Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2017, 23:50   #181
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De context is dat Lorre gratis geld wil en zijn eigen willetje wil doen...
Ik zal dit lezen als puur jou gedacht, jou mening, en dat recht heb je.
Maar dat getuigd spijtig genoeg wel van weinig empathie met de situatie van de personen in kwestie.
Oud 2 december 2017, 23:58   #182
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Mijn empathie gaat voornamelijk uit naar mensen die echt in de miserie zitten.
Deze klacht van Lorre vind ik juist daarom schandalig.
Doet me denken aan een sketch, weet niet meer juist in welke serie of film.
Een rijke die op één of andere manier in de woestijn beland is, en uitgedroogd reutelt : "champagne, champagne".
Mijn empathie daarmee is dus eerder afkeurig.
Lorre mag gerust de gouden tak waar hij op zit afzagen. Ik begrijp alleen niet waarom men hem verdedigt , terwijl hij een prachtleven kan hebben en er zoveel mensen echte miserie hebben en geen uitweg hebben.
Oud 3 december 2017, 00:14   #183
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat van 'kust allemaal mijn kloten' had ie trouwens al duidelijk laten blijken, en keer op keer mocht hij het nadien wél gaan uitleggen hé.
Daarmee bedoelde ik dat 'm zo het paleis en de regering duidelijk zou maken, om af te zien van z'n prinselijke status, bijhorende verplichtingen en dodatie.
Ontslag nemen, dus.
Dan kan 'm zich als vrije burger gaan inschrijven in een univ en daar de opleiding volgen van z'n keuze.
Citaat:
Maar eerlijk gezegd, hoe zou jij nu reageren, nadat ze al 54 jaar met uw 'weledele delen' gespeeld zouden hebben ?
Zie hierboven, alleen zou ik niet zolang gewacht hebben, maar ik heb dan ook geen opvoeding/leven gehad zoals hij, waar quasi alles me voor de voeten werd geworpen, maar mocht/moest m'n eigen keuzes maken.
Citaat:
Had de Lorre nu 24 jaar geweest, dan zou het ook helemaal in een andere context kunnen geplaatst geweest zijn hé.
Z'n oudere broer was van meet af aan kandidaat-koning, dat wist 'm al als kind.
Er was dan ook geen enkele reden om zolang te wachten om te studeren en als ie dat écht had gewild, dan zou 'm naar elke univ ter wereld kunnen gegaan zijn, daar had dan wel een of ander fonds voor kunnen zorgen.

Citaat:
Wat mij betreft, ligt de grootste fout in onze grondwet wat de monarchie betreft dan toch. De gevolgen daarvan nu gaan viseren is wat mij betreft niet eerlijk meer te noemen.
De grootste fout ligt imo in de monarchie zelf, 'n marionettenvertoning die niet meer van deze tijd is en geen enkele economische of maatschappelijke meerwaarde geeft aan 'n land, wat niet door ministers of regeringsafgevaardigden zou kunnen vertegenwoordigd worden.
Oud 3 december 2017, 00:20   #184
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Ik begrijp alleen niet waarom men hem verdedigt...
Empathie, sympathie...

Ik heb hoegenaamd geen sympathie voor Laurent, net voor de reden die jij aanhaalt. Hij zou idd een prachtleven kunnen hebben als je het gaat vergelijken met onze 4de wereld.
Op financieel vlak, als je hem daar gaat vergelijken met mensen uit zijn rijkdom-klasse, leeft hij echter wel in een kooi waar die anderen dan wel vrij zijn.
Ik heb wel de nodige empathie om zijn ongenoegen te begrijpen. Rijk of arm, maakt mij niet uit, hebben rechten én plichten. Wat prinsen en prinsessen betreft in België, daar zijn duidelijk inbreuken tegen de EVRM vastgesteld.
Wat Laurent zelf betreft, die hebben ze eerst wat 'gebruikt', en nu zetten ze hem aan de kant als een 'stuk afval'. Misgebruikt door de monarchie én de regering. Op dat vlak kan ik Laurent geen ongelijk geven. Of hij nu rijk of arm is, maakt mij niets uit. Het gaat hier over rechten & princiepes.
Oud 3 december 2017, 00:28   #185
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

De koning van Laken die dacht
Als ik nu de meid eens verkracht
Maar o wat een flop
Zijn broer lag erop
Dus heeft hij maar even gewacht.

Schaf dat freakshow-koninggedoe dan maar af.

Laatst gewijzigd door Zucht : 3 december 2017 om 00:31.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 00:31   #186
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
...De grootste fout ligt imo in de monarchie zelf, 'n marionettenvertoning die niet meer van deze tijd is en geen enkele economische of maatschappelijke meerwaarde geeft aan 'n land, wat niet door ministers of regeringsafgevaardigden zou kunnen vertegenwoordigd worden.
Aan de grondwet is sinds 1831 niets meer aangepast geweest.
Is helemaal dépassé, verre van modern te noemen, zeker als je het vergelijkt met Nederland.
Maar onderschat wel hun economische meerwaarde niet !
Een fout die veel mensen wel eens durven te maken.
Op gebied van status is 'koning' wel heel wat hoger dan die van een 'vertegenwoordiger'.
Op handelsmissies kunnen ze heel nuttig zijn.
Nederland heeft daar cijfers van, voor hun geval dan toch. Staat in de thread Monarchie-Republiek, in één van die linken.
Oud 3 december 2017, 01:03   #187
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Nu, wat mijn gedacht nu is in heel deze historie rond Laurent, beetje rekening houden met alles.
De monarchie en de regering hebben ruwweg 2/3 van zijn leven verbrod. Dat mag je van mijn part keren of draaien hou je wilt.

Geef hem zijn volledige dotatie, maar...
- dan hoeft hij ook geen verplichtigingen meer te doen.
- geen verplichte of gewenste aanwezigheden meer, want zijn familie wil hem toch niet meer.
- geen contacten meer met de regering of belangrijke personen in ons land
- idem wat het buitenland betreft.

Hij gaat zijne weg, en laat ons met rust en omgekeerd.

Houdt hij zich daar niet aan, mag hij naar het OCMW gaan...
Neh !
Oud 3 december 2017, 07:49   #188
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
België is Nederland niet.
Toon me een link of een artikel of whatever waar Laurent zijn prinsenrechten & plichten kan opzeggen. Hij is geboren als een prins, en moet daarmee door het leven gaan. Pech, noemen ze zoiets dan zekers ?
Leopold III en Albert II deden toch ook troonsafstand?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 08:20   #189
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Leopold III en Albert II deden toch ook troonsafstand?
Ja, dat is waar, en met redenen bekleedt ook, leopold 3 deed afstand van de troon omdat een schandaal of iets anders hem er toe dwong, albert 2 wegens zijn leeftijd en de daarbij horende stress van een totaal onvoorbereide koningschap.

In ieder geval als prins moet je prins blijven om zeker te zijn dat er opvolging verzekerd is, nu zijn broer koning is en hijzelf laurent die kans niet meer heeft acht ik de kans klein dat hij afstand zal doen, de wet hierop moet ergens wel uitzonderingen toestaan, maar daar kan ik niet over oordelen, dat is iets tussen de twee broers, de koning zelf zal dat toestaan of niet, als laurent wou dat hij afstand doet van zijn titel betekend dit dat zijn voorzitterschap zal vervangen worden door iemand anders en by the way ze hebben nog een zus waarmee ze rekening mee dienen te houden, wat heeft zij hierover te zeggen ?

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 3 december 2017 om 08:23.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 08:58   #190
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal dit lezen als puur jou gedacht, jou mening, en dat recht heb je.
Maar dat getuigd spijtig genoeg wel van weinig empathie met de situatie van de personen in kwestie.
Toch is hetgeen Zucht hier schrijft een goede en juiste samenvatting van het Probleem "De Lorre".

Citaat:
De context is dat Lorre gratis geld wil en zijn eigen willetje wil doen. En dat is al een halve eeuw gelukt, maar nu dat hij zijn dineros dreigt te verliezen omdat zoiets niet meer kan in deze eeuw, vindt hij dat zijn mensenrechten niet gehonoreerd worden.
En jij zit allerhande excuses te verzinnen over prinsenopvoeding en ze mogen in hun jeugd niet alles doen wat ze willen en studeren wat ze willen, en daarom heeft hij geen diploma enzovoort...
Komaan. Hij wil dure auto's, dure horloges, grote villa, reizen, de clown uithangen en doen wat hij wil. Ja dat is niet mogelijk. Niet voor jou, niet voor mij en voor geen enkele Belg, en nu ook niet meer voor een prins. Spijtig (not).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 09:02   #191
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, wat mijn gedacht nu is in heel deze historie rond Laurent, beetje rekening houden met alles.
De monarchie en de regering hebben ruwweg 2/3 van zijn leven verbrod. Dat mag je van mijn part keren of draaien hou je wilt.

Geef hem zijn volledige dotatie, maar...
- dan hoeft hij ook geen verplichtigingen meer te doen.
- geen verplichte of gewenste aanwezigheden meer, want zijn familie wil hem toch niet meer.
- geen contacten meer met de regering of belangrijke personen in ons land
- idem wat het buitenland betreft.

Hij gaat zijne weg, en laat ons met rust en omgekeerd.

Houdt hij zich daar niet aan, mag hij naar het OCMW gaan...
Neh !
80% zijn werkingsmiddelen.
Dus uw voorstel houdt in dat de Lorre nog 20% van zijn huidige dotatie mag behouden.
Met dat geld (loon) moet hij alles zelf betalen.

Awel, daar kan ik mee leven.
Oud 3 december 2017, 09:04   #192
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ja, dat is waar, en met redenen bekleedt ook, leopold 3 deed afstand van de troon omdat een schandaal of iets anders hem er toe dwong, albert 2 wegens zijn leeftijd en de daarbij horende stress van een totaal onvoorbereide koningschap.

In ieder geval als prins moet je prins blijven om zeker te zijn dat er opvolging verzekerd is, nu zijn broer koning is en hijzelf laurent die kans niet meer heeft acht ik de kans klein dat hij afstand zal doen, de wet hierop moet ergens wel uitzonderingen toestaan, maar daar kan ik niet over oordelen, dat is iets tussen de twee broers, de koning zelf zal dat toestaan of niet, als laurent wou dat hij afstand doet van zijn titel betekend dit dat zijn voorzitterschap zal vervangen worden door iemand anders en by the way ze hebben nog een zus waarmee ze rekening mee dienen te houden, wat heeft zij hierover te zeggen ?
Slechts één zus?
Oud 3 december 2017, 09:16   #193
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Die arme sloeber moet euthanasie wegens onnoemelijk psychisch lijden worden toegestaan.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 09:20   #194
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Die arme sloeber moet euthanasie wegens onnoemelijk psychisch lijden worden toegestaan.
Oeps!
Oud 3 december 2017, 09:24   #195
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

:-d
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  P1010841.JPG‎
Bekeken: 86
Grootte:  160,3 KB
ID: 107923  

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 3 december 2017, 09:25   #196
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

de schoorsteen van de koning :

Oud 3 december 2017, 09:35   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de grondwet is sinds 1831 niets meer aangepast geweest.
Is helemaal dépassé, verre van modern te noemen, zeker als je het vergelijkt met Nederland.
Maar onderschat wel hun economische meerwaarde niet !
Een fout die veel mensen wel eens durven te maken.
Op gebied van status is 'koning' wel heel wat hoger dan die van een 'vertegenwoordiger'.
Op handelsmissies kunnen ze heel nuttig zijn.
Nederland heeft daar cijfers van, voor hun geval dan toch. Staat in de thread Monarchie-Republiek, in één van die linken.
Och dat is toch dikke zever.

Ok, de koekendozeneffecten die zijn er. Zoals mensen graag naar de Kampioenen kijken, zo zijn er die de beste tijd van hun leven hebben met de royals te volgen. Ze spenderen er hun geld aan, tussenpersonen verdienen er hun brood mee, net als die 'acteurs' van die kampioenen.

Maar als gij denkt dat een topindustrieel uit India of Japan liever een slechter contract afsluit met b. dan een goed contract met Frankrijk of Duitsland, omdat er ne keuning op bezoek geweest is, dan dwaalt ge.
Ze doen het jou natuurlijk wel graag geloven. Zij die daar belang bij hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 09:38   #198
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

titel: De eisen van prins Laurent voor de regering: “Het is duidelijk waar het hem finaal om te doen is: geld”

https://www.hln.be/de-krant/de-eisen...6e3ca692d12d59

Citaat:
...
“Aangezien de prins geen pensioen krijgt, moet hij - als de leeftijd of gezondheid dat vereist - zijn activiteiten kunnen afbouwen zonder verlies van dotatie”, staat er te lezen. En hij vraagt ook een financiële regeling voor prinses Claire, wanneer hijzelf komt te overlijden. “Voor zover de wet niet expliciet voorziet dat de dotatie van de prins aan zijn overlevende partner toekomt, is het logisch dat zij erop mag rekenen dat de Belgische staat aan de wettelijke verwachtingen voldoet zoals tot nu toe het geval was voor andere leden van de koninklijke familie.”

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 09:42   #199
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Och dat is toch dikke zever.

Ok, de koekendozeneffecten die zijn er. Zoals mensen graag naar de Kampioenen kijken, zo zijn er die de beste tijd van hun leven hebben met de royals te volgen. Ze spenderen er hun geld aan, tussenpersonen verdienen er hun brood mee, net als die 'acteurs' van die kampioenen.

Maar als gij denkt dat een topindustrieel uit India of Japan liever een slechter contract afsluit met b. dan een goed contract met Frankrijk of Duitsland, omdat er ne keuning op bezoek geweest is, dan dwaalt ge.
Ze doen het jou natuurlijk wel graag geloven. Zij die daar belang bij hebben.
Alsof zo'n deals op zo'n korte tijd afgesloten worden.
Daar gaat maanden keihard onderhandelen aan vooraf.
Oud 3 december 2017, 09:47   #200
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
titel: De eisen van prins Laurent voor de regering: “Het is duidelijk waar het hem finaal om te doen is: geld”

https://www.hln.be/de-krant/de-eisen...6e3ca692d12d59
Claire van Lorre van Bibber Bèrè kan dan toch twee dingen doen:
  • Terug landmeter worden
  • Een weduwepensioen aanvragen

Bij mijn weten is er op de hele wereld geen enkel bedrijf dat de weduwe van zijn overleden werknemer het loon geeft van die overleden persoon. Niet aan een gewone werknemer niet aan een CEO, niet aan eender wie. Lore' kaarsje uit, de knip op de beurs!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be