![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nu voor iedereen duidelijk dat de VS rechtstreeks oorlog voert tegen Rusland door het verwerken en doorsturen van data van satellieten, drones en radar-vliegtuigen. Ook Musk helpt mee met z'n low orbit satellieten die internet voorzien aan de militairen, hij is nu dus onderdeel van de oorlogsindustrie.
de ‘geheime oorlog’ die de VS in Oekraïne voert https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220504_96356566 Daar zal een reactie op komen, dat is onvermijdelijk. Mijn gedacht is dat de Russen momenteel alles in de sky vrijmaken om dan die Amerikaanse informatiestroom aan te vallen zodat de Oekraïners even blind zullen worden als de Russen. Een echte space war. Geheel toevallig hebben de Russen in november vorig jaar, enkele luttele maanden voor de inval, een eigen satelliet aangevallen met een raket als test. In de space-wereld kwam dit als een totale verrassing, niemand wist waarom de Russen die test uitgerekend dan deden. Nu weten we uiteraard waarom, ze hadden voorzien dat de VS hun satellieten zouden gebruiken en dit was een duidelijke waarschuwing. De waarschuwing heeft niet gewerkt dus ik vrees dat ze nu effectief satellieten uit de Oekraïense lucht gaan beginnen schieten. Eerst die van Musk natuurlijk, laat ons hopen. ![]() 16 nov 2021 Russia just blew up a satellite https://www.nationalgeographic.com/s...or-spaceflight “The things rumbling around my mind are: Why now? What is this tied to? What message are they trying to send? And why that specific satellite?” she says. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan maar beter eens nadenken voor ze dat doen. Dat wordt gezien als een oorlogsdaad, op dit moment is er ongetwijfeld al een carrier group in de middelandse zee en liggen er al atoomduikboten in de zwarte zee, Binnen de 24 uur hangt er een vloot B2's rond Oekraiene die op bestelling gewoon doelen uitschakelen.
Dat er momenteel een info oorlog bezig is, dat is zeker waar, maar er is bitter weinig dat de russen daar aan kunnen doen. Behalve een EMP laten afgaan die dan tijdelijk de electronica opsmoort van alles dat daar rond rijdt / vliegt, |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een EMP is ook een bom he, die satellieten gaan ook kapot zijn hoor. Als ze boven Oekraïne vliegen lijken ze me vrij spel, ik zie niet in wat de Russen anders kunnen doen tegen die satellieten. Dat dit een heuse space-oorlog zal losketenen met grote gevolgen voor ons is wel duidelijk. Mijn internet, snick. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Amerikanen zijn nu zelfs aan het stoefen dat hun intel de dood van verschillende Russische generaals heeft veroorzaakt, ik bedoel, ze willen echt een reactie van Rusland uitlokken.
De VS wil een grote oorlog, zoveel is duidelijk. https://www.ad.nl/buitenland/dit-geb...aals~ae427ab7/ De Amerikaanse krant onthult dat de regering-Biden in het geheim informatie met Oekraïne deelt over bijvoorbeeld de militaire plannen van het Kremlin in de Donbas-regio, waaronder inlichtingen over de locaties van mobiele controleposten van het Russische leger. Met behulp hiervan hebben Oekraïense troepen succesvolle artillerieaanvallen uit kunnen voeren waarbij verschillende Russische generaals om het leven zijn gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat Trump had moeten winnen, ... Maar nee Sleepy Joe de handpop van de amerikaanse wapenindustrie moest het halen, ... Deze oorlog is een rechstreeks gevolg van die Amerikaanse verkiezingen... die chinees en poetin scheten in hun broek van orange man, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kon ik al voorspellen voor de verkiezingen, de democraten worden zwaar gesponserd door de defentie industrie, de republikeinen ook, alleen is het verschil dat Trump hem daar geen kloten van aantrok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het trouwens meer voor een spacende naked war. Dat is leuker om naar te kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal wel, niemand laat graag met zich lachen. De wereld was wel een stuk veiliger met den Donald dan met Senile-Joe
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 mei 2022 om 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle parlementsleden daar zitten in de zak van oligarchen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 mei 2022 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast al de andere poppenspelers schuilt er nog een gevaar?
![]() Ik vond het volgende best een knappe zet van D. Trump ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zou ik het mee eens hebben geweest. Ware het niet dat, -zoals met zowat alles- het stopte bij Trump's zelfbevrediging 'du moment' zonder verder plan.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 mei 2022 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Russen kunnen een listig plan uitwerken, dat inhoud dat hun troepen Oekraïne verlaten en het eigen grond gebied verdedigen
Laatst gewijzigd door jogo : 5 mei 2022 om 14:31. |
![]() |
![]() |