![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Burger
|
![]() Kunnen we het misschien eens over de vraag van de thread hebben?
Welke nederlandstalige partij verdedigt best de eenheid van België?
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Burger
|
![]() Vandaar dus mijn vraag.
BUB is ideologisch ongetwijfeld de beste keuze, maar qua partijwerking en electorale slagkracht laat het jammer genoeg toch de wensen over... Dat wil echter niet zeggen dat ik de idealisten van de BUB niet bewonder en steun.
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben zelf seperatist, en ik wil eventjes uitleggen waarom ik voor en splitsing ben van België.
1. Ik woon in Halle, en als ik naar de 100 bel, dan kan ik het gesprek voeren in het Frans, dan komen er nog Nederlandsonkundig personeel de patiënt ophalen. 2. De Franstaligen eisen zonder schroom een corridor naar Brussel. We spreken niet enkel over FDF, maar ook MR,CDH,PS Hier valt verschillende dingen over te vertellen. Ooit is er afgesproken dat Brussel (Oorspronkelijk Nederlandstalig en ook voor de grote meerderheid in 1963) tweetalig is, voor Franstalig België behoort het tot Wallonië (Dan spreken we nog niet over de Jekervallei en het gebied dat over de taalgrens al verfranst is, en in 1963 ook merendeel Nederlandstalig was. (bv Steenkerque (klinkt wel heel Frans)), en zonder schroom moeten ze Vlaams Brabant ook nog hebben. Krijgen we dan de situatie zoals in Brussel, waar het merendeel van het personeel ééntalig Frans is? Dan spreek ik nog niet over de excessen �* la Flahaut, Etc... Dan nog een herenoefening, ze doen zo hun best om Nederlands te spreken, waarom moet er dan een corridor komen naar Brussel, waarom kan de administratie niet tweetalig zijn in Brussel. we spreken dan nog niet over de Duitstaligen. Da's waar ook, dat zij imperialisten. Welkenraedt is ook zo Romaans als het groot is, hetzelfde als Alsemberg, Broekzele, Schaarbeek, molenbeek. Wat een vieze imperialisten die Vlamingen, en Duitstaligen, en dan willen die fanatiekelingen nog splisten ook? Wat een lef! Dan heb ik het nog niet over hun ondermaats onderwijs, hun beheer, werkloosheidsgraad, hogere kosten van de ziekteverzekering voor een kleinere bevolkingsgroep. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat voor de Franstaligen(op een kleine minderheid na), nooit sprake is van drietaligheid, maar ééntalig Frans. dan krijg ik het helemaal over de discussie die uit de context gehaald wordt, als ik in Hasselt de 100 bel, zal ik het niet in het Limburgs moeten doen, en de mensen die de patient zullen komen ophalen spreken ook Nederlands. Laatst gewijzigd door Maurits T : 3 april 2008 om 02:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @belge-belg: Ik wist niet dat er nog mensen zoals jij bestonden... De koning verheerlijken: waarom? God zal het weten, want Hij heeft Hem (want blijkbaar vind je het nodig om de koning ook met hoofdletter te schrijven) tenslotte aangewezen en gekozen.
België unitair is een absolute grap! De laatste verkiezingen zijn de partijen die meer autonomie voor Vlaanderen willen gewonnen. (Cd&V, NV-a, Lijst Dedecker en Vlaams Belang) Open VLD, SP.a en Groen! heeben de verkiezingen NIET gewonnen. BESLUIT: Wat wil de kiezer? Meer Vlaamse autonomie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Geloof je zelf nog in een unitair Belgique? Zoiets is namelijk volledig passé .. ![]() Citaat:
Jij schijnt uw minachting voor het Nederlands precies graag geheim te houden. En opnieuw dat dogmatisch Belgicistisch voorbijgestreefd nadenken, deze betoging was duidelijk een Franstalige betoging. Kan je niet inzien of weiger je simpelweg in te zien dat 90 % van deze flutbetoging Franstalig was terwijl de Franstaligen 40 % vertegenwoordigen binnen Belgique? Verder, wanneer was voor het laatst een massale betoging in Nederland of Frankrijk om de eenheid van het land te bewaren? Belziek is blijkbaar het enigste land waar dit thans gebeurd in West-Europa, en dan blijkt de ene bevolkingsgroep zwaar oververtegenwoordigd op de betoging. (die ene bevolkingsgroep is naar mijn zin ook zwaar oververtegenwoordigd in het politieke systeem met al die pariteiten.) Best wel zielig dat de Belgicisten zich moeten verdedigen met Franstalige betogingen of compleet onbetrouwbare peilingen .... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thans werd een nieuwe partij opgericht door Ruben Cottenjé: de Bab.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() We wensen hem veel succes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgische Anus - Arrière Belgique?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |