![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De uitspraak is inderdaad "under caution" want slechts verwoordt door één persoon, Caesarius von Heisterbach. De slachtpartij met duizenden doden daarentegen kunnen wel op het conto van de Kerk geschreven worden aangezien het bevel werd gegeven door de legaat van paus Innocentius III.
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 24 juni 2012 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik vind het toch een relevante vraag.
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Het ging over cultuur, Belgicist. Het ging over cultuur, als in gedragspatronen en dergelijke. Over hoe bepalend cultuur is voor onze handelingen, in hoeverre wij culturen kunnen afbakenen, in hoeverre er elementen bestaan die eigen zijn aan een bepaalde cultuur, en indien niet, waar de verschillen dan zitten. Ik kwam hier dan ook op het culturendiscours (aangezien er HEEL veel geschreven is over culturele antropologie dat hier interessant zou zijn) reageren.
"Zout ge ne neger aanvaarden?" hoort hier niet thuis en bevestigt wederom het clichebeeld van de Belgicist als een extreem vooringenomen, eerder simpel iemand. Veel plezier met Henri1, een denker van jouw niveau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er dan een definitie voor bijvoorbeeld de 'echte' Duitser? Voor de 'echte' Fransman? Voor de 'echte' Engelsman? Voor de 'echte' Ier? Neen, identiteit is in de eerste plaats het aanvoelen dat bij ieder invididu leeft en zich verbonden weet door een aantal elementen met anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is zo'n beetje van hetzelfde niveau: "Dient een ECHTE vrouw, dan ook al een vrouw te zijn? Waarom kan een man geen ECHTE vrouw zijn?" Voor mij betekent 'echt': waar, waarachtig, niet vals. Wat betekent het woord 'echt' voor u?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ECHT is een bijwoord. Het betekent voor mij dus niets, zonder een ander woord "erbij" als het ware.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() u bent een volk? Kan u kleurenwiezen (zie #93)?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 juni 2012 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoedanook, u geeft blijk van het bestaan van "Ieren", "Duitsers" en "Engelsmannen" af te weten. Heeft u ook weet van het bestaan van "Vlamingen"? Zo ja, waar vind ik ze, die "Vlamingen"? Wie zijn ze, wat doen ze?
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 juni 2012 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik het werk van zoveel anderen ongedaan moeten maken? Ik neem aan dat het lezen van een tekstje in het Engels voor u geen onneembare horde is. Misschien kunt u - eventueel samen met die andere forumgenoten die bij het horen van het woord 'Vlaming' blijkbaar een beetje door het dolle heen geraken - hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Flemish_people uw licht beginnen op te steken. Weet ook dat 'de Vlamingen' - door hun niet-Nederlandstalige landgenoten vrij vaak, maar heus niet altijd 'les flamands' genoemd - op diverse wijzen worden vertegenwoordigd in en bediend door instanties en instituten die op één of andere manier samenhangen met de: http://en.wikipedia.org/wiki/Flemish_Community. Ik wijs u voor de rest graag op de literatuurlijst onderaan de eerste van de twee wikipedia-pagina's, en de 'external links' onderaan de tweede, en wens u alvast véél leesplezier toe, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gegeven dat ik het eigenaarschap opeiste van de ECHTE vlaming (enkelvoud), neem ik toch wel aanstoot aan uw uitspraken. Je bent millimeters af van een ban door de mods, makker. sjans dat ik niet gefrusteerd, noch haatdragend, noch boertig ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bijwoord wordt doorgaans gebruikt in combinatie met een werkwoord of een bijvoeglijk naamwoord, maar daarvan komen er in de combinatie 'ECHTE vlaming' geen voor. Tot uw dienst, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dank, die horde neem ik inderdaad zonder hijgen. ik onthou uit de Wiki dat een vlaming een nederlandsprekende Belg is met een "overarching political and social affiliation" met het nationaal bewustzijn (vooral bij de nederlandstalige Belgen) en een hang naar regionalisme. Bon, dat sluit mij uit om een vlaming te kunnen zijn. ik ben een meertalige Belg, zonder overkoepelende affiliatie met eender welk nationaal bewustzijn dan ook en al zeker zonder een penchant naar het regionalisme. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik een ECHTE vlaming ben.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Laat morgen iedere Belg of Vlaming of Waal of Duitstalige zijn visie neerschrijven over hoe hij zijn cultuur beleefd, zul je evenveel raakpunten hebben tussen de 3, als dat er verschillen zijn, in beleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Zeg, kwezelken, wilde gij dansen?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
En als je "echten Vlaming" schrijft heb je er wel een werkwoord in staan. Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter attentie van die zeldzame - de 'internationale' taal Engels ongetwijfeld machtig zijnde maar niettemin en ondanks alles leergierig blijvende - forumgenoot die mogelijkerwijs tilt slaat bij het horen/lezen van de woorden 'natie' en/of 'volk':
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnology http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnography http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_group http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnogenesis U vindt vast wel voldoende materiaal en literatuurverwijzingen om u dagenlang braaf, rustig en zoet te houden. Graag gedaan, djimi PS: verslikt u zich a.u.b. niet in het schuim dat gedurende de leesoefening eventueel op de lippen gevormd wordt. U kunt dat namelijk ook in een kleenexke kwijt!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 24 juni 2012 om 17:57. |
![]() |
![]() |