Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2022, 15:16   #161
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat is er nieuw aan het standpunt van de al jaren overleden Etienne Vermeersch?
En weerleg eens het confrontaiemodel dat de rechtsen hanteren ?
De luie walen (forum staat er vol van), de criminele vreemden (forum loopt ervan over), nooit met de sjoemelsossen, fout van groenlinks, de luie en falende ambtenaren, het profitariaat van de Huts bedrijven…’haat is de basis van de rechtse politiek. Conflictzoekend.
En dandurft er iemand nog te zeggen ‘zonder rationele onderbouw’
Ongelooflijk
Die persoon is de oproep tot klikken van andersdenkenden vergeten, of het georakel over presenteren van rekeningen op een een kinder-dans-platform

Sorry uw bijdrage ontkracht niets van wat ik bewijs. Integendeel het is een bevestiging van wat ik zeg.
O kijk een fan van de Gravensteengroep ? !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 6 februari 2022 om 15:17.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 15:28   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Waarschijnlijk heeft RW nooit de verschillende manifesten gelezen. Eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer: het verwoordt academischer, gepolijster... wat het Vlaams Belang al vele jaren zegt en schrijft.

Over de financiële rampkoers binnen de Belgische federatie. Door De Rode Willem neergezet als "het luie Walen-discours":

Citaat:
5 Er zou eindelijk werk worden gemaakt van een ook voor de Franstaligen billijke afbouw van de transfers. Jarenlange ontkenning en twintig jaar studie over de ware omvang ervan hebben nu geleid tot een resem van twaalf balises (bakens van de Franstalige partijen) die de afbouw, de transparantie en de eindigheid van deze transfers nog een kwarteeuw onmogelijk maken. Dat over tien jaar Wallonië ‘op zichzelf’ zou staan zoals sommige Waalse politici beweren is een mythe.
Over de falende migratie- en asielpolitiek. Door Rode Willem getypeerd als het discours over "de criminele vreemdelingen":

Citaat:
2 De Vlaamse grondstroom had zelf zijn asiel- en immigratiezaken willen regelen, zodat nieuwkomers beter zouden integreren in de samenleving. Al decennia wijzen Vlamingen, boven alle partijen heen, de door de Franstalige partijen gewilde, mensonterende Belgische asielpolitiek af. Ze willen een strenger, eenduidiger en humaner asielbeleid. Zelfs tegenover een algemeen Europese verstrenging van de immigratie- en asielwetten blijft de Belgische uitzondering in Europa bestaan.
Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 16:12   #163
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou ik patrickve beschuldigen? Niet hij creëert de situatie. Of ziet u het dan wel anders?
De vraag hoe ik het zie is een afleidingsmaneuvre, feit is dat jij het CS zegt te willen zien verdwijnen terwijl patrickve dat absoluut niet wil, snappie?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 16:27   #164
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik fan zijn van een groep die zichzelf noemt naar een versteend middeleeuws museum ?
Lijkt mij iets voor menschen met heimwee naar het verleden.
Niets om een toekomst op te bouwen

Trouwens wat is die groep…een carnavalsvereniging ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 17:02   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weerleg eens het confrontaiemodel dat de rechtsen hanteren ?
Maar elke vorm van politiek is gebaseerd op een confrontatie model. Bijvoorbeeld "de rechtsen met hun confrontatie model"

De essentie van een politieke stroming is om zich af te zetten van anderen en daar dus een confrontatie mee aan te gaan he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 17:03   #166
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
40 jaar bestaat het CS, gij hebt ook veel tijd nodig om te snappen dat dit een werkbaar systeem is, of hoeveel jaar moet er nog bijkomen om uw ironie te verzilveren?
Die is zich toch volop aan het verzilveren ? Kijk eens naar hoe weinig serieuze dingen Vivaldi kan doen.
Oud 6 februari 2022, 17:05   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge veroordeeld het systeem van een mandaat te geven aan een politiek vertegenwoordiger door een stem enerzijds, anderzijds gelooft ge blijkbaar toch in de macht van uw stem om 'iets' te verwezenlijken
Nee, ik geloof niet in die macht, dat is het punt juist. Ik wil niet dat men verkeerdelijk gaat doen alsof ik iemand "een mandaat" heb gegeven, wat impliciet wel het geval is wanneer ik niet ga stemmen. Nu is het juist dat mocht ondertussen 60% van de bevolking niet gaan stemmen, ik ook zou ophouden met te stemmen om die groep nog groter te maken waarschijnlijk. Niet dat ik veel illusies heb dat men toch niet gaat voortdoen met de resultaten van die 40%, en gaat lamenteren dat die 60% hun "burgerplicht niet vervullen" of "onverantwoordelijk zijn" of zoiets he. Maar dan weet ik tenminste dat al 60% er helemaal niet in gelooft, en kan die misschien opgehitst worden om gaan te lantaarnpalen he.
Oud 6 februari 2022, 17:14   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila, geef toch toe dat u gewoon een Vlaams blokker ofte belanger bent
Het had u de leugen over het kiessysteem kunnen besparen
Er is niets mis met voor uw politieke voorkeur uit te komen
Alleen kan niemand verwachten dat,ik daar begrip voor opbreng.
Dat is niet waar, want ik wens NIET dat het VB een bestuursmandaat krijgt. Omdat het enige dat ik daar zou van "hopen" ergens iets radikaals is met moslims, wat nooit zal gebeuren, zeker niet in een coalitie. En al de rest van het VB daar ben ik geen voorstander van, veel te etatistisch. Dus nee dank U, geen VB bestuur. Mochten zij zich puur op het anti-moslim aspect toespitsen, dan zou ik daar kunnen mee meegaan. Maar al de rest ervan, nee dank U.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 februari 2022 om 17:15.
Oud 6 februari 2022, 17:16   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En u geeft u stem aan de grootste clowns ?
De enige nuttige functie van die clowns is van zetels in het parlement te bezetten he. Dat mogen evengoed opblaaspoppen zijn. Juist dank zij het CS heeft de hoedanigheid van die mensen verder geen belang.

Mocht het mogelijk zijn om voor een lege zetel te stemmen, dan zou ik dat doen, maar dat gaat niet. Dan is het VB met een CS daar een heel goed surrogaat voor.
Oud 6 februari 2022, 17:26   #170
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die is zich toch volop aan het verzilveren ? Kijk eens naar hoe weinig serieuze dingen Vivaldi kan doen.
In dat geval kan de kritiek op Vivaldi ook weinig serieus genomen worden.
Oud 6 februari 2022, 17:34   #171
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De enige nuttige functie van die clowns is van zetels in het parlement te bezetten he. Dat mogen evengoed opblaaspoppen zijn. Juist dank zij het CS heeft de hoedanigheid van die mensen verder geen belang.

Mocht het mogelijk zijn om voor een lege zetel te stemmen, dan zou ik dat doen, maar dat gaat niet. Dan is het VB met een CS daar een heel goed surrogaat voor.
maw.de illustratie van de proteststem, dit tegenover het gezeik hier over het CS en het VB als normale partij.
Oud 6 februari 2022, 17:47   #172
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maw.de illustratie van de proteststem, dit tegenover het gezeik hier over het CS en het VB als normale partij.
Ik vind het VB wel een normale partij. Het CS is niet de uitvinding van het VB he. Het is een soort van geschenk, haar door haar concurrenten gegeven. Ik zie niet in wat er, op dat CS na, speciaal is aan het VB. Behalve hun moslim standpunt waar ik enige affiniteit voor heb, maar 100 keer te zwak vind, heb ik geen andere punten in het VB programma die mij interesseren eerlijk gezegd, maar dat zijn volgens mij allemaal "normale" punten die in gelijk welke halfzacht gekookte middelmatige partij kunnen voorkomen. Zonder CS vind ik het VB niet aantrekkelijk genoeg om voor te stemmen, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet een normale partij vind, zoals al die andere partijen waar ik ook niet wil voor stemmen.

Mijn protest is immers niet tegen een partij of een programma, maar tegen het idiote systeem van mandaten geven via verkiezingen en te doen alsof dat "inspraak" betekent, om niet te zeggen "zelfbestuur".

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 februari 2022 om 17:48.
Oud 6 februari 2022, 17:50   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In dat geval kan de kritiek op Vivaldi ook weinig serieus genomen worden.
Ah, ja, als je ervan uit gaat dat het een noodzakelijke rampenbende is, ja, dan is het de moeite niet om daar kritiek op te leveren want dat is inderdaad wat verwacht is vanuit de situatie, ja
Oud 6 februari 2022, 17:52   #174
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Graag definitie van " normale" partij !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
Oud 6 februari 2022, 18:09   #175
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Belgie een normale partij?
Per definitie anti-Vlaams.
Corrupt tot in de hoogste cenakels.
Bestaat ten dele uit Fils a papa's.
Ze staat eigenlijk voor niets buiten graaien.

Nog iemand?
Oud 6 februari 2022, 18:14   #176
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarschijnlijk heeft RW nooit de verschillende manifesten gelezen. Eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer: het verwoordt academischer, gepolijster... wat het Vlaams Belang al vele jaren zegt en schrijft.

Over de financiële rampkoers binnen de Belgische federatie. Door De Rode Willem neergezet als "het luie Walen-discours":

Over de falende migratie- en asielpolitiek. Door Rode Willem getypeerd als het discours over "de criminele vreemdelingen":

Enzovoort.

goedeavond.
U katholiek /christelijk/abrahaams gezever over abortus/ euthanasie kan me niet boeien.

met vlaams republikieinse groet !
Tiocfaidh ár lá
Oud 6 februari 2022, 18:15   #177
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een partij die niet uit opblaaspoppen kan bestaan, wat met het VB wel het geval is (als ge de discutie hebt gevolgd)
Oud 6 februari 2022, 18:25   #178
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een partij die niet uit opblaaspoppen kan bestaan, wat met het VB wel het geval is (als ge de discutie hebt gevolgd)
Ik ben geen VB fan , maar het "belgische" parlment zit vol met mensen die lucht verkopen...
Tiocfaidh ár lá
Oud 6 februari 2022, 18:34   #179
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben geen VB fan , maar...
Oud 6 februari 2022, 18:56   #180
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Irritante gewoonte hier, post maar gedeeltelijk quoten om zo de context te verdraaien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be