Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2009, 13:26   #181
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

3 redenen om homo's te aanvaarden en 1000 redenen om ze niet te aanvaarden! Homo's dringen ons-hetero's- "hun" geaardheid op, alsof "hun" geaardheid "normaal" is!

Massaseks met alleman en iedereen, alle remmen los, poepsex etc... kinderen moeten hiervoor beschermd worden en vooral pubers op scholen!

Homo-organisaties zijn enkel nuttig voor diegenen die al homo zijn, de organisaties zijn erg gevaarlijk voor hetero-kinderen en hetero pubers!

Wat heeft de regering gedaan de afgelopen 10 jaar, buiten het "homohuwelijk"??

Hoe meer homo's in de belangstelling komen,hoe meer ze hunzelf vernietigen.Het lost vanzelf op!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 13:27   #182
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bah neen gij, ik werd daar niet voor betaald.

Tsjekken: vergelijken, verifiëren, natrekken, kontroleren

Zijt gij echt zo dom, of hebt ge daar een kursus voor gevolgd?
Gelieve uw persoonlijke aanvallen voor uzelf te houden

Overigens, het is checken
Bron: http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...kwoord=checken

bij 'tsjekken' geeft hij geen resultaat.

Denkt mss eens twee keer na vooraleer je iemand begint te beledigen.
Oud 6 augustus 2009, 13:38   #183
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
In Spanje kon je vroeger ( 25 jaar geleden ) zo dikwijls als je wilde plasma afstaan. Tegen betaling. Dat zat daar vol druggebruikers en landlopers.
Ik weet niet of het vandaag nog zo is.
Nee, in Spanje gelden dezelfde regels als in België (en de meeste landen tegenwoordig), mensen die tot een 'risico'groep behoren wordt gevraagd om geen bloed te doneren. Men wordt ook niet 'betaald' om bloed te doneren, enkel een frisdrank en versnapering achteraf.
Spanje zit niet (meer) vol met druggebruikers en landlopers, het land heeft in korte tijd (25-30 jaar) heel wat verwezenlijkt (op gebied van sociale zekerheid, vooruitgang in het algemeen), heeft in korte tijd een grote inhaalbeweging gemaakt op de noord Europese landen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 14:00   #184
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Wacht ff..wacht ff, nu kan ik niet meer volgen hoor, mogen holebi's nu bloed doneren of niet in België?
Zie de bijdragen van driewerf, er wordt gevraagd om géén bloed te doneren indien men behoort tot een 'risico'groep (waaronder mannen die seks hebben met andere mannen, óók mensen die een verhoogd risico kunnen hebben wordt gevraagd niet te doneren.)

Citaat:
Epidemiologische gegevens van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid tonen aan dat tatoeages, piercings of wisselende of homoseksuele contacten het risico op HIV en andere door bloed overdraagbare infecties aanzienlijk verhogen. Als uit de medische vragenlijst van een kandidaat-donor blijkt dat er een risico is op overdracht van besmettelijke aandoeningen zoals aids of hepatitis, zal de donor geweigerd worden.

De selectiecriteria voor bloedgevers bepaalt het Rode Kruis in alle objectiviteit op basis van statistische gegevens. Om kwaliteitsbloed te kunnen leveren, sluiten we alle mogelijke risicofactoren uit om de veiligheid van het bloed te maximaliseren. Daarbij vellen we geen oordeel over de geaardheid of het gedrag van kandidaat-bloedgevers.

Ook mensen die bepaalde geneesmiddelen innemen, bepaalde vaccinaties hebben toegediend gekregen, aan bepaalde ziektes lijden, allergisch of koortsig zijn, kunnen geweigerd worden.
Er wordt gesproken over mannen die seks hebben met andere mannen, homoseksuele contacten, er wordt niet over holebi's gesproken, strict genomen kunnen en mogen 'les' wél doneren, 'ho' niet en 'bi' als het om mannen met mannen gaat ook niet, vrouwen waarschijnlijk wel dus, de uiteindelijke beslissing is altijd bij de betreffende arts.

Hier in Spanje gelden dezelfde regels daar zij zich houden aan de internationale regels.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 14:45   #185
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

De ondraaglijke lichtheid van de "argumentatie" van regenboog en andere filet purs accentueren hun ongelijk meer dan ik zelf zou kunnen. Dat ze dat zelf ook weten, mag blijken uit hun persoonlijke aanvalletjes... Sterk gedaan.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 15:18   #186
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Rafs leven is klaar en overzichtelijk. Zijn voortplanting en seksualiteit houdt hij netjes gescheiden, en, eerlijk gezegd, het kost hem bitter weinig moeite. Voorlopig beoefent hij zijn seksualiteit, maar op tijd en stond gaat hij zich ook op de voortplanting toeleggen. Daarvoor heeft Raf nodig: breinstimulerende lectuur en een klein wit potje. Het potje levert hij af bij een vriendelijke vrouw die hij met zijn vriend op het internet gevonden heeft en die hen, geheel onbaatzuchtig, voor vijftienduizend euro wil helpen. Negen maanden later levert de vrouw bij hem thuis: een klein piepend pakje met een gebruiksaanwijzing. Wat zouden we doen zonder zulke vriendelijke vrouwen die hun kind graag willen verkopen? Of mischien wil een lief lesbisch stel hem ook inschakelen ter verpersoonlijking van zo'n potje. Elke zondag mag Raf, alias vaderfiguur alias 'nonkel Raf', met zijn kind gaan spelen, met de toestemming van de echte ouders weliswaar. Of mischien gaat Raf en zijn vriend het eerste Belgische homostel worden dat een kind mag adopteren. Wie weet.
Lichtjes verontrust, beziet Raf een 'gewoon' koppel bij wie de voortplanting en seksualiteit op gezette tijden weleens samenvallen. In het zweet huns aanschijns, doch redelijk vlotjes, in een paar minuten tijd, maken ze zomaar eventjes een baby. Raf: Is het niet wat te rap, te eenvoudig?! Is het nog normaal? En hun opvoedkundige kwaliteiten niet eens gecontroleerd, amateurs! Wat weten ze van kinderen krijgen? Hadden die zaak maar aan de professionals overgelaten...
Beste Raf

U voelt zich zeker gekwetst door de toon van dit stukje, waarvoor mijn excuses. Ik ken u niet, en deze persoonlijke insinuaties zijn hier misplaatst.

Maar u kunt zich onmogelijk gekwetst voelen over de inhoud: u zult niet ontkennen dat enkel langs deze wegen is het voor een homoseksueel stel mogelijk om aan kinderen te geraken. Zo ziet er dus de homoversie van de scheiding tussen seksualiteit en voortplanting uit.

U wou me een zinloze discussie doen voeren over deze scheiding: ik ga die zeker niet betwisten. Onze cultuur erkent deze scheiding, en gewoonlijk betekent het dat een koppel zich niet verplicht moet voelen om bij elke betrekking een kind te verwekken of zelfs maar een kind in heel hun leven.

Maar hoe breder de kloof tussen iemands seksuele leven (niet ingeperkt door eventuele verantwoordelijkheid) en zijn voortplantingsbehoefte wordt, hoe meer moeten we ziet dat het object van die behoefte - een kind - geen onpersoonlijkt luxeproduct wordt. Het kan nog best door een broedmachine aangeleverd worden (een draagmoeder is gewoon onbetrouwbaar en te ingewikkeld) telkens als iemand 'eindelijk tijd heeft om aan zijn voortplanting te doen'. En dit slaat al zeker niet alleen op homoseksuelen, maar ook op de vijfenvijftigjare wensmoeders, vele desperate onvruchtbare koppels (wat niet betekent dat ik zelf niet desperaat zou zijn in zo'n geval). Niemand kan maar enige twijfel hebben dat die kinderen een vootreffelijke opvoeding zullen krijgen, dat die mensen beste voornemens hebben. Het doel heiligt gewoon niet alle middelen. Het spijt me zeer, maar in al die gevallen is de kloof tussen 'kunnen' en 'willen' is in homo-gezinnen het breedst.

In onze maatschappij is kinderen krijgen geen plicht naar je familie en de bredere samenleving toe, maar hoe verder hoe meer een behoefte en zelfs een privilege of een banale gril.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 15:45   #187
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Gelieve uw persoonlijke aanvallen voor uzelf te houden

Overigens, het is checken
Bron: http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...kwoord=checken

bij 'tsjekken' geeft hij geen resultaat.

Denkt mss eens twee keer na vooraleer je iemand begint te beledigen.
Ja, ge zijt er zelf mee begonnen hé, met mij te pogen te verbeteren.

Ik zit misschien op het nivo van het tweede studiejaarke, maar ik acht jou slechts op het nivo van een freubelonderwijzeres; dus geen recht om in mijn teksten het rode potlood te hanteren.

Voorts vind ik het wel grappig dat ge het woord opgezocht hebt in den Dikke. Dat gij u zo laat opjutten zeg. Geeft mij de nodige goesting om het nog lang vol te houden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 15:53   #188
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
3 redenen om homo's te aanvaarden en 1000 redenen om ze niet te aanvaarden! Homo's dringen ons-hetero's- "hun" geaardheid op, alsof "hun" geaardheid "normaal" is!

Massaseks met alleman en iedereen, alle remmen los, poepsex etc... kinderen moeten hiervoor beschermd worden en vooral pubers op scholen!

Homo-organisaties zijn enkel nuttig voor diegenen die al homo zijn, de organisaties zijn erg gevaarlijk voor hetero-kinderen en hetero pubers!

Hoe meer homo's in de belangstelling komen,hoe meer ze hunzelf vernietigen.Het lost vanzelf op!
Waarom loop je dan te zaniken?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 15:58   #189
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Beste Raf

U voelt zich zeker gekwetst door de toon van dit stukje, waarvoor mijn excuses. Ik ken u niet, en deze persoonlijke insinuaties zijn hier misplaatst.

Maar u kunt zich onmogelijk gekwetst voelen over de inhoud: u zult niet ontkennen dat enkel langs deze wegen is het voor een homoseksueel stel mogelijk om aan kinderen te geraken. Zo ziet er dus de homoversie van de scheiding tussen seksualiteit en voortplanting uit.

U wou me een zinloze discussie doen voeren over deze scheiding: ik ga die zeker niet betwisten. Onze cultuur erkent deze scheiding, en gewoonlijk betekent het dat een koppel zich niet verplicht moet voelen om bij elke betrekking een kind te verwekken of zelfs maar een kind in heel hun leven.

Maar hoe breder de kloof tussen iemands seksuele leven (niet ingeperkt door eventuele verantwoordelijkheid) en zijn voortplantingsbehoefte wordt, hoe meer moeten we ziet dat het object van die behoefte - een kind - geen onpersoonlijkt luxeproduct wordt. Het kan nog best door een broedmachine aangeleverd worden (een draagmoeder is gewoon onbetrouwbaar en te ingewikkeld) telkens als iemand 'eindelijk tijd heeft om aan zijn voortplanting te doen'. En dit slaat al zeker niet alleen op homoseksuelen, maar ook op de vijfenvijftigjare wensmoeders, vele desperate onvruchtbare koppels (wat niet betekent dat ik zelf niet desperaat zou zijn in zo'n geval). Niemand kan maar enige twijfel hebben dat die kinderen een vootreffelijke opvoeding zullen krijgen, dat die mensen beste voornemens hebben. Het doel heiligt gewoon niet alle middelen. Het spijt me zeer, maar in al die gevallen is de kloof tussen 'kunnen' en 'willen' is in homo-gezinnen het breedst.

In onze maatschappij is kinderen krijgen geen plicht naar je familie en de bredere samenleving toe, maar hoe verder hoe meer een behoefte en zelfs een privilege of een banale gril.
Is de discussie niet tamelijk irrelevant? De plaats van kinderen in het gezin, en de plaats van het gezin in de samenleving veranderen constant. Het Romeinse gezin leek meer op het huidige dan een uit de Middeleeuwen.

En zelfs op andere plekken verschilt het enorm. In Frankrijk is het bijvoorbeeld doodnormaal om je kinderen te slaan. In Italië, daar krijgen ze zowat helemaal geen kinderen meer. In Afrika is een substantieel aantal kinderen resultaat van een verkrachting.

Ziet u mijn punt?
Oud 6 augustus 2009, 21:15   #190
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De ondraaglijke lichtheid van de "argumentatie" van regenboog en andere filet purs accentueren hun ongelijk meer dan ik zelf zou kunnen. Dat ze dat zelf ook weten, mag blijken uit hun persoonlijke aanvalletjes... Sterk gedaan.
Maar gij kletst verdomme gewoon uit uw nek! Toon mij de vragenlijst waar expliciet gevraagd wordt naar uw geaardheid! Ik heb nog NOOIt meegemaakt dat men daar expliciet naar vraagt...

Laatst gewijzigd door filet pur : 6 augustus 2009 om 21:15.
filet pur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 21:25   #191
filet pur
Banneling

Standaard

Raf, een tip voor jou om je toch niet gediscrimineerd (of wat dan ook) te voelen... ga naar de spermabank en daar zal men jou waarschijnlijk graag zien komen om een plas zaad af te leveren... Zo kan je tenminste ook iets doneren
Oud 6 augustus 2009, 21:35   #192
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filet pur Bekijk bericht
Maar gij kletst verdomme gewoon uit uw nek! Toon mij de vragenlijst waar expliciet gevraagd wordt naar uw geaardheid! Ik heb nog NOOIt meegemaakt dat men daar expliciet naar vraagt...
Misschien begreep je de vraag gewoon niet... Dat lijkt me waarschijnlijker.

Verder ga je op mijn negeerlijst. Ik heb geen behoefte aan jouw persoonlijke aanvallen.

Doe-oei.
Oud 6 augustus 2009, 21:43   #193
filet pur
Banneling

Standaard

Leuk! Nog veel ejaculeergenot! Waar heb ik jou trouwens persoonlijk aangevallen? Ik stel een aantal vragen en krijg geen antwoord. Tja, dan moet je op den duur bijna hypothetisch te werk gaan

Laatst gewijzigd door filet pur : 6 augustus 2009 om 21:45.
Oud 6 augustus 2009, 21:47   #194
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht

²
Oud 6 augustus 2009, 21:55   #195
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²
Ongelofelijk dat iemand akkoord kan gaan met de retoriek van iemand wiens hersens de inhoud en grootte van een pinda hebben.
Oud 6 augustus 2009, 22:02   #196
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ongelofelijk dat iemand akkoord kan gaan met de retoriek van iemand wiens hersens de inhoud en grootte van een pinda hebben.
Hetgeen nogmaals de leegheid van zijn betoog benadrukt. Quantité négligeable.
Oud 6 augustus 2009, 22:05   #197
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Tja, ieder zijn mening zeker? We zijn hier toch op een forum, nietwaar?
Oud 6 augustus 2009, 22:09   #198
filet pur
Banneling

Standaard

"Jager, midden dertig, zoekt hiv-pos. Als je danst op de rand van de afgrond, moeten we eens afspreken."
Bron: http://http://www.gaybelgium.be/content/86904.shtml

Misschien is dit één van de redenen waarom het Rode Kruis weigert om homo's als donor te aanvaarden.
Oud 6 augustus 2009, 22:15   #199
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Jager, midden dertig, zoekt hiv-pos. Als je danst op de rand van de afgrond, moeten we eens afspreken."
Bron: http://http://www.gaybelgium.be/content/86904.shtml

Misschien is dit één van de redenen waarom het Rode Kruis weigert om homo's als donor te aanvaarden.
Amai, jij kent die site wel goed.
Moet je al goed zoeken achter om dat bericht te vinden.

Je komt er vast vaker?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 22:19   #200
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Amai, jij kent die site wel goed.
Moet je al goed zoeken achter om dat bericht te vinden.

Je komt er vast vaker?
Ben jij van Suriname?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be