![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Halle-Vilvoorde krijgt dus 6 Franstalige Brusselse magistraten. Vooral dat "Brusselse" is belangrijk. het mochten er zelfs geen Franstalige Vlamingen zijn, neen, want de band met Brussel moest aangetoond worden. Bij een splitsing van België zal dit zeker op tafel gelegd worden (Halle-Vilvoorde blijft een administratieve band hebben met Brussel). Daarnaast de oprichting van de Brussels hoofdstedelijke gemeenschap, over gans Vlaams-Brabant en Waals-Brabant. Op dit moment een lege doos, maar de Franstaligen hebben nu al beloofd dat dit zeker niet lang zal duren. Hier zullen bevoegdheden van de gewesten en de gemeenschappen ingestopt worden. maw, de band tussen Brussel en Vlaams-Brabant wordt wel zeer innig. Op termijn is de bedoeling (stond in het breed in de Franstalige kranten vorig jaar) om heel dit gebied tweetalig te maken. Wat tweetaligheid betekent, zien we in Brussel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook nu zie ik weer geen enkel argumenten om de mijne te weerleggen. Veel verder dan uw gebruikelijke verzuurde reacties komt u niet. zelfbedrog, kiezersbedrog, fabeltjes, gebrek aan realisme, ... allemaal verzuurde woordjes. Zelfs het VB heeft geweldig veel gerealiseerd vanuit de oppositie. En N-VA die ook nog eens deel uitmaakt van de Vlaamse regering doet dat ook. Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 juli 2012 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij eerder pathetisch, en bijzonder ongeloofwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien ze in vlaanderen blijven, blijft vlaanderen bevoegd voor hun benoeming. Bij mijn weten werd enkel de procedure bij niet benoeming aangepast, wat volgens u een groot onrecht is, envoglens franstaligen een lapje tegen het bloeden. Zoals steeds zal de waarheid er wel ergens tussen liggen. Dat vlaamshatend, laat ik voor uw rekening. In een normaal land zouden deze burgemeesters geroemd worden om hun realistisch en efficent en kostenbesparend gedrag in de omgang met de inwoners. Alleen in vlaanderen is men kampioen in administratieve regelneverij. Voor mij is er het gegeven dat die rechters franstalig zijn, of die nu uit brussel, wallonie, frankrijk, réunion of ergens anders komen zal mij worst wezen, als ze hun job kennen, en de plaatselijke vlaming nog in het nederlands terecht kan. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw steriotyp over verzuring ontbreek evenmin als gebrek aan een concreet argument En blijkbaar kunt u zelf niet een paar puntjes opnoemen qua realisatie, en moet zellfs het VB in steun roepen om uw gebrek aan concrete gegevens te camoufleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind die analyse beter
http://www.standaard.be/artikel/deta...20711_00219133 de koran lezen met spinoza - Een islamleerkracht had, in plaats van vliegensvlug een ziekenwagen te bellen, Koran-verzen voorgelezen toen een leerling een epileptische aanval kreeg. - onderzoek van de KULeuven over homofobie in Vlaanderen. Wat bleek? Homofobie daalt sterk, behalve bij moslimjongeren. Je merkt het al. Het voorstel om een radicale denker zoals Spinoza op de heilige teksten los te laten, is een beetje als aan Karl Marx vragen om de betekenis en de waarde van de Bijbel toe te lichten. Ten tweede vind ik het naïef om te denken dat moslims op exact dezelfde manier moeten loskomen van god als het christelijke Westen. Wat je wel kunt veranderen, is hoe Vlaamse moslimjongeren met hun geloof en de Koran omgaan. Daarom is het voorstel van de Gentse moraalfilosoof Patrick Loobuyck zo waardevol, en urgent. Hij vindt dat er voor alle scholieren, niet alleen moslims, een verplicht vak moet komen waarin ze leren om kritisch en op een liberale manier om te gaan met geloof. Dat een dergelijk vak, ondanks de terugkomende incidenten en studies, nog altijd ontbreekt, vindt Loobuyck onbegrijpelijk. Ik ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb gezegd dat ik gerust miljoenen belasting wil betalen, als navenant zou verdienen. Dat zou een grote vooruitgang voor mezelf zijn. Waar u het haalt dat ik alles zou willen afgeven is me een raadsel. Mag ik kwade trouw beginnen vermoeden? Ik heb ook gezegd dat het me weinig zou kunnen schelen waar in dat geval mijn belastinggeld zou naartoe gaan. U mag altijd de man in de straat bevragen hoor, of hij dat ook zou willen. van morgen af 10 miljoen verdienen waar hij wel het helft van aan de belasting moet even. En of hij dat zou weigeren als hij niet weet wat er met die belasting zal gebeuren. Het zal dan blijken wie ongeloofwaardig is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze zijn democratisch tot stand gekomen door legitieme meerderheden op dat moment. Als u ze wil veranderen, dan zal dat, tenzij u de revolutie predikt, op democratische wijze moeten gebeuren, dus met de vereiste meerderheden. Dat is de realiteit, die blijkbaar niet kan aanvaard worden door nationalisten. Vooal blijven schelden, dat helpt de zaken zeker vooruit. Ik doe dat altijd met iemand die ik nodig heb om dingen te veranderen, uitstekende strategie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga niet meestappen in uw demagogie van dat N-VA niets gerealiseerd heeft. In de huidige slechte staatshervorming zitten een aantal ideeen van N-VA. Helaas is de totaal prijs totaal veranderd en valt het geheel daardoor nu veel te duur uit. Maar N-VA heeft duidelijk zijn invloed gehad op de akkoorden ook al hebben ze er niet rechtstreeks aan meegewerkt. De oppositie verwijten dat ze niets realiseerd is geen argument maar platte demagogie net als het verwijt dat BDW niet voldoende aanwezig is in het halfrond ook platte demagogie is. U verwart demagogie met argumenten. Tussen haakjes de Vlaamse regering zijn begroting is in evenwicht en dat is grotendeels dankzij een uitstekende minister van begroting. Ik zie deze staatshervorming niet als een realisatie dus deze regering realiseert juist niets en lapt de grondwet aan zijn laars. We gaan achteruit in plaats van vooruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als partijen het eens zijn kan een rechtszaak in een andere taal dan die van het taalgebied gevoerd worden, en wordt dan verwezen naar een rechtbank van dat taalgebied. Het is dus al lang een recht om bij een geschil tussen franstaligen, dat te gaan beslechten in brussel. Waar zit nu uw probleem? Waarschijnlijk het feit dat die brusselse rechtbank waar franstaligen al terecht konden een annex blijft houden in BHV. U zou de zaken ook practisch kunnen bekijken, in functie van de waalse medeburger, die er is en zal blijven. U wil die blijven jennen tot hij zich "bekeert" tot het nederlands. Mij kan het echt niet schelen dat hij rechtspraak dicht bij huis blijft houden, zolang niemand mij verplicht om mij in het frans te verdedigen. Ik heb echt weinig gevoel voor dat ouderwets beginsel van territorium, grond en eigen volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de verkiezingen die téllen. De rest is een beetje franje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik zeg nogmaals, in den treure dat het irrelevant is wat ge er nu van denkt. Deze wetten, grendels, beperkingen zijn op democratische wijze tot stand gekomen. Aan de tegenstanders om deze op democratische wijze te wijzigen. Grof taalgebruik zal hierin geen moer helpen, in tegendeel. Zolang nationalislme niet kan uitgaan van de bestaande realiteit, en daaraan zijn strategie koppelt, blijft het een strekking voor dommekloten en dagdromers, die blijven zagen en zeuren. Nu heel concreet, zelf al hebt u de meerderheid in vlaanderen bij de volgende nationale of regionale verkiezingen, u kan gewoon met uw partij niets fundamenteells doen, zonder alkkoord van de walen en de brusselaars. Begin uw kiespubliek maar al voor te bereiden op die ontnuchterende constatatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wait and see... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Allez dat ik dat nog niet gemerkt heb, het zal wel aan mij liggen. Geef mij ééén slecht één van mijn beweringen die zuur zijn, en zeg ook waarom. Of verwart u een ander gedacht automatisch met verzuring, verdraagt u geen tegenargumenten?
Citaat:
Citaat:
toon mijn demagogie aan, of ben jij de superforummer die we op zijn woord moeten geloven? Waar blijft die lijst met exclusieve nva punten die door de anderen gerealiseerd werd? Waar blijft die aanwezigheidslijst van BDW in de senaat? Waar blijft dat bewijs dat ik lieg, en een demagoog ben. Ik zeg dat hij te veel afwezig bleef, en dat heeft hij zelf al in bedekte termen toegegeven en u noemt dat demaghogisch, weet u eigenlijk wel de betekenis van dat woord? Citaat:
Ik ben zeker niet akkoord om wetten te negeren, gij blijkbaar wel op voorwaarde dat u partij er deel aan heeft, cfr loon van gemeenschapssenatoren. We' gaan er inderdaad op achteruit, zelf in vlaanderen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |