Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 22 november 2013, 09:31   #181
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Zolang het ondemocratische La Belgique maar overeind blijft he "weldenkende" Staaf.
Ik zal niet ontkennen dat het mij goed uitkomt.
En aangezien ik niet de enige ben, zal België niet zo snel verdwijnen als een paar zonderlingen het wel zouden willen.
Oud 22 november 2013, 09:41   #182
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En aangezien ik niet de enige ben, zal België niet zo snel verdwijnen als een paar zonderlingen het wel zouden willen.
Inderdaad, Belgie zal waarschijnlijk blijven bestaan maar pro forma.
De deelstaten krijgen steeds meer macht, dat is een evolutie die niet meer tegen te houden is.
Boduo is offline  
Oud 22 november 2013, 09:57   #183
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zodra men weet en beseft dat de nva niets aan de opdringende islam en bijhorende criminaliteiet gaat doen zal dat wel weer veranderen.
En wacht even de verkiezingen af hé....peilingen
Ik denk dat de perceptie in Antwerpen, dat ze niets zouden doen tegen Islam-overdrijvingn, toch anders is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 november 2013, 09:59   #184
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
eigenbelang ,hoeveel werken er niet voor de belgische staat .tel daar de echtgenoten ook maar bij ,een voorbeeld ,mijn eigen dochter ,ja maar papa ik werk veel voor wallonie ,als ze splitsen wat dan met mijn werk ,zo zijn er velen
Ze beseffen dan niet eens dat ze er dik naast zijn.

Eenderwie die dicht bij een landsgrens woont nu, (grens met Nederland, Frankrijk ...) weet en ziet dagelijks hoeveel er handel gedreven wordt over de grenzen heen, hoeveel er gewerkt wordt "over de schreef", enz. enz.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 november 2013, 10:02   #185
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dan kunnen we nog altijd emigreren naar een derdewereldland en daar de grote Jan uithangen.
je vergeet dat jij nooit een pensioen zal hebben sjakie ,ntl kom je weer af dat blegie ni failliet kan gaan ,dat zeiden die van sabena ook.en een ander probleempke gaat zijn dat de landen waar je wil naar immigreren welvaartlanden zijn tegen die tijd en blegie een ontwikkelingsland ,neennee sjakie bereid jij je maar voor op een zware ouwe dag,en terecht het zijn steenezels zoals gij die voor deze toestand gezorgd hebben door hun stemgedrag

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 22 november 2013 om 10:04.
ouwe knar is offline  
Oud 22 november 2013, 10:09   #186
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
N-VA zou 3% stijgen, 4 zetels winnen, volgens De Morgen toch, er is geen Vlaamse meerderheid mogelijk met de 3 traditionele partijen, maar toch ziet het het er niet goed uit? Leg dat eens uit?
Wat je beschrijft, is een status quo ante. En dan kunnen de regeringspartijen gewoon verder doen. De regering Di Rupo is in het parlement nog nooit in de problemen gekomen. Om die regering te doen vallen, moet je haar meerderheid breken en dat is met die peiling niet het geval.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 22 november 2013, 10:23   #187
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat je beschrijft, is een status quo ante. En dan kunnen de regeringspartijen gewoon verder doen. De regering Di Rupo is in het parlement nog nooit in de problemen gekomen. Om die regering te doen vallen, moet je haar meerderheid breken en dat is met die peiling niet het geval.
die meerderheid kan bijna nooit gebroken worden aan alleen de Nederlandstalige kant, dat is maw irrelevant.
Maar ondertussen zeggen zowel CD&V als OVLD dat ze niet in een federale regering stappen zonder Nederlandstalige meerderheid, die hebben ze nu niet.

maar dan nog, een status quo als niet goed benoemen, het lijkt me nog altijd bizar.
Oud 22 november 2013, 10:23   #188
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze beseffen dan niet eens dat ze er dik naast zijn.

