Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2012, 16:31   #181
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die uitspraak behoort tot de mythologie van de geschiedenis. Als u daarop uw oordeel van de Kerk en haar rol in de Europese beschaving baseert, bent u wel heel ver van huis.
De uitspraak is inderdaad "under caution" want slechts verwoordt door één persoon, Caesarius von Heisterbach. De slachtpartij met duizenden doden daarentegen kunnen wel op het conto van de Kerk geschreven worden aangezien het bevel werd gegeven door de legaat van paus Innocentius III.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 24 juni 2012 om 16:32.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 16:43   #182
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Mij proberen te pakken op racisme is vuil spel. Ik laat de discussie hier. Doe verder met je radicaal staatsnationalisme.
ik vind het toch een relevante vraag.
Oud 24 juni 2012, 16:47   #183
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
ik vind het toch een relevante vraag.
Het ging over cultuur, Belgicist. Het ging over cultuur, als in gedragspatronen en dergelijke. Over hoe bepalend cultuur is voor onze handelingen, in hoeverre wij culturen kunnen afbakenen, in hoeverre er elementen bestaan die eigen zijn aan een bepaalde cultuur, en indien niet, waar de verschillen dan zitten. Ik kwam hier dan ook op het culturendiscours (aangezien er HEEL veel geschreven is over culturele antropologie dat hier interessant zou zijn) reageren.

"Zout ge ne neger aanvaarden?" hoort hier niet thuis en bevestigt wederom het clichebeeld van de Belgicist als een extreem vooringenomen, eerder simpel iemand. Veel plezier met Henri1, een denker van jouw niveau.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 16:52   #184
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging over cultuur, Belgicist. Het ging over cultuur, als in gedragspatronen en dergelijke. Over hoe bepalend cultuur is voor onze handelingen, in hoeverre wij culturen kunnen afbakenen, in hoeverre er elementen bestaan die eigen zijn aan een bepaalde cultuur, en indien niet, waar de verschillen dan zitten. Ik kwam hier dan ook op het culturendiscours (aangezien er HEEL veel geschreven is over culturele antropologie dat hier interessant zou zijn) reageren.

"Zout ge ne neger aanvaarden?" hoort hier niet thuis en bevestigt wederom het clichebeeld van de Belgicist als een extreem vooringenomen, eerder simpel iemand. Veel plezier met Henri1, een denker van jouw niveau.
Niet zo rap op je paard zitten. Dit topic gaat over ECHTE Vlamingen.
Oud 24 juni 2012, 16:52   #185
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
BHV zal gesplitst worden in het nadeel van de Vlamingen en de luie wallons gaan wéér maar eens en nog méér de Vlamingen gaan uitbuiten en uitzuigen. Dat u dat waals krapuul wilt verheerlijken is uw probleem, maar vergeet niet hé dat de Vlaamse haat gevoelens nog méér zullen naar boven komen als we die splitsing echt gaan voelen.
Er is maar een partij nl het NV-A die hierdoor nog groter zal worden.
Ik kijk er nu al naar uit, wat de volgende verkiezingen gaan teweeg brengen. En ben er maar van overtuigd dat er politieke omwenteling zal volgen en wat daaruit zal volgen zal niet lekker zijn voor dat luie waalse gewest, het zal bitter smaken voor den homo en z'n kliek, want vroeg of laat zal gerechtigheid geschieden en zal Vlaanderen krijgen waar ze recht voor hebben en op hebben.
Merci, u toont mooi aan waar de 'echte' vlaming voor staat : een gefrustreerd haatdragend boerke
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 16:54   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Merci, u toont mooi aan waar de 'echte' vlaming voor staat : een gefrustreerd haatdragend boerke
Waarom zou dat een teken van de 'echte' Vlaming zijn? Ik vind trouwens heel de vraagstelling de werkelijkheid voorbijgaand.

Is er dan een definitie voor bijvoorbeeld de 'echte' Duitser? Voor de 'echte' Fransman? Voor de 'echte' Engelsman? Voor de 'echte' Ier?

Neen, identiteit is in de eerste plaats het aanvoelen dat bij ieder invididu leeft en zich verbonden weet door een aantal elementen met anderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 17:02   #187
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
u trekt in twijfel dat een ECHTE vlaming zou zijn? Waarom? Dient een ECHTE vlaming, dan ook al een vlaming te zijn?

Dit is zo'n beetje van hetzelfde niveau:

"Dient een ECHTE vrouw, dan ook al een vrouw te zijn?

Waarom kan een man geen ECHTE vrouw zijn?
"

Voor mij betekent 'echt': waar, waarachtig, niet vals.

Wat betekent het woord 'echt' voor u?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 17:06   #188
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. maar .. je doet het weer, dat nonchalant redeneren: buurvolkeren. Buurvolkeren waarvan?
Bokkenreyder en ik zijn buurvolkeren en als we met een beetje geluk, een overeenkomst krijgen over onze verschillen in cultuur, ook al duren de onderhandelingen een jaar of langer, delen we u die graag mee, ten gepaste tijde.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 17:06   #189
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dit is zo'n beetje van hetzelfde niveau:

"Dient een ECHTE vrouw, dan ook al een vrouw te zijn?

Waarom kan een man geen ECHTE vrouw zijn?
"

Voor mij betekent 'echt': waar, waarachtig, niet vals.

Wat betekent het woord 'echt' voor u?

ECHT is een bijwoord. Het betekent voor mij dus niets, zonder een ander woord "erbij" als het ware.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 17:07   #190
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Bokkenreyder en ik zijn buurvolkeren en als we met een beetje geluk, een overeenkomst krijgen over onze verschillen in cultuur, ook al duren de onderhandelingen een jaar of langer, delen we u die graag mee, ten gepaste tijde.
u bent een volk? Kan u kleurenwiezen (zie #93)?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 juni 2012 om 17:09.
Oud 24 juni 2012, 17:12   #191
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou dat een teken van de 'echte' Vlaming zijn? Ik vind trouwens heel de vraagstelling de werkelijkheid voorbijgaand.

Is er dan een definitie voor bijvoorbeeld de 'echte' Duitser? Voor de 'echte' Fransman? Voor de 'echte' Engelsman? Voor de 'echte' Ier?

Neen, identiteit is in de eerste plaats het aanvoelen dat bij ieder invididu leeft en zich verbonden weet door een aantal elementen met anderen.
Er is maar één ECHTE vlaming en dat ben ik. Ik eiste het eigenaarschap van de term op.

Hoedanook, u geeft blijk van het bestaan van "Ieren", "Duitsers" en "Engelsmannen" af te weten. Heeft u ook weet van het bestaan van "Vlamingen"? Zo ja, waar vind ik ze, die "Vlamingen"? Wie zijn ze, wat doen ze?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 juni 2012 om 17:31.
Oud 24 juni 2012, 17:15   #192
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u geeft toe een ECHTE vlaming te zijn, dan bent u goed geplaatst om ons te educeren. Wat is een een ECHTE vlaming?

Eén criterium staat al vast : een ECHTE vlaming spreekt Nederlands. Dit is alvast een begin.

Waarom zou ik het werk van zoveel anderen ongedaan moeten maken?

Ik neem aan dat het lezen van een tekstje in het Engels voor u geen onneembare horde is.

Misschien kunt u - eventueel samen met die andere forumgenoten die bij het horen van het woord 'Vlaming' blijkbaar een beetje door het dolle heen geraken - hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Flemish_people uw licht beginnen op te steken.

Weet ook dat 'de Vlamingen' - door hun niet-Nederlandstalige landgenoten vrij vaak, maar heus niet altijd 'les flamands' genoemd - op diverse wijzen worden vertegenwoordigd in en bediend door instanties en instituten die op één of andere manier samenhangen met de: http://en.wikipedia.org/wiki/Flemish_Community.

Ik wijs u voor de rest graag op de literatuurlijst onderaan de eerste van de twee wikipedia-pagina's, en de 'external links' onderaan de tweede, en wens u alvast véél leesplezier toe,

djimi

Oud 24 juni 2012, 17:17   #193
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Gegeven dat ik het eigenaarschap opeiste van de ECHTE vlaming (enkelvoud), neem ik toch wel aanstoot aan uw uitspraken. Je bent millimeters af van een ban door de mods, makker. sjans dat ik niet gefrusteerd, noch haatdragend, noch boertig ben.

Oud 24 juni 2012, 17:26   #194
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ECHT is een bijwoord. Het betekent voor mij dus niets, zonder een ander woord "erbij" als het ware.
In de door ons bediscussieerde combinatie 'ECHTE vlaming' is het woord 'echt' een bijvoeglijk naamwoord of adjectief - met de -e als uitgang (synoniem 'suffix') ter aanduiding van het feit dat het grammaticaal geslacht van het daarop volgende zelfstandig naamwoord niet 'onzijdig' (ofwel 'mannelijk' ofwel 'vrouwelijk', dus) is.

Een bijwoord wordt doorgaans gebruikt in combinatie met een werkwoord of een bijvoeglijk naamwoord, maar daarvan komen er in de combinatie 'ECHTE vlaming' geen voor.

Tot uw dienst,

djimi

Oud 24 juni 2012, 17:27   #195
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik het werk van zoveel anderen ongedaan moeten maken?

Ik neem aan dat het lezen van een tekstje in het Engels voor u geen onneembare horde is.

Misschien kunt u - eventueel samen met die andere forumgenoten die bij het horen van het woord 'Vlaming' blijkbaar een beetje door het dolle heen geraken - hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Flemish_people uw licht beginnen op te steken.

Weet ook dat 'de Vlamingen' - door hun niet-Nederlandstalige landgenoten vrij vaak, maar heus niet altijd 'les flamands' genoemd - op diverse wijzen worden vertegenwoordigd in en bediend door instanties en instituten die op één of andere manier samenhangen met de: http://en.wikipedia.org/wiki/Flemish_Community.

Ik wijs u voor de rest graag op de literatuurlijst onderaan de eerste van de twee wikipedia-pagina's, en de 'external links' onderaan de tweede, en wens u alvast véél leesplezier toe,

djimi

dank, die horde neem ik inderdaad zonder hijgen.

ik onthou uit de Wiki dat een vlaming een nederlandsprekende Belg is met een "overarching political and social affiliation" met het nationaal bewustzijn (vooral bij de nederlandstalige Belgen) en een hang naar regionalisme.

Bon, dat sluit mij uit om een vlaming te kunnen zijn. ik ben een meertalige Belg, zonder overkoepelende affiliatie met eender welk nationaal bewustzijn dan ook en al zeker zonder een penchant naar het regionalisme.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik een ECHTE vlaming ben.

Oud 24 juni 2012, 17:29   #196
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In de door ons bediscussieerde combinatie 'ECHTE vlaming' is het woord 'echt' een bijvoeglijk naamwoord of adjectief - met de -e als uitgang (synoniem 'suffix') ter aanduiding van het feit dat het grammaticaal geslacht van het daarop volgende zelfstandig naamwoord niet 'onzijdig' (ofwel 'mannelijk' ofwel 'vrouwelijk', dus) is.

Een bijwoord wordt doorgaans gebruikt in combinatie met een werkwoord of een bijvoeglijk naamwoord, maar daarvan komen er in de combinatie 'ECHTE vlaming' geen voor.

Tot uw dienst,

djimi
dank, echt waar.

Oud 24 juni 2012, 17:34   #197
subocaj

Standaard

Citaat:
Er word heel veel geschreven over de culturele antropologie, maar iedereen vult ze in zoals hij ze beleeft.
Laat morgen iedere Belg of Vlaming of Waal of Duitstalige zijn visie neerschrijven over hoe hij zijn cultuur beleefd, zul je evenveel raakpunten hebben tussen de 3, als dat er verschillen zijn, in beleving.
Oud 24 juni 2012, 17:38   #198
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik vind dat gij geen echte Vlaming zijt. Ik vind dat. Omdat ik dat vind. Ik bepaal wie echte Vlamingen zijn en wie niet.

Ik vind dat ik dat bepaal. Omdat ik dat vind. Ik.

Gij zijt geen echte Vlaming.

Nog kandidaten? Stuur uw vacature maar door. Ik.
Zing je mee?

"Zeg, kwezelken, wilde gij dansen?"

Oud 24 juni 2012, 17:45   #199
subocaj

Standaard

Citaat:

Tot uw dienst,

djimi
Een " ECHTE vlaming" schrijft Vlaming met een hoofdletter.
En als je "echten Vlaming" schrijft heb je er wel een werkwoord in staan.
Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
Oud 24 juni 2012, 17:50   #200
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ter attentie van die zeldzame - de 'internationale' taal Engels ongetwijfeld machtig zijnde maar niettemin en ondanks alles leergierig blijvende - forumgenoot die mogelijkerwijs tilt slaat bij het horen/lezen van de woorden 'natie' en/of 'volk':

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnology

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnography

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_group

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnogenesis

U vindt vast wel voldoende materiaal en literatuurverwijzingen om u dagenlang braaf, rustig en zoet te houden.

Graag gedaan,

djimi

PS: verslikt u zich a.u.b. niet in het schuim dat gedurende de leesoefening eventueel op de lippen gevormd wordt.

U kunt dat namelijk ook in een kleenexke kwijt!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 juni 2012 om 17:57.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be