Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2021, 18:38   #141
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je enkel rond de kerk rijd, kom je toe met je zonnepanelen.
Maar als men massaal naar de kust rijd, moeten er aan de kust voldoende oplaadpunten zijn om alle voertuigen die daar komen op te laden
Dus als daar 100 000 voertuigen heen rijden moeten die 100 000 voertuigen ook terug geraken en dus kunnen opladen.
Maar ik heb dat allemaal al heel uitvoerig uitgelegd.
En het is tegenwoordig bijna overal verboden parkeren ook nog.
Laad staan opladen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 18:40   #142
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ik 1 000km ver moet zijn, wil ik daar wel binnen de 12 uur zijn en niet pas na 24uur.
Dat is nog optimistisch denk ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 18:50   #143
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ik 1 000km ver moet zijn, wil ik daar wel binnen de 12 uur zijn en niet pas na 24uur.
Nee, stel dat je er normaal 12 uur over doet, reken dan met een EV met goeie range in het beste geval anderhalf tot twee uur meer. Als je 2 keer tankt onderweg. Vergeet niet dat je waarschijnlijk de snelweg zal moeten verlaten om een super station te bereiken.

En zoals gezegd, het is kwestie van goed op voorhand plannen. Wil je op een bestemming aankomen met 5% batterij, niet wetende hoe betrouwbaar en beschikbaar de plaatselijke laadpalen zijn ? (Laadpalen je in je due dilligence allemaal al wel genoteerd hebt via een app) Of kom je toch maar liever aan met 50% voor wat zekerheid.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 21:37   #144
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.983
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als ik 1000km ver moet zijn begin ik toch al te kijken naar alternatieven.
Kwestie, 100km in België kan je al uren kosten.
Trein of vliegtuig (alhoewel 1000km zonde is voor het vliegtuig).
Hetgeen zeker geen optie is, is een bus.

Alhoewel, met de wagen en 2-3 mensen die kunnen/mogen rijden is het ook perfect haalbaar, en ja, dan zijn de huidige EV's lastiger om het goed te plannen.

Maar het is perfect mogelijk, zeker met mijn instelling qua rijden. De keren dat ik 2u aan 1 stuk gereden heb de laatste 15 jaar kan je op 1 hand tellen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 22:12   #145
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nee, stel dat je er normaal 12 uur over doet, reken dan met een EV met goeie range in het beste geval anderhalf tot twee uur meer. Als je 2 keer tankt onderweg. Vergeet niet dat je waarschijnlijk de snelweg zal moeten verlaten om een super station te bereiken.

En zoals gezegd, het is kwestie van goed op voorhand plannen. Wil je op een bestemming aankomen met 5% batterij, niet wetende hoe betrouwbaar en beschikbaar de plaatselijke laadpalen zijn ? (Laadpalen je in je due dilligence allemaal al wel genoteerd hebt via een app) Of kom je toch maar liever aan met 50% voor wat zekerheid.
Op de route naar het zuiden heb je niet om de 10 km zomaar een afslag hoor.

Een klein omweggetje kan je al gauw een paar uren kosten.
Zeker met zoeken en lang opladen er bij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 23:13   #146
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 57.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ik 1 000km ver moet zijn, wil ik daar wel binnen de 12 uur zijn en niet pas na 24uur.
de vliegvakanties zullen dus toenemen
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 23:28   #147
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je enkel rond de kerk rijd, kom je toe met je zonnepanelen.
Maar als men massaal naar de kust rijd, moeten er aan de kust voldoende oplaadpunten zijn om alle voertuigen die daar komen op te laden
Dus als daar 100 000 voertuigen heen rijden moeten die 100 000 voertuigen ook terug geraken en dus kunnen opladen.
.
Nee, dat hoeft helemaal niet.
Heen én terug midden-Limburg Kust is maar 400 km.

Brussel-Kust-Brussel is pakweg 230 km.

Vertrek je volgeladen wie moet er dan nog bijladen?

Citaat:
Maar ik heb dat allemaal al heel uitvoerig uitgelegd.
Dat hebben we al gemerkt dat je niet kunt rekenen.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2021 om 23:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 23:34   #148
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ik 1 000km ver moet zijn, wil ik daar wel binnen de 12 uur zijn en niet pas na 24uur.
De laatste keer dat ik naar de Adriatische kust vloog was ik op 1,5 uur daar.
Boeking online. Taxi terplaatse (meegeboekt) stond al te wachten aan de luchthaven.

En jij zevert over 12 uur?

Een Tesla is normaal op 11 uur daar, zelfs 10 uur als het moet en het verkeer meevalt en je via Duitsland rijdt (aan 160-170 kmh)

Maar met een eenvoudige routeplanner omgaan is wslk teveel gevraagd van jou. Model 3 door Frankrijk, van Luik naar Montpellier dus voldoende snelheidsbeperkingen.

Citaat:
Model 3 Long Range

Luik, België naar Montpellier, Frankrijk

Metz, France 10 min. laden
Val-de-Meuse, France 35 min. laden
Macon, France 25 min. laden
Montélimar, France 20 min. laden

Montpellier, Frankrijk
Duur: 11 u (997 km)

KLIK deze link maar aan : https://www.tesla.com/nl_be/trips#/?...10769,3.876716
Is 11 uur binnen de 12 uur?

Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2021 om 23:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 23:51   #149
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nee, stel dat je er normaal 12 uur over doet, reken dan met een EV met goeie range in het beste geval anderhalf tot twee uur meer. Als je 2 keer tankt onderweg. Vergeet niet dat je waarschijnlijk de snelweg zal moeten verlaten om een super station te bereiken.

En zoals gezegd, het is kwestie van goed op voorhand plannen. Wil je op een bestemming aankomen met 5% batterij, niet wetende hoe betrouwbaar en beschikbaar de plaatselijke laadpalen zijn ? (Laadpalen je in je due dilligence allemaal al wel genoteerd hebt via een app) Of kom je toch maar liever aan met 50% voor wat zekerheid.
Rijd jij echt met een Tesla?
Geen planning nodig.

Ik verlaat met onze 2 benzinewagens ook altijd de snelweg om te tanken over zo een lange afstand, zot ben ik nog niet.

Als je met een EV op vakantie rijdt boek je toch iets om te overnachten?
Is het dan teveel gevraagd iets te boeken met een of meer laadpunten?
50% ?
De laatste keer dat ik naar Oostenrijk reed had op de eindbestemming nog benzine voor 40 km over. En daar kon ik goedkoop tanken, 2 dagen na aankomst. Ik moest wel tanken en daarvoor naar een tankstation rijden.

Met een EV moest ik dat niet want die hing ik een nacht aan de laadkabel.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2021 om 00:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 23:55   #150
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is ook electriciteit.

Maar de meeste zullen dat via hun zonnepanelen doen, met of zonder thuisbatterij.

Doen ondertussen ~70% van de Nederlandse EV-eigenaars.

https://www.agendalaadinfrastructuur...x?idnv=2006868

https://www.evservice.eu/het-nationa...onderzoek-2021
Een vriend van mij kocht zo een twee jaar geleden een nieuwe Mercedes 8 cilinder benzine. Hij heeft een appartement in Tenerife. Wat gaat hij doen denk je? Hij laat de Mercedes over vliegen naar Tenerife en gaat hem daar gebruiken.

Denk je dat hij de enige is die zegt, " ze kunnen de boom in?"

Alleen de arme sukkelaars die rondrijden in een of ander armzalige dinky toy worden de de kop van jut, de dikke burgers ga je niet straffen hoor, die gaan wel elders voort CO² uitstoten en de vroegtijdig afgedankte dinky toys, die verhuizen integraal naar ergens in den Afrik waar ze nog jaren lang verder blijven stinken.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 november 2021 om 00:07.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 23:58   #151
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De laatste keer dat ik naar de Adriatische kust vloog was ik op 1,5 uur daar.
Boeking online. Taxi terplaatse (meegeboekt) stond al te wachten aan de luchthaven.

En jij zevert over 12 uur?

Een Tesla is normaal op 11 uur daar, zelfs 10 uur als het moet en het verkeer meevalt en je via Duitsland rijdt (aan 160-170 kmh)

Maar met een eenvoudige routeplanner omgaan is wslk teveel gevraagd van jou. Model 3 door Frankrijk, van Luik naar Montpellier dus voldoende snelheidsbeperkingen.



Is 11 uur binnen de 12 uur?
Je hebt nog niet vaak naar Spanje gereden he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 00:04   #152
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je hebt nog niet vaak naar Spanje gereden he?
Naar Spanje minder dan naar Italië, tellen die kilometers daar anders?

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2021 om 00:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 09:46   #153
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat wilt toch niets zeggen?

Als je ergens het snelste wil geraken (minder laadtijd) met een Tesla laadt je maar hooguit tot 60% op, dus meer keren laden maar veel minder lang.

Begrijp je die laadkurve nog altijd niet?

En zet er nu eens de vermindering van lading tijdens het rijden bij ....is het niet vanaf ze rond de 60 % is dat ze ineens sneller leeg gaan ....alle toestellen met lithium batterijen hebben dat effect ....tussen 80 % en 60% gaan ze het minste naar beneden....ge geeft de mensen een vals gevoel ....het is niet alleen laden maar ook het "leeg rijden" wat een rol speelt
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 09:51   #154
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je hebt nog niet vaak naar Spanje gereden he?
Als je de "ABRP" routeplanner gebruikt met het juist voertuig ...dan bekom je ook heel andere tijden dan Michele altijd verkondigd en de laadpunten kan je er ook op zien
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 10:05   #155
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
En zet er nu eens de vermindering van lading tijdens het rijden bij ....is het niet vanaf ze rond de 60 % is dat ze ineens sneller leeg gaan ....alle toestellen met lithium batterijen hebben dat effect ....tussen 80 % en 60% gaan ze het minste naar beneden....ge geeft de mensen een vals gevoel ....het is niet alleen laden maar ook het "leeg rijden" wat een rol speelt
Gaat dat ook in begrijpbare zinnen?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 10:12   #156
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Als je de "ABRP" routeplanner gebruikt met het juist voertuig ...dan bekom je ook heel andere tijden dan Michele altijd verkondigd en de laadpunten kan je er ook op zien
Op die simpele "Tesla routeplanner": kun je de laadpunten ook zien, maar dat heeft men allemaal niet nodig als je zelf een Tesla hebt.

