![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#26621 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zeg het al een paar dagen hier. Oekraiene krijgt geweldig klop en zit al aan de 6de mobilisatieronde. Al die tientallen duizenden dode Oekraiense soldaten voor een oorlog die Oekraiene nooit kon winnen. Voor megalomaan Zelenski, de juiste puppet voor de Amerikanen en Nato om zoveel mogelijk russische slachtoffers te maken en Poetin / Rusland te verzwakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26622 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Scott Ritter War Update:
De moeite om te beluisteren / bekijken. https://www.youtube.com/watch?v=GIYSqqkqxkk&t=3s |
![]() |
![]() |
![]() |
#26623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Weg gaan" uit Belgenland doen een hoop van die boerkes ook, naar Torremolinos bvb tijdens de windermaanden. Mijn nadruk lag eerder op 't verlaten als resident van 't Europees schiereiland met hun, zoals jij schreef, kleinzielige, laffe en eventuele boerse houding. #26598 is een uitstekend voorbeeld hiervan. Waarvoor mijn dank aan die forummer. Dan nog echter, blijf ik een enorm verschil aanvoelen met de doorsnee Russische reiziger zowat overal ter wereld: van Dubai, tot Hong Kong, op Mediterrane eilanden of Europese skipistes van bvb Engadin of Tignes. (De lijst is onbeperkt.) Zoals ik reeds eerder moest verduidelijken aan de CCCP versie van Statler & Waldorf hier: er is in mijn taaldefinitie een enorm verschil tussen boers en boertig. Misschien ontgaat de huidige generatie dat soort verschil? Dat kan. Anyway: De laffe inval van de Russen in een naburige staat zijn voldoende bewijs voor 't boertig gedrag van een lagere levensvorm naar de normen van heden. Geen excuses voor feiten. Zelf een inmiddels 'terug-getreden' zelfstandige zijnde, die de ratrace op zijn vijftigste is beginnen afbouwen, lees ik met ietwat verwonderd opgetrokken wenkbrauwen je eigen gemelde irritatie hierboven. Alsof de Frans Vlonderaar en de Zeeuwse Vlonderaar verschillend zijn van de Belgische Vlonderaar door een grenslijn? Belgenland is onbelangrijk, ook binnen Euroland als entiteit. Bizar standpunt vind ik, maar ja 'k hoef jouw ervaringen niet te analyseren, hè.
![]() |
![]() |
#26624 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet dat dat wandelingetje in Oekraine Rusland zou verzwakken, het was toch de bedoeling om daar als grote bevrijder sterk uit te komen niewaar ? Je wil eigenlijk zeggen dat het smeerlappen zijn van zomaar de invallende Russen geen rode loper te geven, en dat het megalomaan is om U niet zomaar zonder slag of stoot laten te veroveren ? Wat een bandieten hee, die westerlingen, om geen rode lopers uit te rollen voor Russische tanks ? Normaal gezien moet men altijd braaf zijn als de Russen ergens op plundertocht komen, dat is een beetje het idee ? Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2022 om 04:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26625 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 25 juni 2022 om 05:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26626 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eveneens de moeite : https://www.youtube.com/watch?v=qciVozNtCDM
![]() |
![]() |
#26627 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben ook verbijsterd dat hij zulke onzin kan verkondigen, en heb me ook al afgevraagd of het een spelletje was om ons voor de gek te houden. Maar met die vraag begeef ik me al op de zoektocht naar verklaringen voor andermans beweringen, en daar wil ik publiekelijk niet verder in gaan dan deze vraag.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#26628 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26629 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben je zodom als tomm of doe je alsof? Btw Al 14 dagen lang is eu lidmaatsvhap oekraine geen probleem, nu oekraine kandidaat is wordt het plots toch een probleem? Ze weten het echt niet meer in moskou |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26630 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk, gelooft Poetin, ja, of nee, dat de NATO binnenkort Rusland zelf zou binnenvallen ? Het antwoord moet "ja" zijn, he, want anders kan Rusland er totaal niks op tegen hebben dat zijn buren die van hem niet zijn, bij de NATO komen. Wat jij "een halt toeroepen van de oprukkende VS uitbreidingsdrang" noemt, zijn, zolang het Rusland zelf niet betreft, de Russen hun affaires niet, daar kunnen we het toch over eens zijn ? Kortom, welk kamp zijn BUREN kiezen, zijn de zaak niet van de Russen. Dat zij vinden