Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2021, 12:51   #381
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wat kan het VB dan doen?
Niets, behalve achter het cordon sanitaire blijven staan en extra stemmen verzamelen.
Oud 15 juli 2021, 15:40   #382
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.knack.be/nieuws/rik-van-...ion-44773.html

We zijn intussen 9 jaar en drie regeringen later....
En België bestaat nog steeds.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 15:49   #383
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarvoor dient het cordon sanitaire volgens jou? Om te beletten dat er met het Vlaams Belang een nieuwe regularisatieronde komt voor niet EU'rs die gehuwd zijn met een Belg of er "verliefd" op zijn. Met opnieuw huwelijksfraude en mensenhandel? Of dient het cordon sanitaire uitgerekend om te voorkomen dat het VB iets anders doet dan wat de "democratische" partijen altijd gedaan hebben?
Vlaams-Nationalisten laten beseffen dat ons land België heet en dat we geen interesse voor hun Vlaams-Nationalisme hebben.
Zo simpel is het.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 15:58   #384
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlaams-Nationalisten laten beseffen dat ons land België heet en dat we geen interesse voor hun Vlaams-Nationalisme hebben.
Zo simpel is het.
Doe u best

Maar doe het beter dan de laatste (50) jaren, want de partijen met een separatistisch/confederaal programma halen in Vlaanderen nu al een meerderheid aan stemmen.
Oud 15 juli 2021, 16:26   #385
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het.
Hoor wie het zegt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Om geen problemen met Vlamingen te hebben, doe zoals ik :

- Werk in een oftewel 100% Franstalige omgeving oftewel in een omgeving waarvan de grote meerderheid Franstalig is.
-Ga nooit meer naar Vlaanderen met vakantie of zelf voor een dag. Kies liever andere bestemmingen waar je zeker bent dat je er welkom zal zijn.
-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159

Citaat:
Mijn land heet Frankrijk, niet België.
http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9

Citaat:
Dat interesseert mij ook voor mijn verhuis naar Frankrijk.
http://91.121.97.41/showpost.php?p=3330979&postcount=12

Citaat:
Het echte vaderland van Franstalige Belgen is Frankrijk!

Ik beschouw me alvast als een Fransman en verwerp meer en meer België.
Vive la République, Vive la France!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=127971

Citaat:
Als ik echt geen communautaire problemen in België wil hebben en als ik de mogelijkheid heb om te verhuizen, verhuis ik dan naar Frankrijk. Iedereen spreekt er Frans van Noord naar Zuid en van Oost naar West; de communautaire problemen zijn dus, wat mij betreft, opgelost.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=23

Citaat:
........uw zinloze feest. Gisteren heb ik liever naar de show van Patrick Sébastien op France 2 gekeken dan naar die belachelijke feest rond België en zijn "nationale feestdag" op de RTBF.21 juli betekent al jaren niets meer voor mij. Mijn feestdag is 14 juli, zelfs als ik geen rattachist ben, en ik heb die in Frankrijk gevierd (ik was met verlof in Frankrijk de week van 11 juli). Waarom 14 juli vieren? Omdat ik me veel dichter bij Frankrijk dan bij België voel.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=37297

Everytime geen rattachist?

Citaat:
En ik weet wel dat Fonteyn voor de splitsing pleit. Hij zegt zelf dat de beste toekomst voor Wallonië de aansluiting bij Frankrijk is. En daarmee volg ik hem 100%. Mijn land heet Frankrijk, niet België.
http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9
Oud 15 juli 2021, 16:39   #386
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het.
U denkt dat regelmatig hetzelfde prevelen, u een medaille in de Leopoldsorde zal opleveren?
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 14:12   #387
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En België bestaat nog steeds.
belgie lijdt aan leukemie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2021, 11:35   #388
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Als men volgens de N-VA de Grondwet opzij mag schuiven om een politiek oogmerk te bereiken, i.c. confederalisme, is het dan volgens die partij ook geen probleem wanneer men de Grondwet opzij schuift om bijvoorbeeld de persvrijheid aan banden te leggen, gesteld dat daar een meerderheid voor zou bestaan?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2021, 11:48   #389
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als men volgens de N-VA de Grondwet opzij mag schuiven om een politiek oogmerk te bereiken, i.c. confederalisme, is het dan volgens die partij ook geen probleem wanneer men de Grondwet opzij schuift om bijvoorbeeld de persvrijheid aan banden te leggen, gesteld dat daar een meerderheid voor zou bestaan?
Kent u nog meer hypothetische vragen over erg uiteenlopende zaken? Heft N-VA ooit te kennen gegeven de persvrijheid aan banden te willen leggen. U zou die vraag ivm persvrijheid beter aan uw eigen Belgisch-nationalisten stellen. Die doen de laatste tijd verwoede pogingen om bepaalde pers aan banden te leggen, zelfs zonder dat men zich vragen over de wettelijkheid ervan stelt.
Oud 18 juli 2021, 11:49   #390
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maak je op dat vlak geen zorgen : de figuur Jezus en de figuur Hitler liggen in mijn vuilbak samen, daar is geen verschil in.
Mag ik veronderstellen dat je vergeten bent een emoticon aan je posting toe te voegen? Want nu lijkt het alsof je het meent. Het is het pijnlijk om zien hoezeer je jezelf hier voorbij gallopeert.
Oud 18 juli 2021, 11:52   #391
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
belgie lijdt aan leukemie.
dat is te genezen

belgie niet
Oud 18 juli 2021, 12:07   #392
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het.
“C’est ?* dire…” de Belgicisten doen alsof ze geen interesse hebben. Het hooghartig negeren is een houding die ze zichzelf aanmeten om tegenover hun volgelingetjes geen gezichtsverlies te lijden. Maar ondertussen krijgen ze darmkrampen bij de gedachte dat de voorstanders van Vlaamse autonomie voortdurend aan kracht winnen.
Oud 18 juli 2021, 12:23   #393
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Kent u nog meer hypothetische vragen over erg uiteenlopende zaken? Heft N-VA ooit te kennen gegeven de persvrijheid aan banden te willen leggen. U zou die vraag ivm persvrijheid beter aan uw eigen Belgisch-nationalisten stellen. Die doen de laatste tijd verwoede pogingen om bepaalde pers aan banden te leggen, zelfs zonder dat men zich vragen over de wettelijkheid ervan stelt.
Ik zeg toch niet dat de N-VA de persvrijheid aan banden wil leggen?
Wat ik wel stel, is dat wanneer men beweert dat indien men de Grondwet voor politieke doeleinden die men wil bereiken maar waar er geen 2/3de voor is aan de kant mag schuiven (N-VA-these), men de doos van Pandora opent.
Oud 18 juli 2021, 12:26   #394
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“C’est ?* dire…” de Belgicisten doen alsof ze geen interesse hebben. Het hooghartig negeren is een houding die ze zichzelf aanmeten om tegenover hun volgelingetjes geen gezichtsverlies te lijden. Maar ondertussen krijgen ze darmkrampen bij de gedachte dat de voorstanders van Vlaamse autonomie voortdurend aan kracht winnen.
Waarom moet de voorzitter van de grootste partij van België die tevens een separatische partij is, dan vaststellen dat er geen 2/3 meerderheid is voor zijn plannen?
Oud 18 juli 2021, 12:28   #395
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch niet dat de N-VA de persvrijheid aan banden wil leggen?
Wat ik wel stel, is dat wanneer men beweert dat indien men de Grondwet voor politieke doeleinden die men wil bereiken maar waar er geen 2/3de voor is aan de kant mag schuiven (N-VA-these), men de doos van Pandora opent.
Ik stel vast dat u als Belgisch-nationalist opteert voor een land dat vele tekortkomingen heeft dan voor een land dat beter draait, gewoon omdat u bang bent uw België totaal te verliezen als u niet iedereen in een wurggreep houdt.
Oud 18 juli 2021, 12:36   #396
BWarrior

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat u als Belgisch-nationalist opteert voor een land dat vele tekortkomingen heeft dan voor een land dat beter draait, gewoon omdat u bang bent uw België totaal te verliezen als u niet iedereen in een wurggreep houdt.
Dat is geen antwoord op mijn opmerking.

Ik ben trouwens voorstander van een unitair België. Een regering en een parlement voor heel België volstaan ruimschoots.
Oud 18 juli 2021, 12:37   #397
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom moet de voorzitter van de grootste partij van België die tevens een separatische partij is, dan vaststellen dat er geen 2/3 meerderheid is voor zijn plannen?
Omdat er ooit compromissen á la belge zijn gemaakt met grendels en pariteiten waardoor de stem van de ene voor 1/3 zwaarder doorweegt dan die van de andere. Dus uw 2/3 is ten eerste al een valse 2/3 en bovendien moeten de helft van de enen ook nog eens akkoord moeten zijn. Dit is ongezien in de hele wereld. Bovendien bevestigt het allemaal dat Belgen niet bestaan, maar dat het geheel een gebetonneerd amalgaam is van twee totaal verschillende volkeren, culturen en maatschappijvisies.
Oud 18 juli 2021, 12:40   #398
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik ben trouwens voorstander van een unitair België. Een regering en een parlement voor heel België volstaan ruimschoots.
Heeft u al uw franstalige vrienden al gevraagd wat ze hiervan denken? Ik denk dat u eerder Vlaams-nationalisten voor uw unitair België zonder grendels, pariteiten en alarmbellen zult vinden dan één franstalige.
Oud 18 juli 2021, 12:47   #399
BWarrior

Standaard

Citaat:
Heeft u al uw franstalige vrienden al gevraagd wat ze hiervan denken? Ik denk dat u eerder Vlaams-nationalisten voor uw unitair België zonder grendels, pariteiten en alarmbellen zult vinden dan één franstalige.
Ik heb nooit gepleit voor federalistische mechanismen zoals pariteiten in een unitaire staat. Hoe belachelijk zou dat zijn. Toen er nog een unitair België bestond zonder al die mechanismen waren de Vlaams-nationalisten ook niet voor dat systeem he.
Oud 18 juli 2021, 12:56   #400
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gepleit voor federalistische mechanismen zoals pariteiten in een unitaire staat. Hoe belachelijk zou dat zijn. Toen er nog een unitair België bestond zonder al die mechanismen waren de Vlaams-nationalisten ook niet voor dat systeem he.

U gaat zelfs geen Belgisch-nationalisten voor een terugkeer naar uw unitaire staat zonder grendels, pariteiten en alarmbellen, want die houden ervan slaafjes te spelen van een door Franstaligen beheerst systeem.
En dat laatste zou in een puur unitair België iedere basis verliezen.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 18 juli 2021 om 13:00.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be