Eenderwie die dicht bij een landsgrens woont nu, (grens met Nederland, Frankrijk ...) weet en ziet dagelijks hoeveel er handel gedreven wordt over de grenzen heen, hoeveel er gewerkt wordt "over de schreef", enz. enz.

.
Eender wie dicht bij een landsgrens woont (ikzelf heb meer dan een halve eeuw ervaring) beseft dat landsgrenzen ook veel grote en kleine problemen geven. Zoals dubbele belasting. Lees maar in uw eigen topic: http://forum.politics.be/showthread.php?t=194464

De dochter van 'ouwe knar" zal niet zo gelukkig zijn als dat voor haar ook het geval zou worden.

PS indien er problemen zijn op de luchthaven van Zaventem is dat voor een groot deel te wijten aan het splitsen van bevoegdheden in België. Voornamelijk omdat de gewestgrens vlak bij het vliegveld ligt. En de wetgeving over nachtvluchten in dat andere gewest.

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 november 2013 om 10:25.
pajoske is offline  
Oud 22 november 2013, 10:26   #189
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer La Belgique verdwijnt, en verwijnen zal het, dan zal dat al lang geen kwestie meer zijn van wat sommigen al dan niet willen. Het zal een kwestie zijn van wat simpelweg niet meer mogelijk is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 22 november 2013, 10:33   #190
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil zeker niet ontkennen dat de Vrt nogal anti-NV-a overkomt.
Maar ze spelen het gewoon niet subtiel genoeg.

Als ze echt resultaat willen, én daarbij nog objectief blijven, dan zouden ze beter heel gewoon de naakte cijfers van zoveel mogelijk peilingen meegeven, en er in hun analyse steeds fijntjes op wijzen dat N-Va ondanks haar goeie score weinig kans maakt op federale regeringsdeelname wegens gebrek aan zusterpartij in Wallonië.
Daarna volstaat het om eventjes de federale verhoudingen mee te geven, en de weldenkende mensen die toch wegens een tijdelijke zinsverbijstering overwogen om N-Va te stemmen, zullen snel inzien dat hun stem voor N-Va verloren is, want ze betekent nog meer verzwakking van de Vlaamse bestuurlijke minderheid die hoedanook Di Rupo II zal vervoegen....
Het is in feite u die niet rationeel stemt.
Gezien de opinies die je hier wel eens tentoon spreidt, moet je zeker niet op de klassieke partijen stemmen. Uw zinsverbijstering, duurt dus in feite al veel langer.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 november 2013 om 10:34.
stuyckp is offline  
Oud 22 november 2013, 10:38   #191
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
België is geen democratie. Dit argument houdt dus eigenlijk geen steek.
stuyckp is offline  
Oud 22 november 2013, 10:39   #192
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is in feite u die niet rationeel stemt.
Gezien de opinies die je hier wel eens tentoon spreidt, moet je zeker niet op de klassieke partijen stemmen. Uw zinsverbijstering, duurt dus in feite al veel langer.
Goed opgemerkt. Volgens Staaf is het dus "weldenkend" om als overtuigd democraat in het eigenbelang toch het ondemocratische La Belgique te blijven steunen, en getuigt het van "tijdelijke zinsverbijstering" om aan die ondemocratische wantoestand een eind te maken.

Kortom, een belgicist zoals er dertien in een dozijn zitten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 22 november 2013, 10:51   #193
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die meerderheid kan bijna nooit gebroken worden aan alleen de Nederlandstalige kant, dat is maw irrelevant.
Maar ondertussen zeggen zowel CD&V als OVLD dat ze niet in een federale regering stappen zonder Nederlandstalige meerderheid, die hebben ze nu niet.

