![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de CERA en de ABB waren een coöperatieve bank en een verzekeringsmaatschappij uit de Boerenbond-stand. Een restant van de verzuiling: de CVP had voor iedere stand een bank: het ACW had BACOB, Unizo (NCMV) had de Kredietbank en de Boerenbond had de CERA. Maar dat de KB die geschiedenis heeft, wil niet zeggen dat: - ...ook KBC zich Vlaamsgezind opstelt. De Boerenbond blinkt nu ook niet echt uit in Vlaamsgezindheid. En als ik de verhouding bij de aandeelhouders bekijk, dan is de Boerenbond en haar Cera nog altijd stevig vertegenwoordigd binnen de vaste aandeelhouders (vaste aandeelhouders: 60%). En van de beursgenoteerde aandelen moet niet veel politiek engagement verwacht worden. - ...die Vlaamsgezindheid zich op het terrein uit. Ik heb daar toch niets van gemerkt. En het aanhalen van één individu, die tot 5 jaar geleden voor de KBC werkte is toch maar een mager beestje als bewijs. Het feit dat huidige KBC-topmensen binnen de VBO-tentakels zitten, weegt volgens mij sterker dan de mening van gepensioneerde KBC'ers. - ...dat KBC effectief foutieve informatie verspreid heeft om Fortis te bekampen. In hoeverre valt Fortis te geloven als zij KBC beschuldigen? - ...dit politiek ingegeven was. Stel, puur hypothetisch, dat KBC achter de foute informatie over Fortis zou zitten, wie zegt dat ze dat om politeke redenen deed? Waarom niet louter om een economische concurrent te verzwakken? Het zou wel een domme zet zijn, aangezien banken in hun succes afhangen van het "vertrouwen" van de mensen in het bancair systeem. Als één bank struikelt, neemt ze meestal anderen mee in haar val. Citaat:
Ik heb Remi nog nooit live gehoord, dus ik zal er niet bijgeweest zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 oktober 2008 om 20:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mwah... Ze heeft dat wel graag, denk ik.
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, als u stelt dat de KBC "flamingantisch" is, mogen we redelijkerwijze ook aannemen dat u hiervoor elementen heeft. De bank is volgens u alsdusdanig "flamingantisch". Dus, waaruit blijkt dit dan? Uit welke beursverrichtingen? Welke beleidsopties? Welke investeringspolitiek? Kortom, uit welke elementen van het bedrijfsmanagement blijkt dit "flamingantisme"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, u doet geen moeite uw standpunt uit te leggen. U deed zelfs geen moeite in al de vorige berichten: u herhaalde slechts dezelfde mantra zonder ook maar enig concreet bewijs te geven voor het "flamingantisme" van een bankinstelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gebeurt wel meer, hoor. Kim durft wel eens ad hoc "argumenteren" daarbij de samenhang van de eigen redenering uit het oog verliezend. Hans I is ook in hetzelfde bedje ziek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het wel flauw van die Belgicisten. In het begin legden ze tenminste nog de schuld bij de Ollanders maar nu zijn ze maar weer overgestapt op 'flamingantische banken'. Makkelijker zeker.
Vééél makkelijker dan gewoon de schuld te leggen waar ie ligt: Incapabele leiding van Fortis. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 3 oktober 2008 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Parlementslid
|
![]() Garsong, nog een Jupiler voor Maurice.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En belgicisten, zijn jullie je tong verloren?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kim had vandaag iets anders te doen, Jan.
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() U moet niet iemand datgene verwijten wat u zelf deed. U was ooit in geen dagen te bespeuren op het forum. En zo heeft iedereen wel een periode van 'forummoeheid'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jammer, want KBC is een echte Vlaamse bank, een bank waarvan het zwaartepunt hier ligt. In tegenstelling tot Dexia, dat grotendeels in Franse handen is, en (vroeger) Fortis met een belangrijke Nederlandse poot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens, de BUB gaat er hier van uit dat de neergang van Fortis positief zou zijn voor KBC. Dat is denk ik allesbehalve het geval. Door de neergang van Fortis verliezen mensen het vertrouwen in banken, ook in KBC.
Mijn aandelen in de KBC zijn ook gezakt, hoor... (Hoewel het nog goed meevalt vergeleken met Fortis of Dexia.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ik niet 24/24 op dit forum aan uw aandachtswensen voldoe, dat ik een discussie ontloop. U weet goed genoeg wat mijn standpunt is, meerdere mensen hebben dit reeds aangetoond (moet ik per se een copy/paste gaan doen?). U ziet verwijten waar er geen zijn maar doet zelf denigrerend verder (zoals we gewend zijn). Ik ga er niet meer verder op in, het is duidelijk genoeg aangetoond in deze discussie. Neen, het is niet omdat een leeuw buitenhangt dat een bank flamingantisch is. Jammer genoeg heb ik van uw kant nog geen enkele repliek gekregen op het feit waarom KBC de enige bank is die een zwartgeklauwde leeuw buitenhangt ipv een roodgeklauwde (zoals de rest van de banken). Op zich is dat een detail, maar het is een subtiele toets. ![]() Ik zie niet in waarom u zit te steigeren in deze discussie... Ik ga niet mee in de stellingen van Hans (die heb ik al enige tijd achter me gelaten) maar geschiedkundig is er wel degelijk een Vlaamse toets terug te vinden. Jammer dat u dat wil ontkennen enkel en alleen omdat het uit de mond van een Belgicist komt. Jammer, maar het typeert u. Bij deze mag u lekker verder veronderstellen, denigreren en onderhuids beledigen in deze discussie. Ik heb mijn mening gegeven en laat me niet verder behandelen als een klein kind door iemand die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden.
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|