Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2010, 11:06   #181
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Gezien hetgeen we nu weten, kunnen we besluiten dat Fox er ferm naast is.
Er is daar een televisieploeg geweest, 4 volwassen mensen die toch zeker een uur op haar geconcentreerd waren en haar geloofden toen ze zei dat ze al bevallen was, dus niet meer hoogzwanger ...
Helemaal niet. De tv ploeg heeft haar gewoon laten doen en geen oordeel geveld over de leugens die ze daar aan het verkondigen was.

Het is trouwens ook wel duidelijk dat het egoisme van beide ouders aan de basis van dit drama lag. Weigeren van anticonceptie te gebruiken, te lui zijn om te helpen donderen, ne vent die er niet is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 11:19   #182
grimbergen
Banneling

Standaard

Anoniem bevallen is een oplossing.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 11:23   #183
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Anoniem bevallen is een oplossing.
Niet bevallen/zwanger geraken is een betere oplossing.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 11:36   #184
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Niet bevallen/zwanger geraken is een betere oplossing.
achteraf is dat allemaal gemakkelijk zeggen
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 11:40   #185
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
achteraf is dat allemaal gemakkelijk zeggen
Het valt mij toch op dat het altijd dezelfden zijn die dat bijzonder ingewikkeld vinden. Ik ben zelf toch al een goede 16 jaar seksueel (bij tijden zeer) actief. Saldo: nul kinderen. Hetzelfde geldt trouwens voor ongeveer mijn volledige kennissenkring.
Oud 8 oktober 2010, 11:57   #186
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Het valt mij toch op dat het altijd dezelfden zijn die dat bijzonder ingewikkeld vinden. Ik ben zelf toch al een goede 16 jaar seksueel (bij tijden zeer) actief. Saldo: nul kinderen. Hetzelfde geldt trouwens voor ongeveer mijn volledige kennissenkring.
Kan zijn.
Maar hoe lager de sociale omgeving hoe meer ongewenste zwangerschappen er zijn. En je mag niet vergeten dat een groot deel van die jongeren effectief een lagere intelligentie hebben (Niet allemaal natuurlijk) maar zij kunnen daar zelf niet aan doen.
Veel jongeren hebben niet gekozen om in die omgeving op te groeien.

Laatst gewijzigd door giserke : 8 oktober 2010 om 11:58.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 13:26   #187
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En da's 100% zeker ??? Of heeft er ondertussen mss iemand iets laten verwijderen zonder iets te zeggen of nog beter , lopen er in't geniept gaan kleine Steve_M'ekes rond ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 13:30   #188
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En da's 100% zeker ??? Of heeft er ondertussen mss iemand iets laten verwijderen zonder iets te zeggen of nog beter , lopen er in't geniept gaan kleine Steve_M'ekes rond ???
Ja, dat is toch vrij zeker, aangezien ik eigenlijk altijd lange relaties heb gehad en met de meeste van mijn voormalige partners nog contact heb. De enkele tussendoorpartners waarmee ik geen contact meer heb zouden mij wel weten te vinden als er kleine Steve_M'ekes van zouden gekomen zijn.

Het is trouwens allemaal nogal theoretisch, aangezien de vrouw in kwestie gisteren in het interview zei dat ze dacht dat ze kort na een zwangerschap niet zwanger kon worden. Daar lijken me dus weinig voorzorgen genomen te zijn.
Oud 8 oktober 2010, 14:02   #189
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja op het eerste en nee op het tweede.

En doorgaans omdat geen één het ziet zitten om te gaan werken en zeker weten dat de helft daar gans de dag stoned aan zijn voordeur hangt.

Deze uitspraken zeggen meer over u dan over deze mensen , dank u voor de reactie .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 15:05   #190
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Trouwens, we mogen het probleem ook niet overschatten hé. De laatste 10 jaar werden er 12 boorlingen te vondeling gelegd heb ik me gisteren laten vertellen. Ik denk niet dat dit aantal zal dalen door anonieme bevallingen. Wat is het nut daar eigenlijk van? Ik zie het niet.
Er zouden in België 30.000 �* 40.000 mensen zijn waarvan de moeder efkes de Franse grens is overgestoken. Da's veel.
Moesten de Fransen het anoniem bevallen verbieden, zou het aantal vondelingen dan niet stijgen denk je ? Ik denk van wel.
Wat heeft uiteindelijk geleid tot het anoniem bevallen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 15:12   #191
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Iets wat volgens mij wel zinvol zou zijn, is om discreet bevallen (dwz dat de naam van de moeder niet op officiële documenten zoals de geboorteakte vermeld wordt, maar wel in een gesloten register wordt bewaard) mogelijk te maken. Maar ook dat zal niet uitsluiten dat er nog kinderen te vondeling worden gelegd.
Discreet impliceert dus dat de gegevens ergens worden bewaard en toegankelijk voor bevoegden bij uitzonderlijke omstandigen.
De frustratie bij sommige kinderen van moeders die anoniem bevallen is nu al een niet te onderschatten probleem. Hoe groot moet de frustratie dan niet zijn bij het besef dat de gegevens ergens beschikbaar zijn ?
Oud 8 oktober 2010, 15:49   #192
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er zouden in België 30.000 �* 40.000 mensen zijn waarvan de moeder efkes de Franse grens is overgestoken. Da's veel.
Moesten de Fransen het anoniem bevallen verbieden, zou het aantal vondelingen dan niet stijgen denk je ? Ik denk van wel.
Wat heeft uiteindelijk geleid tot het anoniem bevallen ?
bron?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 16:42   #193
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dus kinderen af staan ligt aan de allochtonen,en de drugs,of ben ik fout nu,meeste Wilders
Sowieso is een invloed van meer mensen met andere culturele waarden, niet goed want dan zet je uw eigen waarden op losse schroeven, en weet je niet meer wat de waarden nog zijn... capité ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 18:02   #194
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
bron?
"Benny Vermeerberghen (48) is in Frankrijk geboren ‘sous X': zijn moeder wenste onbekend te blijven. Zoals hij zijn er naar schatting 30.000 tot 40.000 landgenoten. En ook nu nog steken Belgische vrouwen de grens met Frankrijk over, om er in volledige anonimiteit te bevallen."

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=N630HE91

Laatst gewijzigd door Rudy : 8 oktober 2010 om 18:04.
Oud 8 oktober 2010, 18:11   #195
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die vrouw kan niet zorgen voor haar kind en de enige die schuld treft is Zij en alleen zij! Daar hebben allochtonen niets mee te maken. Of snap je dat niet?
Akkoord wat de schuld betreft. Maar dan enkel in die zin dat er andere oplossingen zijn dan te vondeling leggen. En dus niet omdat ze ongewenst zwanger was.
Oud 8 oktober 2010, 18:14   #196
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat interview lijkt anders mijn stelling te bevestigen dat er iets 'scheelt' aan haar psychologisch profiel...
Da's een zware conclusie tegenover iemand die oharme 48 uur geleden is bevallen.
Oud 8 oktober 2010, 18:18   #197
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kindergeld afschaffen. Stante pede.
Dat is geen oplossing. De pleegouders zullen het kindergeld goed kunnen gebruiken.
Oud 8 oktober 2010, 18:23   #198
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En de man die het kind verwekt heeft? Wordt weer netjes verzwegen.
Mannen hoeven niet bestraft te worden, ze hebben gewoon hun pleziertje gehad. Maar de vrouwen die achteraf in de penarie zitten, kap die maar in de Leie met klinkers ... Bah, het doet me gewoon pijn als ik de woorden wil herhalen. Foei!
Met alle begrip. Maar waarom zou die man nu moeten worden gestraft ? Omdat hij misschien zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen. Moreel totaal verkeerd, maar sorry, binnen deze context niet strafbaar. Wat wel strafbaar is is 'het achterlaten van een kind in behoeftige toestand'.
Oud 8 oktober 2010, 18:24   #199
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's een zware conclusie tegenover iemand die oharme 48 uur geleden is bevallen.

Die toen nog moest bevallen bedoel je, maar den tv al in geuren en kleuren erover kon vertellen zonder verpinken..maw een fantaste..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 18:25   #200
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Met alle begrip. Maar waarom zou die man nu moeten worden gestraft ? Omdat hij misschien zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen. Moreel totaal verkeerd, maar sorry, binnen deze context niet strafbaar. Wat wel strafbaar is is 'het achterlaten van een kind in behoeftige toestand'.
Mijn stelling was dus : dat die personen uit een 'milieu' komen (pa+ma) waar verantwoordelijkheid nemen geen prioriteit heeft..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be