Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2022, 09:30   #1321
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Kijk naar de resultaten en je ziet wei er gelijk heeft.
Wat ik meen te merken is dat de Donbass bijna onder Russische controle staat. Dat is de regio waar de best bewapende NATO getrainde Oekraïense militaire eenheden zich bevinden.

In Russische media zie je zelfs video's van reconstructie, ontmijning, openbaar vervoer in Mariupol, enzovoort. Men wil de indruk geven van een terugkeer naar een post oorlog situatie. Uiteraard zal dat in het westen voorgesteld worden als propaganda. En zo wordt het ook gebruikt. Wat de beelden daarom niet noodzakelijk fake maakt.

Pro Russische en pro westerse media zijn spiegelbeelden van elkaar. Wie zich eenzijdig informeert is minder gewapend om de waarheid te destilleren.

Als Kiev naderhand beslist om die 'veroverde' of 'bevrijde' steden te bombarderen verwacht ik dat het tot nu toe gespaarde Kiev zelf gebombardeerd zal worden.

En ondertussen vergeet men te kijken wat er in Europa aan het gebeuren is. 33 procent inflatie in Duitsland op jaarbasis las ik. Eigenhandig toegebracht. Willen we echt onze economie onderuit halen zogezegd om Oekraïne te redden? Dit is waanzin.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 09:38   #1322
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
33 procent inflatie in Duitsland op jaarbasis las ik. .
waar heb je die onzin gelezen? of is het tommiaanse duimzuigerij?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 10:26   #1323
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ondertussen vergeet men te kijken wat er in Europa aan het gebeuren is. 33 procent inflatie in Duitsland op jaarbasis las ik. Eigenhandig toegebracht. Willen we echt onze economie onderuit halen zogezegd om Oekraïne te redden? Dit is waanzin.
Dat verhaaltje dat de Europese economie kapot gaat en de Russische rustig verder kabbelt mag ook eens stoppen. Truth matters

Inflatie in Rusland: 17%
https://www.statista.com/statistics/...ate-in-russia/

Inflatie in Duistland: 7% (in april)
https://www.destatis.de/EN/Press/202...2C%20said%20Dr.

Dus, Bach, waarom zeg je zo'n dingen als die duidelijk niet waar zijn? Zo'n zaken zijn vrij eenvoudig te verifieren...
Oud 26 mei 2022, 10:34   #1324
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik meen te merken is dat de Donbass bijna onder Russische controle staat. Dat is de regio waar de best bewapende NATO getrainde Oekraïense militaire eenheden zich bevinden.

In Russische media zie je zelfs video's van reconstructie, ontmijning, openbaar vervoer in Mariupol, enzovoort. Men wil de indruk geven van een terugkeer naar een post oorlog situatie. Uiteraard zal dat in het westen voorgesteld worden als propaganda. En zo wordt het ook gebruikt. Wat de beelden daarom niet noodzakelijk fake maakt.

Pro Russische en pro westerse media zijn spiegelbeelden van elkaar. Wie zich eenzijdig informeert is minder gewapend om de waarheid te destilleren.

Als Kiev naderhand beslist om die 'veroverde' of 'bevrijde' steden te bombarderen verwacht ik dat het tot nu toe gespaarde Kiev zelf gebombardeerd zal worden.

Nu is het stilletjes aan genoeg geweest met uw fake nieuwsjes, je krijg van mij een trustpilot score van 0
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 10:39   #1325
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zelfs vroegere fenomenen als Kissinger en Chomsky en ongetwijfeld ook verschillende regeringsleiders kiezen ervoor een van de beste toespraken van deze tijden,bij het begin van dit conflict afgeleverd door de Keniaanse VN-afgevaardigde in de Veiligheidsraad,te negeren...

Ik heb hem al eens ergens gepost maar zie:

https://www.youtube.com/watch?v=UW458_dbZbw

Hij is gegeven vanuit,uiteraard,een Afrikaans zichtpunt maar is gerust verbatim geldig voor de ganse wereld.

DIT zou moeten in het onderwijs geraken,en in de opleidingen voor diplomaten,als BASISmateriaal.
Thx voor de link. Bijzonder sterke toespraak, iemand die begrijpt dat morrelen aan grenzen steeds zal eindigen in oorlog en nieuwe onderdrukking.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 10:46   #1326
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zelfs vroegere fenomenen als Kissinger en Chomsky en ongetwijfeld ook verschillende regeringsleiders kiezen ervoor een van de beste toespraken van deze tijden,bij het begin van dit conflict afgeleverd door de Keniaanse VN-afgevaardigde in de Veiligheidsraad,te negeren...

Ik heb hem al eens ergens gepost maar zie:

https://www.youtube.com/watch?v=UW458_dbZbw

Hij is gegeven vanuit,uiteraard,een Afrikaans zichtpunt maar is gerust verbatim geldig voor de ganse wereld.

DIT zou moeten in het onderwijs geraken,en in de opleidingen voor diplomaten,als BASISmateriaal.
Amaai, had ik nog niet gezien. Talking about moral highground!

...en ik dacht dat Kenia terughoudend was om Rusland te veroordelen; dit is er toch niet naast. Ik heb iets te veel naar tomm zitten luisteren precies heheheh
Oud 26 mei 2022, 10:47   #1327
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit praatcafe weet men het beter dan degenen die zojuist een podium kregen op het WEF in Davos? Het argument van de forum experten zijnde "te oud"? De expertise druipt er hier van af.
Noch Claes, noch Chomsky (die al zeker niet), noch Kissinger hebben ook maar 1 keer naar de Oekraieners geluisterd in heel deze historie, dat is absoluut duidelijk.

Ze hebben de vinger NIET aan de pols, vandaar dat ze de bal zo overduidelijk mis slagen en ronduit belachelijke posities innemen.

Claes heeft op zich wel goede inzichten maar hij mist het grootste deel van de Puzzel omdat hij vanuit een militaristisch NATO-standpunt kijkt dat de Russen duidelijk onvoorstelbaar overschat heeft en de Oekraieners onvoorstelbaar onderschat.
Vreemd dat hij nu na 3 maanden dat nog altijd niet inziet.

Dus ja : de expertise hier op het forum is wel degelijk groter dan die 80 plussers die nog altijd denken in structuren en concepten van de jaren '70 en '80.
De wereld is verder gegaan, zij niet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 12:16   #1328
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:

Aan de Bollen gezeten ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 13:49   #1329
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat verhaaltje dat de Europese economie kapot gaat en de Russische rustig verder kabbelt mag ook eens stoppen. Truth matters

Inflatie in Rusland: 17%
https://www.statista.com/statistics/...ate-in-russia/

Inflatie in Duistland: 7% (in april)
https://www.destatis.de/EN/Press/202...2C%20said%20Dr.

Dus, Bach, waarom zeg je zo'n dingen als die duidelijk niet waar zijn? Zo'n zaken zijn vrij eenvoudig te verifieren...
Alsof inflatie in Rusland Europese inflatie en verarming goed praat. Zeker omdat Europa zelf de masochistische sanctie toer is opgegaan. Welliswaar aangezet daartoe door de VS en GB. Geen verrassing daar.

Vergelijk het verlies van de euro ten opzichte van de dollar.

U geeft graag de indruk dat degene waar u niet mee akkoord gaat 'liegt' he? Een poging om de andere ongeloofwaardig te maken. Ik wil niet zeggen dat ik me niet kan vergissen maar de insinuatie van liegen verwerp ik.

"Annual producer inflation in Germany jumped to 33.5% in April of 2022"

Laatst gewijzigd door Bach : 26 mei 2022 om 13:56.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 14:02   #1330
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Aan de Bollen gezeten ?
Je hebt 2 verschillende soorten indexen, de Consumer Price Index en de Producer Price Index. De Producer Price Index is inderdaad meer dan 30% gestegen (tot zelfs 80%) maar nog niet alles wordt aan de consument doorgerekend.

https://ec.europa.eu/eurostat/statis...3D_100)_F1.png

What is PPI and CPI?
There are two inflationary measures in our economy, the
Consumer Price Index (CPI) and the Producer Price Index
(PPI). CPI is a measure of the total value of goods and
services consumers have bought over a specified period,
while PPI is a measure of inflation from the perspective
of producers.

.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  PPI.png‎
Bekeken: 391
Grootte:  208,7 KB
ID: 116252  

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 mei 2022 om 14:03.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 14:33   #1331
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je hebt 2 verschillende soorten indexen, de Consumer Price Index en de Producer Price Index.
Just, X/Y tabellen: dat is pas de dagdagelijkse waarheid in 't bestaan van de X,Y, Z mama-hotel snotters.
Hoe later in 't Alfabet, hoe dommer de generaties? Zoiets?
Oud 26 mei 2022, 15:35   #1332
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Ma enfin man, doe nog een beetje meer dramatisch anders

Allé vooruit, effe ontleden.

Citaat:
Alsof inflatie in Rusland Europese inflatie en verarming goed praat.
eh?...

Ik geef gewoon wat objectieve data die wat anders vertellen dan het verhaal dat de Europese economie vooral afziet van de sancties en niet de Russische.

Zullen we nog een paar andere indicatoren zoeken naast inflatie? Ik zeg maar wat, groeiprognose? Centrale bank intrest rates? Manufacturing index?

Of is dat niet zo? Heb je niet de mening dat de Europese economie harder afziet dan de Russische?

Citaat:
U geeft graag de indruk dat degene waar u niet mee akkoord gaat 'liegt' he? Een poging om de andere ongeloofwaardig te maken.
Euh, nee. Ik zeg dat het belangrijk is de feiten juist te hebben.

Citaat:
Ik wil niet zeggen dat ik me niet kan vergissen maar de insinuatie van liegen verwerp ik.
Zeg dan gewoon dat ge u vergist hebt?... Problem solved?...

Citaat:
"Annual producer inflation in Germany jumped to 33.5% in April of 2022"

Da's PPI, als we gangbaar over inflatie spreken, dan gaat het meestal over CPI, nl. wat consumenten voelen. Omdat een groot deel van de economie diensten zijn, weegt PPI beperkt door in de algemene inflatie. PPI is ook veel volatieler. Als je zou willen bijleren: https://www.investopedia.com/terms/p/ppi.asp

So, Bach, chill man...
Oud 26 mei 2022, 17:47   #1333
Yolanda
Schepen

Standaard

En hoeveel bedraagt die PPI in Rusland ?

Als daar nog iets kan geproduceerd worden, want ze hebben 'stukken' uit het westen nodig..

Orkland staat dit jaar voor een economische krimp van 12%.

De EU een groei van slechts 2%.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 19:31   #1334
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Wie ligt er eigenlijk wakker van de economie in Rusland terwijl de sanctie-opleggers onze eigenste economie de grond inboren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 19:34   #1335
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wie ligt er eigenlijk wakker van de economie in Rusland terwijl de sanctie-opleggers onze eigenste economie de grond inboren.
Ja, het zou nogal idioot zijn om sancties op te leggen die erger zijn voor uzelf dan voor wie je ermee wilt treffen natuurlijk.

Dus ja, het is wel relevant te begrijpen in welke mate de Russische economie aan het afzien is.

En de Russische economie is dus wel degelijk (meer) aan het afzien.

Zo, ik hoop dat dat niet te pedant was SDX?
Oud 26 mei 2022, 19:35   #1336
Glennos1
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Voor de oorlog waren gas en olie prijzen al absurd hoog, dit is vooral door change in policy in de VS, door fracking aan banden te leggen.

Spijtig genoeg draaien ze die policy niet terug want dit heeft invloed op de wereldwijde prijzen...

Minder aanbod, zelfde vraag = hogere prijs

Soit ik hoor veel geblijt etc over duurdere prijzen, maar dan vergeet men wel dat men in hier in België een geïndexeerd loon heeft. Voor de meeste wordt het leven eigenlijk makkelijker doordat de loonsopslag hoger is dan de stijging van voedselprijzen/energie.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2022, 19:51   #1337
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Voor de oorlog waren gas en olie prijzen al absurd hoog, dit is vooral door change in policy in de VS, door fracking aan banden te leggen.

Spijtig genoeg draaien ze die policy niet terug want dit heeft invloed op de wereldwijde prijzen...

Soit ik hoor veel geblijt etc over duurdere prijzen, maar dan vergeet men wel dat men in hier in België een geïndexeerd loon heeft. Voor de meeste wordt het leven eigenlijk makkelijker doordat de loonsopslag hoger is dan de stijging van voedselprijzen/energie.
"Change in Policy in de US", wat zeg je dat mooi.

Zeg maar gerust de seniel die 't Witte Huis bezet & al die EO's teruggedraaid heeft.

Weet je wat 'n volle tank kost door de "Change in Policy in de US"?

Sickers aan de pomp gezien met "I did that"-->foto Biden, en "I helped"-->foto Harris.

Dan nog vind ik 't vreemd om wakker te liggen van de economie in Rusland.
Oud 26 mei 2022, 20:26   #1338
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht

Is dat zo?

Ik dacht dat fracking "failliet" is gegaan door OPEC die de kraan opengedraaid hebben om de frackers out of business te duwen, want fracking is pas rendabel bij een hogere olieprijs.

Daarom dat fracking nu stilaan terugkomt (toch?), omdat de prijzen zo gestegen zijn.

Soit, dit is misschien te off-topic
Oud 26 mei 2022, 21:42   #1339
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja, het zou nogal idioot zijn om sancties op te leggen die erger zijn voor uzelf dan voor wie je ermee wilt treffen natuurlijk.

Dus ja, het is wel relevant te begrijpen in welke mate de Russische economie aan het afzien is.

En de Russische economie is dus wel degelijk (meer) aan het afzien.

Zo, ik hoop dat dat niet te pedant was SDX?
Ik geloof je op je pedant, alwetend woord.

Zoals ik meteen alles geloof...
Oud 26 mei 2022, 21:50   #1340
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik geloof je op je pedant, alwetend woord.

Zoals ik meteen alles geloof...
hehehe

niet dus

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be