Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2014, 19:43   #181
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

BDW heeft een correcte uitspraak gedaan,zelfs met nuancering naar de groep 50-plussers toe...

En nu,om één of andere reden, wordt de waarheid,en niets als de waarheid,ook al als iets schandalig beschouwd....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 19:45   #182
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Helemaal niet, en dat heeft u ook niet aangetoond.
Intellectueel bijzonder flauw.
Dat heb ik elders al uitgelegd, maar speciaal voor u:

Als ik een brandverzekering neem, dan meen ik recht te hebben op een uitkering als mijn huis in brand staat. Als er sprake is van kwaad opzet van mijn kant vervalt dat recht uiteraard.

De Wever meent het niet meer nodig te achten kwaad opzet te bewijzen. Als ik de pech heb dat mijn huis met enige regelmaat in brand staat, dan is dat voor De Wever voldoende om te besluiten dat ik geen recht meer heb op een uitkering.

Interessant is ook dat hij stelt dat één derde van zij die hun uitkering verliezen ze toch niet nodig blijken te hebben. Dat is een vreemde redenering, want hetzelfde zou je kunnen zeggen van honderdduizenden die een uitkering, een pensioen of wat dan ook ontvangen, bijvoorbeeld omdat ze wat gespaard hebben. Zo'n logica schept een precedent om uiteindelijk naar een systeem te evolueren waarin alleen nog sprake is van noodhulp. Wég verzekeringsstelsel.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 19:45   #183
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een regelrechte stamp in het kruis van zeer veel werklozen...
De werklozen die ik ken zoeken hard achter werk, maar na 40-60 afwijzingen, zinkt toch snel de moed in de schoenen. Vaak is herscholing of bijscholing dan de beste reddingsboei: het geeft even zin aan het leven en met het nieuwe diploma is de zin er weer om te soliciteren.

Als het dan niet lukt loert vaak de depressie om de hoek.

De Wever weet niet waar hij over praat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 19:46   #184
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dozen vouwen doen ze alleen nog in beschutte werkplaatsen in de gevangenis en in een hele hoop lage loon landen....Zoals dat met omzeggens alle eenvoudige taken is.
Ja en ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 19:46   #185
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
BDW heeft een correcte uitspraak gedaan,zelfs met nuancering naar de groep 50-plussers toe...

En nu,om één of andere reden, wordt de waarheid,en niets als de waarheid,ook al als iets schandalig beschouwd....
De waarheid is dat BDW beweert dat er werk genoeg is in België....dat is volgens mij toch een reden dat het uitstekend gaat met de economie in Vlaanderen ? Hij beweert toch altijd dat dat niet zo is ......

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2014 om 19:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 19:47   #186
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Waarom blijf je er niet?
Ik vraag mij dat ook af.

Grootspraak van een ondernemer die zijn gal komt spuwen. Blijkbaar is het in Belgie toch niet zo slecht.....
Oud 19 mei 2014, 19:47   #187
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat heb ik elders al uitgelegd, maar speciaal voor u:

Als ik een brandverzekering neem, dan meen ik recht te hebben op een uitkering als mijn huis in brand staat. Als er sprake is van kwaad opzet van mijn kant vervalt dat recht uiteraard.

De Wever meent het niet meer nodig te achten kwaad opzet te bewijzen. Als ik de pech heb dat mijn huis met enige regelmaat in brand staat, dan is dat voor De Wever voldoende om te besluiten dat ik geen recht meer heb op een uitkering.

Interessant is ook dat hij stelt dat één derde van zij die hun uitkering verliezen ze toch niet nodig blijken te hebben. Dat is een vreemde redenering, want hetzelfde zou je kunnen zeggen van honderdduizenden die een uitkering, een pensioen of wat dan ook ontvangen, bijvoorbeeld omdat ze wat gespaard hebben. Zo'n logica schept een precedent om uiteindelijk naar een systeem te evolueren waarin alleen nog sprake is van noodhulp. Wég verzekeringsstelsel.
Nog steeds heeft u het niet aangetoond.
Behalve dan dat u aantoont dat u niet goed luistert als het een en ander wordt uitgelegd.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 19:49   #188
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De waarheid is dat BDW beweert dat er werk genoeg is in België....dat is volgens mij toch een reden dat het uitstekend gaat met de economie in Vlaanderen ? Hij beweert toch altijd dat dat niet zo is ......
De lompigheid van zijn redenering is enorm. Eerst stellen dat we iets moeten doen aan de massale jeugdwerkloosheid, dat de economie terug op de rails moet gezet worden, dat de PS alles om zeep heeft geholpen....

