![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons belast met arbeid kapot.
In Nederland zoekt men het bij (luxe ?) auto's. Ik ben niet te beroerd om dit aan de kaak te stellen. (het zal wellicht om een vrije luxueuze auto gaan, spijtig dat er niet dieper op ingegaan wordt in het artikel) En ik startte de draad ook op om aan te tonen dat niemand kan toveren. De staat moet ontvetten, zeker bij ons, maar "geen belastingen", dat is niet mogelijk. Minder belastingen is wel mogelijk. Verschuiven is heel erg noodzakelijk. titel: Huis in België en appartement in Nederland? Auto dubbel belast link: http://www.nieuwsblad.be/article/det...31121_00849278 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat heeft een arrest over international taxation te zien met de ontvetting van de staat? Pillekes niet gepakt? Geen bijeenkomst van de gepensioneerdenbond? Dik ambtenarenpensioen ontvetten? Laatst gewijzigd door Fiscoman : 21 november 2013 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg zijn daar geen pillekes voor, alhoewel, een bril kan soms wonderen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Beiden best aanmelden om EU-taxation te komen geven, zo'n inzicht |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel vast dat het hier over een probleem van dubbele belasting gaat ten gevolge van staatsgrenzen. Waar zitten nu de forummers die mij vertelden dat staatsgrenzen binnen Europa enkel verwaarloosbare problemen opleverden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik , dacht ik toch duidelijk, als item van de draad wou stellen, is dat er geen wonderen bestaan: - zeer fundamentele verlaging van lasten op arbeid, - zonder dat te combineren met een verschuiving van belastingen naar andere zaken dan arbeid, is niet mogelijk. Wilt ge andere aspecten belichten, begin daar dan een draad over. Als ge het niet snapt, dan zal het wel aan mijn beperkt uitlegvermogen liggen, maar laat dan gerust mijn draad links liggen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1 belasting voor Belgische wegen 1 belasting voor Nederlands wegen Het is niet meer dan logisch dat je als je beide wegenstelsel gebruikt ook voor beide moet betalen.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 21 november 2013 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trek je dat ook door voor de vrachtwagenchauffeurs die de helft van de EU doorkruisen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De dame is inwoner (fiscaal) van beide landen, een vaak voorkomend probleem. Daarom bestaan er DBV, alleen bepalen deze (standaard OECD ) niets over verkeersbelastingen. Wegens gebrek harmonisatie kan dus weinig gedaan worden vanuit het eu-recht om deze intax situatie te verhelpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() tuurlijk, als die ook in desbetreffende landen wonen.
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel grappig dat de Vlaming al decennia eerder rechts stemt, maar dat we toch ongeveer de hoogste belastingen ter wereld hebben. Democratie?
![]() |
#12 |
|
![]() BPM in Nederland is afhankelijk van CO2 uitstoot. Een iets oudere wagen van de middenklasse (+/- Co2 200gr) is al voldoende om aan die prijs te komen dacht ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() 17.000 euro belasting voor een auto ? Dat betaal ik nog niet voor mijn helikopter.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een 2.200 diesel, ik weet niet meer juist hoeveel ik moest betalen twee jaar terug. Ik peins 2.500 euroots. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Nederland bepaald het bedrag op basis van andere criteria dan België, gewicht van het voertuig bv heeft een grote invloed. Zelfs mijn simpele 1500cc Toyota wordt in Nederland dubbel zo zwaar belast als in België omdat het voertuig in kwestie best wel een deftig gewicht heeft.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik zou graag die bolide uit het artikel eens zien, zal wel geen Lada zijn.
Laatst gewijzigd door BonBon : 21 november 2013 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je KONKREET antwoorden op DIE vraag a.u.b. ? |
|
![]() |
![]() |