![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat getuigd spijtig genoeg wel van weinig empathie met de situatie van de personen in kwestie. ![]()
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn empathie gaat voornamelijk uit naar mensen die echt in de miserie zitten.
Deze klacht van Lorre vind ik juist daarom schandalig. Doet me denken aan een sketch, weet niet meer juist in welke serie of film. Een rijke die op één of andere manier in de woestijn beland is, en uitgedroogd reutelt : "champagne, champagne". Mijn empathie daarmee is dus eerder afkeurig. ![]() Lorre mag gerust de gouden tak waar hij op zit afzagen. Ik begrijp alleen niet waarom men hem verdedigt , terwijl hij een prachtleven kan hebben en er zoveel mensen echte miserie hebben en geen uitweg hebben.
![]() |
#183 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ontslag nemen, dus. Dan kan 'm zich als vrije burger gaan inschrijven in een univ en daar de opleiding volgen van z'n keuze. Citaat:
Citaat:
Er was dan ook geen enkele reden om zolang te wachten om te studeren en als ie dat écht had gewild, dan zou 'm naar elke univ ter wereld kunnen gegaan zijn, daar had dan wel een of ander fonds voor kunnen zorgen. Citaat:
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Empathie, sympathie...
Ik heb hoegenaamd geen sympathie voor Laurent, net voor de reden die jij aanhaalt. Hij zou idd een prachtleven kunnen hebben als je het gaat vergelijken met onze 4de wereld. Op financieel vlak, als je hem daar gaat vergelijken met mensen uit zijn rijkdom-klasse, leeft hij echter wel in een kooi waar die anderen dan wel vrij zijn. Ik heb wel de nodige empathie om zijn ongenoegen te begrijpen. Rijk of arm, maakt mij niet uit, hebben rechten én plichten. Wat prinsen en prinsessen betreft in België, daar zijn duidelijk inbreuken tegen de EVRM vastgesteld. Wat Laurent zelf betreft, die hebben ze eerst wat 'gebruikt', en nu zetten ze hem aan de kant als een 'stuk afval'. Misgebruikt door de monarchie én de regering. Op dat vlak kan ik Laurent geen ongelijk geven. Of hij nu rijk of arm is, maakt mij niets uit. Het gaat hier over rechten & princiepes.
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De koning van Laken die dacht
Als ik nu de meid eens verkracht Maar o wat een flop Zijn broer lag erop Dus heeft hij maar even gewacht. Schaf dat freakshow-koninggedoe dan maar af.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 3 december 2017 om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is helemaal dépassé, verre van modern te noemen, zeker als je het vergelijkt met Nederland. Maar onderschat wel hun economische meerwaarde niet ! Een fout die veel mensen wel eens durven te maken. Op gebied van status is 'koning' wel heel wat hoger dan die van een 'vertegenwoordiger'. Op handelsmissies kunnen ze heel nuttig zijn. Nederland heeft daar cijfers van, voor hun geval dan toch. Staat in de thread Monarchie-Republiek, in één van die linken.
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, wat mijn gedacht nu is in heel deze historie rond Laurent, beetje rekening houden met alles.
De monarchie en de regering hebben ruwweg 2/3 van zijn leven verbrod. Dat mag je van mijn part keren of draaien hou je wilt. Geef hem zijn volledige dotatie, maar... - dan hoeft hij ook geen verplichtigingen meer te doen. - geen verplichte of gewenste aanwezigheden meer, want zijn familie wil hem toch niet meer. - geen contacten meer met de regering of belangrijke personen in ons land - idem wat het buitenland betreft. Hij gaat zijne weg, en laat ons met rust en omgekeerd. Houdt hij zich daar niet aan, mag hij naar het OCMW gaan... Neh ! ![]()
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() Leopold III en Albert II deden toch ook troonsafstand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In ieder geval als prins moet je prins blijven om zeker te zijn dat er opvolging verzekerd is, nu zijn broer koning is en hijzelf laurent die kans niet meer heeft acht ik de kans klein dat hij afstand zal doen, de wet hierop moet ergens wel uitzonderingen toestaan, maar daar kan ik niet over oordelen, dat is iets tussen de twee broers, de koning zelf zal dat toestaan of niet, als laurent wou dat hij afstand doet van zijn titel betekend dit dat zijn voorzitterschap zal vervangen worden door iemand anders en by the way ze hebben nog een zus waarmee ze rekening mee dienen te houden, wat heeft zij hierover te zeggen ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 3 december 2017 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus uw voorstel houdt in dat de Lorre nog 20% van zijn huidige dotatie mag behouden. Met dat geld (loon) moet hij alles zelf betalen. Awel, daar kan ik mee leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die arme sloeber moet euthanasie wegens onnoemelijk psychisch lijden worden toegestaan.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() :-d
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de schoorsteen van de koning :
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok, de koekendozeneffecten die zijn er. Zoals mensen graag naar de Kampioenen kijken, zo zijn er die de beste tijd van hun leven hebben met de royals te volgen. Ze spenderen er hun geld aan, tussenpersonen verdienen er hun brood mee, net als die 'acteurs' van die kampioenen. Maar als gij denkt dat een topindustrieel uit India of Japan liever een slechter contract afsluit met b. dan een goed contract met Frankrijk of Duitsland, omdat er ne keuning op bezoek geweest is, dan dwaalt ge. Ze doen het jou natuurlijk wel graag geloven. Zij die daar belang bij hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() titel: De eisen van prins Laurent voor de regering: “Het is duidelijk waar het hem finaal om te doen is: geld”
https://www.hln.be/de-krant/de-eisen...6e3ca692d12d59 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat maanden keihard onderhandelen aan vooraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is er op de hele wereld geen enkel bedrijf dat de weduwe van zijn overleden werknemer het loon geeft van die overleden persoon. Niet aan een gewone werknemer niet aan een CEO, niet aan eender wie. Lore' kaarsje uit, de knip op de beurs! |
|
![]() |
![]() |