En met dit in het achterhoofd: als je een job wilt, vind je er ook een. In een goede sterke economie is dat, maar niet in de deze. Hij raaskalt en praat naar de mond van zijn achterban: het patronaat en de welgestelde gepensioneerde.
Oud 19 mei 2014, 19:50   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en ?
Denkt U dat er nog veel werkgevers op zoek zijn naar mensen om dozen te vouwen ?
Oud 19 mei 2014, 19:50   #190
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn part gaan ze dozen vouwen. Geld krijgen om niets te doen kan echt niet.
Het is een mythe dat een werkloze alleen maar wat met zijn duimen zit te draaien. Wat hij doet blijft natuurlijk ongeregistreerd. Denk bijv. aan werklozen die de kinderen van hun werkende familie opvangen e.d.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 19:53   #191
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn,jammer genoeg,en geheel los van enige partijpolitieke stelling,aan het wegglijden uit het tijdperk van "tewerkstelling" als iets waar de typische burger niet zelf moest voor zorgen.
"economie" is al een tijdje los gegroeid van "tewerkstelling".In Zuid-Europa is het al enkele jaren zo dat de mensen los van de "economie" moeten leren leven....We zien de zwakkelingen betogen op TV,de "sterken" trekken in stilte al hun plan....

Gaan we dat nieuwe tijdperk als STERKE mensen in,af en toe doelgericht geholpen door de overheid,of als platgepamperde mietjes sabbelend aan het leegrakende staatsinfuus..?

De keus is ook 25 mei aanstaande.

Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2014 om 19:57.
Oud 19 mei 2014, 19:57   #192
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als je geen "goed" CV hebt dan ben je altijd al lui geweest.
Of slim.
Oud 19 mei 2014, 19:57   #193
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mij lijkt hier de beste oplossing dan ook om die mensen een incentive te geven om door te zoeken naar werk en niet te gaan wanhopen en thuis blijven wegrotten met een werkloosheidsuitkering. Daar wordt iedereen slechter van.
Uitkeringen dalen zodanig hard in de tijd dat je er nauwelijks van rondkomt. Incentive genoeg.
Oud 19 mei 2014, 19:58   #194
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog steeds heeft u het niet aangetoond.
Behalve dan dat u aantoont dat u niet goed luistert als het een en ander wordt uitgelegd.
Als de economie zo goed draait,en er zoveel werk is zoals hier beweerd,waarom zijn dan velen na het Ford en Opel debacle al die mensen nog niet aan het werk,volgens u allemaal onwil?
Oud 19 mei 2014, 19:58   #195
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Dat zijn weer van die zielige stereotypes dat alle werklozen lui zijn en niet willen werken. Misschien willen sommigen helemaal niet deelnemen aan deze klote-maatschappij waarbij iedereen een ambitieuze mongool moet zijn die geld belangrijker vindt dan liefde en geluk.
Oud 19 mei 2014, 20:01   #196
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat zijn weer van die zielige stereotypes dat alle werklozen lui zijn en niet willen werken. Misschien willen sommigen helemaal niet deelnemen aan deze klote-maatschappij waarbij iedereen een ambitieuze mongool moet zijn die geld belangrijker vindt dan liefde en geluk.
Geen enkel probleem met diegenen die "afhaken".

Zij moeten dan,echter,ook niks verwachten van anderen!
Geen verzekeringen,geen uitkeringen,geen medische zorgen tenzij ze dat helemaal zelf kunnen dragen...

NIKS!

Het is een soort "Old American Way" .
Ik weet niet of ons Vlaanderen een erg geschikte omgeving is voor dergelijke autonomen

Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2014 om 20:02.
Oud 19 mei 2014, 20:02   #197
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De werklozen die ik ken zoeken hard achter werk, maar na 40-60 afwijzingen, zinkt toch snel de moed in de schoenen. Vaak is herscholing of bijscholing dan de beste reddingsboei: het geeft even zin aan het leven en met het nieuwe diploma is de zin er weer om te soliciteren.

Als het dan niet lukt loert vaak de depressie om de hoek.

De Wever weet niet waar hij over praat.

Hij keert zich m.i. tegen de werkende klasse, waarvan zovelen gebukt gaan onder werkloosheid.
Zelfs Wilders is daar veel genuanceerder over.
Oud 19 mei 2014, 20:02   #198
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kijk geregeld naar cv's.
En goede cv's vinden onmiddelijk werk.
Het gaat dan toch goed met de Vlaamse bedrijven in tegenstelling met wat uw leider steeds verkondigt ?
Oud 19 mei 2014, 20:03   #199
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hij keert zich m.i. tegen de werkende klasse, waarvan zovelen gebukt gaan onder werkloosheid.
Zelfs Wilders is daar veel genuanceerder over.
Voor zover ik het kan inschatten is de PVV op het "sociaal vlak" eerder links....
Het verschil met de "officiele" linkselingen is dat ze een aantal mensentypes willen uitbannen van het sociaal stelsel.

Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2014 om 20:04.
Oud 19 mei 2014, 20:05   #200
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan blijf je, maar dan hou je je aan de forumregels en dat betekent: niet schelden als een klein kind.
ga u vrouw wat commanderen beste!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be