Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2022, 07:04   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard De nakende space-war

Het is nu voor iedereen duidelijk dat de VS rechtstreeks oorlog voert tegen Rusland door het verwerken en doorsturen van data van satellieten, drones en radar-vliegtuigen. Ook Musk helpt mee met z'n low orbit satellieten die internet voorzien aan de militairen, hij is nu dus onderdeel van de oorlogsindustrie.

de ‘geheime oorlog’ die de VS in Oekraïne voert
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220504_96356566

Daar zal een reactie op komen, dat is onvermijdelijk. Mijn gedacht is dat de Russen momenteel alles in de sky vrijmaken om dan die Amerikaanse informatiestroom aan te vallen zodat de Oekraïners even blind zullen worden als de Russen. Een echte space war.

Geheel toevallig hebben de Russen in november vorig jaar, enkele luttele maanden voor de inval, een eigen satelliet aangevallen met een raket als test. In de space-wereld kwam dit als een totale verrassing, niemand wist waarom de Russen die test uitgerekend dan deden.

Nu weten we uiteraard waarom, ze hadden voorzien dat de VS hun satellieten zouden gebruiken en dit was een duidelijke waarschuwing. De waarschuwing heeft niet gewerkt dus ik vrees dat ze nu effectief satellieten uit de Oekraïense lucht gaan beginnen schieten.

Eerst die van Musk natuurlijk, laat ons hopen.

16 nov 2021 Russia just blew up a satellite
https://www.nationalgeographic.com/s...or-spaceflight

“The things rumbling around my mind are: Why now? What is this tied to? What message are they trying to send? And why that specific satellite?” she says.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 07:13   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze gaan maar beter eens nadenken voor ze dat doen. Dat wordt gezien als een oorlogsdaad, op dit moment is er ongetwijfeld al een carrier group in de middelandse zee en liggen er al atoomduikboten in de zwarte zee, Binnen de 24 uur hangt er een vloot B2's rond Oekraiene die op bestelling gewoon doelen uitschakelen.

Dat er momenteel een info oorlog bezig is, dat is zeker waar, maar er is bitter weinig dat de russen daar aan kunnen doen. Behalve een EMP laten afgaan die dan tijdelijk de electronica opsmoort van alles dat daar rond rijdt / vliegt,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 07:27   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze gaan maar beter eens nadenken voor ze dat doen. Dat wordt gezien als een oorlogsdaad, op dit moment is er ongetwijfeld al een carrier group in de middelandse zee en liggen er al atoomduikboten in de zwarte zee, Binnen de 24 uur hangt er een vloot B2's rond Oekraiene die op bestelling gewoon doelen uitschakelen.

Dat er momenteel een info oorlog bezig is, dat is zeker waar, maar er is bitter weinig dat de russen daar aan kunnen doen. Behalve een EMP laten afgaan die dan tijdelijk de electronica opsmoort van alles dat daar rond rijdt / vliegt,
Wat de VS nu doet is ook een oorlogsdaad, intel en gigantische hoeveelheden wapens leveren.

En een EMP is ook een bom he, die satellieten gaan ook kapot zijn hoor.

Als ze boven Oekraïne vliegen lijken ze me vrij spel, ik zie niet in wat de Russen anders kunnen doen tegen die satellieten. Dat dit een heuse space-oorlog zal losketenen met grote gevolgen voor ons is wel duidelijk. Mijn internet, snick.
Oud 5 mei 2022, 07:34   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Amerikanen zijn nu zelfs aan het stoefen dat hun intel de dood van verschillende Russische generaals heeft veroorzaakt, ik bedoel, ze willen echt een reactie van Rusland uitlokken.

De VS wil een grote oorlog, zoveel is duidelijk.

https://www.ad.nl/buitenland/dit-geb...aals~ae427ab7/

De Amerikaanse krant onthult dat de regering-Biden in het geheim informatie met Oekraïne deelt over bijvoorbeeld de militaire plannen van het Kremlin in de Donbas-regio, waaronder inlichtingen over de locaties van mobiele controleposten van het Russische leger. Met behulp hiervan hebben Oekraïense troepen succesvolle artillerieaanvallen uit kunnen voeren waarbij verschillende Russische generaals om het leven zijn gekomen.
Oud 5 mei 2022, 07:41   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De Amerikanen zijn nu zelfs aan het stoefen dat hun intel de dood van verschillende Russische generaals heeft veroorzaakt, ik bedoel, ze willen echt een reactie van Rusland uitlokken.

