Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2008, 21:06   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
vooral niet antwoorden...
Als ik een voorstander van de monarchie was en betoogde dat de leden van de koninklijke familie "een meerwaarde" zouden hebben, had ik wel kunnen antwoorden. Blijkbaar kan niemand van de belgicisten evenwel antwoorden op een nochtans vrij eenvoudige vraag: wat is de meerwaarde die koningin Fabiola ons, burgers van België, biedt en waardoor haar dotatie te verantwoorden valt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 21:09   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
opvallend herkenbaar... En u stelt UZELF nooit in vraag hé...
't Is inderdaad vrij herkenbaar: belgicisten komen af met allerlei loze stellingen, maar zodra er naar concreet materiaal wordt gevraagd dat hun stellingen moet staven, beginnen ze rond de pot te draaien en er komt maar geen antwoord.
Oud 27 januari 2008, 21:10   #183
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
²voor dit:

Weinig frustraties hier hoor... wat niet kan gezegd worden van andere haatzaaiers of jaloerse kwieten elders...

U mag dat helemaal niet aannemen... "nuance" sta mij toe even te ...
De boodschap was duidelijk door u en voor mij het is zinloos nu je staart terug in te trekken...

niets is te moeilijk... alleen is het moeilijk een boodschap over te brengen aan iemand die al op voorhand(!)uw boodschap vertikaal klasseert... het was een tijdje geleden dat largo_w nog in discussie is getreden buiten koetjes en kalfjes maar dit zal mij leren... hier wordt niet gediscussieerd hier wordt gedebateerd ik pas verder... Blijf jij maar mekkeren over die 1,3€ per jaar die de koninklijke familie u teveel kost. In een andere draad van mij staan de inkomsten van de staat per jaar smijt daar eens 13 miljoen € tegenaan een grap is dit. Alles wat maar een beetje Belgisch is moet eraan geloven en je mag/zal het ontkennen maar tsjah...
Dit forum is gelukkig niet representatief voor de visie van het merendeel van de bewoners van onze natie en zal het nooit worden (spijtig voor de natte droom van enkelen hier ).
groetjes
l_w
Ik heb enige tijd gewacht alvorens te reageren op uw verbazingwekkend en onterecht schelden (cfr. citaat), oprecht hopend dat u inmiddels wat gekalmeerd bent.

Ik stel vast :

* Blijkbaar leest u mijn posts niet als wat ze daadwerkelijk zeggen en betekenen (zowel naar de letter als naar de geest), maar maakt u er een eigenaardige eigen versie van, die klaarblijkelijk van aard is uzelf op stang te jagen.

* Los uit de pols, maar alsof het vastliggende waarheid ware, poneerde u eerder een aantal stellingen (o.a. in verband met een voorgehouden culturele waarde van het koninghuis, etc...), maar u kunt blijkbaar absoluut niet verdragen dat u daarover enige vraag wordt gesteld.

In die omstandigheden, en teneinde uzelf ongezonde adrenalineopstoten te besparen, ben ik het volkomen met u eens : u kunt beter onderhavige "discussie's" vermijden, en u bij koetjes en kalfjes houden.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 21:12   #184
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"een meerwaarde"
In dat perspectief, wat is de meerwaarde van democratie?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 21:13   #185
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En als ik het goed begrepen heb, poneert u dus dat economische reuzen als Duitsland en Frankrijk het dus in de Arabische landen met een monarchie wel heel slecht moeten doen, daar zij helemaal geen "edelborst" om hun handelsmissies in dergelijke landen te leiden. Geeft u daarvoor concrete aanwijzingen?
U voert intellectuele eerlijkheid blijkbaar écht niet hoog in het vaandel...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 21:20   #186
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik een voorstander van de monarchie was en betoogde dat de leden van de koninklijke familie "een meerwaarde" zouden hebben,

een zeer belangerijke culturele, historische en symbolische waarde in ons land.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 21:22   #187
Geert C

Standaard

Citaat:
En dan uw stelling over de handelsmissies van landen met een constitutionele monarchie die volgens u schijnbaar vrijwel allemaal door de troonopvolger worden geleid. Ik lees evenwel slechts één voorbeeld, het VK. Hoe zit dat dan met de andere monarchieën? Zweden, Noorwegen, Denemarken, Luxemburg, Spanje?
Fijn dat u die monarchieën aanhaalt. Ook zij sturen royals mee met handelsmissies, de één al wat vaker dan de andere.

Vermoedelijk doen zij dat omdat dat totaal geen nut heeft en helemaal geen deuren opent.

Ernstig nu, zij zagen het succes van prins Charles als gezant van de Board of Trade en zij begonnen hetzelfde recept toe te passen.
Citaat:
Kortom, bij u lees ik slechts een onbewezen en ongefundeerde maar door belgicisten graag herhaalde stelling dat "de prins deuren opent" die anderen (presidenten en ministers van republieken) niet geopend krijgen. Of nog anders gezegd: veel geblaat, weinig wol.
Het is nu eenmaal een feit dat prinsen met meer égards worden ontvangen en met meer personen op hoger niveau in aanraking kunnen komen dat een minister. Om maar een voorbeeld te geven: tijdens één van Filip's missies werd zijn delegatie ontvangen door koning Juan Carlos van Spanje. Dat zou nooit gebeurd zijn als Filip niet mee was geweest. In een serie die onlangs liep op de BBC was ook te zien hoe hun handelsvertegenwoordiger werd ingezet om binnen te geraken bij hooggeplaatsten om te lobbyen voor het toekennen van een contract aan een Britse firma. Ook daar zou een eenvoudige functionaris of een minister niet zijn in geslaagd.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 27 januari 2008 om 21:25.
Oud 27 januari 2008, 21:23   #188
largo_w

Standaard

Citaat:
't Is inderdaad vrij herkenbaar: belgicisten komen af met allerlei loze stellingen, maar zodra er naar concreet materiaal wordt gevraagd dat hun stellingen moet staven, beginnen ze rond de pot te draaien en er komt maar geen antwoord.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 27 januari 2008, 21:23   #189
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

echtenetechtig!!!!!!!
echt waar he!!!!!

overtuigend bazeke gij

edit; en dan obligaat scheel kijken, mag niet ontbreken

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 januari 2008 om 21:26.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 21:25   #190
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik heb enige tijd gewacht alvorens te reageren op uw verbazingwekkend en onterecht schelden (cfr. citaat), oprecht hopend dat u inmiddels wat gekalmeerd bent.
nu ben ik het die jouw citaat dolkomisch vind... nog een geluk dat er nergens iets inzit dat ik moet weerleggen anders zou ik nog eens ernstig moeten schrijven ook
Citaat:
Oud 27 januari 2008, 21:25   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Fijn dat u die monarchieën aanhaalt. Ook zij sturen royals mee met handelsmissies, de één al wat vaker dan de andere.
Is dat zo? U haalde slechts het VK aan.
Oud 27 januari 2008, 21:26   #192
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Symbool van l'établissement francophone zeker?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 21:26   #193
largo_w

Standaard

Citaat:
wat is de meerwaarde die koningin Fabiola ons, burgers van België, biedt en waardoor haar dotatie te verantwoorden valt?
als ik nu eens zeg "waarom juist niet?" kan jij mij dan een juiste weerlegging geven denk je?
Citaat:
Oud 27 januari 2008, 21:27   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het is nu eenmaal een feit dat prinsen met meer égards worden ontvangen en met meer personen op hoger niveau in aanraking kunnen komen dat een minister. Om maar een voorbeeld te geven: tijdens één van Filip's missies werd zijn delegatie ontvangen door koning Juan Carlos van Spanje. Dat zou nooit gebeurd zijn als Filip niet mee was geweest. In een serie die onlangs liep op de BBC was ook te zien hoe hun handelsvertegenwoordiger werd ingezet om binnen te geraken bij hooggeplaatsten om te lobbyen voor het toekennen van een contract aan een Britse firma. Ook daar zou een eenvoudige functionaris of een minister niet zijn in geslaagd.
Daar zijn we weer "'t is nu eenmaal een feit..." O ja? Is dat een feit? En die ontvangst door koning Juan Carlos lijkt me niets van doen met de handelsmissie; wel met een onderonsje van edellieden.
Oud 27 januari 2008, 21:27   #195
born2bewild
Banneling

Standaard

voila
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 21:27   #196
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Symbool van l'établissement francophone zeker?
en néerlandophone... algemeen noemt men die twee samen wel eens "België"
Citaat:
Oud 27 januari 2008, 21:30   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik nu eens zeg "waarom juist niet?" kan jij mij dan een juiste weerlegging geven denk je?
U kunt dus uw eigen stellingen niet onderbouwen. Echt wel triestig.
Oud 27 januari 2008, 21:31   #198
Geert C

Standaard

Citaat:
Is dat zo? U haalde slechts het VK aan.
Ja, dat is zo. En ik gaf slechts één van de vele voorbeelden.
Oud 27 januari 2008, 21:32   #199
largo_w

Standaard

Citaat:
U kunt dus uw eigen stellingen niet onderbouwen. Echt wel triestig.
u kunt uw kritiek evenmin (?) onderbouwen...
Citaat:
Oud 27 januari 2008, 21:33   #200
Geert C

Standaard

Citaat:
Daar zijn we weer "'t is nu eenmaal een feit..." O ja? Is dat een feit? En die ontvangst door koning Juan Carlos lijkt me niets van doen met de handelsmissie; wel met een onderonsje van edellieden.
Ja, dat is een feit. Misschien dat het beter zou zijn als u eens handelsmissies geleid door een minister zou vergelijken met handelsmissies geleid door een prins. Als je dat bekijkt kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat een royal aan het hoofd van een handelsmissie blijkbaar nog steeds deuren opent. Zelfs u kan onmogelijk ontkennen dat handelsmissies geleid door een prins over het algemeen meer media-aandacht krijgen.

En dat is goed voor de bedrijven en voor het land.

Laatst gewijzigd door Geert C : 27 januari 2008 om 21:34.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be