Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2021, 04:27   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als mijn vriendin weer eens den Action gaan leegroven is en ze achteraf ontgoocheld is over de kwaliteit van het gekochte heb ik daar maar 1 antwoord op: "Je krijgt wat je betaald".
Dat is wel raar, want het enige dat ik in den Action koop zijn kleine telefoon en computer accessoires, en die zijn even goed als de dingen die je elders 5 keer meer betaalt (zoals laders, kabeltjes, en dergelijke). Ah ja, en soms simpel gereedschap ook, die schroevendraaiers en zo, die zijn even goed als de dingen die 10 keer meer kosten als "professioneel" materiaal. Voor 25 Euro heb je zo een gereedschapskistje, en het is handig om er zo een aantal te hebben dat je op verschillende plekken kan stoppen, zodat je altijd wat elementair materiaal bij de hand hebt en niet in uwen atelier moet om een schoevendraaier of een zaagje of zo te hebben (op zolder, in de auto, in mijn bureau, en zo voort).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 04:34   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het grootste nadeel aan dacia zijn de bestuurders. Meestal zijn dat mensen die totaal geen interesse hebben in wagens of rijplezier
Rijplezier ? Dat heb je misschien de eerste keren dat je eens met een auto rijdt he, en je dat nog "spannend" vindt, maar rijden is in het algemeen toch een corvee he. Wat zou mij plezier kunnen doen achter het stuur ? Aan 150 door een dorp vlammen, en mensen van de baan rijden, ja. Maar aangezien dat geen realistische opties zijn, is er niet veel "plezier" aan en is het gewoon een corvee zoals de vuilbakken buiten zetten he. Je neemt toch enkel maar de auto als je je moet verplaatsen en alle andere opties lastiger zijn zou ik denken.
Van fietsen heb ik plezier, omdat er de fysieke inspanning is, de wind in uw gezicht, het frisse ademen en zo. Maar in een auto ? Nee dank U. Dat doe je omdat je het nu eenmaal moet doen he, zoals vuilbakken buiten zetten maar het duurt langer.
Oud 13 september 2021, 06:03   #63
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Rijplezier ? Dat heb je misschien de eerste keren dat je eens met een auto rijdt he, en je dat nog "spannend" vindt, maar rijden is in het algemeen toch een corvee he. Wat zou mij plezier kunnen doen achter het stuur ? Aan 150 door een dorp vlammen, en mensen van de baan rijden, ja. Maar aangezien dat geen realistische opties zijn, is er niet veel "plezier" aan en is het gewoon een corvee zoals de vuilbakken buiten zetten he. Je neemt toch enkel maar de auto als je je moet verplaatsen en alle andere opties lastiger zijn zou ik denken.
Van fietsen heb ik plezier, omdat er de fysieke inspanning is, de wind in uw gezicht, het frisse ademen en zo. Maar in een auto ? Nee dank U. Dat doe je omdat je het nu eenmaal moet doen he, zoals vuilbakken buiten zetten maar het duurt langer.
Autorijden is een sport en een kunst. Fietsen is daarentegen traag, lastig en saai.

Het jammere is dat mensen met een vergelijkbare mening als de uwe meestal al het leuke aan autorijden proberen te verhinderen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 06:20   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Autorijden is een sport en een kunst. Fietsen is daarentegen traag, lastig en saai.
Net zoals autorijden is fietsen op vele momenten een routine. Snelheid maakt het gewoon leuker. Dat is de kruiderij van gevaar.
Maar aangezien we met zoveel zijn, en er een hoop zijn die met moeite het leven willen zien als kosjere, halal veganistische smakeloze bonenpap en dat ook willen verplichten aan de anderen, gaat ook dat deel verloren.

Citaat:
Het jammere is dat mensen met een vergelijkbare mening als de uwe meestal al het leuke aan autorijden proberen te verhinderen.
U leest het niet goed. PVE zou veel plezier in het autorijden kunnen hebben, maar dat plezier zou ten koste komen van het totaalplaatje lol in het leven, dat ie de weloverwogen keuze maakt geen plezier te hebben in het autorijden.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 september 2021 om 06:20.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 10:00   #65
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel raar, want het enige dat ik in den Action koop zijn kleine telefoon en computer accessoires, en die zijn even goed als de dingen die je elders 5 keer meer betaalt (zoals laders, kabeltjes, en dergelijke). Ah ja, en soms simpel gereedschap ook, die schroevendraaiers en zo, die zijn even goed als de dingen die 10 keer meer kosten als "professioneel" materiaal. Voor 25 Euro heb je zo een gereedschapskistje, en het is handig om er zo een aantal te hebben dat je op verschillende plekken kan stoppen, zodat je altijd wat elementair materiaal bij de hand hebt en niet in uwen atelier moet om een schoevendraaier of een zaagje of zo te hebben (op zolder, in de auto, in mijn bureau, en zo voort).
Heb jij zo vaak een zaag of een schroevendraaier nodig dat dat opweegt tegen een paar passen zetten?
Oud 13 september 2021, 10:00   #66
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe doen ze dat dan?
Oud 13 september 2021, 10:31   #67
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hoe doen ze dat dan?
Drempels, borden, versmallingen, trajectcontroles, flitspalen, overal file veroorzaken.
Oud 13 september 2021, 13:09   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Heb jij zo vaak een zaag of een schroevendraaier nodig dat dat opweegt tegen een paar passen zetten?
Ja. Jij niet ? Batterijtje vervangen in vibrator, dildo wat korter maken en zo ...

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2021 om 13:13.
Oud 13 september 2021, 13:12   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ach, ik zou kunnen zeggen: de vuilbakken buiten zetten is een sport en een kunst. Schaatsen daarentegen, is traag, lastig en saai.

Citaat:
Daar is niet veel leuks aan he. Wat er leuk aan is, kan je in Need for Speed of GTA 5 doen, maar niet in 't echt.
Oud 13 september 2021, 13:13   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drempels, borden, versmallingen, trajectcontroles, flitspalen, overal file veroorzaken.
Daar ben ik geen vragende partij naar hoor, dat maakt het nog stukken erger ! Maar "rijden" waarbij je niet eens een gevecht kan aangaan of iets omver rijden, heeft niks leuks.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2021 om 13:14.
Oud 13 september 2021, 13:45   #71
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Jij niet ? Batterijtje vervangen in vibrator, dildo wat korter maken en zo ...
Ik wist wel dat je onder de sloef lag, met al die theorien over genocide en zo.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 13:55   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik wist wel dat je onder de sloef lag, met al die theorien over genocide en zo.
Oud 13 september 2021, 15:35   #73
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Ach, ik zou kunnen zeggen: de vuilbakken buiten zetten is een sport en een kunst. Schaatsen daarentegen, is traag, lastig en saai.
Als er een objectieve manier is om te meten wie beter de vuilbakken kan buitenzetten dan iemand anders kun je er een sport van maken ja.
Citaat:
Daar is niet veel leuks aan he. Wat er leuk aan is, kan je in Need for Speed of GTA 5 doen, maar niet in 't echt.
Dat hangt maar af van wat je leuk vindt natuurlijk.

Feit is dat het mensen als jij zijn die blijkbaar niet begrijpen wat er leuk is aan autorijden die dat dan maar proberen te verkloten voor diegene die het wel leuk vinden. Het is alsof je opa die enkel gaat langlaufen laat beslissen om vanaf nu bij het skiën enkel nog groene pistes en een maximumsnelheid van 30 toe te laten, omdat hij niet snapt dat er mensen zijn die beter kunnen en sneller willen skiën dan hemzelf.

Disclaimer: dat is niet op u persoonlijk bedoelt, maar op alle groene fundamentalisten en fietsgekken die vandaag veel te veel invloed hebben op onze mobiliteit.
Oud 13 september 2021, 16:31   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit is dat het mensen als jij zijn die blijkbaar niet begrijpen wat er leuk is aan autorijden die dat dan maar proberen te verkloten voor diegene die het wel leuk vinden.
Ik zie niet goed in hoe ik het "verkloot" voor anderen, maar nee, ik vind autorijden niet speciaal plezant, nee. Telkens ik met de auto moet rijden, en ik dat zou kunnen vermijden, zou ik dat doen, bijvoorbeeld door iemand anders achter het stuur laten te zitten. Nu, aan de andere kant, er zijn saaier en lastiger dingen in het leven ook, en een drama is het ook niet, maar "plezier" beleven aan auto rijden, dat is een voor mij totaal ongekend concept, toch *echt* auto rijden. Zoals ik al stelde, ja, den onnozelaar uithangen en overal tegenvlammen en zo, mensen den duvel aandoen, en zo, DAT kan misschien plezant zijn (zoals in die video spelletjes), maar dat kan je toch in werkelijkheid niet doen. Ik herinner mij dat, toen ik pas mijn rijbewijs had, dat ik dat nog wel "plezant" vond omdat het redelijk nieuw was en zo. En ja, in Duitsland aan 200 km/u vlammen was ook plezant, tot het eens bijna verkeerd is afgelopen. Nadien heb ik zodanig veel snelweg gedaan dat ik daar een indigestie van gekregen heb, en sindsdien is het 'corvee' he. De uren aftellen dat je achter dat onnozel stuur moet blijven zitten en dat ge uw gedachten niet teveel kunt laten gaan.

Maar ik ben geen vragende partij voor belemmeringen hoor ! Alleen is het wel zo dat dat saaie verkeer nu eenmaal een saaie bezigheid is, en als er daar dan nog nen onnozelaar de zot wil uithangen maakt het dat nog lastiger.

Dat is een beetje alsof er zijn die "vuilbakken buiten zetten" een toffe sport vinden, en graag tegen uw vuilbakken komen botsen met de hunne. Voor wie geen fun heeft aan vuilbakken, is de extra ambras van die kwiebussen die zich plezier doen door uw vuilbak omver te gooien er wat over.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2021 om 16:35.
Oud 13 september 2021, 17:10   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dat valt me niet zo op bij Dacia's maar wel heel erg bij Toyota's. Wat een triestige bende is me dat.
Een tweede probleemgroep zijn de Berlingo's / Peugeot Partners. Niet de bestelwagenversies maar de familieversies.
Stelling 1 van de psychologie: Wat An zegt over Jan, zegt meer over An dan over Jan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 17:11   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Voor velen blijkt toch nog altijd de auto het verlengde te zijn van de penis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 22:15   #77
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Maar in een auto ? Nee dank U. Dat doe je omdat je het nu eenmaal moet doen he, zoals vuilbakken buiten zetten maar het duurt langer.
Niet te snel denken dat iedereen is zoals jij.
Ken je het woord 'hobby'? Je weet wel,die activiteiten waar mensen zelfs geld voor willen uitgeven om deel te nemen.

Jij rijdt niet graag met een auto, niks mis mee maar veralgemeen het niet.
Oud 13 september 2021, 22:39   #78
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Rijplezier ?
Bij locatie heb jij 'Grenoble' opgegeven.
Kom je daar dan nooit buiten? Die streek is wondermooi (Vercors) en het maakt niet uit of je dat doorkruist met een motorfiets, een auto of op 3000' AGL.
Heel het grondgebied van Frankrijk is gewoon schitterend om door te reizen. Ik heb hier nog ergens het trafect liggen van de ronde van Frankrijk begin jaren '60 met auto's.
'Groot' Frankrijk eigenlijk want er waren ook proeven op Francorchamps en de Nurburgring.
Oud 13 september 2021, 22:52   #79
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Feit is dat het mensen als jij zijn die blijkbaar niet begrijpen wat er leuk is aan autorijden die dat dan maar proberen te verkloten voor diegene die het wel leuk vinden. Het is alsof je opa die enkel gaat langlaufen laat beslissen om vanaf nu bij het skiën enkel nog groene pistes en een maximumsnelheid van 30 toe te laten, omdat hij niet snapt dat er mensen zijn die beter kunnen en sneller willen skiën dan hemzelf.
Wat je niet goed kan doe je ook niet graag. Hobby's zijn ieders keuze ,een rijbewijs niet. Ik ken niemand die in staat is zijn werk en gezin te organiseren zonder auto.
Je komt op straat dus de meest uiteenlopende karakters tegen.
Langs de ene kant de bestuurders die GPS-starend tegen hun goesting in een zo groot mogelijke auto tegen een slakkegangetje blindelings het stemmetje uit het kastje volgen.
Aan de andere kant, ... tja ... de sukkelaars die achter bovenvermelde figuren vast komen te zitten.
Oud 14 september 2021, 05:20   #80
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat je niet goed kan doe je ook niet graag. Hobby's zijn ieders keuze ,een rijbewijs niet. Ik ken niemand die in staat is zijn werk en gezin te organiseren zonder auto.
Je komt op straat dus de meest uiteenlopende karakters tegen.
Langs de ene kant de bestuurders die GPS-starend tegen hun goesting in een zo groot mogelijke auto tegen een slakkegangetje blindelings het stemmetje uit het kastje volgen.
Aan de andere kant, ... tja ... de sukkelaars die achter bovenvermelde figuren vast komen te zitten.
Het probleem is dat we onze norm voor wie wel of niet geschikt is om te rijden veel te laag gelegd hebben. Het rijdt vol met demente bejaarden, bange moeders, gekke tieners,... Vol met mensen die net in staat zijn hun wagen tussen de lijntjes te houden maar ook niet meer dan dat. Vol met mensen die totaal geen ruimtelijk of verkeersinzicht hebben, vol met mensen die amper nog horen of zien, vol met mensen waarvan de reactiesnelheid altijd zo traag is als de mijne na 5 duvels.

Het is alsof je iemand in ploeg een groene piste ziet naar beneden komen en dan maar besluit dat die persoon voldoende kan skiën om ook de rode en zwarte pistes te gaan doen.

En dan moeten we overal de infrastructuur gaan aanpassen omdat we niet durven zeggen tegen de onbekwamen dat ze onbekwaam zijn. We graven de berg af omdat de slechte skiërs anders wel eens bang zouden kunnen zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be