De VS wil een grote oorlog, zoveel is duidelijk.

https://www.ad.nl/buitenland/dit-geb...aals~ae427ab7/

De Amerikaanse krant onthult dat de regering-Biden in het geheim informatie met Oekraïne deelt over bijvoorbeeld de militaire plannen van het Kremlin in de Donbas-regio, waaronder inlichtingen over de locaties van mobiele controleposten van het Russische leger. Met behulp hiervan hebben Oekraïense troepen succesvolle artillerieaanvallen uit kunnen voeren waarbij verschillende Russische generaals om het leven zijn gekomen.

Waarom denk je dat Trump had moeten winnen, ... Maar nee Sleepy Joe de handpop van de amerikaanse wapenindustrie moest het halen, ...

Deze oorlog is een rechstreeks gevolg van die Amerikaanse verkiezingen... die chinees en poetin scheten in hun broek van orange man,
Oud 5 mei 2022, 07:46   #6
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat Trump had moeten winnen, ... Maar nee Sleepy Joe de handpop van de amerikaanse wapenindustrie moest het halen, ...

Deze oorlog is een rechstreeks gevolg van die Amerikaanse verkiezingen... die chinees en poetin scheten in hun broek van orange man,
Trump had begrip voor de Russen en ging het zo ver niet laten komen, de democraten zijn gigantisch oorlogszuchtig, dat is al een hele tijd duidelijk. Nu zitten de oorlogs-hawkes in het witte huis met handpop Biden.
Oud 5 mei 2022, 07:52   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik had de indruk dat Vlad en Donald het wel redelijk goed met elkaar konden vinden?
Oud 5 mei 2022, 07:58   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik had de indruk dat Vlad en Donald het wel redelijk goed met elkaar konden vinden?
Ja, maar ik heb onlangs ergens gelezen, dat ze wel doorhaden dat ze niet met den Donald moesten lachen.
Oud 5 mei 2022, 08:00   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Trump had begrip voor de Russen en ging het zo ver niet laten komen, de democraten zijn gigantisch oorlogszuchtig, dat is al een hele tijd duidelijk. Nu zitten de oorlogs-hawkes in het witte huis met handpop Biden.
Dat kon ik al voorspellen voor de verkiezingen, de democraten worden zwaar gesponserd door de defentie industrie, de republikeinen ook, alleen is het verschil dat Trump hem daar geen kloten van aantrok.
Oud 5 mei 2022, 08:00   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb het trouwens meer voor een spacende naked war. Dat is leuker om naar te kijken.
Oud 5 mei 2022, 08:01   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik heb onlangs ergens gelezen, dat ze wel doorhaden dat ze niet met den Donald moesten lachen.
Dat zal wel, niemand laat graag met zich lachen. De wereld was wel een stuk veiliger met den Donald dan met Senile-Joe

Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 mei 2022 om 08:03.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 13:19   #12
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kon ik al voorspellen voor de verkiezingen, de democraten worden zwaar gesponserd door de defentie industrie, de republikeinen ook, alleen is het verschil dat Trump hem daar geen kloten van aantrok.
Alle parlementsleden daar zitten in de zak van oligarchen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 mei 2022 om 13:28.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 13:35   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Naast al de andere poppenspelers schuilt er nog een gevaar?

Ik vond het volgende best een knappe zet van D. Trump

Oud 5 mei 2022, 13:43   #14
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Naast al de andere poppenspelers schuilt er nog een gevaar?
Ik vond het volgende best een knappe zet van D. Trump

Daar zou ik het mee eens hebben geweest. Ware het niet dat, -zoals met zowat alles- het stopte bij Trump's zelfbevrediging 'du moment' zonder verder plan.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 mei 2022 om 13:44.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 13:44   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Daar zou ik het mee eens hebben geweest. Ware het niet dat, -zoals met zowat alles- het stopte bij Trump's zelfbevrediging 'du moment' zonder verder plan.
ik vraag me toch af wat m de kim heeft wijsgemaakt, ...
Oud 5 mei 2022, 14:21   #16
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De Russen kunnen een listig plan uitwerken, dat inhoud dat hun troepen Oekraïne verlaten en het eigen grond gebied verdedigen

Laatst gewijzigd door jogo : 5 mei 2022 om 14:31.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be