Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2013, 13:04   #181
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Briers heeft een Pers en Communicatie diploma op zak. Een waardeloos diploma voor leeglopers. Verder heeft hij gewoon het zaakje van zijn vader overgenomen voor hij zelf enig succes had geboekt, maw un fils �* papa.
Weet ge ondertussen al wat een afzetmarkt is?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 13:37   #182
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Verval je nu ook al in de steriele tactiek van anderen laten bewijzen dat ze gelijk hebben?
Bart De Wever is een alien, bewijs maar dat ik de waarheid niet vertel.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 18 januari 2013, 14:13   #183
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Uw Obersturmführer Kris Peeters was niet verkozen toen hij uw illegale regering begon te leiden. Hij was vanuit Unizo geparachuteerd.
O jawel hoor.
Hij werd verkozen.
Namelijk in het Vlaams parlement.

dus ok, niet rechtstreeks verkozen, maar wel degelijk verkozen door de verkozenen van het volk.
Zo is de president van Amerika ook verkozen door "voormannen" ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 14:14   #184
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bart De Wever is een alien, bewijs maar dat ik de waarheid niet vertel.
Neen u ponneert een stelling, u moet die, zo iemand dat vraagt onderbouwen met argumenten.

En in dit geval het enige argument tot nu toe is dat hij geen partijkaart heeft, dus net als alle overlopers, witte konijnen, BV's en andere opportunisten.
Deze laatsten moeten zich dan eens hun postje verzekerd is wel regulariseren en een partijkaart kopen. Dat dit nu niet zou gevraagd worden aan de nieuwe goeverneur bewijst dus alles behalve dat hij onafhankelijk zou zijn.

Het is niet diegene die daar vragen bij stelt die moet aantonen dat zijn twijfel gegrond is.

Wat uw voorbeeld betreft, geloof ik u op uw woord, iemand die vlaanderen omgevormd heeft tot een duitenklievend volk van zeurpieten en zageventen, terwijl ze in één van de paradijzen op aarde zijn, die kan niet van hier zijn, die dient andere landen of planeten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 14:20   #185
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Briers heeft een Pers en Communicatie diploma op zak. Een waardeloos diploma voor leeglopers. Verder heeft hij gewoon het zaakje van zijn vader overgenomen voor hij zelf enig succes had geboekt, maw un fils �* papa.
Mis.

Althans volgens het nieuwsblad.

Als ge zevert, moet ge goed zeveren.

Papa Briers was prof. Ik denk dat ge met hem verwart.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 14:22   #186
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Neen u ponneert een stelling, u moet die, zo iemand dat vraagt onderbouwen met argumenten.
Citaat:
Verval je nu ook al in de steriele tactiek van anderen laten bewijzen dat ze gelijk hebben?
Schaakmat.

Citaat:
Deze laatsten moeten zich dan eens hun postje verzekerd is wel regulariseren en een partijkaart kopen. Dat dit nu niet zou gevraagd worden aan de nieuwe goeverneur bewijst dus alles behalve dat hij onafhankelijk zou zijn.
Draai niet zo rond de pot. Wat jij hier doet is niets meer dan geruchten lanceren zonder enige bewijslast én enkel en alleen om een eigen politiek agenda te steunen.

Citaat:
Het is niet diegene die daar vragen bij stelt die moet aantonen dat zijn twijfel gegrond is.
Toch wel. Je moet kunnen argumenteren waarom je twijfels hebt. Je slaagt er niet in om dit te beargumenteren. Je bovenstaande poging illustreert de leegte van je argument perfect.
Oud 18 januari 2013, 14:34   #187
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Schaakmat..
U bent veel te vroeg blij, een kinderhand is nog steeds snel gevuld. Lees nog eens terug, en zie dan dat vlijmscherp mij vroeg om te bewijzen dat hij NIET onafhankelijk zou zijn. Dus compleet binnen mijn stelling, dat diegene die iets ponneert, daar ook de bewijzen moet van leveren, en niet omgekeerd.

Citaat:
Draai niet zo rond de pot. Wat jij hier doet is niets meer dan geruchten lanceren zonder enige bewijslast én enkel en alleen om een eigen politiek agenda te steunen.
.
Zeg me wat er niet klopt en toon aan met bewijzen dat dit niet zo is. Wie draait er rond de pot?

Citaat:
Toch wel. Je moet kunnen argumenteren waarom je twijfels hebt. Je slaagt er niet in om dit te beargumenteren. Je bovenstaande poging illustreert de leegte van je argument perfect.
Allez het gaat hier mooi worden. Iedereen kan om het even wat beweren, hoeft dat niet te onderbouwen of te bewijzen, en wie enig bewijs vraagt zou zelf het werk moeten doen. De nationalistische mediatraining op zijn best.
Oud 18 januari 2013, 14:52   #188
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Schaakmat.

Amon_Re vs Spherelike
1. e4 f6
2. pf3 g7
3. Qh5#

Debatteren met belgicisten is zoooo makkelijk. Die zetten zichzelf schaakmat.

Laatst gewijzigd door Effect : 18 januari 2013 om 14:53.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 15:06   #189
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Amon_Re vs Spherelike
1. e4 f6
2. pf3 g7
3. Qh5#

Debatteren met belgicisten is zoooo makkelijk. Die zetten zichzelf schaakmat.
Als je de stukken van de tegenpartij verzet, en dan zegt gewonnen te hebben, dan bent u een schande voor de schaaksport
Oud 18 januari 2013, 15:08   #190
Amon_Re

Standaard

Citaat:
U bent veel te vroeg blij, een kinderhand is nog steeds snel gevuld. Lees nog eens terug, en zie dan dat vlijmscherp mij vroeg om te bewijzen dat hij NIET onafhankelijk zou zijn. Dus compleet binnen mijn stelling, dat diegene die iets ponneert, daar ook de bewijzen moet van leveren, en niet omgekeerd.
U beweert dat die kerel niet onafhankelijk is. Jij haalt hier geen argumentatie voor boven noch bewijs. Uw claim uw bewijslast. Happy hunting.

Wat bewijslast tegen uw claim betreft zijn hier reeds enkele zaken aangeboden, zoals het ontbreken van een lidkaart.

Citaat:
Zeg me wat er niet klopt en toon aan met bewijzen dat dit niet zo is. Wie draait er rond de pot?
Jij draait rond de pot. Je beweert dat hij normaal gezien na het bekomen van een postje een lidkaart zou moeten aanschaffen maar indien niet is net dat ontbreken een bewijs van zijn afhankelijkheid. Dat is geen argument. Dat is raaskalderij.

Citaat:
Allez het gaat hier mooi worden. Iedereen kan om het even wat beweren, hoeft dat niet te onderbouwen of te bewijzen, en wie enig bewijs vraagt zou zelf het werk moeten doen. De nationalistische mediatraining op zijn best.
De bewijslast ligt altijd bij de persoon die de claim maakt. Altijd.
Oud 18 januari 2013, 15:09   #191
giserke
Banneling

Standaard

N-VA heeft de VLD bij zijn kloten.

Kleine Croo pruttelt tegen.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...0235135060.htm

Laatst gewijzigd door giserke : 18 januari 2013 om 15:09.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 15:11   #192
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

Kleine Croo zit met een probleem, de vlaamse draagt ondertussen dingske effectief ook voor als gouverneur en nu ligt de bal op Federaal niveau.

SPa & CD&V gaan dus op Vlaams niveau akkoord met die voordracht, het lijkt me twijfelachtig (maar niet uitgesloten uiteraard) dat men op federaal niveau zichzelf zal tegenspreken.
Oud 18 januari 2013, 15:18   #193
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is vooral Gwendolyn Rutten die tegen is. In tijden dat Alexander De Croo nog voorzitter van Open VLD mocht van hem N-VA naar hun gewicht minstens 2 �* 3 gouverneurs aanbrengen.

Gwendolyn Rutten is meer praktisch constructief ingesteld. De vraag die zij niet openlijk stelt maar die wel overal gesteld wordt is waar de N-VA gouverneur goed voor is. Is hij goed om het gouverneurschap in het algemeen een kwalijke reputatie te geven zodat N-VA haar programma van afschaffing van de provincies een groter draagvlak kan geven of is hij goed als loyaal gouverneur van ons land.

Geert Bourgeois dient in deze gehoord te worden, liefst gezamenlijk met Elio Di Rupo.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 januari 2013 om 15:20.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 15:19   #194
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je de stukken van de tegenpartij verzet, en dan zegt gewonnen te hebben, dan bent u een schande voor de schaaksport
Nee, ik vatte gewoon samen hoe ik uw posts interpreteer. Discussies met belgicisten (B) en democraten (D) klinken mij als volgt, in schaaktermen.

B: Dame naar a3!!!
D: uhm ik kan uw dame slaan met een pion. Zijt ge zeker dat ge die zet wilt laten staan?
B: Ja! Dame is sterker dan pion
D: xa3.
B: rematch!
D: OK .... maak maar een nieuwe draad
B: Da3!
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 15:25   #195
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Nee, ik vatte gewoon samen hoe ik uw posts interpreteer. Discussies met belgicisten (B) en democraten (D) klinken mij als volgt, in schaaktermen.

B: Dame naar a3!!!
D: uhm ik kan uw dame slaan met een pion. Zijt ge zeker dat ge die zet wilt laten staan?
B: Ja! Dame is sterker dan pion
D: xa3.
B: rematch!
D: OK .... maak maar een nieuwe draad
B: Da3!
ROTFLMAO
Oud 18 januari 2013, 16:26   #196
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Onze traditio's en hun fellow-travellers op dit forum hadden vurig gehoopt dat N-VA ging iemand naar voor schuiven die ofwel N-VA-militant was, of (nog beter) een familielid van één van hun eigen kopstukken.

Nu doen ze dat toch wel niet zeker! Kijk, dat hadden ze nu eens niet verwacht ... En de verwarring is groot! Méér nog, N-VA krijgt er in de pers zelfs een positieve noot voor. Deze morgen, Guy Tegenbos in de Standaard:
Citaat:
Aan Vlaamse kant was er de benoeming van Jan Briers, de topman van het Festival van Vlaanderen, tot gouverneur van Oost-Vlaanderen. De Vlaamse en de federale regering moeten daarover vanochtend nog een institutioneel dansje opvoeren.

Het is een slimme zet van de N-VA.
En de Vlaamse Belgicisten staan er beteuterd bij ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:29   #197
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Is een gedelegeerd bestuurder van het Festival van Vlaanderen een "culturo" zonder politieke ervaring? Waar haalde het Festival zijn centen dan vandaan?
Vertel me even waar hij die centen vandaan haalde?
Als je toch bezig bent, vertel me dan ook wat het heeft opgebracht.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:37   #198
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heel goed gezien van de N-VA. Als Briers het niet mag worden, wordt dat toch beschouwd als alweer een anti-N-VA-reactie van de traditio's.

Schitterend.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:48   #199
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik heb altijd begrepen dat de gouverneur een functie is die vooral economisch van inhoud is ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:51   #200
-Jo-
Banneling

Standaard

Hopelijk rijdt de N-VA bij een volgende verkiezing de VLD volledig in de prak. De jaloezie en afgunst loopt er bij het blauw ongedierte van af. Dat fils--�*-papa De Croo die benoeming wil tegenwerken is veelzeggend.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be