Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2021, 07:57   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Allez: gij alleen wist dat.
Doe niet zo timide.
In November al, is er covid DNA aangetroffen in Italiaanse riolen, die hadden een rechstreekse link met Wuhan.

Dat bewijst dat er vermoedelijk een ongeluk in het lab heeft plaatsgevonden half oktober / begin november.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 07:59   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve;9714471[B
]Inderdaad, er komt ook kwaliteit uit China. Als je kijkt naar Huawei bijvoorbeeld, zowel smartphones als computers en zo, die zijn aan zelfde prijs van veel hogere kwaliteit dan "westerse" producten ; zelfs zonder naar gelijke prijs te kijken zitten ze bij de top.[/b]
En veel zogezegd westerse kwaliteitsproducten worden ginder ook gemaakt, of toch voor een deel.
Dat is niet iets maken dat is iets na-apen. Of ga jij nu vertellen dat de computer en de smartphone door de Chinezen is bedacht ? Ze nemen onze kennis over en apen die na. Met wat geluk en geduld kan je er zelfs verbeteringen op aanbrengen. Is op alle domeinen zo.

Op enkele uitzonderingen na is er niets maar dan ook niets dat in China uit de grond werd gestampt of het moeten wat virussen zijn

Ik ken vele bands die de liedjes van The Beatles beter spelen dan The Beatles ooit konden. Echter zal geen enkele van die Bands ooit iets bedenken als Imagine of Let it be.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 08:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 08:07   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dan ben ik toch een speciaal geval. Ik heb totaal niet gereageerd op mijn twee covid spuiten. Zelfs geen knobbeltje in mijn arm.

Ik liep geen covid 19 op ook al droeg ik enkel een masker in de supermarkt.
Noch had ik ooit last van griep. Niet met en niet zonder vaccinatie.

Leg dat maar eens uit.
U hebt de juiste genen.

Het afweersysteem is iets bijzonders, en iedereen heeft een bepaalde mix van die afweersystemen.

Er zijn gevallen bekend die AIDS hebben overleefd, die nooit ziek geworden zijn. Met dat gegeven is men ook de Pest gaan onderzoeken. Waar in bepaalde dorpen 90 % van de bevolking werd uitgewist, bleken 10 % te overleven. Na gynaelogisch onderzoek, bleek dat afstamelingen van die 10 % het ook beter deden indien ze HIV positief geraakten.

(er wordt intussen ook gediscusieerd dat het de pokken zijn die ergens een compatible ellement in die genetische afweer tegen HIV hebben. )

https://www.nature.com/articles/news050307-15
Oud 28 juni 2021, 08:07   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In November al, is er covid DNA aangetroffen in Italiaanse riolen, die hadden een rechstreekse link met Wuhan.

Dat bewijst dat er vermoedelijk een ongeluk in het lab heeft plaatsgevonden half oktober / begin november.
In Maart 2019 zagen ze dit ook in Spanje, een streek met een directe connectie met China. Het kan goed zijn dat het virus in 2018 en 2019 ongemerkt in Azië is rondgegaan, dat verklaart waarom ze er nu nauwelijks last van hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 08:19   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is niet iets maken dat is iets na-apen. Of ga jij nu vertellen dat de computer en de smartphone door de Chinezen is bedacht ? Ze nemen onze kennis over en apen die na. Met wat geluk en geduld kan je er zelfs verbeteringen op aanbrengen. Is op alle domeinen zo.

Op enkele uitzonderingen na is er niets maar dan ook niets dat in China uit de grond werd gestampt of het moeten wat virussen zijn

Ik ken vele bands die de liedjes van The Beatles beter spelen dan The Beatles ooit konden. Echter zal geen enkele van die Bands ooit iets bedenken als Imagine of Let it be.
Ze hebben wel de abbacus uitgevonden, maar dat is een ander verhaal.

Ik spreek zelf altijd van chinese brol, omwille van A ze hebben het niet zelf ontwikkeld in vele gevallen is het een copy (daarom niet altijd een slechte) B ze stoppen hun technology vol bloat en crapware. Ik vermijd het waar ik kan, alle tech producten die ik hier heb staan zijn Japans,Fins, Brits, Duits of Made in the USA.

