformatie.

Nochtans liggen er veel opportuniteiten in samenwerking en uitwisseling. We gaan het nodig hebben gezien de gemeenschappelijke vijanden die we als mens gecreëerd hebben. In de eerste plaats de destructie van onze habitat.
Oud 28 juni 2021, 15:59   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deductie is precies niet uw sterkste kant.
Met argumenten komen of gewoon een simpel antwoord is precies dan weer niet uw sterkste kant.

Zo stelde ik de toch de niet zo moeilijke vraag hoe het komt dat de Chinezen zo minderwaardig doen over hun eigen vaccin ? Dat heeft toch niets met studies van BBC te maken ?
Oud 28 juni 2021, 16:04   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof er in schaal geen innovatie zit.

Het is geen geheim dat de industriële revolutie ontstaan is in het westen. In die tijd legde het westen oorlogen op aan China. Na de 'eeuw van de vernedering' kende China een spectaculaire inhaalbeweging. En die is zich nu aan het omvormen tot een voorsprong op verschillende domeinen. Dat is een situatie die het westen lange tijd niet gekend heeft. Vandaar de hysterie en drang tot oorlog tegen China bij sommigen in het westen, de anti Chinese propaganda en desinformatie.

Nochtans liggen er veel opportuniteiten in samenwerking en uitwisseling. We gaan het nodig hebben gezien de gemeenschappelijke vijanden die we als mens gecreëerd hebben. In de eerste plaats de destructie van onze habitat.
Of de Chinezen interesse hebben in samenwerking met het Westen zou me ten zeerste verbazen. Het is een gesloten cultuur die alle mensenrechten naast zich neerlegt en die geen pottenkijkers duld. Ze weigeren ook steevast om enige verantwoording af te leggen.
De huidige corona crisis heeft dit weer eens duidelijk gemaakt. Zelfs de WHO was er niet welkom en is er met lege handen weer mogen vertrekken.

Hun aan de gang zijnde expansiedrang in Afrika is schrikbarend. Of ze daar veel rekening houden met het habitat aldaar denk ik niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 16:08.
Oud 28 juni 2021, 16:07   #80
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom doen de Chinezen dan zelf zo minderwaardig over hun vaccin ?

China erkent lage effectiviteit eigen vaccins en overweegt andere vaccinstrategie

https://nos.nl/artikel/2376285-china...accinstrategie
Dat China RNA vaccins wegens hogere efficiëntie overweegt is best mogelijk.
Zonder vergelijkende studie tussen vaccins in de dezelfde populatie kan men niet zomaar Sinovac aan de kant schuiven. Wereldwijd het meest gebruikte vaccin.

Een Chinese bron graag trouwens. Ik vind zelfs op het neokoloniake SMCP niets terug van die 'Gao Fu'.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be