![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() in triestig dat ge zoiets op uw 86 nog moet meemaken.
ik voel oprecht medelijden met deze krasse bejaarde man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn grootvader zalliger heeft zo ook nog een jaar of 2 voor zijn overlijden oog in oog gestaan met zo een bende krapuul, er zat nog een deur tussen, ze waren nog niet binnen... hadden ze die mens iets gedaan had ik ze desnoods achtervolgt tot in de hel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik prefereer toch europese zwaarden, met een traditie van meer dan 2500 jaar. Die wordt vaak vergeten, omdat de oosterse nog bestond toen wij - al lang en breed naar buskruit overgegaan - daar aankwamen ; en zodoende werd deze gedocumenteerd terwijl de Europese vergeten werd. De katana is inderdaad lichter, maar heeft het grote nadeel van een bereik van 30-40 cm minder, wat natuurlijk ook het mindere gewicht verklaart, en slechts een enkel scherp te hebben. Superieure scherpte is meestal waar voor de echt goede zwaarden, maar alleen verkregen door heel veel manueel werk, en de dingen zijn erg gevoelig voor schade. Een langzwaard is makkelijker te maken en robuuster. Maar ook hier bestonden ook superieure zwaarden van meestersmeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Burger
|
![]() Ik vraag me trouwens af wat het nu is van paspoorten wanneer je op deze Aardbol rondloopt. Pas wanneer je zo'n papiertje hebt, mag je hier zijn van diegene die dat ideetje met papiertje (paspoorten) uitvond? Wat een vreemde uitvinding.
Weg die rommel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor diegenen die nog steeds aan het twijfelen waren of Henri nu een troll is dan wel een beetje simpel van geest, deze post neemt alle twijfel weg...
Laatst gewijzigd door mkb : 25 oktober 2011 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou me niet verwonderen moest dit zijn dood betekenen. Als uw rustige oude dag verstoord wordt op zulke manier plus de stress achteraf, dat kan niet goed zijn voor het hart. Die leeft geen 2 jaar meer, zeker niet als er ooit nog "familie en vrienden" van de agressor komen dag zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Dit gezegd zijnde ligt er ook nog een houten knuppel naast mijn bed. Kwestie van dat de paraplubak niet naast mijn bed staat. (En nee, de knuppel is te groot voor andere doeleinden. ![]() Afgezien van mijn sportwapens en de showcollectie zijn er geen andere officiële wapens in dit huis. Een paar goede scherpe keukenmessen, tja, welke huisvrouw heeft die niet ? En laat mijn specialiteit in de re-enactment nu dolken zijn geweest... Een blok marmer op de overloop (antieke schouwmantelklok), goed voor een paar kilo woede tegen iemand z'n kop. En de vastberadenheid dat een inbreker die mij thuis aantreft zal geweten hebben dat hij iets fouts heeft gedaan. Voor een dode hoef je geen levenslange dokters- en revalidatiekosten te betalen. Dat klinkt cru, en dat geef ik toe. Het probleem is dat iedereen die mij met een wapen bedreigt ... mijn leven bedreigt. Ik heb het recht om mijzelf te verdedigen, mijzelf in leven te houden. Als dit betekent dat de ander daarvoor moet sterven dan weze dat zo. De jonge inbreker verloor zijn recht op leven toen hij met een wapen het leven van zijn slachtoffer bedreigde. Een gewapende overval is stoer. Doodgaan is niet zo stoer meer hè.
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Dus volgens "houzee"vanaf nu bij elke gewapende en gewelddadige overval meteen aan tafel met een kopje koffie in dialoog gaan !!!
"houzee"gaat als eerste het voorbeeld nemen,en als hij er "heelhuids" uikomt zal hij zijn avontuur hier vermelden!!!!! Hoera !!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben ook tweemaal in een geval van verkeersagressie gevallen en telkens heb ik daar zelf ook schuld aan. De eerste keer had ik een andere chauffeur uitgedaagd die agressief in mijn gat aan het kleven was door mijn snelheid te laten zakken van 120 naar 110 en bij het voorbijgaan eens lief gelachen, waardoor hij mij heel de tijd trachtte klem te rijden (gelukkig heb ik hem eraf kunnen rijden door hem de afrit te laten nemen en ik natuurlijk niet). Had ik verder 120 blijven rijden en stoïcijns voor mij uit blijven kijken, was er niets gebeurd. Blijft natuurlijk dat hij niet mag kleven en zeker niet mij trachten klem te rijden. De tweede maal was een auto die mij inhaalde en dan heel de tijd (GSM?) 110-115 blijft rijden. Ik oversteek hem dus weer, waarop hij weer zijn tempo terugvindt van 120-125, ik rij harder om het manoeuver te kunnen beïndigen tot meneer moet in de remmen gaan door een vrachtwagen. Vervolgens steekt die mij aan 140 voorbij en vertraagt dan naast mijn (eigenlijk iets voor mij) zodat ik bij de volgende vrachtwagen ook in de remmen moet. Geleerd van de vorige ervaring, gun ik hem zijn "overwinning" en laat het erbij. Maar weeral: wanneer hij versnelde tijdens mijn manoeuver, had ik hem al het gevoel "de snelste" te zijn kunnen gunnen, een kinderhand is immers gauw gevuld. Feit is dat er heel veel krapuul op de baan is, die thuis misschien brave huisvaders zijn, maar niet op de baan. En dat we die grote kinderen best niet teveel op hun plaats zetten, zeker niet als je met je gezin op stap bent. Oh en in die twee gevallen was dat het "eigen volk". Precies alsof er bij ons geen testosteronbommen rondlopen, alstublieft zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We trainen dus alletwee met die dingen. Alles bij mekaar wil ik toch wel zien wie het zou winnen. Ik met mijn zwaard van ca 900 gram en 80 cm en jij met je ding van 1.6-2 kg. Hmm Wat betreft die enkele snijkant : er is geen enkele nood aan 2 snijkanten, toch niet met de juiste technieken. De niet snijkant dient trouwens voor afweer. Je kan trouwens maar met 1 zijde tegelijk snijden. Verder het zou het eerste 'conventionele zwaard' niet zijn dat breekt omdat het te hard is...wat door de Jappen elegant opgelost is. Laatst gewijzigd door Stingray : 25 oktober 2011 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Werd al vermeld dat het inbrekertje weldegelijk professioneel bezig was en al 43 GEKENDE feiten op zijn palmares had staan? Wat een brave jongen met een goed hart zei z'n papa!
http://www.gva.be/antwerpen/borgerho...ee-jaar-2.aspx Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 oktober 2011 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe behandelen ze dergelijke criminelen weer in het land van afkomst : hand afhakken ? Ze hadden hem zijn straf natuurlijk ook kunnen laten uitzitten in het land van herkomst. Ach, die leuke Marokkanse gevangenissen. Wie heeft daar geen heimwee naar ? Laatst gewijzigd door Stingray : 25 oktober 2011 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Tis geen kwestie van racisme, maar als uw zoon al zo vaak is opgepakt geweest, onder toezicht staat van de rechtbank en veelpleger is, en dan nog zeggen dat hij het "zonnetje" in het huis was...dan scheelt er iets met u.
Uitspraak vader: " die oude man had hem in bedwang moeten houden"...tja waarschijnlijk was dat zijn dood geweest, of toch ten minde een hele resem gebroken botten. Crapuul kweekt crapuul, niks aan te doen. Die oude man was in zijn recht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als dat bazeke twee inbraken per maand kan plegen zal de 'opvolger' van dienst niet bepaald hard z'n best gedaan hebben. Anyway, poten af van andermans eigendom. Zo niet, krijg je vroeg of laat klappen en erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() wel, die oude man hééft hem in bedwang gehouden zeker hé? maar het manneke ging lopen! Misschien dat papa hem eens binnen had kunnen houden? maar ja, dan kwam er ook geen buit meer binnen zeker? of zou hij van al die 43 gekende inbraken niks overgehouden hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat ons eerlijk zijn. Die ouders moeten toch geweten hebben dat zoonlief er een lucratieve bijverdienste op nahield. Als ik mijn kinderen méér zie kopen dan een doorsnee jongere van hun leeftijd, dan wéét je toch gewoon dat er iets niet pluis is. Maar het was een jongen. En daar mag je in bepaalde kringen niet aankomen. De meisjes, anderzijds ... |
|
![]() |
![]() |