Maar meestal wel geproduceerd in de PRC natuurlijk anders was het onbetaalbaar.
Het is onze eigen hebzucht die het mogelijk maakt dat de chinesen ons kunnen domineren.
Oud 28 juni 2021, 08:22   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou even willen aangeven dat het ondertussen begint duidelijk te worden dat als men "vaccins" van 50% efficientie wil beschouwen, men iets heeft dat men van in 't begin had kunnen aanraden, en dat min of meer vergelijkbare of betere resultaten geeft: vitamine D.

Het is een van de grootste mysteries geweest waarom men geen grote informatie campagnes heeft gehouden om vitamine D te nemen, vooral in het najaar en de winter.

In Frankrijk heb ik 1 week een officiele campagne gezien hiervoor, en die is dan verdwenen.

Als "50% beschermen" belangrijk is, dan zou je toch denken dat men die kansen aan zijn zijde zet, he. We zien hier dat als het waar is dat dat Chinees vaccin 50% bescherming biedt, dat ongeveer equivalent is met vitamine D slikken. Enfin, vitamine D slikken lijkt iets beter te werken.

https://vdmeta.com/

En nu niet afkomen met gevaarlijke bijwerkingen he.
Mijn Doc heeft er speciaal naar laten checken bij het laatste bloed onderzoek,

Dus zij heeft haar werk wel gedaan, maar inderdaad waarom heeft onze glorieuze doorluchtige overheid en onze super virologen hier niks van gezegd.

(die zijn ook maar beginnen praten over ventileren nadat enkele andere slimmeriken dat hadden opgestoken.)
Oud 28 juni 2021, 08:36   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is onze eigen hebzucht die het mogelijk maakt dat de chinesen ons kunnen domineren.
Dat klopt als een bus.
Oud 28 juni 2021, 08:56   #48
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor spectaculaire uitvindingen moet je zeker niet in China zijn. Chinezen en of Aziaten in het algemeen hebben nog maar bitter weinig dingen uitgevonden.

Je mag het ze wel even voordoen en dan is de kans groot dat ze het beter na-apen kunnen dan eender wie. Nadien heel veel geld verdienen met wat wij ze voordoen zijn ze dan weer wel meesters in. Wij zijn dan weer eerder meesters in onze kennis te grabbel te gooien.
Ik denk dat het contraproductief is de creativiteit van de Aziaten te onderschatten. Uw houding doet me denken aan wat over Japan in de jaren 50 gezegd werd in het zogenaamde 'westen'. Japan produceerde niets dan brol werd gezegd. Wie datzelfde nu over China zegt loopt zelfs al hopeloos achter op de realiteit.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 juni 2021 om 08:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 10:07   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In Maart 2019 zagen ze dit ook in Spanje, een streek met een directe connectie met China. Het kan goed zijn dat het virus in 2018 en 2019 ongemerkt in Azië is rondgegaan, dat verklaart waarom ze er nu nauwelijks last van hebben.
Nauwelijks last ???? Maleisië is al maanden in Lockdown. Toestand in Indonesië al eens bekeken ??
Oud 28 juni 2021, 10:14   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat het contraproductief is de creativiteit van de Aziaten te onderschatten. Uw houding doet me denken aan wat over Japan in de jaren 50 gezegd werd in het zogenaamde 'westen'. Japan produceerde niets dan brol werd gezegd. Wie datzelfde nu over China zegt loopt zelfs al hopeloos achter op de realiteit.
Staaf dat eens.
Welke hoogwaardige dingen maakt China momenteel ?? En dan bedoel ik dingen die zij eerst op de markt zouden hebben gebracht.

Begin om maar iets te zeggen al eens met iets te zeggen over hun corona vaccins. Zijn die evenwaardig aan die andere ?

En voor alle duidelijkheid ik heb het over het heden. Waar China of wij zullen staan binnen 50 jaar weet niemand.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 10:16.
Oud 28 juni 2021, 10:37   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staaf dat eens.
Welke hoogwaardige dingen maakt China momenteel ?? En dan bedoel ik dingen die zij eerst op de markt zouden hebben gebracht.

Begin om maar iets te zeggen al eens met iets te zeggen over hun corona vaccins. Zijn die evenwaardig aan die andere ?

En voor alle duidelijkheid ik heb het over het heden. Waar China of wij zullen staan binnen 50 jaar weet niemand.
Buskruit.
Oud 28 juni 2021, 10:38   #52
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staaf dat eens.

Milieu technologie bijvoorbeeld. Of neem mobiele telefonie. Bankwezen.