dat de buren "een alles ontwrichtende progressieve cultuur" zullen navolgen, kan goed zijn, maar je bent het er toch over eens dat dat de Russen niet aangaat, en meer nog, dat zoiets zelfs "positief" zou moeten gezien worden vanuit het Superieure Rusland, nee ? Kortom, dat Oekraine, dat Rusland niet is, ZELF KIEST om de decadente westerse stijl gaan te volgen ; dan wel, dat Oekraine ten prooi is gevallen van decadente westerse klauwen, ZIJN DE AFFAIRES VAN DE RUSSEN NIET. Tenzij die Russen denken dat Rusland zelf aangevallen zal worden, fysisch dan, met tanks, bommen en granaten vanuit Oekraine. Dat is de strikt enige reden om "iets te hebben tegen de oprukkende NATO honger", niewaar ? Citaat:
Als men ervan uit gaat dat de westerse decadentie door grenzen heen lekt (en dat is wat je daar zegt: eens een buurland geinfecteerd is, gaat het land zelf ook geinfecteerd geraken), dan moet je inderdaad tot aan de Atlantische oceaan uitzuiveren he. Want anders is het onvermijdelijk dat Oekraine besmet geraakt, vermits het aan Polen grenst. Eens de Russische grens nu aan de Poolse grens is, want men heeft Oekraine opgegeten, dan herhaalt het spel zich met Polen he. En eens Polen binnengespeeld, herhaalt het zich met Duitsland he. Als je ervan uit gaat dat je geen buur mag hebben die westers is, omdat het een decadente cultuur is die door grenzen lekt, dan moet je toch helemaal doorstoten ? Dat is toch exact Hitler zijn redenering met het zuiver houden van zijn Ariersvolk ? Dat is toch de reden waarom hij ook gans Europa moest veroveren ? Kortom, je geeft zelf aan waarom dit het begin was van de Blitzkrieg om zich minstens Oost en waarschijnlijk gans Europa te annexeren/denazifieren he. De veroveringsdrang van Poetin ten aanzien van Europa is veel reeler dan die van de NATO ten aanzien van Rusland was tot in februari. En Oekraine was gewoon de eerste dominosteen, zoals je zelf hopelijk beseft. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2022 om 10:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26631 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hoewel De Russen heel erg langzaam lijken vordering te maken in de Oost en Zuidelijke provincies van Oekraïne, blijf ik ongerust toekijken. Mensenlevens tellen niet voor hen, ze tellen zelfs hun verliezen niet. En dat zegt veel over de boertigheid van hen. De Rus heeft ook nog erg veel, wellicht technologisch verouderd maar toch gevaarlijk oorlogsmateriaal in stock. En vooral heel veel mensen om door de vleesmolen te draaien zonder dat men in Moskou daar maar één traan over gaat laten. Niet iets om flauw over te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet het gewoon op een rijtje: enerzijds wil Poetin terug gans de Soviet invloedsfeer Russisch maken. Hij vond de Soviet unie OK op het communisme na. Dat gaat dus minstens tot aan Berlijn. Hij zegt dat de NATO Rusland bedreigt. Iedereen weet dat dat het geval niet was. Wat wel Rusland "bedreigde" was dat de NATO het moeilijker maakte om NIET-RUSSISCH gebied binnen te vallen. Kortom, de "lelijke NATO uitbreiding" was enkel maar een beperking op zijn uitbreidingsdrang hierboven vermeld. Hij zegt dat het decandente westen zijn buurlanden zou infecteren, en hierdoor Rusland infecteren. Maar zoals ik in de vorige post heb uiteengezet, als je dat wil vermijden, dan kan je geen westerse buurlanden hebben, of geen buurlanden aan westerse buurlanden, of geen buurlanden aan buurlanden aan westerse buurlanden, want de decadentie zou overal doorsijpelen. Dan moet gans Europa gedenazifieerd worden. Maw, het is heel duidelijk dat de Oekrainse inval enkel maar te kaderen is in een veroveringswens naar het westen toe die, naargelang het argument, oftewel tot in Berlijn gaat, oftewel tot aan Lissabon. Er is gewoon geen enkele andere logica aan te koppelen, en het is volledig in lijn met gans het Poetiniaanse denken. Het enige wat zo goed als onmogelijk was, was dat Poetin gewoon snel Oekraine zou veroveren, en dan stoppen. Daar was geen logische lijn in te krijgen. Hij zou dan immers nu nog directer in contact zijn met het decadente westen, en hij zou nog meer bedreigd zijn door NATO buren. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2022 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26633 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb uitgezet waarom, en de gelijkenissen met Hitler zijn in deze toch veel te groot om te doen alsof zoiets ondenkbaar is, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat Patrick uiteenzet ivm het conflict wijkt af van de gebruikelijke kritiek op het Russische beleid.
Voor mensen die zich erop voortdurend op beroepen niet binnen de mainstream te redeneren is jullie reactie op Patrick dan toch niet consistent.Ineens is een kijk op het conflict die afwijkt van de gebruikelijke kaders niet goed meer.
![]() |
#26636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Kiev ligt er binnen ten hoogste een week 2) eens Kiev gevallen, waar gaan de Russen nog stoppen ? We zijn blijkbaar vergeten hoe we met onze knieen zaten te knikken toen, en hoe we zelfs niet meer durfden een geweer leveren aan Oekraine, dat toch een vogel voor de kat was als men alle experten op TV hoorde, om het Grote Russische Gevaar niet verder te enerveren ; maar ondertussen werd vaak herhaald dat na Oekraine, en nagerecht Moldavie en zo te hebben binnengehaspeld, Finland en Polen de volgenden waren op het menu van de hongerige beer he. Dat zoiets NU niet meer ter sprake komt omdat het stuntelige optreden van het Russische leger zoiets niet denkbaar maakt in de komende maanden, wil niet zeggen dat dat toch op iedereens lippen lag "waar gaan die stoppen" ? Toch bvb op de Franse TV werd dat openlijk gezegd, dat dit een soort van omgekeerde Barbarossa operatie was he. En zoals ik al een paar keer herhaald heb, elke verschoning voor de Russische inval, en de manier van doen, past perfect in zulke logica. Die inval had immers geen zin zonder die logica. Dat men nu, uit armoede, vanuit Russische kant doet alsof het enkel maar gaat om de Donbass, laat ons vergeten wat de situatie toen was, en welke de meest logische strategie toen voor de hand lag. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2022 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26637 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26638 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wat Poetin niet begrijpt, omdat hij het nooit meegemaakt heeft, is dat een bevolking die democratie wat meer gewoon is, zoiets niet echt werkt. DAAROM is zijn inval mislukt, omdat hij dacht dat hij snel de chain of command zou overnemen (een 'regime wissel' zoals je zegt), en voldoende soldaten om een paar weerbarstigen op brutale manier tot betere gevoelens te brengen, en hop, in de sjakos. En natuurlijk heeft hij dan het Oekrainse kanonnenvlees ter beschikking om Polen binnen te vallen en zou misschien denken van daar hetzelfde te doen. Zo deden de Romeinen dat ook he. Je denkt toch niet dat het Romeinse rijk veroverd werd door allemaal soldaten die in de stad Rome geboren waren he. Omdat Poetin niet begrijpt dat een volk dat wat soevereiner geworden is, de nep chain of command niet zal respecteren, is het ginder op de klippen gelopen. Zijn bedoeling was wel degelijk om Oekraine te veroveren, maar zoals je zegt, doe je dat met een regime wissel zolang de chain of command intakt blijft. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2022 om 12:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26639 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodanig dat ze daar braaf geleerd hebben te fluiten als de zogenaamd uitheemse Russische vogels. Onder de ornitologen is er consensus: het zijn inheemse Russische vogels geworden. En dan komen er nu uitheemse Navo vogels neerstrijken, met bommen en granaten aan hun poten, tegen Joeri, broer van Joeri. Die met hagel beschieten maakt je geen grote bevrijder, eerder gevoel van home sweet home. Maar er zijn westerse koekoeken die Javelin eieren legden in het nest van Joeri. En dus komt de broer van Joeri eens op familiebezoek, kwestie van de familiebanden aan te halen met een doos pralines met kaviaarsmaak, om te keuvelen over de goei ouw tijd. Citaat:
![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26640 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om te beluisteren / bekijken (engelstalig):
Why Climate Change Will Make Russia a Superpower AgainCentraal thema: met het veranderende klimaat als uitgangspunt wordt Rusland onvermijdelijk opnieuw een supermacht. De immense landmassa. De Arctische zeeroute die ijsvrij wordt. De werkelijk fenomenale Siberische gasreserves. Ieder jaar vermindert de noordelijke ijsmassa met dertien procent. Gecumuleerd over enkele jaren zijn dat enorme massa's ijs die verdwijnen. Het duurt niet lang meer vooraleer de traditionele landmacht kan ook een zeemacht wordt.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 juni 2022 om 17:09. |
![]() |
![]() |