Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2022, 10:27   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Oekraïne: verkrachting als oorlogswapen

Na de gruwelbeelden van lijken op straat en in massagraven duiken uit Oekraïne ook meer en meer verhalen op van aanrandingen en verkrachtingen door Russische soldaten.

Bron: VRT NWS

Verder in het artikel lees ik dat er binnen het Russisch leger een cultuur heerst waarbij verkrachting wordt genormaliseerd. Er is zelfs een ontgroeningsritueel met seksueel geweld.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 11:26   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet alleen de forumfans van Poetin malen niet om de beestachtige wijze waarop deze gek de mensenrechten schendt.
Oud 6 april 2022, 18:17   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet alleen de forumfans van Poetin malen niet om de beestachtige wijze waarop deze gek de mensenrechten schendt.
Wat vooral mijn aandacht trekt is dat seksueel geweld, verkrachting, werd en wordt genormaliseerd in het Russisch leger.
Oud 6 april 2022, 20:42   #4
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat vooral mijn aandacht trekt is dat seksueel geweld, verkrachting, werd en wordt genormaliseerd in het Russisch leger.
Eeuwenlang was dit van oudsher ook wel een wapen, dat oogluikend werd toegestaan/ingezet.
Ik ga m'n hand niet in het vuur steken, of zoiets als verkrachting onder de juiste omstandigheden, ook niet door een Westers leger kan worden gedaan. Maar ik heb dan wel meer vertrouwen, dat excessen worden aangepakt.

Ook toen het Rode Leger optrok in WWII, was dit een van de redenen, dat Duitse vrouwen naar het Westen trokken en zich liever aan Amerikanen, Britten en Canadezen overgaven. Andere redenen waren uiteraard de ten minste vermoedens, geruchten en verhalen, wat hun regime in het Oosten allemaal had uitgespookt. Maar dat laatste gold voor alle Duitsers, die toen naar het westen van hun land vluchtten.
Oud 6 april 2022, 20:57   #5
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Het is jammer genoeg van alle oorlogen. Oorlog is een vorm van wetteloosheid: plunderingen, verkrachtingen, het lijkt alsof men er ongestraft mee zal wegkomen. Wat misschien ook meespeelt is het gedacht: "morgen kan ik sneuvelen, ik kan dan zowel nog even dit meepakken".

Alleszins, voor een reeds zwaar geteisterde burgerbevolking, maakt dit het allemaal nog wat erger. Het is intriest.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:06   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Eeuwenlang was dit van oudsher ook wel een wapen, dat oogluikend werd toegestaan/ingezet.
Ik ga m'n hand niet in het vuur steken, of zoiets als verkrachting onder de juiste omstandigheden, ook niet door een Westers leger kan worden gedaan. Maar ik heb dan wel meer vertrouwen, dat excessen worden aangepakt.

Ook toen het Rode Leger optrok in WWII, was dit een van de redenen, dat Duitse vrouwen naar het Westen trokken en zich liever aan Amerikanen, Britten en Canadezen overgaven. Andere redenen waren uiteraard de ten minste vermoedens, geruchten en verhalen, wat hun regime in het Oosten allemaal had uitgespookt. Maar dat laatste gold voor alle Duitsers, die toen naar het westen van hun land vluchtten.
Er zijn meer dan genoeg publicaties over westerse eenheden die zich schuldig maakte aan verkrachting. Maar dat is nogal irrelevant, als het gaat om deze oorlog.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:10   #7
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is jammer genoeg van alle oorlogen. Oorlog is een vorm van wetteloosheid: plunderingen, verkrachtingen, het lijkt alsof men er ongestraft mee zal wegkomen. Wat misschien ook meespeelt is het gedacht: "morgen kan ik sneuvelen, ik kan dan zowel nog even dit meepakken".

Alleszins, voor een reeds zwaar geteisterde burgerbevolking, maakt dit het allemaal nog wat erger. Het is intriest.
Toch is het gelukkig nog wel zo dat zulke misdaden als verkrachtingen, ook in oorlogstijd gedaan worden door de psychopaten. Het is niet alsof complete eenheden zich daaraan schuldig maakt. Tenzij een eenheid bijna is opgezet, om dit te doen. Zoals die Tjejeense eenheden van Kadyrov. Die zijn dan ook berucht hierom.
Oud 6 april 2022, 21:10   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Er zijn meer dan genoeg publicaties over westerse eenheden die zich schuldig maakte aan verkrachting. Maar dat is nogal irrelevant, als het gaat om deze oorlog.
Inderdaad. Verkrachting tijdens een oorlog is van alle tijden.
Wat ik echter lees in het artikel in de beginpost is dat verkrachting behoort tot de bedrijfscultuur van het Russisch leger.
Oud 6 april 2022, 21:15   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vikingen deden het al.
Dood alle mannen en verkracht alle vrouwen.

Tegenwoordig zouden ze alle vrouwen vermoorden en de mannen verkrachten.

T'zijn andere tijden.

Tip voor vrouwen in oorlogen : neem een wijnkurk en breek een giletemesje in 4 en steek dat in die kurk. Plaats het nadien in de vagina.

De eerste die u verkracht heeft dan een gevierendeelde piemel.

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 april 2022 om 21:20.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:18   #10
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Toch is het gelukkig nog wel zo dat zulke misdaden als verkrachtingen, ook in oorlogstijd gedaan worden door de psychopaten. Het is niet alsof complete eenheden zich daaraan schuldig maakt. Tenzij een eenheid bijna is opgezet, om dit te doen. Zoals die Tjejeense eenheden van Kadyrov. Die zijn dan ook berucht hierom.
Ik weet dat niet: tijdens de verovering van Duitsland in 1945 zijn miljoenen Duitse vrouwen verkracht. Dit wijst toch op een vrij groot aantal daders. Toen ik studeerde had ik een medestudente die in de Sovjetunie was opgegroeid, haar (inmiddels overleden) opa had als soldaat van het Rode Leger in Berlijn gevochten. Nu moet je weten: ze vertelde in haar dorp dat ze op reis ging naar Berlijn, waarop haar dorpsgenoten lachend zeiden: "kijk maar of er daar een Berlijn geen mensen lopen die op jou lijken"
Oud 6 april 2022, 21:21   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik weet dat niet: tijdens de verovering van Duitsland in 1945 zijn miljoenen Duitse vrouwen verkracht. Dit wijst toch op een vrij groot aantal daders. Toen ik studeerde had ik een medestudente die in de Sovjetunie was opgegroeid, haar (inmiddels overleden) opa had als soldaat van het Rode Leger in Berlijn gevochten. Nu moet je weten: ze vertelde in haar dorp dat ze op reis ging naar Berlijn, waarop haar dorpsgenoten lachend zeiden: "kijk maar of er daar een Berlijn geen mensen lopen die op jou lijken"
Dat is gewoon zwarte humor?

In de kroeg maak ik ook de meest ranzige grapjes. Maak je gerust: die grapjes voer ik niet in de praktijk uit.
Oud 6 april 2022, 21:27   #12
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon zwarte humor?

In de kroeg maak ik ook de meest ranzige grapjes. Maak je gerust: die grapjes voer ik niet in de praktijk uit.
Akkoord, maar die miljoenen verkrachte Duitse vrouwen, dat is wel gebeurd.
Oud 6 april 2022, 21:29   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Grote opschudding hier: oorlog is smerig? Wie had dat gedacht. Zeker de Rambo’s niet.
Oud 6 april 2022, 21:32   #14
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenheden van Kadyrov doen nog wel wredere dingen ook, zoals iemand definitief afmaken.

Onderschat ook geen groepsdruk en groepscultuur, echt niet alle Russische daders van dit feit hadden dit onder andere omstandigheden ook gedaan. Onderschat ook geen verwachtingen, ze dachten te worden ingehaald als bevrijders met alle geneugten van dien. In plaats van in de armen van een lokale schone, zijn ook deze jongens in de hel terecht gekomen.
Pleit dit ze vrij van hun acties, dat niet, maar dat doet wel wat met je. Kijk naar de Amerikanen in Vietnam of de Nederlanders tijdens de politionele acties in Indonesië. Misdaden absoluut, maar zoals in het geval Indonesië, zaten de ergsten veilig in Den Haag en nu zitten ze veilig in het Kremlin. Zij zijn verantwoordelijk niet de jonge dienstplichtigen, die ze vanaf hun zetels de strijd in sturen.
Oud 7 april 2022, 07:12   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Grote opschudding hier: oorlog is smerig? Wie had dat gedacht. Zeker de Rambo’s niet.
Natuurlijk is een oorlog smerig. Net daarom zijn politiekers en uw land het niet waard om er voor te gaan vechten.
Het is uitermate verwerpelijk dat vrouwen worden verkracht. Ook zonder dat er oorlog is, ook hier in ons land.
Natuurlijk is een oorlog smerig. Hadden we geen para's die negertjes boven een vuurtje hielden? Die "van ons" zijn ook varkens als alle regels weg vallen.
Oud 7 april 2022, 09:26   #16
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Tip voor vrouwen in oorlogen : neem een wijnkurk en breek een giletemesje in 4 en steek dat in die kurk. Plaats het nadien in de vagina.

De eerste die u verkracht heeft dan een gevierendeelde piemel.
Wat voor ne zever in pakskes is me dat nu.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 11:04   #17
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Wat voor ne zever in pakskes is me dat nu.
Mambo pleegde hier plagiaat. Dat was de raad die tante Kaatova gaf aan haar lezeressen in het Oekraïense Lybelle-tijdschrift.
Oud 7 april 2022, 11:23   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb idd nog niet één belgicist Poetin horen afkeuren.
Oud 7 april 2022, 11:26   #19
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb idd nog niet één belgicist Poetin horen afkeuren.
Da's niet moeilijk: Zelfs Belgenlanders schrijven hier op Pol (ni twie) zijne site.
Oud 7 april 2022, 11:27   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Natuurlijk is een oorlog smerig. Net daarom zijn politiekers en uw land het niet waard om er voor te gaan vechten.
Het is uitermate verwerpelijk dat vrouwen worden verkracht. Ook zonder dat er oorlog is, ook hier in ons land.
Natuurlijk is een oorlog smerig. Hadden we geen para's die negertjes boven een vuurtje hielden? Die "van ons" zijn ook varkens als alle regels weg vallen.
Sommigen van ons zal je bedoelen.

Over degenen die de para's naar Congo stuurden zullen we maar zedig zwijgen, zeker?
Idem over de Belgische varkens die Lumumba vermoordden. Of was dat hun opdracht niet?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be