![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#922 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() This is a fetus that is 14 weeks old. You know that something terribly went wrong within your society if people who are in favor of being able to kill this innocent human being have the audacity to talk about human rights.
https://mobile.twitter.com/KoIyaE_/s...01414879449090 |
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
|
![]() Citaat:
De bevruchte eicel. Daar ligt de grens. Daar blijf je af.
![]() |
![]() |
#924 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Abortus is moord, punt amen en uit. Wij hebben geen ideologie meer gatachterlijk gekend dan die van darwinisten, en we kenden velen zo niet alle. De meest gatachterlijke en genocidale ideologie is darwinisme, zie PatrickVE blinken. En die vaccinazi achter hem. Maar vooral al degene daarvoor. Allemaal darwinisten, genocidale maniakken. Of ze nu met een Arisch ras of transhuman afkomen, ene pot nat. Iedere vaccinazi en pro deather is een derde rijker. Ene pot nat.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 12 juli 2022 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Europees Commissaris
|
![]() In de VS wordt moord zo omschreven: “Murder is the unlawful killing of a human being with malice aforethought”. "Onwettelijk" is als aspect ook expliciet of impliciet aanwezig in vele internationale definities.
In plekken waar abortus gelegaliseerd is kan het niet onwettig zijn, lijkt me, en is het dus geen moord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het verhinderen van het groeien een moord is, dan is het verhinderen van dat samenbrengen ook moord. Citaat:
En ja, uiteraard moet je daar die arbitraire grens trekken, want je hebt wel door dat je anders in absurde situaties geraakt. Jij trekt een arbitraire grens bij "het samensmelten van de twee gameten", en je zegt dat mensen die de grens trekken bij "geboorte" een arbitraire grens trekken. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2022 om 03:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als het argument 'de wet' is, dan is er nooit een reden om een wet te veranderen. Immers, de wet die er is, is de wet, en tevens het juiste argument waarom die wet er moet zijn. Wetgevers die nieuwe wetten maken of oude wetten veranderen, kunnen uiteraard de bestaande wetten niet gebruiken als basis om hun veranderingen op te baseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De derde rijkers floreren opnieuw achter deze niet verkozen fascisten op top posities. Die willen geen kinderlijken om vrouwen bij te staan maar voor eugenetische doeleinden en hun Arisch ras.
![]() |
![]() |
#929 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anti-abortusactivisten willen het hele debat reduceren tot de kwestie of de vroege foetus al dan niet levend is. Maar dat is mijns inziens niet genoeg. Ook niet als dat leven als menselijk omschreven wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Europees Commissaris
|
![]() Bent u dan ook zo'n derde-rijker? Want in de Verenigde Staten won de anti-abortuslobby een belangrijke slag, met de hulp van niet-verkozen rechters van het Hooggerechtshof. Het verwijt fascist is ook al meermaals gevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#932 |
Europees Commissaris
|
![]() Die brief beweert dat die activisten gewoon pamfletten etc uitdeelden.
Deze pro-life website zegt zèlf "for entering Virginia abortion facility". Dat strookt ook met de "trespassing charges" die later in het artikel vermeld worden. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 13 juli 2022 om 06:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb getracht aan te tonen dat er geen simpel principe is waarop men zich kan baseren om te zeggen dat men zoiets niet zou mogen doden, zonder in tegenstrijdigheden terecht te komen met "normale" manieren om dingen te doden. Ik heb getracht om consequent door te trekken waar elk principe dat aangeeft dat het verboden moet zijn om dat leven te doden, ook aangeeft dat men dan heel veel andere zaken moet verplichten of verbieden. Essentieel zijn er twee klassen van principes die men a priori zou kunnen gebruiken om te stellen dat zulk leven niet mag gedood worden, en beide klassen komen uit op absurditeiten als men die rigoureus toepast. De eerste klasse argumenten is gebaseerd op het "bestaan van een toekomstige mens te beletten", wat dan gelijkgesteld wordt als een "moord in de toekomst" van die persoon vanwege het beletten van zijn toekomstige bestaan. Je komt dan onvermijdelijk uit op het probleem dat het belemmeren van een paringsdaad ook zulk een soort moord is. De tweede klasse argumenten is gebaseerd op "de te doden biologische structuur is een levend wezen met eigenschappen die maken dat het recht op leven heeft" zonder te verwijzen naar wat het "zou worden in de toekomst" maar naar specifieke eigenschappen van het ding zelf op het moment zelf. Naargelang de "eigenschap" die men aanhaalt als zijnde "recht op leven gevende" zou men dan zijn kleine pink niet mogen afsnijden, geen bloeddruppel mogen verliezen, of niet mogen gaan vissen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2022 om 06:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteindelijk is ook deze kwestie van weinig tel meer, gezien het recht op abortus volgens de VN gestoeld wordt op iets dat minder discutabel is: het levensrecht van de moeder. Als ik mij CCPR/C/GC/36 correct herinner gaat de redenering ongeveer zo: Als abortus verboden is, opteren vrouwen voor onveilige abortus. Onveilige abortus is ipso facto onveilig. Dit bedreigt hun recht op leven. Bijgevolg is veilige toegang tot abortus een mensenrecht.Ik vind dat wel een geinige redenering. De hele foetuskwestie wordt zo compleet genegeerd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is een beetje raar, natuurlijk als redenering. Het zou willen zeggen dat diefstal legaal is, want anders gaan dieven soms gevaarlijke dingen doen om illegaal in te breken, en riskeren ze hun leven. "we moeten het legaliseren, want als we het illegaal houden, dan gaan mensen die illegale dingen doen meer risico lopen" is toch een bijzonder moeilijk verdedigbaar principe. Dat gezegd, het is wel een juiste beschrijving van de situatie, maar het juridische argument zou, indien toegepast, ongeveer alles legaal moeten maken, omdat anders mensen die het illegaal zouden willen doen, meer risico's moeten nemen. Dan moeten drugs legaal verkocht worden ook bijvoorbeeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar politici beleid op massa schaal afdwingen? Massale abortussen en moorden in 1 lopende sequentie. Moedwil.
![]() |
![]() |
#937 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bernard Nathanson (voerde meer dan 50000 abortussen uit) sterfbed getuigenis: https://m.youtube.com/watch?v=KqqBTssw5hU
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31179669/
![]() |
#939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- inbreken mag niet verboden zijn, want als het verboden is nemen inbrekers meer risico's - bankovervallen mogen niet verboden zijn, want anders gaan overvallers meer risico's nemen - verkeersovertredingen mogen niet verboden worden, want anders zouden zij die dat willen doen, door de extra stress, meer risico's nemen. - politie controles mogen niet, want anders zouden zij die eraan willen ontsnappen, risico's nemen. ... Nou ja, mij niet gelaten natuurlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#940 | |
|
![]() Citaat:
Dezelfde mensen die het woord "ongeboren mens" niet over de lippen krijgen, spreken ook over "personen die zwanger kunnen worden" in plaats van vrouwen, omdat ze anders transfobisch zijn. https://twitchy.com/brettt-3136/2022...man-existence/
![]() |