![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Groetjes van een mens met heel veel slechte persoonlijkheidskenmerken en een laag inkomen.
![]() |
![]() |
#182 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ------------
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 17 maart 2008 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, dat blijkt duidelijk uit je berichten in deze draad.
![]()
![]() |
#184 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijf vooral verder onzin verkopen.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 17 maart 2008 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Pijnlijk, met het vingertje staan zwaaien en er zo manifest naast zitten, zowel op het vlak van grammatica als wat belastingen betreft.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 17 maart 2008 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij bent een heilige of wat?
![]() |
![]() |
#187 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Niet dat die controles veel geld opbrachten, trouwens. We spreken wmb over enkele honderden euro's per jaar. Ik moest er wel veel tijd insteken, en dat irriteerde mij mateloos. En dan zwijg ik nog over de kost van een belastingsambtenaar die drie of vier volle werkdagen exclusief met mjin belastingsaangifte bezig is, en daar dan 200 euro's voor de staat mee "wint". Kan het zotter? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 17 maart 2008 om 09:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ter indicatie: zie http://fiscus.fgov.be/interfaabnl/Ja...ieken-2006.pdf p. 48 e.v.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 17 maart 2008 om 09:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleen al het feit dat er zoiets bestaat als een Mattheus-effect, dat het met andere woorden niet volstaat om dingen gratis te maken en mensen geld te geven opdat "ongelijkheid" zou verdwijnen, zou je toch al eventjes aan het denken moeten zetten. Niet enkel economisch kapitaal zorgt voor ongelijkheid. Aangezien jij blijkbaar over zo'n grote kennis van de sociologie beschikt, zal je wel begrijpen op welke Franse socioloog ik hier zinspeel.
![]() |
![]() |
#190 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() Ik gok op Bourdieu: Immers cultureel en sociaal kapitaal zorgt ook voor ongelijkheid.
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, die ken ik nog niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() !
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enerzijds omdat niet iedereen met evenveel talenten geboren wordt, omdat niet iederen dezelfde capaciteiten en mogelijkheden heeft. Ik ben niet voor de wet van de sterkste. Anderzijds omdat de rijkdom in het verleden al niet eerlijk verdeeld werd. En tegewoordig ook nog altijd niet. Jij noemt dat diefstal, ik noem dat correctie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Belastingen innen om te zorgen voor heeft natuurlijk geen enkele zin, als dat geld niet efficiënt gebruikt wordt. Daar ben ik me van bewust. Ik ben me er ook van bewust dat een efficiënt gebruiken van overheidsgeld (voor zover ik daar een zicht op heb) niet echt courant is. Ik pleitte ook niet voor meer overheid, maar vond wel dat het niet meer dan normaal is dat mensen die gouden handdrukken ontvangen en een inkomen van 500 000 euro verwierven hierop belast worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Ik vind het ook niet meer dan normaal dat iedereen eenzelfde belasting betaalt, onafhankelijk van zijn loon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Als jij het normaal vindt dat de overheid een grotere polarisering tussen arm en rijk veroorzaakt (waarbij de middenklasse vaker bij de eerste dan bij de tweede groep belandt) dan kan ik dat begrijpen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 maart 2008 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe denken Sfax.
Wat gebruikt die hatelijke meerverdiener meer dan een arme sukkelaar van de regering? Gezondheidszorg. Nope, wil die meer, dan mag die rijke stinker dat zelf betalen, of via een apparte verzekering, of direct uit eigen zak. Infrastruktuur? Een dikke BMW veroorzaakt niet meer of minder slijtage aan de wegen dan een Ligier. Noch zijn de rijke stinkers hun drollen gevaarlijker dan die van de minder begoeden. Werkloosheidsuitkering? Nope, ook dat is of hetzelfde, of word uit eigen zak bijgefinancierd. Hetzelfde voor pensioenen. Dus Groentje-18. Waarom geen "vast bedrag" voor iedereen? Aangezien in theorie iedereen toch hetzelfde zou krijgen.