![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mijn "propaganda"? Vrijelijk? Maar ventje toch, gaat het wat in dat bolleke van u? Een gewone mening verkondigen die wat afwijkt van de standaard mening is propaganda en moet bestraft worden volgens u ? Is Belgie in een militair conflict met vele doden verwikkeld? Ik verraad geen soldaten die voor mijn land vechten en sterven zoals dat in Rusland het geval is. Het zou er nog aan mankeren dat ik hier mijn mening al dan niet ongestraft mag verkondigen. Met een nickname dan nog wel. Omdat anders "mensen" zoals gij ongetwijfeld wraak zouden nemen tegen afwijkende meningen. Zo vrij zijn wij hier. De russobie, haat en onwetendheid druipt van uw teksten af. Uwe vriend parcifal heeft hier zelfs iemand gedoxxed. Zo "vrij" zijn wij hier se. Enne, laat ons even volledig zijn. Uw mening in heel deze Rusland materie is eigenlijk gestoeld op onwetendheid en van horen zeggen, besef zelfs jij dat niet een heel klein beetje?? Gewoon al omdat jij geen woord russisch spreekt. Citaat:
Efkes een tekeningske voor Skippies: Betogers in Rusland worden opgepakt. Om een goeie reden. Rusland is in oorlog. Soldaten sterven voor het vaderland. Belgie is niet in oorlog. Ik verraad niemand. Rusland wordt existentieel bedreigd. Betogerkes daar zijn dus verraders van het vaderland, verraders van al die jongens die voor hun vaderland sterven. Begrijp je het nu een beetje Skippies? Ik kan zelfs stellen dat jij een verrader bent van onze belangen. Uw "propaganda" steunt rechstreeks en onrechtsreeks alle acties en sancties die de prijzen van alles omhoog jagen. Uw niet aflatende russen haat, meeloperij met de VS en gebrek aan inzicht kan er toe leiden dat de Russen zelfs kernwapens gaan gebruiken. Voor de rest, laat dat denigrerende toontje nu maar stilaan vallen. Steek uw energie wat in het verruimen van uw geest. Laatst gewijzigd door Vanguard : 30 april 2022 om 02:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan leven met je allerindiviueelste mening zonder ze te onderschrijven. Net zoals ik kan leven met de vaststelling dat de overgrote meerderheid Russen uit mijn omgeving -en dat zijn er toch nogal wat- boertige individuen zijn die na een paar "eenheden" alcohol gediplomeerde vechterbazen worden. (en al snap ik dat niet: tot plezier van henzelf ...en de Aussies hier ook, trouwens. ![]() Het opwekken van hevige aversie tegen hun agressie door onafhankelijke toeschouwers vind ik dus pure logica. (En ja -> boertig gedrag is voor mezelf synoniem voor Russisch gedrag. Ne vous en déplaise. Wat dan weeral wel een hierboven flagrante leugen is volgens mij en ik quote je: "Rusland wordt existentieel bedreigd." De Russische federatie onder leiding van Het Frustraat genaamd Putin is de enige agressor die een onafhankelijk land binnen is gevallen. FEIT bewezen door de realiteit, interpretatie om toch een uitvlucht te vinden is niet aanvaardbaar.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 30 april 2022 om 03:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Niet echt. Het vraagt wat inspanning om arrogantie met reciprociteit te beantwoorden als je dat niet gewoon bent. Maar dat is met plezier gedaan. (Het was ook niet direct tot jou gericht hé)
Citaat:
Ik zie ook dagelijks de meer beschaafde kant van de Russen. Sterke mathematici. Zeer gewiekste zakenlui. Knappe strategen. Prachtige, fiere, stijvolle vrouwen en mannen die veel aandacht besteden aan goed voorkomen. Enorm veel intellectuelen. Het ballet en de opera, deel van hun cultuur, waar iedereen prima uitgedost naar toe gaat op zaterdagavond. De vrouwen die in de schouwburg vestiaire hun snow boots omwisselen naar elegante naaldhakjes. Gewoon om er leuk uit te zien voor de gelegenheid. De mannen allemaal in pak. Zelfs ik doe er met tegenzin een das aan, maar dat moest van mijn partner om niet uit de boot te vallen. Ik ben in Belgie ook een paar keer naar de schouwburg geweest. Daar kreeg ik onmiddellijk de bevestiging dat ons internationaal imago als vlomse boerekes geen uitvindsel is. Citaat:
Het gaat erom hoe de Russen het zien, niet hoe "wij" het zien. Wat voor u een leugen is in deze (kan een subjectief gevoel wel een "leugen" zijn?), is voor hen bittere ernst. Dat is het enige wat telt in deze. En de Russische cultuur toch iets kennende begrijp ik hen volledig hoe zij erover denken. Het inwendig in verval verkerende empire of lies, komt gewoon te dicht bij als Oekraiene een nieuwe vazal wordt van dat empire. Hoe dikwijls horen we tenoren van de empire of lies niet spreken over "our way of life". Wel Rusland en de Russen voelen zich niet alleen militair bedreigd als NATO aan hun directe grens komt te liggen. Ze voelen zich ook bedreigd in HUN "way of life" als Oekraiene, de nieuwe buit van the empire of lies, de wipplank naar Moskou is. Citaat:
Rusland zal NOOIT opgeven. Hou u maar vast aan de takken van de bomen. Want ze zullen nucleair gaan als het niet anders kan. Napoleon, Hitler hebben het al geprobeerd van de Russen op de knieen te dwingen. Nu gaat the empire of lies nog eens proberen. Waarom doen wij daaraan mee? Dat zwaar uit de context gerukt gezeik over "een soeverein land binnenvallen" zonder meer is weeral zo een slogan om de massa´s van uw gelijk te willen overtuigen om toch maar uw eigen minder koshere motieven te verhullen. Daar is de empire of lies altijd goed in geweest met hun bedrieglijke truuks en woordgebruik in de VN, etc. Russen weten trouwens dat ze propaganda ondergaan, ze hebben dat altijd geweten in Soviet tijd en er zelfs mee gelachen. Het drama is dat het Westen veel beter is in propaganda, en dat de gewone westerling het niet eens beseft dat hij aan zware propaganda onderhevig is. Laatst gewijzigd door Vanguard : 30 april 2022 om 12:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het klopt dat Napoleon en Hitler zich hebben mispakt aan Rusland.
Maar ik zie de parallel niet met wat het westen doet. Integendeel: Rusland is hier de imperialistische mogendheid doe zoals Napoleon en Hitler is begonnen aan een overmoedige onderneming die hen zelf ten gronde zal richten.
![]() |
#86 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ze zijn al jaren bezig met "fourth generation warfare" of hoe zeg ik dat in goed nederlands? Om zo Rusland in te lijven in het grote liberaal-progressive model. Politieke oorlogsvoering, sociale oorlogsvoering, psychologisch, media manipulatie. Niet met soldaten maar met allerlei actoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voeg er zelfs ook maar "fifth generation" warfare aan toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dankzij Oekrainse informatie-kanalen dat meer en meer ouders van Russische soldaten een idee krijgen wat er aan de hand is...
Want van de eigen autoriteiten krijgen ze amper informatie... Helaas,sommigen moeten op die Oekrainse kanalen vaststellen dat hun zoon dood zal zijn. Want de eigen autoriteiten kan het geen snars schelen. https://www.youtube.com/watch?v= De Britten schatten het aantal militaire doden aan Russische zijde al op zowat 15000.Dat zijn cijfers zoals ten tijde van de Afghaanse oorlog,maar dan in een paar maanden tijd vergeleken met 10 jaar tijd...Het was toendertijud ,samen met de economische kost,al een duidelijke destabiliserende factor voor de verzwakkende Soviet-Unie.. Nu kan het allemaal nog veel sneller gaan... Laatst gewijzigd door kelt : 30 april 2022 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 april 2022 om 16:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is het Russisch leger trouwens van strategie veranderd en heeft ervoor gekozen om Oekraïense steden verder tot moes te schieten. De strategie van Grozny. Tot alles in puin ligt en er ook veel slachtoffers zijn gemaakt. Het is dan duidelijk dat er niet alleen een militaire oorlogsvoering bezig is, maar ook een psychologische. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit ogenblik aarzelt de Russische generale staf niet om vele jonge Russen de dood in te jaren. Allemaal voor die wensdromen van die megalomane bewoner van het Kremlin. Poetin die een tweede Alexander III wil zijn. Dit moet u eens bekijken: https://youtu.be/rjhfQrtuJ-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast wordt het compleet tegengesproken door de feiten: de Russen hebben geen keer geaarzeld om Marioepol plat te bombarderen. Ook nu niet. De beschuldiging houdt dus geen steek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ook niets problematisch aan Azov anno 2022. Luister naar het tweede deel van dit gesprek tussen een vader van een gevangengenomen Russische soldaat en een Oekraïense militair:
https://youtu.be/rjhfQrtuJ-A?t=1030 |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet alsof de oorlog tegen Oekraïne een ideologische oorlog zou zijn die Rusland zou moeten beschermen tegen een of andere "liberaal-progressieve" agenda. U moet dan maar eens uitleggen wat het verband is. Hoe zit dat dan in elkaar? Welke enorme rol speelt Oekraïne dan wel in het beïnvloeden van de Russische bevolking met die "liberaal-progressieve" agenda? Iedereen weet dat ik als christen allerlei "liberaal-progressieve" opvattingen verwerpt, maar hier zie ik niet wat het verband zou zijn. Of kunt u het uitleggen? Ik ben benieuwd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand stelt dat het Westen het beloofde land is of dat er geen zorgelijke evoluties zijn. Het is evenwel onmiskenbaar duidelijk dat het hier op zovele vlakken veel beter is dan in Rusland. Er is een reden waarom Rusland al vele jaren kampt met een grote emigratie van jong talent. Als het daar "zoveel beter" zou zijn dan in het Westen, was er geen reden voor die Russen om uit te wijken naar Europa of de VS. Dan bleven ze in dat land van melk en honing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we het dan eventjes op scherp stellen: wat is dan wel dat "liberaal-progressieve model" en hoe wordt dat nu door al die soorten "oorlogsvoering" opgelegd? En wat veel belangrijker is: wat heeft dat nu eigenlijk van doen met de oorlog in Oekraïne? Gaan we uit van een Russische overwinning, wat gebeurt er dan wel met die "liberaal-progressieve agenda"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan: ik zie op dit forum geen pleidooi om uw propagandapraat te verbieden of bij uitbreiding te bestraffen. U mag inderdaad hier ongestraft de meest groteske prietpraat van de Russische propagandamolen herhalen. Niemand legt u een strobreed in de weg. En - voor alle duidelijkheid - ik wens die vrijheid ook op die manier te bewaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel nog dit: het afkeuren van de agressie tegen Oekraïne houdt helemaal niet in dat men Russen haat. Dit gaat over het respect van het internationaal recht dat de integriteit van een land primordiaal vooraan zet in de agenda tussen de landen. Daar waar dat geschonden wordt, ontstaan er problemen. Vaak ook op lange termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke manier wordt Rusland "existentieel bedreigd" als Oekraïne voor het Westen kiest? De feiten spreken uw bewering alvast tegen als zou die "existientiële bedreiging" van de NAVO uitgaan. De NAVO staat immers nu al aan de grens met Rusland (iets wat u voor het gemak schijnt te negeren): de Baltische republieken, Polen en Noorwegen. In de feiten gaat er geen dreiging van uit. De NAVO plant geen aanval op Rusland. Aan de zijde van de NAVO wenst men slechts stabiliteit. Dat is trouwens ook de reden waarom Finland en Zweden nu waarschijnlijk voor NAVO-lidmaatschap zullen kiezen. Oekraïne als lid (iets wat trouwens niet aan de orde is en was) fungeert dus helemaal niet als "wipplank naar Moskou". Hoogstens in enkele goedkope spionageromannetjes. |
|
![]() |
![]() |