Met de ABRP routeplanner kom je soms nog sneller aan op je bestemming, je moet er wel mee kunnen omgaan. Dus alvast standaardinstelling veranderen van 90% naar 100% bij vertrek.

Dan kun je nog de gemiddelde snelheid ingeven of de maximum snelheid. Zelfs 200 kmh kun je ingeven voor Duitsland.
Ook welke accucapaciteit je wilt overhebben bij de eindbestemming, kom je aan een hotel met Tesla destination charger kun je dat natuurlijk ook op 5% zetten.

Alles uitgeprobeerd, ik heb de routes van 1000 tot 1500 km zelfs geplakt in een andere draad.

Soit zulke 1500 km routes doe ik -of we- toch met het vliegtuig en na 1,5 tot 2 uur vliegen staat de huurTesla van Hertz? al te wachten op de luchthaven.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2021 om 10:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 10:38   #157
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Als je de "ABRP" routeplanner gebruikt met het juist voertuig ...dan bekom je ook heel andere tijden dan Michele altijd verkondigd en de laadpunten kan je er ook op zien
Op de route naar het zuiden krijg je dikwijls nogal wat omleidingen op je scherm.
Werken of accidenten, files en niet van de minste maar soms van 10 uur lang.

Ik ben eens op de terugweg voor de Gothard tunnel gekomen en hup afgesloten. Mocht ik een ganse nacht rondrijden over de petit bernard berg waar je in de sneeuw terecht komt en zeker niet petit is. Niks te tanken daar of koffiekopje te drinken.

Of van Andorra naar Roses is ook niet ver, maar over die berggebieden ben je 10 uur onderweg.

Op de kaart of gps ziet dat er allemaal simpel uit.
Maar langs die kanten een omleiding krijgen kan serieus uit de hand lopen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 november 2021 om 10:40.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 10:58   #158
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op de route naar het zuiden krijg je dikwijls nogal wat omleidingen op je scherm.
Werken of accidenten, files en niet van de minste maar soms van 10 uur lang.

Ik ben eens op de terugweg voor de Gothard tunnel gekomen en hup afgesloten. Mocht ik een ganse nacht rondrijden over de petit bernard berg waar je in de sneeuw terecht komt en zeker niet petit is. Niks te tanken daar of koffiekopje te drinken.

Of van Andorra naar Roses is ook niet ver, maar over die berggebieden ben je 10 uur onderweg.

Op de kaart of gps ziet dat er allemaal simpel uit.
Maar langs die kanten een omleiding krijgen kan serieus uit de hand lopen.
Bij heel zware ongevallen sluiten ze soms de Autobahn volledig af tot alles opgeruimd is. Al meegemaakt 4 hr langer via gewone wegen gesukkeld want al dat snelwegverkeer nam ongeveer dezelfde route. Dus urenlang aanschuiven van kruispunt tot kruispunt.

En dan was ik nog zo slim ineens 2 opritten te overbruggen anders had het nog langer geduurd.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2021 om 10:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 11:44   #159
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op die simpele "Tesla routeplanner": kun je de laadpunten ook zien, maar dat heeft men allemaal niet nodig als je zelf een Tesla hebt.

Met de ABRP routeplanner kom je soms nog sneller aan op je bestemming, je moet er wel mee kunnen omgaan. Dus alvast standaardinstelling veranderen van 90% naar 100% bij vertrek.

Dan kun je nog de gemiddelde snelheid ingeven of de maximum snelheid. Zelfs 200 kmh kun je ingeven voor Duitsland.
Ook welke accucapaciteit je wilt overhebben bij de eindbestemming, kom je aan een hotel met Tesla destination charger kun je dat natuurlijk ook op 5% zetten.

Alles uitgeprobeerd, ik heb de routes van 1000 tot 1500 km zelfs geplakt in een andere draad.

Soit zulke 1500 km routes doe ik -of we- toch met het vliegtuig en na 1,5 tot 2 uur vliegen staat de huurTesla van Hertz? al te wachten op de luchthaven.
De oudste zoon van jongste zuster is een Tesla-rijder, mijn ouste dochter een Mercedes-rijdster, haar echtgenoot een VW-rijder, mijn oudste zoon een Nissan-rijder, mijn jongste dochter een fiat-rijdster
Allemaal loonwagens en EV's.
Mijn schoonzoon doet echter ook depannages als technicus en heeft naast zijn EV, nog een ICE takelwagen.
Binnen dat bedrijf, dat enkel lease wagens onderhoud, zijn ze nu opzoek naar 3 extra takelwagenbestuurders, want ze kunnen het wegtakelen van EV's niet bijhouden.
90% met te laag vermogen in de batterijen om nog te kunnen rijden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 13:55   #160
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
Smile

Daar ik geen rijbewijs mag hebben , dit bespaart mij veel onkosten !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be