![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1321 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wat ik meen te merken is dat de Donbass bijna onder Russische controle staat. Dat is de regio waar de best bewapende NATO getrainde Oekraïense militaire eenheden zich bevinden.
In Russische media zie je zelfs video's van reconstructie, ontmijning, openbaar vervoer in Mariupol, enzovoort. Men wil de indruk geven van een terugkeer naar een post oorlog situatie. Uiteraard zal dat in het westen voorgesteld worden als propaganda. En zo wordt het ook gebruikt. Wat de beelden daarom niet noodzakelijk fake maakt. Pro Russische en pro westerse media zijn spiegelbeelden van elkaar. Wie zich eenzijdig informeert is minder gewapend om de waarheid te destilleren. Als Kiev naderhand beslist om die 'veroverde' of 'bevrijde' steden te bombarderen verwacht ik dat het tot nu toe gespaarde Kiev zelf gebombardeerd zal worden. En ondertussen vergeet men te kijken wat er in Europa aan het gebeuren is. 33 procent inflatie in Duitsland op jaarbasis las ik. Eigenhandig toegebracht. Willen we echt onze economie onderuit halen zogezegd om Oekraïne te redden? Dit is waanzin. |
|
|
|
|
|
#1322 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1323 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Inflatie in Rusland: 17% https://www.statista.com/statistics/...ate-in-russia/ Inflatie in Duistland: 7% (in april) https://www.destatis.de/EN/Press/202...2C%20said%20Dr. Dus, Bach, waarom zeg je zo'n dingen als die duidelijk niet waar zijn? Zo'n zaken zijn vrij eenvoudig te verifieren...
|
|
|
|
#1324 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1325 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1326 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
...en ik dacht dat Kenia terughoudend was om Rusland te veroordelen; dit is er toch niet naast. Ik heb iets te veel naar tomm zitten luisteren precies heheheh
|
|
|
|
#1327 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze hebben de vinger NIET aan de pols, vandaar dat ze de bal zo overduidelijk mis slagen en ronduit belachelijke posities innemen. Claes heeft op zich wel goede inzichten maar hij mist het grootste deel van de Puzzel omdat hij vanuit een militaristisch NATO-standpunt kijkt dat de Russen duidelijk onvoorstelbaar overschat heeft en de Oekraieners onvoorstelbaar onderschat. Vreemd dat hij nu na 3 maanden dat nog altijd niet inziet. Dus ja : de expertise hier op het forum is wel degelijk groter dan die 80 plussers die nog altijd denken in structuren en concepten van de jaren '70 en '80. De wereld is verder gegaan, zij niet. |
|
|
|
|
|
|
#1328 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1329 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vergelijk het verlies van de euro ten opzichte van de dollar. U geeft graag de indruk dat degene waar u niet mee akkoord gaat 'liegt' he? Een poging om de andere ongeloofwaardig te maken. Ik wil niet zeggen dat ik me niet kan vergissen maar de insinuatie van liegen verwerp ik. "Annual producer inflation in Germany jumped to 33.5% in April of 2022" Laatst gewijzigd door Bach : 26 mei 2022 om 13:56. |
|
|
|
|
|
|
#1330 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je hebt 2 verschillende soorten indexen, de Consumer Price Index en de Producer Price Index. De Producer Price Index is inderdaad meer dan 30% gestegen (tot zelfs 80%) maar nog niet alles wordt aan de consument doorgerekend.
https://ec.europa.eu/eurostat/statis...3D_100)_F1.png What is PPI and CPI? There are two inflationary measures in our economy, the Consumer Price Index (CPI) and the Producer Price Index (PPI). CPI is a measure of the total value of goods and services consumers have bought over a specified period, while PPI is a measure of inflation from the perspective of producers. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 mei 2022 om 14:03. |
|
|
|
|
|
#1331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe later in 't Alfabet, hoe dommer de generaties? Zoiets?
|
|
|
|
#1332 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Ma enfin man, doe nog een beetje meer dramatisch anders
Allé vooruit, effe ontleden. Citaat:
Ik geef gewoon wat objectieve data die wat anders vertellen dan het verhaal dat de Europese economie vooral afziet van de sancties en niet de Russische. Zullen we nog een paar andere indicatoren zoeken naast inflatie? Ik zeg maar wat, groeiprognose? Centrale bank intrest rates? Manufacturing index? Of is dat niet zo? Heb je niet de mening dat de Europese economie harder afziet dan de Russische? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Da's PPI, als we gangbaar over inflatie spreken, dan gaat het meestal over CPI, nl. wat consumenten voelen. Omdat een groot deel van de economie diensten zijn, weegt PPI beperkt door in de algemene inflatie. PPI is ook veel volatieler. Als je zou willen bijleren: https://www.investopedia.com/terms/p/ppi.asp So, Bach, chill man...
|
|
|
|
#1333 |
|
Schepen
|
En hoeveel bedraagt die PPI in Rusland ?
Als daar nog iets kan geproduceerd worden, want ze hebben 'stukken' uit het westen nodig.. Orkland staat dit jaar voor een economische krimp van 12%. De EU een groei van slechts 2%. |
|
|
|
|
|
#1334 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie ligt er eigenlijk wakker van de economie in Rusland terwijl de sanctie-opleggers onze eigenste economie de grond inboren.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#1335 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dus ja, het is wel relevant te begrijpen in welke mate de Russische economie aan het afzien is. En de Russische economie is dus wel degelijk (meer) aan het afzien. Zo, ik hoop dat dat niet te pedant was SDX?
|
|
|
|
#1336 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Spijtig genoeg draaien ze die policy niet terug want dit heeft invloed op de wereldwijde prijzen... Minder aanbod, zelfde vraag = hogere prijs Soit ik hoor veel geblijt etc over duurdere prijzen, maar dan vergeet men wel dat men in hier in België een geïndexeerd loon heeft. Voor de meeste wordt het leven eigenlijk makkelijker doordat de loonsopslag hoger is dan de stijging van voedselprijzen/energie. |
|
|
|
|
|
|
#1337 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeg maar gerust de seniel die 't Witte Huis bezet & al die EO's teruggedraaid heeft. Weet je wat 'n volle tank kost door de "Change in Policy in de US"? Sickers aan de pomp gezien met "I did that"-->foto Biden, en "I helped"-->foto Harris. Dan nog vind ik 't vreemd om wakker te liggen van de economie in Rusland.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#1338 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik dacht dat fracking "failliet" is gegaan door OPEC die de kraan opengedraaid hebben om de frackers out of business te duwen, want fracking is pas rendabel bij een hogere olieprijs. Daarom dat fracking nu stilaan terugkomt (toch?), omdat de prijzen zo gestegen zijn. Soit, dit is misschien te off-topic
|
|
|
|
#1339 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals ik meteen alles geloof...
|
|
|
|
|
|
|
#1340 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat: