Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2021, 10:40   #1761
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

.....

Eigenlijk had hij als vorst gelijk. Een land besturen met slechts één taal is natuurlijk veel efficiënter. Alleen heeft hij dit te snel willen doen en de tegenkanting van de notabelen volledig onderschat.
Daarom mislukte het ook. Maar het bestuursidee van één landtaal was zeker te verdedigen.
Olala! Wat krijgen we nu ?

Een pleidooi voor de splitsing van België!
En dat toch uit een onverwachte hoek!
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 11:01   #1762
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Olala! Wat krijgen we nu ?

Een pleidooi voor de splitsing van België!
En dat toch uit een onverwachte hoek!
U neemt uw dromen voor werkelijkheid. Het is nogal wiedes dat het gemakkelijker een land te besturen wanneer er slechts één taal is en niet drie of 4 talen zoals in Zwitserland. Daarom wilde deze vorst alles 'vernederduitsen', Wallonië en de notabelen incluis. Het Frans moest weg, het Duits moest weg (want dat was er ook nog in het VKN), en het Vlaams moest weg. Alleen het Hollands mocht nog op termijn.

Edoch, iets wensen is één zaak, en iets uitvoeren is weer wat anders. En hier, in die uitvoering van zijn plan, mislukte koning Willem volledig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2021 om 11:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 11:04   #1763
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U neemt uw dromen voor werkelijkheid. Het is nogal wiedes dat het gemakkelijker een land te besturen wanneer er slechts één taal is en niet drie of 4 talen zoals in Zwitserland. Daarom wilde deze vorst alles 'vernederduitsen', Wallonië en de notabelen incluis. Het Frans moest weg, het Duits moest weg, en het Vlaams moest weg. Alleen het Hollands mocht nog op termijn.

Edoch, iets wensen is één zaak, en iets uitvoeren is weer wat anders. En hier, in die uitvoering van zijn plan, mislukte koning Willem volledig.
alsof er in dit onland bestuurd wordt...

vooral betalen

veel betalen
Oud 13 augustus 2021, 11:10   #1764
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
alsof er in dit onland bestuurd wordt...

vooral betalen

veel betalen
Deze federale regering bestuurt goed in deze moeilijke coronatijden . De Vlaamse regering met het debacle van de zonnepanelen, elektriciteitsmeter, en een hoop bruggen die op instorten staan bestuurt wat minder goed.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2021 om 11:13.
Oud 13 augustus 2021, 11:14   #1765
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Deze federale regering bestuurt goed in deze moeilijke coronatijden . De Vlaamse regering met het debacle van de zonnepanelen, elektriciteitsmeter en een hoop bruggen die op instorten staan bestuurt wat minder. goed.
Dat heeft u als Belgisch-nationalistische verraders mee aan zet blijven in Vlaanderen. De chantage is steeds in hun genen aanwezig geweest.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 11:25   #1766
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Dat heeft u als Belgisch-nationalistische verraders mee aan zet blijven in Vlaanderen. De chantage is steeds in hun genen aanwezig geweest.

Niettegenstaande de nu al jarenlange deelname van de NVA, bestuurt de Vlaamse regering geen sikkepit beter dan de Federale.

Vanuit de gracht schreeuwen dat het niet goed was, is één zaak. Een andere zaak is het zelf beter te doen. En dat deed die Vlaamse regering niet. Behalve de covid-aanpak (met hulp van de Federale regering) was het ene debacle na het andere het trieste schouwspel bij de Vlaamse regering. Ik heb soms de indruk dat die Vlaamse regering eigenlijk niet goed weet wat ze wil en/of eigenlijk niet erg bekwaam is. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik denk het niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2021 om 11:29.
Oud 13 augustus 2021, 11:28   #1767
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niettegenstaande de nu al jarenlange deelname van de NVA, bestuurt de Vlaamse regering geen sikkepit beter dan de Federale.

Vanuit de gracht schreeuwen dat het niet goed was, is één zaak. Een andere zaak is het zelf beter te doen. En dat deed die Vlaamse regering niet. Behalve de covid-aanpak (met hulp van de Federale regering) was het ene debacle na het andere het trieste schouwspel bij de Vlaamse regering. Ik heb soms de indruk dat die Vlaamse regering eigenlijk niet goed weet wat ze wil.
voila,

laten we dan apart slecht besturen
Oud 13 augustus 2021, 11:30   #1768
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
voila,

laten we dan apart slecht besturen
Alles terug één. Zoals het vroeger was. Dat is de meest verstandige oplossing.
Oud 13 augustus 2021, 11:34   #1769
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alles terug één. Zoals het vroeger was. Dat is de meest verstandige oplossing.
Ik hoor de Franstaligen tot hier bulderen van het lachen. Die gaan zelfs voor uw schoon ogen hun luxepositie in het federale België niet opgeven. Maar allee, ik heb weer eens goed gelachen met uw reactie. Dat is toch ook al iets.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 13 augustus 2021 om 11:52.
Oud 13 augustus 2021, 11:36   #1770
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de paar honderd nostalgische orangisten in Vlaanderen gelijk hebben, en dat de andere 6,5 mio bejaarden en dementerenden zijn.
Een kleine vergelijking voor de toetsenbordrevolutionairen :

Leo BELGICUS :

BELGIUM:

Dus 501x meer volgers.

Nog werk aan de winkel voor de oprichters van dat clubje meer dan 10 jaar geleden.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 13 augustus 2021 om 11:48.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 11:36   #1771
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoor de Franstaligen tot hier bulderen van het lachen. Die gaan zelfs voor uw schoon ogen hun luxepositie in het federale België niet opgeven. Maar allee, ik heb weer eens goed gelachen ,et uw reactie. Dat is toch ook al iets.
Lachen is gezond. Ik raad u daarom aan nog maar wat verder te lachen. De dag is nog lang.
Oud 13 augustus 2021, 11:54   #1772
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Leo BELGICUS :

BELGIUM:

Dus 501x meer volgers.

Nog werk aan de winkel voor de oprichters van dat clubje meer dan 10 jaar geleden.
Totaal betekenisloos. Maar als dat u een kick bezorgt, Henri I, dan gun ik u die van harte. Ik ben blij dat u al content bent met een dode mus.
Oud 13 augustus 2021, 12:00   #1773
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Tom Lanoye, Arno, Daan, Jan Decorte, Tuymans, Wim Delvoye, Delphine Lecompte, Herman Brusselmans, ... zijn inderdaad exponenten van de vlaamse Cultuur
Wat is er moeilijk aan 'sinds wanneer'? Dat is toch Nederlands. Het is niet omdat het aanbidders van België zijn dat hun werken Belgische cultuur genoemd wordt.
Oud 13 augustus 2021, 12:03   #1774
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bijna niemand 'trapt in' het verhaal van de grootnederlanders...
Jullie zijn een kleine groep, met een grote overtuiging. Daar is niets mis mee, maar blijf realistisch en verwacht niet dat een heel land zich zou gaan afvragen waarom men het ideaal van een paar honderd mensen zou gaan als doelstelling neerzetten. Zelfs politici als Tobback of Bracke beseffen en bevestigen dat het gaat om een romantisch ideaal, maar onrealiseerbaar is.
Goed hoor. Lekker passief-aggressief wel allemaal verder.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 augustus 2021 om 12:05.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 12:16   #1775
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Leo BELGICUS :

BELGIUM:

Dus 501x meer volgers.

108 volgers
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 12:23   #1776
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
108 volgers
Hmmmmmm, een site van een werkgroep vergelijken met een officiële overheidssite.
Het is inderdaad beschamend voor de overheidssite.
Oud 13 augustus 2021, 12:27   #1777
Shadowke

Standaard

Citaat:
Hmmmmmm, een site van een werkgroep vergelijken met een officiële overheidssite.
Het is inderdaad beschamend voor de overheidssite.
een overheidsite met 54.500 volgers op 11.000.000 ...
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 13:13   #1778
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Wat is er moeilijk aan 'sinds wanneer'? Dat is toch Nederlands. Het is niet omdat het aanbidders van België zijn dat hun werken Belgische cultuur genoemd wordt.
In het buitenland wel ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 13:18   #1779
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gisteren was het hier toch gezelliger. Passief aggressief gedoe. Trouwens, het zijn vaak Belgicisten die hun eigen ideologie schade berokken (vanuit mijn perspectief). Velen vinden de gedachte heerlijk van een staat waarin mensen die niet als hen denken miserabel zijn. Een observatie.

Ik ben nochtans geen gefrustreerd persoon en doorgaans vrij gelukkig en zelfs dat wordt mij indirect opgespeld. Het is vermoeiend.

Zelf acht ik een Groot-Nederlandse toekomst wel realistisch, desondanks. Het zijn immers verre van hardcore nationalisten die er niet tegen zijn. Dat is wat ik zie. Misschien daarom die misgunnerij. Geen idee eigenlijk. Ik ben geen klootzak jegens mensen of probeer dat niet te zijn.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 augustus 2021 om 13:20.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 13:33   #1780
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Gisteren was het hier toch gezelliger. Passief aggressief gedoe. Trouwens, het zijn vaak Belgicisten die hun eigen ideologie schade berokken (vanuit mijn perspectief). Velen vinden de gedachte heerlijk van een staat waarin mensen die niet als hen denken miserabel zijn. Een observatie.

Ik ben nochtans geen gefrustreerd persoon en doorgaans vrij gelukkig en zelfs dat wordt mij indirect opgespeld. Het is vermoeiend.

Zelf acht ik een Groot-Nederlandse toekomst wel realistisch, desondanks. Het zijn immers verre van hardcore nationalisten die er niet tegen zijn. Dat is wat ik zie. Misschien daarom die misgunnerij. Geen idee eigenlijk. Ik ben geen klootzak jegens mensen of probeer dat niet te zijn.
Vanuit uw perspectief... Dat zegt genoeg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be