Wat ik vooral wil zeggen echter is dat het onverstandig is te denken dat Azië slechts in staat is te kopiëren. Hoogmoed komt voor de val zegt men.

Wat ik vandaag langs kreeg bv. Nieuw generatie hoge snelheidstreinen. Geen equivalent in Europa.

http://www.xinhuanet.com/english/202...1310028912.htm

Laatst gewijzigd door Bach : 28 juni 2021 om 10:45.
Oud 28 juni 2021, 10:48   #53
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Er is zelfs een Cubaans vaccin met 92 procent effectiviteit. Maar ze krijgen het niet massa geproduceerd omwille van boycot.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 juni 2021 om 10:49.
Oud 28 juni 2021, 11:32   #54
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staaf dat eens.
Covid-19 ?

jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 11:44   #55
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nauwelijks last ???? Maleisië is al maanden in Lockdown. Toestand in Indonesië al eens bekeken ??
Dat zijn de maatregelen, heb je de dodenaantallen al bekeken? Japan had in 2020 minder doden dan normaal.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 12:35   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat zijn de maatregelen, heb je de dodenaantallen al bekeken? Japan had in 2020 minder doden dan normaal.
Minder doden door de alles consumerende stress in Japan was weggevallen door de LD hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 13:17   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Milieu technologie bijvoorbeeld. Of neem mobiele telefonie. Bankwezen.

Wat ik vooral wil zeggen echter is dat het onverstandig is te denken dat Azië slechts in staat is te kopiëren. Hoogmoed komt voor de val zegt men.

Wat ik vandaag langs kreeg bv. Nieuw generatie hoge snelheidstreinen. Geen equivalent in Europa.

http://www.xinhuanet.com/english/202...1310028912.htm
Haha de trein is uitgevonden in China ..dat is ook weer nieuw.

In 1765 werd in Engeland de stoommachine uitgevonden om te gebruiken in fabrieken. In 1804 zette een Engelse uitvinder voor het eerst wielen onder de stoommachine. Dat was eigenlijk de eerste trein.

Mobiele telefonie ??

Martin Cooper (Chicago, 26 december 1928) is een Amerikaans uitvinder en ondernemer. Begin jaren zeventig leidde hij bij Motorola het onderzoeksteam dat de eerste draagbare mobiele telefoon ontwikkelde.

Bankwezen ?

Bankieren in de moderne zin van het woord vindt zijn oorsprong in de middeleeuwen en de vroege renaissance in Italië.

Kortom er werd tot nu toe omzeggens niets uitgevonden in Azië.

Dit heeft totaal niks te maken met hoogmoed dat zijn alleen geschiedkundige gegevens.

En neen als westerling hoef ik daar helemaal geen erkenning voor maar het enige dat ik leuk zou vinden is dat de doorsnee Aziaat daar op de hoogte van zou zijn hetgeen ik heel erg betwijfel.
Vraag aan een modale Chinees wie de plofmotor heeft ontwikkeld en hij zal je steevast antwoorden Yamaha. Als we het dan toch even over hoogmoed mogen hebben kan dat alvast tellen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2021 om 13:35.
Oud 28 juni 2021, 13:33   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Covid-19 ?

Lacht er nie mee. Het is zo al erg genoeg.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 13:36   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Covid-19 ?

Het dient te zeggen dat de Indiers hen nu het kaas van hun brood eten he, en een veel nijdiger covid-21 hebben uitgebracht
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2021, 13:40   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar,

De Japanners hebben een geweldige kwaliteitscultuur. Kaizen of het streven naar continue verbetering, komt van daar.

Heel veel van onze huidige westerse kwaliteits of auditsystemen zijn daar overigens op gebaseerd nu (net omdat men inzag dat hun manier zo goed is/was) nu daar zijn hele boeken over geschreven.

Hoe het met Kaizen in China zit, ? geen idee, maar ik zou als je iets over chinezen of strategie in het algemeen u Sun Tsu The Art of War aanbevelen.

Een generaal die een standaardwerk over strategie heeft neergeschreven, dat door managers heden ten dage ook graag wordt gebruikt.

Als je dus succesvol de trukken van uw manager wil doorzien, dan weet je wat je moet lezen. (kan je ze bespelen als je weer eens iets nodig hebt. of verkondigen wat ze graag horen als je tijd moet kopen )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be