![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is het initiatief Tournée Minérale zinvol | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 54,55% |
Geen idee. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs begon Tournée Minérale.
Een initiatief om mensen aan te moedigen een maand lang geen alcohol te drinken. Vraag: Is dit zinvol ? Zie: https://www.tourneeminerale.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. Ik merk weinig belangstelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik mijn laatste glaasjes alcohol dronk , ik was toen 18 jaar , dus ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou het.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel nuttig voor je gezondheid en je portemonnee.
Maar het kan gevaarlijk zijn als je een basishouding van een zuurpruim hebt. Dan ontstaan excessen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt meer een soort hype. Ik heb er nog niet expliciet op gelet, maar het is best mogelijk dat ik onbewust af en toe eens twee weken geen alcohol drink, zonder het zelf te beseffen.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij kan het geen kwaad eens een maand geen alcohol.
Toch "doe ik niet graag mee" omdat het zowat opgelegd wordt. Ik kan best enkele weken zonder alcohol en daarvoor moet het echt geen februari zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook vraag ik me af waarvoor ze de kortste maand kiezen.... In Nederland is januari de alcoholloze maand trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK heb deze middag bij het uiteten gaan lekkere witte wijn gedronken.
Redelijk met mate: 1/2 L. Het was lekker! ![]() Nu kan het zomaar zijn dat ik de volgende 3-4 weken niet drink. Kan ook 5 weken zijn. Who cares? Geen verplicht gedoe voor mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag die ik mij stel iq wat uiteindelijk de bedoeling is. Een campagne tegen alcoholgebruik ? Ik kan nog begrijpen dat er campagnes zijn tegen overmatig drankgebruik. Maar wie nu en dan eens een pint drinkt in gezelschap, of wie graag een glas wijn heeft bij het eten, die lacht daar toch mee. En wie echt aan den drank is, die luistert niet naar zo'n initiatief, als ze er al van horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() o.a. Wegens mijn zicht , en ik lust het ook niet !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() o.a. Wegens ivm mijn zicht , maar ook:
Ik lust ook geen alcohol of recepten met alcohol gemixt !!
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rook dan eens een joint. Wordt je altijd goedlachs van. Vraag het maar aan de experten en toxicologen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 maand geen alcohol drinken zal niet veel doen aan uw gezondheid, als er geen algehele mentaliteitswijziging volgt omtrent het alcoholverbruik. Het is dus een compleet nutteloos gegeven tenzij men na februari ook anders aankijkt tegenover alcohol, maar ik heb niet het idee dat tournée minerale daar veel aan doet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik doe steeds mee.
Niet omdat ik een alcoholprobleem heb, maar om eens stil te staan bij hoeveel alcohol er bij ons in de familie wordt gedronken. Gaan eten? Alcohol. Bezoekje? Alcohol. Klussen? Alcohol erna. Nu, het hoeft niet enkel alcohol te zijn, je kan het evengoed voor andere zaken doen zoals schermtijd beperken, meer lezen, meer bewegen. Die geen alcohol kan je zien als een externe verplichting, maar je kan ook stilstaan bij de verplichtingen die je opgelegd worden vanuit je bovenkamer, gelijk bijvoorbeeld een sigaret na het eten, enz. Gewoon, patronen herkennen en doorbreken.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwam er een eerlijke, de enige reden dat ik werk overleven is die sigaret. Iets hebben om te vergeten. Ja.... Niet om te herinneren. Om iets te herinneren, zo'n drug/spul wil niemand.
![]() |