maar dan nog, een status quo als niet goed benoemen, het lijkt me nog altijd bizar.
Voor iemand die in de oppositie zit, is dat inderdaad bizar. Voor wie aan de macht is, is de status quo goed, voor wie in de oppositie zit, slecht.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 22 november 2013, 10:59   #194
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor iemand die in de oppositie zit, is dat inderdaad bizar. Voor wie aan de macht is, is de status quo goed, voor wie in de oppositie zit, slecht.
Voor de bevolking is de status quo ook niet goed. Zelfs niet voor de gemiddelde waal.
stuyckp is offline  
Oud 22 november 2013, 11:00   #195
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Eender wie dicht bij een landsgrens woont (ikzelf heb meer dan een halve eeuw ervaring) beseft dat landsgrenzen ook veel grote en kleine problemen geven. Zoals dubbele belasting. Lees maar in uw eigen topic: http://forum.politics.be/showthread.php?t=194464

De dochter van 'ouwe knar" zal niet zo gelukkig zijn als dat voor haar ook het geval zou worden.

PS indien er problemen zijn op de luchthaven van Zaventem is dat voor een groot deel te wijten aan het splitsen van bevoegdheden in België. Voornamelijk omdat de gewestgrens vlak bij het vliegveld ligt. En de wetgeving over nachtvluchten in dat andere gewest.
Problemen in Zaventem ?
Grootste oorzaak: niet luisteren naar de piloten !!!
Boduo is offline  
Oud 22 november 2013, 11:09   #196
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

NVA wil niet samen met de PS in een regering, maar als ik de Waalse peilingen zie vraag ik me toch af hoe zoiets zal kunnen. MR, CDH & ecolo hebben immers geen meerderheid.
speurneus is offline  
Oud 22 november 2013, 11:13   #197
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Voor de bevolking is de status quo ook niet goed. Zelfs niet voor de gemiddelde waal.
De status quo is inderdaad niet goed voor de bevolking. En een uitvoering van het N-VA-programma zou een ware ramp zijn voor 99% van de bevolking en slechts de 1% allerrijksten ten goede komen. Maar dat is het onderwerp van deze draad niet.

Het gaat hier om deze peiling. Als dit het verkiezingsresultaat is, dan blijven de huidige machtsverhoudingen in de Kamer overeind en behoudt de regering zijn meerderheid. Inclusief bereidwillige groenen om te depanneren bij wijzigingen van grondwet en bijzondere wetten. Wat dit laatste betreft: dat zal waarschijnlijk niet nodig zijn, vermits men vanuit regeringskringen geen nieuwe staatshervorming wil.

Het is raar hoe kaakslagflaminganten het verschil tussen realiteit en hun wensen niet zien: ook de realiteit lijkt een kaakslag voor het Vlaamse volk te zijn. Nochtans: het is pas door de realiteit onder ogen te zien dat je ze zal kunnen veranderen.

Gelukkig voor jullie is jullie partijtop intelligenter dan jullie, zie de pogingen om via het concept "sociaal-economische noodregering" toch in de regering in te brengen door coalitiepartners af te weken, net zoals men in Antwerpen met succes heeft gedaan met de Stadslijst (een fameus kiezersbedrog trouwens). Di Rupo is echter een taaiere klant dan die kwast van een Janssens...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 22 november 2013, 11:13   #198
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
NVA wil niet samen met de PS in een regering, maar als ik de Waalse peilingen zie vraag ik me toch af hoe zoiets zal kunnen. MR, CDH & ecolo hebben immers geen meerderheid.
ook een Franstalige meerderheid is niet nodig hoor. Heb jij trouwens de cijfers van Brussel al meegeteld?
Oud 22 november 2013, 11:15   #199
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
N-VA had een kans tot historisch compromis met de PS. Maar het water was te diep omdat de rechts-liberale kant belangrijker bleek voor N-VA dan de Vlaamse agenda. Ondertussen is N-VA steeds verder naar dom-rechts afgegleden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 22 november 2013, 11:16   #200
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In 1830 waren er zelfs geen verkiezingen nodig voor een ingrijpende verandering.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be