Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2008, 16:07   #181
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik verspil mijn tijd niet aan fanatieke "anti" sites zoals blokwatch. Die berichtgeving is zo gekleurd, zo gemanipuleerd, dat je er zelfs niet aan moet beginnen om die te weerleggen.
U kan het niet. Zo simpel is het.
Oud 22 oktober 2008, 16:10   #182
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
U kan het niet. Zo simpel is het.
Hé jamás será vencido, Blokwatch ... is dat niet de site die wegens het feit dat SP.a (verkiezingsnederlaag) personeel moest bijtensmijten, gestopt is?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 16:41   #183
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Hé jamás será vencido, Blokwatch ... is dat niet de site die wegens het feit dat SP.a (verkiezingsnederlaag) personeel moest bijtensmijten, gestopt is?
In welke mate draagt dit bij tot de discussie?
Naar mijn weten is die site gestopt naar wat zij de nederlaag van het VB noemde.

Kan u ondertussen al wat feiten ontkennen? De foto om te beginnen lijkt mij al een mooi begin? En daarna mschien de artikels die het NSV zelf publiceerde ontkennen? Daarna dwars en de morgen beschuldigen. Uiteraard ook de lsp en blokwatch beschulidigen die ook nog onafhankelijk zijn tov. elkaar. alles om maar niet te moeten ingaan op de feiten...
Oud 22 oktober 2008, 22:47   #184
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Remi Schrijnen stelde zelfs kort voor zijn dood onomwonden dat hij zelfs nog geen amnestie WOU van die hypocriete belgische staat
Wat is dan het probleem, mijnheer-die-vrijwillig-dezelfde-naam-draagt-als-een-nazimonster?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 22:55   #185
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan zou men elke uiting van Vlaams nationalisme niet meer kunnen linken aan nazisme ramp oh ramp!!
Daar zorgen ze zelf wel voor. U bent daar met uw schuilnaam een mooi klein voorbeeldje van.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 02:54   #186
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat geweld, racisme en fascisme democratische grondrechten waren. Toch bedankt om dat eventjes te verhelderen.
En wie mag bepalen welke meningen er als "racistisch", "fascistisch" of "geweldadig" moeten bestempelt worden, en dus ook geblokkeerd moeten worden, jij?
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 10:51   #187
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
In welke mate draagt dit bij tot de discussie?
Naar mijn weten is die site gestopt naar wat zij de nederlaag van het VB noemde.

Kan u ondertussen al wat feiten ontkennen? De foto om te beginnen lijkt mij al een mooi begin? En daarna mschien de artikels die het NSV zelf publiceerde ontkennen? Daarna dwars en de morgen beschuldigen. Uiteraard ook de lsp en blokwatch beschulidigen die ook nog onafhankelijk zijn tov. elkaar. alles om maar niet te moeten ingaan op de feiten...
Blokwatch is gestopt omdat SP.a personeel diende te ontslaan ... zegt dat genoeg over de objectiviteit van blokwatch?

Over foto's gesproken ... waar is de foto die ze me hier nu al ruim 2 weken beloven waarop te zien zou zijn dat 'rechts' en met Dewinter op kop 7 oktober in Gent 'links' slaag zou geven?

Laatst gewijzigd door Objectief : 23 oktober 2008 om 10:52.
Oud 23 oktober 2008, 12:06   #188
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat is dan het probleem, mijnheer-die-vrijwillig-dezelfde-naam-draagt-als-een-nazimonster?
Er is geen probleem. In tegendeel, het weerspiegelt perfect de haat die de Belgische staat voert tegen de Vlamingen.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 12:09   #189
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Daar zorgen ze zelf wel voor. U bent daar met uw schuilnaam een mooi klein voorbeeldje van.
Als u mijn toegang tot dit forum iets of wat had gevolgd zou u gelezen hebben dat mijn schuilnaam een dikke portie provocatie inhoudt. Niet dat dat eigenlijk ook maar iet of wat boeit maar goed. De inhoud telt, niet de verpakking. Moesten meer mensen dat inzien zou men LDD ook niet zo ophemelen.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 21:54   #190
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
En wie mag bepalen welke meningen er als "racistisch", "fascistisch" of "geweldadig" moeten bestempelt worden, en dus ook geblokkeerd moeten worden, jij?
Zo een feiten spreken nu eenmaal voor zich. Iedereen kan zien dat een smurf blauw is. Iedereen weet dat iemand die klopt geweld toepast. Ook racisme is algemeen gekend...
Oud 3 november 2008, 21:55   #191
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als u mijn toegang tot dit forum iets of wat had gevolgd zou u gelezen hebben dat mijn schuilnaam een dikke portie provocatie inhoudt. Niet dat dat eigenlijk ook maar iet of wat boeit maar goed. De inhoud telt, niet de verpakking. Moesten meer mensen dat inzien zou men LDD ook niet zo ophemelen.
Stoer van u.
Oud 4 november 2008, 05:31   #192
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo een feiten spreken nu eenmaal voor zich. Iedereen kan zien dat een smurf blauw is. Iedereen weet dat iemand die klopt geweld toepast. Ook racisme is algemeen gekend...
Als je een kind van klein's af aan zou vertellen dat de smurfen, de lucht en de zee allemaal groen zijn, en dat de bladeren van de bomen, het gras en kermit de kikker blauw zijn, dan zal dit kind blauw groen noemen, en groen blauw.

Het is niet omdat jij denkt dat iets racistisch is, dat andere mensen daarover dezelfde mening hebben.
Ik denk dat jij op dit forum wel genoeg mensen tegenkomt die het niet eens zijn dat alles wat jij als racisme bestempelt ook weldegelijk racisme is, wat mijn stelling bevestigt (En het zullen niet allemaal vlaams belangers zijn als dat je volgende antwoord zou zijn)

Vandaar mijn vorige stelling nogmaals: wie bepaalt welke meningen vallen onder het label racisme, fascisme, ...
Blijkbaar ben je van mening dat jij dit kan en mag want volgens jouw is er geen twijfel mogelijk.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 4 november 2008 om 06:00.
Oud 4 november 2008, 14:13   #193
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

En hoe zit het nu met die klacht?
Oud 4 november 2008, 22:39   #194
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je een kind van klein's af aan zou vertellen dat de smurfen, de lucht en de zee allemaal groen zijn, en dat de bladeren van de bomen, het gras en kermit de kikker blauw zijn, dan zal dit kind blauw groen noemen, en groen blauw.

Het is niet omdat jij denkt dat iets racistisch is, dat andere mensen daarover dezelfde mening hebben.
Ik denk dat jij op dit forum wel genoeg mensen tegenkomt die het niet eens zijn dat alles wat jij als racisme bestempelt ook weldegelijk racisme is, wat mijn stelling bevestigt (En het zullen niet allemaal vlaams belangers zijn als dat je volgende antwoord zou zijn)

Vandaar mijn vorige stelling nogmaals: wie bepaalt welke meningen vallen onder het label racisme, fascisme, ...
Blijkbaar ben je van mening dat jij dit kan en mag want volgens jouw is er geen twijfel mogelijk.

ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras.

Moeilijk, hé?

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 4 november 2008 om 22:40.
Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 06:44   #195
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht

ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras.

Moeilijk, hé?
Volledig akkoord, dit is de definitie van racisme, maar laat mij u het volgende voorbeeld geven:

Als ik zeg:
"Indien immigranten in Vlaanderen zich niet willen aanpassen aan de Vlaamse wetten, kultuur en manier van leven, dan kunnen ze maar beter terug keren naar vanwaar ze komen".

Of beter zog, als ik zeg:
"Islam is een potentieel gevaarlijke godsdienst".

Is wat ik hier zeg racisme of niet?

Ik ben er zeker van dat verschillende mensen op dit forum hierover een verschillende mening zullen hebben. Sommigen zullen zeggen dat deze stellingen onder bovenstaande definitie vallen, anderen zullen zeggen van niet.

Dat is wat ik wilde zeggen, en wie ben ik of jij, om te bepalen wie gelijk heeft en wie niet?
Wat belangrijk is in een democratie, is dat we allemaal hierover onze mening mogen hebben.
Oud 5 november 2008, 16:47   #196
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord, dit is de definitie van racisme, maar laat mij u het volgende voorbeeld geven:

Als ik zeg:
"Indien immigranten in Vlaanderen zich niet willen aanpassen aan de Vlaamse wetten, kultuur en manier van leven, dan kunnen ze maar beter terug keren naar vanwaar ze komen".

Of beter zog, als ik zeg:
"Islam is een potentieel gevaarlijke godsdienst".

Is wat ik hier zeg racisme of niet?

Ik ben er zeker van dat verschillende mensen op dit forum hierover een verschillende mening zullen hebben. Sommigen zullen zeggen dat deze stellingen onder bovenstaande definitie vallen, anderen zullen zeggen van niet.

Dat is wat ik wilde zeggen, en wie ben ik of jij, om te bepalen wie gelijk heeft en wie niet?
Wat belangrijk is in een democratie, is dat we allemaal hierover onze mening mogen hebben.
Beide stellingen zijn niet racistisch. Ze kunnen wel aanzetten tot discriminatie. Het is ook mogelijk dat de basis waarop die stellingen gebaseerd zijn een racistische ondegrond heeft.

Oud 6 november 2008, 01:46   #197
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beide stellingen zijn niet racistisch.
Dat is ook mijn mening, maar zoals ik als zij, niet iedereen zal er zo over denken.

Citaat:
Ze kunnen wel aanzetten tot discriminatie.
Ze 'kunnen' ook aanzetten tot voorzichtigheid.
Moeten zulke meningen geblokkeerd worden omdat ze 'kunnen' aanzetten tot discriminatie? In dat geval kan ik vele meningen vinden uit zowel het linker als het rechter kamp die moeten geblokkeerd worden.
Ik ben van mening dat wie wil discrimineren, altijd wel een uitvlucht zal vinden.

Citaat:
Het is ook mogelijk dat de basis waarop die stellingen gebaseerd zijn een racistische ondegrond heeft.
Anderzijds is het ook 'mogelijk' dat deze stellingen gewoon gebaseerd zijn op 'common sense'.
Ik beschouw mezelf niet als racistisch, deze stellingen zijn gewoon conclusies die ik getrokken heb uit ervaring. Niks te maken met ras, afkomst kultuur vooroordelen of noem maar op.

Dus, m.a.w., als je akkoord bent dat deze uitspraken op zichzelf niet racistisch zijn, en ook zeker niet noodzakelijk hoeven aan te zetten tot discriminatie, of gebaseerd zijn op racisme, dan moeten we toch de mensen ook toelaten zulke mening te hebben en te delen?
Er mag dan natuurlijk ook wel over elke mening fel over gedebatteerd worden, maar dat is democratie, niet?
(en hiermee zijn we dan weer on topic)
Oud 6 november 2008, 15:26   #198
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Anderzijds is het ook 'mogelijk' dat deze stellingen gewoon gebaseerd zijn op 'common sense'.
Ik beschouw mezelf niet als racistisch, deze stellingen zijn gewoon conclusies die ik getrokken heb uit ervaring. Niks te maken met ras, afkomst kultuur vooroordelen of noem maar op.

Dus, m.a.w., als je akkoord bent dat deze uitspraken op zichzelf niet racistisch zijn, en ook zeker niet noodzakelijk hoeven aan te zetten tot discriminatie, of gebaseerd zijn op racisme, dan moeten we toch de mensen ook toelaten zulke mening te hebben en te delen?
Er mag dan natuurlijk ook wel over elke mening fel over gedebatteerd worden, maar dat is democratie, niet?
(en hiermee zijn we dan weer on topic)
Ik ben het niet eens met die meningen maar zij mogen van mij verkondigd worden. Zeker indien ze zoals u zegt volledig losgekoppeld zijn van ras, vooroordelen, enz. En ik weet dat ik hiermee off topic ga, maar waarom dienen vreemdelingen zich volledig aan te passen aan de vlaamse cultuur? Ik ben een tegenstander van negatieve zaken uit een cultuur. Zowel in de eigen cultuur als in andere culturen. Ik zou dus eerder stellen, negatieve zaken uit een cultuur mogen niet getolereerd worden (los van om welke cultuur het gaat).

Oud 7 november 2008, 15:07   #199
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik ben het niet eens met die meningen maar zij mogen van mij verkondigd worden. Zeker indien ze zoals u zegt volledig losgekoppeld zijn van ras, vooroordelen, enz. En ik weet dat ik hiermee off topic ga, maar waarom dienen vreemdelingen zich volledig aan te passen aan de vlaamse cultuur? Ik ben een tegenstander van negatieve zaken uit een cultuur. Zowel in de eigen cultuur als in andere culturen. Ik zou dus eerder stellen, negatieve zaken uit een cultuur mogen niet getolereerd worden (los van om welke cultuur het gaat).
Ik ken ook een beetje de F-S, maar wat is voor u negatief? Wat voor u negatief is, is misschien voor mij positief.
Oud 7 november 2008, 17:11   #200
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Ik ken ook een beetje de F-S, maar wat is voor u negatief? Wat voor u negatief is, is misschien voor mij positief.
Het is pas positief, wanneer het voor geen van ons beide negatief is.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be