![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteindelijk is wat we eten ook gewoon cultureel bepaald: in Amerika is paardenvlees eten ondenkbaar, terwijl het hier normale kost is. Zo is het ook voor honden, terwijl dat in Europa niet wordt gegeten, is hond op het menu in Azië een normale zaak. En inderdaad, van iemand die er op reis was, hoorde ik dat hondenvlees best wel smaakt. Waarom dus ook niet bij ons overwegen om hond op het menu te plaatsen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenvlees
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Walgelijk.
Korea is zo een land waar men allerlij smeerlapperij eet, insecten, reptielen, en ook honden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie maar 1 probleem met het eten van hond.
Als die zichzelf kan voeden zoals moeder natuur het voorzien heeft, is het een vergaarbak van zeer veel gifstoffen. Langs de andere kant, toch al een paar keffers tegengekomen die ik met plezier zou klaarmaken en opeten. Dat andere mensen die zich eigenaar noemen, daar bezwaar tegen maken, awel, da's de reden waarom ik de moeite nog niet gedaan heb.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onvoorstelbaar hoeveel mensen met honden er dagelijks bijkomen. Dus ja, opeten die overlast.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, zeer overvloedig beschikbaar.
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar zit meer plastic in dan in vis.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat schrijf ik toch, om dat veilig klaar te maken moet je meer moeite doen. PFOS komen daar veel in voor, gelukkig in geconcentreerde, gemakkelijk verwijderbare vorm.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Het is natuurlijk wel zo dat er niet veel goed vlees zit aan de doorsnee hond in vergelijking met de beesten die we normaal eten.
Maar als delicatesse zie ik er geen probleem in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() De problemen die men maakt van het eten van hond, lijken me eerder van een andere aard:
- hygiëne: in Azie gebeurt het slachten en verwerken vaak in zeer onhygiënische omstandigheden, openlucht, vuile ateliers etc... - dierenwelzijn: de hond levend koken of villen is moeilijk te verzoenen met onze opvattingen van dierenwelzijn, we doen dat hier ook niet met runderen of varkens --> aan deze zaken is makkelijk te verhelpen, er zijn dus eigenlijk weinig praktische bezwaren tegen hondenvlees op onze menu's
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wij eten geen honden, ergens anders bekijken ze u scheef als ge koe eet nog erger anders verfoeien ze u als paarden eet en wij bekijken mensen scheef die bedreigde diersoorten gaan eten, walvis/haai om maar iets te zeggen. in de oorlog wie is heir oud genoeg dat 'm nog familieleden heeft die wo2 bewust hebben meegemaakt? mijn grootva wist achteraf pas dat rat, kat, hond, ... op een bepaald moment gewoon op de menu stond in 40-45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de beschikbaarheid van voedsel is een bepalende factor. En voedsel waarvoor vele hun neus ophalen als ze weten wat het is, word door diezelfde personen met veel smaak en genot verorberd als ze het idee hebben iets anders aan het eten te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wat is er zo anders aan een paling dan aan een reptiel. Wat wij walgelijk vinden vinden ze op andere plaatsen in de wereld een delicatesse. Zeg jij in Engeland maar nooit dat je graag paardensteak eet. Er is in iedere regio een cultuur maar eveneens een eetcultuur. Trouwens insecten eten zou wel eens de toekomst kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Ik heb me nu wat in het onderwerp verdiept, en gelezen dat blijkbaar vrij dicht bij huis ook hondenvlees op het menu staat: in sommige Zwitserse bergkantons wordt (al dan niet in den duik) ook geregeld hondenvlees gegeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hondenvlees...... hum.... Ik heb daar ooit iets over gepost in aparte thread....
Wacht........ >> https://forum.politics.be/showthread.php?t=241432 Dit was het foto'ke dat ik toen -net op tijd*, heb kunnen shooten: *alvorens een geagiteerde marktkraamster mij wegjoeg ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 16 september 2021 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Z-Korea zijn behalve silk worms, insecten feitelijk geen deel vh menu. Ps ik zeg dit zeker niet omdat ik er toevallig afkomstig van ben. Just wanting to point out you're being a cultuurbarbaar on this xD ![]() ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 16 september 2021 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |