Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2008, 19:06   #181
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik krijg ineens zo'n heerlijk BUB-gevoel van binnen.
De laatste keer dat ik dat had, kreeg ik diarree.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:09   #182
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Of 8 man, zoals de BUB ooit klaarspeelde.
Dat record is nog steeds niet verbroken. Bij de eerstvolgende betoging met minder als 8 man, trakteer ik die.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 23:02   #183
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we het misschien eens over de vraag van de thread hebben?

Welke nederlandstalige partij verdedigt best de eenheid van België?
Oud 2 april 2008, 23:04   #184
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg Bekijk bericht
Kunnen we het misschien eens over de vraag van de thread hebben?

BUB, en je ziet hoe een succes dat is.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 23:11   #185
belge-belg
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
BUB, en je ziet hoe een succes dat is.
Vandaar dus mijn vraag.
BUB is ideologisch ongetwijfeld de beste keuze, maar qua partijwerking en electorale slagkracht laat het jammer genoeg toch de wensen over... Dat wil echter niet zeggen dat ik de idealisten van de BUB niet bewonder en steun.
Oud 2 april 2008, 23:13   #186
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vandaar dus mijn vraag.
BUB is ideologisch ongetwijfeld de beste keuze, maar qua partijwerking en electorale slagkracht laat het jammer genoeg toch de wensen over... Dat wil echter niet zeggen dat ik de idealisten van de BUB niet bewonder en steun.
De Vlamingen staan gewoon niet achter de eenheid van België, je k�*n daar geen electorale slagkracht voor krijgen...
Oud 2 april 2008, 23:17   #187
belge-belg
Burger

Standaard

Citaat:
De Vlamingen staan gewoon niet achter de eenheid van België, je k�*n daar geen electorale slagkracht voor krijgen...
Ik denk dat u uw invloed in de Nederlandstalige Belgische bevolking overschat.
Oud 2 april 2008, 23:20   #188
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u uw invloed in de Nederlandstalige Belgische bevolking overschat.
Kijk maar eens naar de resultaten van radicaal belgicistisch en van radicaal flamingante partijen.
Oud 2 april 2008, 23:22   #189
belge-belg
Burger

Standaard

Citaat:
Kijk maar eens naar de resultaten van radicaal belgicistisch en van radicaal flamingante partijen.
Kijk maar naar de peilingen die peilen hoeveel separatisten er zijn in de Belgische bevolking
Oud 2 april 2008, 23:51   #190
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk maar naar de peilingen die peilen hoeveel separatisten er zijn in de Belgische bevolking
Ik vind verkiezingen betrouwbaarder dan peilingen.
Oud 3 april 2008, 01:17   #191
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind verkiezingen betrouwbaarder dan peilingen.
Inderdaad.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 01:59   #192
Maurits T
Vreemdeling

Standaard

Ik ben zelf seperatist, en ik wil eventjes uitleggen waarom ik voor en splitsing ben van België.

1. Ik woon in Halle, en als ik naar de 100 bel, dan kan ik het gesprek voeren in het Frans, dan komen er nog Nederlandsonkundig personeel de patiënt ophalen.

2. De Franstaligen eisen zonder schroom een corridor naar Brussel. We spreken niet enkel over FDF, maar ook MR,CDH,PS Hier valt verschillende dingen over te vertellen. Ooit is er afgesproken dat Brussel (Oorspronkelijk Nederlandstalig en ook voor de grote meerderheid in 1963) tweetalig is, voor Franstalig België behoort het tot Wallonië (Dan spreken we nog niet over de Jekervallei en het gebied dat over de taalgrens al verfranst is, en in 1963 ook merendeel Nederlandstalig was. (bv Steenkerque (klinkt wel heel Frans)), en zonder schroom moeten ze Vlaams Brabant ook nog hebben. Krijgen we dan de situatie zoals in Brussel, waar het merendeel van het personeel ééntalig Frans is?
Dan spreek ik nog niet over de excessen �* la Flahaut, Etc...
Dan nog een herenoefening, ze doen zo hun best om Nederlands te spreken, waarom moet er dan een corridor komen naar Brussel, waarom kan de administratie niet tweetalig zijn in Brussel. we spreken dan nog niet over de Duitstaligen. Da's waar ook, dat zij imperialisten. Welkenraedt is ook zo Romaans als het groot is, hetzelfde als Alsemberg, Broekzele, Schaarbeek, molenbeek. Wat een vieze imperialisten die Vlamingen, en Duitstaligen, en dan willen die fanatiekelingen nog splisten ook? Wat een lef! Dan heb ik het nog niet over hun ondermaats onderwijs, hun beheer, werkloosheidsgraad, hogere kosten van de ziekteverzekering voor een kleinere bevolkingsgroep.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat voor de Franstaligen(op een kleine minderheid na), nooit sprake is van drietaligheid, maar ééntalig Frans.

dan krijg ik het helemaal over de discussie die uit de context gehaald wordt, als ik in Hasselt de 100 bel, zal ik het niet in het Limburgs moeten doen, en de mensen die de patient zullen komen ophalen spreken ook Nederlands.

Laatst gewijzigd door Maurits T : 3 april 2008 om 02:04.
Maurits T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 02:44   #193
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

@belge-belg: Ik wist niet dat er nog mensen zoals jij bestonden... De koning verheerlijken: waarom? God zal het weten, want Hij heeft Hem (want blijkbaar vind je het nodig om de koning ook met hoofdletter te schrijven) tenslotte aangewezen en gekozen.

België unitair is een absolute grap! De laatste verkiezingen zijn de partijen die meer autonomie voor Vlaanderen willen gewonnen. (Cd&V, NV-a, Lijst Dedecker en Vlaams Belang)
Open VLD, SP.a en Groen! heeben de verkiezingen NIET gewonnen.
BESLUIT: Wat wil de kiezer? Meer Vlaamse autonomie!
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 08:05   #194
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VLD, definitely. En de CD&V op de tweede plaats.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 08:28   #195
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ze is alleszins voor het behoud van België, maar ze is geen politica en haar standpunten zijn vaag. Dat gezegd zijnde heeft ze mij gezegd begrip te hebben voor onze ideeën en er niet tegen te zijn. Zoals zeer vele mensen die een beetje nadenken, is ze een passieve unitariste.
Ah Hans1 aka "Belgica", aka "claudius50" ...

Geloof je zelf nog in een unitair Belgique? Zoiets is namelijk volledig passé ..

Citaat:
Je schijnt de werkelijkheid te willen verdraaien. Deze betoging is spontaan tot stand gekomen via een internetpetitie opgezet door een onafhankelijk en totaal onbekend persoon zonder geld in augustus 2007. Toen trok de petitie al duizenden ondertekenaars per dag. De media is er pas later bijgekomen en dan nog alleen maar de Franstalige. De Nederlandstalige was heel karig met de informatie zelfs de dag vóór de betoging.

Jij schijnt uw minachting voor het Nederlands precies graag geheim te houden. En opnieuw dat dogmatisch Belgicistisch voorbijgestreefd nadenken, deze betoging was duidelijk een Franstalige betoging. Kan je niet inzien of weiger je simpelweg in te zien dat 90 % van deze flutbetoging Franstalig was terwijl de Franstaligen 40 % vertegenwoordigen binnen Belgique?

Verder, wanneer was voor het laatst een massale betoging in Nederland of Frankrijk om de eenheid van het land te bewaren? Belziek is blijkbaar het enigste land waar dit thans gebeurd in West-Europa, en dan blijkt de ene bevolkingsgroep zwaar oververtegenwoordigd op de betoging. (die ene bevolkingsgroep is naar mijn zin ook zwaar oververtegenwoordigd in het politieke systeem met al die pariteiten.)

Best wel zielig dat de Belgicisten zich moeten verdedigen met Franstalige betogingen of compleet onbetrouwbare peilingen ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:46   #196
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maurits T Bekijk bericht
Ik ben zelf seperatist, en ik wil eventjes uitleggen waarom ik voor en splitsing ben van België.

1. Ik woon in Halle, en als ik naar de 100 bel, dan kan ik het gesprek voeren in het Frans, dan komen er nog Nederlandsonkundig personeel de patiënt ophalen.

2. De Franstaligen eisen zonder schroom een corridor naar Brussel. We spreken niet enkel over FDF, maar ook MR,CDH,PS Hier valt verschillende dingen over te vertellen. Ooit is er afgesproken dat Brussel (Oorspronkelijk Nederlandstalig en ook voor de grote meerderheid in 1963) tweetalig is, voor Franstalig België behoort het tot Wallonië (Dan spreken we nog niet over de Jekervallei en het gebied dat over de taalgrens al verfranst is, en in 1963 ook merendeel Nederlandstalig was. (bv Steenkerque (klinkt wel heel Frans)), en zonder schroom moeten ze Vlaams Brabant ook nog hebben. Krijgen we dan de situatie zoals in Brussel, waar het merendeel van het personeel ééntalig Frans is?
Dan spreek ik nog niet over de excessen �* la Flahaut, Etc...
Dan nog een herenoefening, ze doen zo hun best om Nederlands te spreken, waarom moet er dan een corridor komen naar Brussel, waarom kan de administratie niet tweetalig zijn in Brussel. we spreken dan nog niet over de Duitstaligen. Da's waar ook, dat zij imperialisten. Welkenraedt is ook zo Romaans als het groot is, hetzelfde als Alsemberg, Broekzele, Schaarbeek, molenbeek. Wat een vieze imperialisten die Vlamingen, en Duitstaligen, en dan willen die fanatiekelingen nog splisten ook? Wat een lef! Dan heb ik het nog niet over hun ondermaats onderwijs, hun beheer, werkloosheidsgraad, hogere kosten van de ziekteverzekering voor een kleinere bevolkingsgroep.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat voor de Franstaligen(op een kleine minderheid na), nooit sprake is van drietaligheid, maar ééntalig Frans.

dan krijg ik het helemaal over de discussie die uit de context gehaald wordt, als ik in Hasselt de 100 bel, zal ik het niet in het Limburgs moeten doen, en de mensen die de patient zullen komen ophalen spreken ook Nederlands.
Wonderbaarlijke argumenten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:53   #197
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Thans werd een nieuwe partij opgericht door Ruben Cottenjé: de Bab.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:55   #198
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

We wensen hem veel succes.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:57   #199
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wonderbaarlijke argumenten.

Weerleg ze dan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:58   #200
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Thans werd een nieuwe partij opgericht door Ruben Cottenjé: de Bab.
De Belgische Anus - Arrière Belgique?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be