Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2021, 13:35   #1781
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vanuit uw perspectief... Dat zegt genoeg.
Tja. Je doet ermee wat je wil. Denk jij nu echt dat enkel Vlaams-nationalisten en Groot-Nederlanders fronsen als ze bepaalde dingen hier lezen? Ik heb geprobeerd een hand uit te reiken, maar er wordt op gespuwd. Wie is de gefrustreerde dan?

Veel succes verder met uw Vlaamse taal apart van het Nederlands verder en de strijd tegen de verhollandsing die even erg was dan die tegen de verfransing. En blauwe kiel-mannen die na 1830 hun leven aanzienlijk verbeterd zagen en totaal niet gebruikt werden door de burgerij.

Het niveau is hier tendensieus wil ik zeggen. Veel mensen die potentieel vrede kunnen nemen met België doen rechtsomkeer van zulke zever.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 augustus 2021 om 13:39.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 13:41   #1782
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Tja. Je doet ermee wat je wil. Denk jij nu echt dat enkel Vlaams-nationalisten en Groot-Nederlanders fronsen als ze bepaalde dingen hier lezen? Ik heb geprobeerd een hand uit te reiken, maar er wordt op gespuwd. Wie is de gefrustreerde dan?

Veel succes verder met uw Vlaamse taal apart van het Nederlands verder en de strijd tegen de verhollandsing die even erg was dan die tegen de verfransing. En blauwe kiel-mannen die na 1830 hun leven aanzienlijk verbeterd zagen en totaal niet gebruikt werden door de burgerij.

Het niveau is hier tendensieus wil ik zeggen. Veel mensen die potentieel vrede kunnen nemen met België doen rechtsomkeer van zulke zever.
Op persoonlijke aanvallen na, zie ik geen enkele reden waarom men zou moeten fronsen. Zelfs wanneer iemand zegt dat het VKN in feite neerkwam op een verdoken bezetting van het Zuiden door het Noorden. Dat was gewoon zo.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2021 om 13:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 13:52   #1783
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Totaal betekenisloos. Maar als dat u een kick bezorgt, Henri I, dan gun ik u die van harte. Ik ben blij dat u al content bent met een dode mus.
Voor toetsenbordrevolutionairen is Twitter nochtans de belangrijkste maateenheid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 13:53   #1784
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
een overheidsite met 54.500 volgers op 11.000.000 ...
Daar gaat het niet over.

Op 11 jaar hebt u 21 volgers overtuigd, daar gaat het over.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 13 augustus 2021 om 13:53.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 14:07   #1785
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Daar gaat het niet over.

Op 11 jaar hebt u 21 volgers overtuigd, daar gaat het over.
irrelevant.

de boodschap is veel belangrijker en heeft veel meer mensen overtuigd dan het aantal volgers op een twitter-account.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 augustus 2021 om 14:13.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 14:36   #1786
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
irrelevant.

de boodschap is veel belangrijker en heeft veel meer mensen overtuigd dan het aantal volgers op een twitter-account.
Richt een politieke partij op. Met zo een succes, kan de kiesdrempel geen beletsel vormen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 14:40   #1787
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Richt een politieke partij op. Met zo een succes, kan de kiesdrempel geen beletsel vormen.
waarom? N-VA en VB zijn voorstanders.
Oud 13 augustus 2021, 14:41   #1788
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom? N-VA en VB zijn voorstanders.
Voor één interview op de hollandse televisie dan toch.
Oud 13 augustus 2021, 14:44   #1789
Shadowke

Standaard

Citaat:
Voor één interview op de hollandse televisie dan toch.
hij heeft dat ook voor een tv-zender in Vlaanderen gezegd hoor: Trends Talk op Kanaal Z
https://www.hln.be/binnenland/bart-d...land~a2ea655c/
Oud 13 augustus 2021, 15:29   #1790
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij heeft dat ook voor een tv-zender in Vlaanderen gezegd hoor: Trends Talk op Kanaal Z
https://www.hln.be/binnenland/bart-d...land~a2ea655c/
Betreft het een partijstandpunt of een persoonlijke mening?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 15:31   #1791
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Betreft het een partijstandpunt of een persoonlijke mening?
ben géén lid van de N-VA
Oud 13 augustus 2021, 16:23   #1792
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Er is een gezegde dat luidt: "wie de geschiedenis niet kent begrijpt heden noch toekomst." Het tegenovergestelde gestelde is dus ook waar lijkt me. Met dit in het achterhoofd kun je jezelf afvragen of het zinvol is om "project België" nog verder voort te zetten. Ik bedoel: na bijna tweehonderd jaar België is het voorlopige eindresultaat een land met twee volkeren gescheiden door een taalgrens. En neem me niet kwalijk hoor, maar als het na bijna tweehonderd jaar nog niet gelukt is om eenheid te smeden gaat het hoogst waarschijnlijk nooit meer lukken. Logischerwijs is er dan ook een proces in gang gezet dat leidt naar steeds meer autonomie voor zowel Vlaanderen als Wallonië. De vraag is nu waar deze evolutie eindigt: een onafhankelijk Vlaanderen of een hereniging met Nederland? Eén ding lijkt me zeker: de houdbaarheidsdatum van het koninkrijk België is lang en breed verstreken.

Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 13 augustus 2021 om 16:24.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 16:35   #1793
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Er is een gezegde dat luidt: "wie de geschiedenis niet kent begrijpt heden noch toekomst." Het tegenovergestelde gestelde is dus ook waar lijkt me. Met dit in het achterhoofd kun je jezelf afvragen of het zinvol is om "project België" nog verder voort te zetten. Ik bedoel: na bijna tweehonderd jaar België is het voorlopige eindresultaat een land met twee volkeren gescheiden door een taalgrens. En neem me niet kwalijk hoor, maar als het na bijna tweehonderd jaar nog niet gelukt is om eenheid te smeden gaat het hoogst waarschijnlijk nooit meer lukken. Logischerwijs is er dan ook een proces in gang gezet dat leidt naar steeds meer autonomie voor zowel Vlaanderen als Wallonië. De vraag is nu waar deze evolutie eindigt: een onafhankelijk Vlaanderen of een hereniging met Nederland? Eén ding lijkt me zeker: de houdbaarheidsdatum van het koninkrijk België is lang en breed verstreken.
Het zijn net zulke -van een buitenlander uitgaande- en vanuit de hoogte geschreven opmerkingen over ons land die de soms bitsige reacties helpen verklaren.

"Project België "
Oud 13 augustus 2021, 16:39   #1794
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het begint zelfs al serieus te stinken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 17:20   #1795
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat liedje kennen we. Een beetje herkenbaar en afgezaagd. Niets belet u als groot(?)nederlander te dromen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2021 om 17:27.
Oud 13 augustus 2021, 17:22   #1796
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zijn net zulke -van een buitenlander uitgaande- en vanuit de hoogte geschreven opmerkingen over ons land die de soms bitsige reacties helpen verklaren.

"Project België "
Een kijk van buitenaf is de meest objectieve.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 17:29   #1797
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"Project België "
Een Nederlandse buitenlander dan nog. En, wat denkt u, hoelang duurt het nog eer dat de Hollanders een regering hebben? Ik denk dat het zal gebeuren rond november. Zulke buitenlanders zouden zich beter zorgen maken over hun kabinetsformatie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2021 om 17:45.
Oud 13 augustus 2021, 17:36   #1798
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En, wat denkt u, hoelang duurt het nog eer dat de Hollanders een regering hebben. Ik denk dat het zal gebeuren rond november.
Tja... blijkbaar is het ietsiepietsie moeilijker om zelf het eigen recept toe te passen, dan het ons vanuit de hoogte te willen voorschrijven.

Rutte, die kerel is minstens even sterk als vroeger Jean-luc dehaene bij ons. Een ras van politieke loodgieters. Eerst nog wat aanmodderen, dan nog eens een flinke clash en wat pathos, en dan de landing inzetten.
Oud 13 augustus 2021, 17:38   #1799
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja... blijkbaar is het ietsiepietsie moeilijker om zelf het eigen recept toe te passen, dan het ons vanuit de hoogte te willen voorschrijven.

Rutte, die kerel is minstens even sterk als vroeger Jean-luc dehaene bij ons. Een ras van politieke loodgieters. Eerst nog wat aanmodderen, dan nog eens een flinke clash en wat pathos, en dan de landing inzetten.
Toch eerder een onstabiel land geworden dat project Nederland van nu. De 'vaste waarden' (?) van de V.O.C. zijn zoek. Iedereen rommelt daar maar wat an (zie Corona). Wat wilt u, met daarenboven nog kwasten als Baudet en Wilders is er daar dan ook niet veel meer te verwachten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2021 om 17:53.
Oud 13 augustus 2021, 17:38   #1800
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:

U bent wel erg streng voor de liberalen ....... zolang ze niet tot de bende van vier, de zonen ervan en hun aanhangsels behoren.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 13 augustus 2021 om 17:39.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be