![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bent u al komen kijken ?
Ik wed van neen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 juli 2021 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Minister-President
|
![]() Dat doe ik niet. Ik heb al herhaaldelijk gezegd dat ik niks tegen de Waal als mens heb, maar des te meer tegen de uilskuikens waarvoor ze steeds opnieuw kiezen. Op dat gebied doen ze zichzelf uiteindelijk de das om. En dat neem ik dan ook terecht op de korrel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 |
Minister-President
|
![]() https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=753
Uw eigen waalse minister van Omgeving ziet de bui al wel hangen. https://www.ad.nl/buitenland/inwoner...wdam~a1c2ebe6/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#926 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07...eupen-terzake/ Stel u ook eens de vraag: waar zou dat water van de Vesder naar toe gelopen zijn? Het probleem in Wallonië naar Vlaanderen verplaatsen zou van u ook weinig lof gekregen hebben veronderstel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zal moeten blijken in welke mate het deze ramp veroorzaakt heeft, maar wellicht heeft het in belangrijke mate bijgedragen. Er waren 25 waarschuwingen gegeven door experts, doch blijkbaar heeft men onvoldoende geageerd, want zoals steeds in België zal het allemaal wel meevallen en zo erg niet zijn toch?
![]() |
![]() |
#930 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het stuwmeer had geleegd moeten zijn voor de verwachte massa regen dan was het dodental langs de Vesder niet zo groot geweest en van eenzelfde kaliber als in de rest van Wallonië. Het stuwmeer van Eupen is de oorzaak van het extreme aantal slachtoffers langs de Vesder en de enorme ravage daar. De stormvloed waardoor de huizen in een mum van tijd tot meer dan drie meter en hoger onder water kwamen te staan in de dorpen net na het stuwmeer, doen vermoeden dat menselijke onbekwaamheid en bestuurlijk falen de ramp lans de Vesder veroorzaakt hebben. Zonder dit schuldig verzuim had de schade en het dodental nooit zo extreem geweest. Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 24 juli 2021 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
'Opvallend in een aantal reacties is dat men niet mals is voor de Waalse regering, maar men vergeet daarbij dat de waterhuishouding in Vlaanderen er eigenlijk al decennia lang veel slechter aan toe is. Er is meer verharding, er is meer drainage, waterlopen zijn veel meer rechtgetrokken dan in Wallonië, en we zijn meer dan 70% van onze moerasgebieden en wetlands kwijt door ze doelbewust droog te leggen. We bouwen - nog meer dan in Wallonië - in natuurlijke overstromingsgebieden en bieden te weinig compensatie om het verlies aan waterbergend vermogen op te vangen. Het Sigmaplan voorziet wel in aftoppen grootste pieken van de grotere rivieren in het Scheldebekken maar Dender, Ijzer, en kleinere zijbeken en -rivieren zijn daar lang niet allemaal inbegrepen. Vlaanderen heeft (op de Maas- en Demergemeenten na dan) het geluk gehad dat het merendeel van deze zondvloed boven Wallonië is gevallen en niet boven Vlaanderen.' In 70 jaar tijd heeft Vlaanderen 244.000 hectare met vijvers, plassen en venen drooggelegd
![]() |
![]() |
#933 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn niet bezig over extreem-rechts. Gelukkig heeft Wallonië veeel minder volk met kapotte genen (=Blokkers) dan wij hier.
Vlaanderen heeft jammer genoeg een heel grote massa volk met kapotte genen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
|
![]() Citaat:
En ja die werken aan de grensmaas hebben natuurlijk geholpen om hier een ramp te voorkomen. Maar zijn die werken er niet gekomen op initiatief, en gedeeltelijk betaald door Nederland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Minister-President
|
![]() Dus de Waalse minister van Omgeving laat een onderzoek instellen op basis van ’geruchten"? U kunt uzelf wijsmaken wat u wilt, uw geliefde België en vooral uw geliefde franstalige compatriotten komen hier erg bekaaid uit. Dat u als Belgisch-nationalist de heel affaire wilt minimaliseren en liefst nog in de doofpot stoppen, begrijp ik. Dat daarbij uw empathie en rechtvaardigheidsgevoel tegenover de slachtoffers i n het niets verdwijnt, begrijp ik dan weer helemaal niet. Die mensen zijn door bestuurlijke blunders hun hebben en houden en in sommige gevallen hun leven kwijt. En u doet gewoon alsof er niets is verkeerd gegaan’ gewoon omdat het niet in uw Belgisch-nationalistische kraam past. Schaam u !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 |
Minister-President
|
![]() Tijd om enkele km naar het zuiden te verhuizen, zou ik zeggen. Daar ligt het aardsparadijs waar ze u met open armen ontvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
|
![]() Citaat:
Ik krijg het op mijn heupen van al die roepers langs de kant die al besluiten trekken nog voor alle feiten gekend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |