Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Neem jij booster vaccin
Ja 20 52,63%
Neen 14 36,84%
Weet (nog) niet 4 10,53%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2022, 23:35   #161
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom afraden? Geloof jij die lulverhalen over monsterlijke bijwerkingen?
M'n moeder heeft kort na haar spuiten een hoofd trombose gedaan, mentaal is ze daardoor toch een heel stuk achteruit gegaan. Kan toeval zijn maar je neemt die rotzooi niet als het niet moet, bij elke spuit heb je opnieuw dat risico. Een risico van 1 op 1000 wordt na 10 spuiten toch 1 op 100.

Waarom niet 100 spuiten als ze er 4 tot 6 per jaar moeten geven om rond te komen. Hoe meer je spuit, hoe minder goed het zal werken, het is sowieso een eindig verhaal.

Ze moeten al corona gehad hebben, kan bijna niet anders want ze hebben veel contacten. Dat is dan toch redelijk onopgemerkt voorbij gegaan.

Iedereen heeft nu al natuurlijke immuniteit door Omicron, nu een vaccin nemen tegen omicron lijkt me belachelijk

In de zomer heb je geen vaccin nodig, tegen de winter is het toch terug uitgewerkt en het houdt geen besmetting tegen.

Hoe langer de tijd tussen vaccins, hoe beter die werken.

Je kunt niet blijven vaccineren met een vaccin die maar 1-2 maanden werkt, ooit moet je stoppen, voor mij is dat nu.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2022, 23:40   #162
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
De gemiddelde levensverwachting is 81,3 jaar de laatste keer ik gechecked heb dus waarom niet (maakt geen verschil) en waarom wel(brengt sommigen veel geld op).
Op 80 jaar ben je volgend jaar statistisch dood.
Zo werkt het niet, als je eenmaal 80 bent is de gemiddelde levensverwachting nog 11 jaar of 91 jaar oud.

Het gaat voor een huidige tachtiger dus om 11 jaar en niet 1,5 jaar.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/80333ned
Oud 11 juni 2022, 23:43   #163
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bron ?
OMG
Oud 12 juni 2022, 08:13   #164
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Het is geen verhaal. Het is wetenschappelijk onderbouwd. Er is ook niks monsterlijks aan vroegtijdig sterven vanwege een beschadigd immuunsysteem.

En voor degenen die het niet begrijpen komt het er inderdaad op neer dat ze lopen naar wie ze willen geloven. Naar de media dus. Misschien moet ik de dwazen die het nog nemen niet meer proberen tegen te houden. Zeker de arrogante dwazen die neerkijken op niet - ingespotenen. Dan wordt dit een natuurlijke selectie waarbij enkel de slimmeriken overblijven.
Oud 12 juni 2022, 14:18   #165
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
M'n moeder heeft kort na haar spuiten een hoofd trombose gedaan, mentaal is ze daardoor toch een heel stuk achteruit gegaan. Kan toeval zijn maar je neemt die rotzooi niet als het niet moet, bij elke spuit heb je opnieuw dat risico. Een risico van 1 op 1000 wordt na 10 spuiten toch 1 op 100.

Waarom niet 100 spuiten als ze er 4 tot 6 per jaar moeten geven om rond te komen. Hoe meer je spuit, hoe minder goed het zal werken, het is sowieso een eindig verhaal.

Ze moeten al corona gehad hebben, kan bijna niet anders want ze hebben veel contacten. Dat is dan toch redelijk onopgemerkt voorbij gegaan.

Iedereen heeft nu al natuurlijke immuniteit door Omicron, nu een vaccin nemen tegen omicron lijkt me belachelijk

In de zomer heb je geen vaccin nodig, tegen de winter is het toch terug uitgewerkt en het houdt geen besmetting tegen.

Hoe langer de tijd tussen vaccins, hoe beter die werken.

Je kunt niet blijven vaccineren met een vaccin die maar 1-2 maanden werkt, ooit moet je stoppen, voor mij is dat nu.
Ik denk dat het probleem is dat de mRNA vaccins, om "algemeen" voldoende baat te hebben, een behoorlijk grote dosis nodig maken, teneinde immuundeeltjes niveaus te halen die volstaan zijn bij latere echte besmetting.
Een beetje te vergelijken met een voetpad waarover jonge gastjes huppelen, en oude peetjes schuifelen. Als je dat voetpad veilig genoeg wil maken voor iedereen, gaat het veel vlakker moeten gemaakt worden dan nodig is voor de huppelaars, met name zo vlak als nodig voor de schuifelaars.
Of nog anders: als je een fietspad zo nauw maakt dat inhalen niet kan, dan wordt de snelheid van alle fietsers gereduceerd tot die van de traagste.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 juni 2022 om 14:20.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2022, 14:41   #166
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Ik weet nog niet of ik nog een vaccin zal nemen deze winter. Als ik er 1 neem, sowieso ook 1 tegen de griep.
Oud 12 juni 2022, 16:17   #167
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu willen m’n ouders toch hun vaccin nemen, als compromis mag ik de datum verplaatsen tot na de zomer.

Tja, mensen worden enorm bang gemaakt. In rampenfilms probeert de overheid om paniek te vermijden, in realiteit willen ze net paniek aanwakkeren.
Oud 12 juni 2022, 20:24   #168
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu willen m’n ouders toch hun vaccin nemen, als compromis mag ik de datum verplaatsen tot na de zomer.

Tja, mensen worden enorm bang gemaakt. In rampenfilms probeert de overheid om paniek te vermijden, in realiteit willen ze net paniek aanwakkeren.
Slimme ouders hebt gij.
Oud 12 juni 2022, 20:36   #169
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Moest mijn zoon zoiets met mij doen zou ik hem zeggen dat hij mijn kloten kan kussen. Natuurlijk als uw ouders schotelvodden zijn waarom niet. Zijn ze misschien al seniel of zo?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2022, 21:12   #170
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Moest mijn zoon zoiets met mij doen zou ik hem zeggen dat hij mijn kloten kan kussen. Natuurlijk als uw ouders schotelvodden zijn waarom niet. Zijn ze misschien al seniel of zo?
Tja, als de kinderen zich aanstellen als aanhangers van de anti-vax "Woke" ideologie dan kunnen er wel wat problemen opduiken.
Oud 12 juni 2022, 23:02   #171
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze vroegen mijn raad maar beslissen uiteindelijk zelf, dat is alles. Net zoals bij computers, TV, geld en zorg aan huis waar ik ook ook alles voor regel, oude mensen hebben het best lastig voor de normale zaken alleen al.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 12 juni 2022 om 23:03.
Oud 13 juni 2022, 00:19   #172
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal het niet zijn ,vraag u eerder af waarmee men u gaat inspuiten ,waarop is dit vaccin voor die boosterprik nu gebaseerd ....

Ik heb in maart mijn booster gehad , en die is mij alzeker niet goed bevallen...

Ik heb géén onderliggende ziektes nog enig overgewicht...

De volgende booster mag aan het station voorbijkomen ,den deze gaat op het perron blijven staan...

Dat ze het maar steken op die plaats waar de zon nooit schijnt...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 08:07   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men neemt geneesmiddelen als die "nodig" zijn. Met het covid gedoe zijn we blijkbaar afgestapt van die normaliteit, en gaat men geneesmiddelen nemen TENZIJ men zeker zou zijn dat ze ZWAAR nadelig zouden zijn. Dat is nooit zo geweest. Men heeft nooit gans een apotheek geslikt om een "je weet maar nooit" reden. Men heeft altijd enkel maar middelen genomen omdat men ze "nodig" had. Het eigenaardige "voorzichtigheidsprincipe" wordt hier bijzonder raar aangewend: "als we niet zeker zijn dat het slecht is, slikken !".

Kortom, men moet nu blijkbaar overtuigd zijn van 'monsterlijke bijwerkingen' om een geneesmiddel NIET te nemen, in plaats van te zeggen "er zijn redenen voor mij om het WEL te nemen".

Mijn punt zal duidelijker zijn als volgt:
Ben jij overtuigd van monsterlijke bijwerkingen van een joint roken ? Waarom rook je er dan geen ?

Wil dat zeggen dat je daarom GEEN vaccin moet nemen ? Helemaal niet. Het KAN ZIJN dat daar medisch nut bij is.

Vorig jaar was er duidelijk LICHT medisch nut om een vaccin te nemen boven uw 50 jaar als ge het nog niet opgedaan had, omdat tot en met de delta variant, het risico op zwaar ziek zijn in die leeftijdsklasse NIET TOTAAL VERWAARLOOSBAAR (maar bijna) was.

Aangezien men met die vaccins geen besmettingen belet, en aangezien die vaccins wel degelijk een redelijke geheugenwerking veroorzaken die zware ziekte vermindert, en aangezien corona ondertussen bijzonder mild is geworden, en aangezien men er niet in slaagt om het vaccin ZINVOL aan te passen, is het een hele vraag in welke mate verder boosten enige zin heeft.

Kortom, wie het reeds opgedaan heeft en/of gevaccineerd is (quasi iedereen dus) heeft reeds een basis immuniteit tegen zware ziekte ; de ziekte zelf is milder geworden, en het bijkomende effect van extra vaccins met hetzelfde spul is twijfelachtig. Het begint op homeopathie te lijken he, behalve dat er wel degelijk (heel kleine) risico's bij zijn. We zijn hier toch in het typische geval waar men zich kan afvragen waarom men een middel zou nemen tegen iets waar men geen zware problemen bij verwacht, en waar het effect van het middel in vraag gesteld kan worden.

Natuurlijk zijn er ook veel mensen die dinges nemen die waarschijnlijk niks doen. Maar het is een rare vorm van consumptie van geneesmiddelen.

Het is eigenaardig dat men in exact diezelfde situatie ten aanzien van andere middelen toen men nog geen vaccins had, dokters is gaan vervolgen omdat ze zouden doen wat men nu "normaal" wil vinden: middelen aanbieden waarvan het helemaal niet zeker is dat ze wel serieus werken, maar waar men vermoedens of indicaties van zou hebben dat ze iets doen.
Om dat te doen, twee jaar geleden, vloog men uit het artsencorps en zo op basis van het verwijt van kwakzalverij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juni 2022 om 08:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 09:15   #174
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat zal het niet zijn ,vraag u eerder af waarmee men u gaat inspuiten ,waarop is dit vaccin voor die boosterprik nu gebaseerd ....

Ik heb in maart mijn booster gehad , en die is mij alzeker niet goed bevallen...

Ik heb géén onderliggende ziektes nog enig overgewicht...

De volgende booster mag aan het station voorbijkomen ,den deze gaat op het perron blijven staan...

Dat ze het maar steken op die plaats waar de zon nooit schijnt...
Da kan pijnlijk zijn, zenne!
Oud 13 juni 2022, 09:17   #175
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, als de kinderen zich aanstellen als aanhangers van de anti-vax "Woke" ideologie dan kunnen er wel wat problemen opduiken.
Ik weet niet of er bij de aanhangers vd Woke-ideologie veel "anti-vaxers" gaan zijn; ik vermoed eerder het tegengestelde.
Oud 14 juni 2022, 13:35   #176
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is de omgekeerde wereld he... Het is net heel de dwingelandij beweging die op de woke principes gebaseerd is.

Ze halen de mosterd uit emotionele argumenten ipv uit de ratio om het gemaatregel te verantwoorden.

"Het moest uw grootmoeder maar eens zijn"
Oud 14 juni 2022, 14:52   #177
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men neemt geneesmiddelen als die "nodig" zijn. Met het covid gedoe zijn we blijkbaar afgestapt van die normaliteit, en gaat men geneesmiddelen nemen TENZIJ men zeker zou zijn dat ze ZWAAR nadelig zouden zijn. Dat is nooit zo geweest. Men heeft nooit gans een apotheek geslikt om een "je weet maar nooit" reden. Men heeft altijd enkel maar middelen genomen omdat men ze "nodig" had. Het eigenaardige "voorzichtigheidsprincipe" wordt hier bijzonder raar aangewend: "als we niet zeker zijn dat het slecht is, slikken !".

Kortom, men moet nu blijkbaar overtuigd zijn van 'monsterlijke bijwerkingen' om een geneesmiddel NIET te nemen, in plaats van te zeggen "er zijn redenen voor mij om het WEL te nemen".

Mijn punt zal duidelijker zijn als volgt:
Ben jij overtuigd van monsterlijke bijwerkingen van een joint roken ? Waarom rook je er dan geen ?

Wil dat zeggen dat je daarom GEEN vaccin moet nemen ? Helemaal niet. Het KAN ZIJN dat daar medisch nut bij is.

Vorig jaar was er duidelijk LICHT medisch nut om een vaccin te nemen boven uw 50 jaar als ge het nog niet opgedaan had, omdat tot en met de delta variant, het risico op zwaar ziek zijn in die leeftijdsklasse NIET TOTAAL VERWAARLOOSBAAR (maar bijna) was.

Aangezien men met die vaccins geen besmettingen belet, en aangezien die vaccins wel degelijk een redelijke geheugenwerking veroorzaken die zware ziekte vermindert, en aangezien corona ondertussen bijzonder mild is geworden, en aangezien men er niet in slaagt om het vaccin ZINVOL aan te passen, is het een hele vraag in welke mate verder boosten enige zin heeft.

Kortom, wie het reeds opgedaan heeft en/of gevaccineerd is (quasi iedereen dus) heeft reeds een basis immuniteit tegen zware ziekte ; de ziekte zelf is milder geworden, en het bijkomende effect van extra vaccins met hetzelfde spul is twijfelachtig. Het begint op homeopathie te lijken he, behalve dat er wel degelijk (heel kleine) risico's bij zijn. We zijn hier toch in het typische geval waar men zich kan afvragen waarom men een middel zou nemen tegen iets waar men geen zware problemen bij verwacht, en waar het effect van het middel in vraag gesteld kan worden.

Natuurlijk zijn er ook veel mensen die dinges nemen die waarschijnlijk niks doen. Maar het is een rare vorm van consumptie van geneesmiddelen.

Het is eigenaardig dat men in exact diezelfde situatie ten aanzien van andere middelen toen men nog geen vaccins had, dokters is gaan vervolgen omdat ze zouden doen wat men nu "normaal" wil vinden: middelen aanbieden waarvan het helemaal niet zeker is dat ze wel serieus werken, maar waar men vermoedens of indicaties van zou hebben dat ze iets doen.
Om dat te doen, twee jaar geleden, vloog men uit het artsencorps en zo op basis van het verwijt van kwakzalverij.
Ik lees zojuist dat we momenteel te maken hebben met een soort wintergriep, maar dan tegen de zomer. Vergelijkbaar. VRT NWS
Ik weet dat er velen zijn die hun jaarlijks griepspuitje niet laten zetten. Anderen doen dat wel, ook al was het misschien niet echt nodig.
Ik vind niet dat iemand moet worden ontmoedigd om zich te laten vaccineren.
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat een van mijn ouders, nu 80+, zich niet zou vaccineren op mijn aanraden, en zou sterven door corona. Uiteindelijk wordt het jaarlijks griepspuitje ook niet afgeraden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 15:04   #178
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik lees zojuist dat we momenteel te maken hebben met een soort wintergriep, maar dan tegen de zomer. Vergelijkbaar. VRT NWS
Ik weet dat er velen zijn die hun jaarlijks griepspuitje niet laten zetten. Anderen doen dat wel, ook al was het misschien niet echt nodig.
Ik vind niet dat iemand moet worden ontmoedigd om zich te laten vaccineren.
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat een van mijn ouders, nu 80+, zich niet zou vaccineren op mijn aanraden, en zou sterven door corona. Uiteindelijk wordt het jaarlijks griepspuitje ook niet afgeraden.
Voor kinderen wordt dit wel afgeraden omdat die vaak hoge koorts maken en dan het sop de kolen niet meer waard is.

Maar ouderen afraden om zich te vaccineren tegen covid is echt wel wappie-gedoe. De vaccins zijn prima en doen hun werk voor die oudjes. Maar kom me niet vertellen dat ik mijn kinderen moet onderwerpen aan een medische procedure om de oudjes te beschermen he.

Het is met alle vaccins zo dat je kosten en baten moet afwegen en intelligent omgaan met de tools die je hebt.
Oud 14 juni 2022, 15:58   #179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Voor kinderen wordt dit wel afgeraden omdat die vaak hoge koorts maken en dan het sop de kolen niet meer waard is.

Maar ouderen afraden om zich te vaccineren tegen covid is echt wel wappie-gedoe. De vaccins zijn prima en doen hun werk voor die oudjes. Maar kom me niet vertellen dat ik mijn kinderen moet onderwerpen aan een medische procedure om de oudjes te beschermen he.

Het is met alle vaccins zo dat je kosten en baten moet afwegen en intelligent omgaan met de tools die je hebt.
Voila. De vraag is gewoon of een vierde spuitje met hetzelfde, immunologisch ook maar de minste zin heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 16:26   #180
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ook ik kreeg een uitnodiging voor een booster-prik.

Indien ik er op inga, moet ik kiezen tussen het vaccin van Pfizer of dat van Moderna.

Welk van de twee zouden jullie aanraden (/afraden), en waarom?

(Edit: ter info: in augustus 2021, kort voor mijn 59e verjaardag, kreeg ik één spuitje met het vaccin van J&J)

Dank bij voorbaat voor elk ernstig antwoord,

"djimi"
Geen idee van of er ook maar wat van waar is.

Pfizer, Moderna vaccines both ‘very safe and strongly recommended’ by Boston study; Moderna ‘slightly’ more so

Misschien is de keuze mij te moeilijk en loop ik liever eens langs een Bengelachtige café in Antwerpen voor een koffie of twee.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be