![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door -Jo- : 6 mei 2013 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anders waren we nu misschien Fransen. En in Waterloo waren ze weeral paraat om de Fransen terug in hun kot te jagen. En waren de Nededrlanden 1 gebleven was Brussel nu een Nederlandstalige stad. Beweren dat we niets gemeen hebben met Noordnederlanders zegt vooral iets over Uw perceptie. Bovendien staan kulturele verschillen - als die er al zouden zijn ! - geen staatsvorming in de weg. Idealerwijze gebeurt die op basis van een gemeenschappelijk belang. En wie het gemeenschappelijk belang der Nederlanden ontkent bewijst niets van de geschiedenis te kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar ge de nadruk legt op de tweespalt tussen Vlaams en Nederlands:
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is dus niet zo dat het noorden Zeeuw-Vl. veroverd heeft; ge hebt dus geen enkele poot om op te staan om die annexatie te eisen. Het enige wat natuurlijk en niet willekeurig is, is van de taalgrens een staatsgrens maken ipv dat een willekeurige grens uit de 17 eeuw een staatsgrens is. Als ge Vlaanderen en Limburg wilt herenigen moet ge ook Brabant herenigen en in die optiek komt ge logischerwijs uit bij een hereniging van de Nederlandssprekende Nederlanden want waarom zoudt ge bij die drie ex-vorstendommen dan ophouden?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 mei 2013 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat mij ook wel eens overkomt is dat ik iets op een bepaalde manier of met een bepaald woord iets wil zeggen, maar er iets anders uit mijn mond komt. Heel merkwaardig...
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 mei 2013 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Had er nooit bij stil gestaan. Maak overigens echt wel onderscheid daarin op het forum. Jammer dat discussies snel om zeep geholpen worden. Zowel door BL en door NL diehards, Zeer zeker uw verdienste om interessante info naar voren te brengen. Met dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() En vice versa!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 mei 2013 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Is u de kromme redenering van JO opgevallen?
Quote: Maar wij als Vlamingen hebben NIKS gemeenschappelijk met jullie, we hebben enkel gemeenschappelijke Germaanse wortels maar die hebben we evengoed met Duitsers. Zelfs het Nederlands verschilt van de Vlaamse dialecten. Als Vlamingen niks gemeenschappelijks hebben met Nederlanders, houdt dit dus in dat Belgische Limburgers en Brabanders tevens niets gemeenschappelijks hebben met Nederlandse Limburgers en Brabanders Als Nederlandse Limburgers dus niets gemeenschappelijks hebben met Vlamingen zit hij met een bevolkingsgroep welke niet past in zijn ideaalbeeld "NL Limburg bij Vlaanderen" ![]() Vervolgens plaatst hij het standaard Nederlands tegenover Vlaamse dialecten In dat geval had hij beter kunnen stellen: de dialecten uit de Noordelijke lage landen verschillen met de dialecten uit de zuidelijke lage landen lijkt me |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Ruanda ... 2000 doden. Ze werden achtergelaten terwijl men wist dat ze vermoord zouden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het valt helaas keer op keer op dovemansoren... ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gebied zonder volk.. indien het wel met volk is, dan zeker als zijnde goedkope slaven... Arm Vlaanderen, althans het Vlaanderen van -Jo-... ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij heeft het zelf niet eens door....
![]() |
![]() |
#197 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dank voor het compliment !
![]()
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zei dat de Vlaamse dialecten niet gelijk zijn aan het Nederlands. Ik heb niet gezegd dat de Vlaamse dialecten geen familie zijn van "het Nederlands", wat we daar ook mogen onder verstaan. Vlamingen zijn een ander volk dan de NL'ers en de Friezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Jij bent een vreemdeling. Je oordeel over hoe arm VL (ik heb geen VL) is dus van nul en generlei waarde.
|
![]() |
![]() |