Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2022, 03:52   #21901
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
800 miljoen euro aan wapens tegen Rusland... maar sociale woningen, etc. dat kan niet...
En dat is dan nog een peulschil bij de misschien wel 100 miljard die door het coronabeleid in de goot is verdwenen. Zoals al gezegd: de meeste oorlogen en opgeklopte crisissen verdoezelen een oorlog tegen de eigen bevolking via afleiding van de aandacht en legitimatie voor het verlagen van de levensstandaard terwijl het grootkapitaal, met als voorlopig centrum nog steeds de USA al treden er stevige fricties op en wordt er waar nodig van twee walletjes gegeten (denk aan de dubbelzinnige banden met China maar ook met Rusland zelf wat de USA betreft op economisch vlak), wil overleven en dan liefst zonder nog hinderende 'blokkades' - waaronder Rusland, voortaan ook financieel-economisch, maar misschien in de eerste plaats nog wel de welvaartsverwachtingen van de Europese bevolking die nu opgeofferd moeten worden om het systeem qua machtsverhoudingen paradoxaal genoeg via een 'reset' alsnog te 'redden': "Oekraïne" is na "corona" een welgekomene dekmantel daarvoor (naast "klimaat" en "antiracisme"/open grenzen).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 10 april 2022 om 03:54.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 04:02   #21902
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Mededeling Min. Def. Rus. Fed. d.d. 9 april 2022:

https://t.me/mod_russia_en/777
According to confirmed reports, the Kiev nationalist regime is preparing
another provocation to accuse Russia of allegedly massacring civilians in
Irpen, Kiev Region. I would like to draw your attention to the fact that units
of the Russian Armed Forces left the town more than a week ago. The
Security Service of Ukraine plans to bring the bodies of local residents killed
by Ukrainian artillery shelling from the morgue of the town hospital on
Polevaya Street to the basement of a building on the eastern outskirts of
Irpen. Then a staged action with shooting and "destruction" of an alleged
"Russian reconnaissance group" that arrived in Irpen "to kill witnesses of
Russian war crimes" will be staged by the Security Service of Ukraine in
Puscha-Voditskii forest area. At the same time, the bodies of captured
Russian servicemen previously killed by nationalists under torture will be
presented as "undeniable evidence" in the forest. This cynical staged action is
organised for later distribution of video footage through the Western media.
Na Bucha, na Kramatorsk, .... de geheime dienst van Oekraïne heeft het druk ... een nieuw toneelstuk is in voorbereiding, in Irpin, meldt het ministerie van defensie van de Russische Federatie.
Oud 10 april 2022, 04:10   #21903
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Jimmy Dore in de USA levert - uiteraard op een populariserende manier - grote diensten met zijn informatievoorziening. Zo bericht hij hier over de wijze waarop Zelensky een vredesvoorstel weigerde dat de oorlog had kunnen voorkomen.

https://www.youtube.com/watch?v=6m9PoKnCNR0

Uiteraard had het bestoken van Donbas dan ook moeten stoppen en zou de regionale autonomie er gerespecteerd moeten worden. Maar Zelensky was daar in wezen wel toe bereid; zijn Amerikaanse heren en de extreem-rechtse elementen echter niet.
Oud 10 april 2022, 05:01   #21904
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
. Zo bericht hij hier over de wijze waarop Zelensky een vredesvoorstel weigerde dat de oorlog had kunnen voorkomen.
]

De natodrogreden voor de zoveelste keer

Putin:”ik wil geen natoleden als buurland want gevaarlijk voor mij. Ik heb er nu al 3 dus ga ik een buurland annexeren waarna ik ineens 8 buurlanden heb die lid zijn vd nato. Dan wordt de situatie plots minder gevaarlijk”

Logica?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 05:38   #21905
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
]

De natodrogreden voor de zoveelste keer

Putin:”ik wil geen natoleden als buurland want gevaarlijk voor mij. Ik heb er nu al 3 dus ga ik een buurland annexeren waarna ik ineens 8 buurlanden heb die lid zijn vd nato. Dan wordt de situatie plots minder gevaarlijk”

Logica?
Indien Oekraïne neutraliteit zou garanderen en de Minsk-akkoorden werden gerespecteerd, had een militaite operatie zich niet opgedrongen. Het doel ervan is trouwens niet om heel Oekraïne in te palmen.
Oud 10 april 2022, 06:02   #21906
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien Oekraïne neutraliteit zou garanderen en de Minsk-akkoorden werden gerespecteerd, had een militaite operatie zich niet opgedrongen. Het doel ervan is trouwens niet om heel Oekraïne in te palmen.
Allemaal reeds weerlegd in de afgelopen tientallen pagina’s
Het doel vd operatie verandert wekelijks denk ik,

Zoals gezegd
Hebt ge schrik vd nato zijt ge beter af met maar 3 of 4 zulke buurlanden als met een stuk of 10

Laatst gewijzigd door 1207 : 10 april 2022 om 06:05.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 06:54   #21907
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Mededeling Min. Def. Rus. Fed. d.d. 9 april 2022:

https://t.me/mod_russia_en/777
According to confirmed reports, the Kiev nationalist regime is preparing
another provocation to accuse Russia of allegedly massacring civilians in
Irpen, Kiev Region. I would like to draw your attention to the fact that units
of the Russian Armed Forces left the town more than a week ago. The
Security Service of Ukraine plans to bring the bodies of local residents killed
by Ukrainian artillery shelling from the morgue of the town hospital on
Polevaya Street to the basement of a building on the eastern outskirts of
Irpen. Then a staged action with shooting and "destruction" of an alleged
"Russian reconnaissance group" that arrived in Irpen "to kill witnesses of
Russian war crimes" will be staged by the Security Service of Ukraine in
Puscha-Voditskii forest area. At the same time, the bodies of captured
Russian servicemen previously killed by nationalists under torture will be
presented as "undeniable evidence" in the forest. This cynical staged action is
organised for later distribution of video footage through the Western media.
Na Bucha, na Kramatorsk, .... de geheime dienst van Oekraïne heeft het druk ... een nieuw toneelstuk is in voorbereiding, in Irpin, meldt het ministerie van defensie van de Russische Federatie.
10 op 10 voor kritoekloos overschrijven
Oud 10 april 2022, 07:33   #21908
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is dan nog een peulschil bij de misschien wel 100 miljard die door het coronabeleid in de goot is verdwenen. Zoals al gezegd: de meeste oorlogen en opgeklopte crisissen verdoezelen een oorlog tegen de eigen bevolking via afleiding van de aandacht en legitimatie voor het verlagen van de levensstandaard terwijl het grootkapitaal, met als voorlopig centrum nog steeds de USA al treden er stevige fricties op en wordt er waar nodig van twee walletjes gegeten (denk aan de dubbelzinnige banden met China maar ook met Rusland zelf wat de USA betreft op economisch vlak), wil overleven en dan liefst zonder nog hinderende 'blokkades' - waaronder Rusland, voortaan ook financieel-economisch, maar misschien in de eerste plaats nog wel de welvaartsverwachtingen van de Europese bevolking die nu opgeofferd moeten worden om het systeem qua machtsverhoudingen paradoxaal genoeg via een 'reset' alsnog te 'redden': "Oekraïne" is na "corona" een welgekomene dekmantel daarvoor (naast "klimaat" en "antiracisme"/open grenzen).
Een reset wordt in de eerste plaats gezocht door landen die diep in de schulden zitten (in de eerste plaats de VS zelf) en dreigen te imploderen als de dollar hegemonie afgebouwd wordt (daarvoor worden zelfs oorlogen gevoerd... Libië, Irak...) De diefstal van Russische eigendommen heeft ook meer te maken met zo'n reset dan met Oekraïne mijns inziens.

Een ander element hieraan verbonden is het imploderen van de 'liberale hegemonie' droom (ik gebruik hier de bewoordingen van Mearsheimer) van de VS. Het 'unipolair moment' is afgelopen en de wereld groeit naar een multipolaire situatie, die in feite goed is voor iedereen behalve voor degene wiens hegemonie daardoor verloren gaat. Om deze situatie om te keren poogt de 'hegemon' terug te keren naar het bipolair moment van tijdens de koude oorlog. Een wereld verdeeld in twee blokken (met typisch veel goeden tegen slechten ergerlijke primitieve en leugenachtige propaganda) waarin landen gedwongen worden te kiezen of er wordt voor hen gekozen (Momenteel zelfs bezig in Pakistan met Kahn die luidop spreekt van een VS plot). De heimwee naar een bipolaire situatie is begrijpbaar voor de VS aangezien dat de situatie was voorafgaand aan het 'unipolair moment'. 'Laten we dat nog eens over doen' is de idee. Maar of het zo zal lopen is nog maar de vraag. Want er is nu een zware prijs te betalen voor de meeste landen indien ze hun handel dienen te limiteren tot enkel door de VS bepaalde partners. Een prijs te betalen in armoede, afhankelijkheid, verlies van democratie en vrijheid. In de nieuwe wereldorde waar de VS op aansturen zijn deze zaken slechts een illusie, een middel tot controle van de massa.

Ik betwijfel het of het VS plan zal lukken. Het 'democratie' tegen autoritaire landen discours, het 'rules based order' discours, botsen meer en meer met de realiteit en dienen flink door leugens, censuur en dwang ondersteunt te worden om ze geloofwaardig te maken en te houden. En daarin zit de tragiek van dit plan. Dat op die wijze juist verloren gaat dat wat men predikt als de eigen waarden. Dat de grootste dictatuur is juist die van de VS aan het worden. Dat is de evolutie die bezig is. En nu zelfs in een versnelling gekomen is.

En nee. Migratie toont niet noodzakelijk het tegendeel aan van wat gaande is.

Europa heeft een keuze. Voorlopig 'kiest' ze de VS te volgen als onderdaan in een bipolaire wereld (met de belofte van verarming (own nothing) en niet te veel komen zagen aub (be happy); in feite een voorspelling van dictatuur). Ik verkies een onafhankelijk Europa als een pool in in multipolaire wereld. Dan kunnen we eindelijk echt werken van onze gezamenlijke problemen als mensheid op een bol in de ruimte.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 april 2022 om 07:43.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 07:45   #21909
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Onze", wie is dat? Zit u hier namens iemand anders dan uzelf? Of is het pluralis majestatis? Tomm had het trouwens over "u en uw broodheren", bevestigt u dat dan met die "we" en "onze"?
Bedenk het soort van mensen dat aangetrokken wordt om ons het zwijgen op te leggen. Scary.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 08:01   #21910
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is complete onzin, Oekraiene WAS neutraal in 2014 toen Rusland het de eerste keer aanviel in Crimea en Donbas.

En de Minsk akkoorden werden door geen enkel van de partijen ooit gerespecteerd en ze werden zelfs aktief gesaboteerd door de paspoortpolitiek van Rusland die van Oekraieners in Donbas Russen maakte onder dwang.

Rusland heeft dus ook nooit de Minsk akkoorden gerespecteerd, waarom zoi Oekraiene dat dan wel moeten doen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 08:03   #21911
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
"Onze", wie is dat? Zit u hier namens iemand anders dan uzelf? Of is het pluralis majestatis? Tomm had het trouwens over "u en uw broodheren", bevestigt u dat dan met die "we" en "onze"?
Je hebt erg veel fantasie.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 april 2022 om 08:06.
Oud 10 april 2022, 08:05   #21912
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bedenk het soort van mensen dat aangetrokken wordt om ons het zwijgen op te leggen. Scary.
Hoe wordt je het zwijgen opgelegd?

Je mag je onzin en anti-westerse propaganda hier nog altijd schrijven, ook al wordt je nu terecht geexposeerd als pro-russische trol die zelfs massamoord en genocide goedpraat ald jouw club die pleegt.
Oud 10 april 2022, 08:06   #21913
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op die manier wordt het een oorlog tegen de neo-koloniale westerse orde. Dus daarom steun ik deze oorlog nu wel, ook al omdat het laffe westen wel wapens geeft maar deze oorlog niet zelf wil vechten. De Russen kunnen dit winnen.
Tijd om te verhuizen zou ik zeggen. Wat doet u hier nog in een systeem dat u verafschuwt? Waarom trekt u niet naar het aards paradijs met uw gezin? Daar zou u zichzelf en 99% van uw medemensen in het "decadente Westen" hier een plezier mee doen.

Of denkt u nu werkelijk dat u het Westen kan doen transformeren in een autoritaire staat als Rusland of China? Daar zijn uw argumenten te zwak voor en uw leven te kort.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 08:21   #21914
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://www.theguardian.com/commenti...vladimir-putin

Stemmen binnen de westerse neo-koloniale elite gaan verder, en willen directe NAVO interventie in Oekraïne. Om de "Oekraïense democratie" te redden lol.

In dat scenario ben ik zeker dat vroeg of laat Rusland een westers fregat laat zinken of omgekeerd. Dat Rusland westerse troepen bombardeert of omgekeerd. In dat geval heeft Rusland ook het recht Polen of gelijk welk NAVO land te bombarderen.

De kernkoppen staan reeds op scherp. Verschillende gericht op Brussel.

Als Rusland ten onder gaat, zal het niet alleen gaan. De meer dan 6000 kernkoppen zullen worden afgevuurd, verschillende daarvan zeker op Brussel. Rusland zal geen moment aarzelen als het tot een open oorlog met NAVO komt.
Ja de Russische steden zullen vernietigd worden, maar ook de westerse.

Wordt het niet langzaamaan tijd dat we onze politieke elite ter verantwoording roepen? Dat we bijdragen tot vrede in Oekraïne in plaats van de zaken op de spits te drijven?

Heel deze propaganda en fake news hebben een doel. Namelijk onze bevolking voorbereiden op totale oorlog. Niet alleen tegen Rusland maar ook tegen China. Het Westen (de elite) wil terug controle over de wereld zoals tijdens de koloniale periode. Daarvoor is deze bereid zeer ver te gaan en te gokken. Men gokt er op dat Rusland het niet zal aandurven om nucleaire wapens te gebruiken. Ik kan U zeggen dat de Russen in geval dat ze aangevallen worden door NAVO deze optie zeker zullen gebruiken. Na enkele niet mis te verstane waarschuwingen. Rusland zal het Westen vernietigen en omgekeerd. In geval China ook meedoet wordt een groot deel van de wereld vernietigd.
Een van de eerste doelwitten wordt Brussel, het NAVO hoofdkwartier. Ook de Antwerpse haven en Kleine Brogel. Militaire analisten gaan ervan uit dat het raketschild nog lang niet doeltreffend is tegen kernkoppen.

3 of 4 kernbommen zijn genoeg om heel België van de kaart te vegen. Zo goed als de hele bevolking. Misschien toch iets om over na te denken... en onze politieke elite niet zomaar te laten doen...

Laatst gewijzigd door tomm : 10 april 2022 om 08:37.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 08:32   #21915
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Tijd om te verhuizen zou ik zeggen. Wat doet u hier nog in een systeem dat u verafschuwt? Waarom trekt u niet naar het aards paradijs met uw gezin? Daar zou u zichzelf en 99% van uw medemensen in het "decadente Westen" hier een plezier mee doen.

Of denkt u nu werkelijk dat u het Westen kan doen transformeren in een autoritaire staat als Rusland of China? Daar zijn uw argumenten te zwak voor en uw leven te kort.
Het Westen is al totalitair.

Ik verafschuw het systeem en de elite maar daarom niet de cultuur en de bevolking. Je moet altijd het onderscheid blijven zien. Ik denk wel dat ik vroeg of laat in de gevangenis zal belanden wegens mijn opinie. Hier in het Westen. Ik verwacht dat mijn mening illegaal zal worden. Dat is dan maar zo.
Oud 10 april 2022, 08:46   #21916
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hoe wordt je het zwijgen opgelegd?

Je mag je onzin en anti-westerse propaganda hier nog altijd schrijven, ook al wordt je nu terecht geexposeerd als pro-russische trol die zelfs massamoord en genocide goedpraat ald jouw club die pleegt.
Je moet je eigen fake news niet als waarheid presenteren.

Ik denk dat het niet zo lang meer zal duren voor onze afwijkende mening illegaal zal worden. Net als Assange zal iedereen die de vuile was van de westerse elite blood legt vervolgd worden.

Ik ben bereid naar de gevangenis te gaan of zelfs te sterven voor mijn mening, maar enkel als mijn zoon financieel op eigen benen kan staan. Tot het zo ver is zal ik mij vooral beperken tot anonieme fora zoals deze om echt te zeggen wat ik denk.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 april 2022 om 08:49.
Oud 10 april 2022, 08:57   #21917
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet je in tijden van deepfake en extreme oorlogspropaganda of die beelden kloppen en of die man echt in Rusland woont of een Russische soldaat is?

Doet mij vooral denken aan een anti-Russische hetze.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1513058399981875206
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 08:58   #21918
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Rusland iets beweert is het per definitie een leugen, gemanipuleerd, etc. Maar de Oekraiense en westerse propaganda zouden we op hun communniezieltje moeten geloven?
Waar zeg ik dat als Rusland iets beweert het per definitie een leugen is?
Oud 10 april 2022, 09:00   #21919
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
https://www.theguardian.com/commenti...vladimir-putin

Stemmen binnen de westerse neo-koloniale elite gaan verder, en willen directe NAVO interventie in Oekraïne. Om de "Oekraïense democratie" te redden lol.
Niemand spreekt over een aanval tegen Rusland op Russisch Territorium, DAT is de enige situatie waarin kernkoppen zouden kunnen gebruikt worden volgnes de Russische nucleaire doctrine.

Als Rusland militair mag en kan tussen komen in Syrie op vraag van de (massamoordenaar) Assad en zijn regering van moordenaars, waarom zou NATO dan niet mogen tussenbeide komen in Oekraiene op vraag van de democratisch verkozen president, Zelensky, en zijn regering?

De Russiche neo-koloniale fascitsen in OEkraiene hebben daar NIKS te zoeken en ze richten massamoord, massaverkrachting en marteling aan op grote schaal.
Ze verdienen uitgeroeid te worden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 april 2022 om 09:01.
Oud 10 april 2022, 09:00   #21920
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle westerse oorlogen tot nu toe waren gebaseerd op leugens. Irak in 2003.... een miljoen of meer slachtoffers "weapons of mass destruction".
Servie 1999 "Racak". enzovoort.
Oekraine ken ik nu echt wel goed genoeg om te weten dat het hier om een gigantische desinformatiecampagne van het regime in Kiev en hun westerse broodheren gaat. . U speelt daar ook een rol in dat is duidelijk. Voor mij wordt het wat teveel, we neigen ook hier naar een totalitair regime, en ik word er niet voor betaald. Mijn gezin gaat voor. Het zou goed kunnen. dat u en uw broodheren de propagandaoorlog in het Westen winnen. Dan komen we in een nieuwe koude oorlog terecht.

Zeker is dat ik het niet opgeef op lange termijn. Die gedrevenheid zit in me.

Ik was tegen deze oorlog maar wat deze duidelijk gemaakt heeft is dat Oekraine wel degelijk de inzet is van een westerse oorlog tegen Rusland. Die begon (hernam) in de jaren 90.
Rusland heeft wel de steun van China en de niet-westerse wereld.
Op die manier wordt het een oorlog tegen de neo-koloniale westerse orde. Dus daarom steun ik deze oorlog nu wel, ook al omdat het laffe westen wel wapens geeft maar deze oorlog niet zelf wil vechten. De Russen kunnen dit winnen.

Beter zou natuurlijk zijn dat er een bestand komt. Maar dat is duidelijk niet wat het Westen wil. Ze willen totale oorlog tegen Rusland.
En daar is de hele lap aan whataboutisme weer.

Niemand hier zal de invasie in Irak in 2003 verdedigen, tomm. Het gaat hier om de invasie van Rusland in Oekraine.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be