Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2020, 16:43   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De toekomst is grotendeels aan jongeren die NU technisch onderwijs volgen, vooral industriële wetenschappen.
Ik heb een heel slimme, goed verdienende en hardwerkende kameraad (die in de haven van Antwerpen leiding geeft aan heel wat technici) die aan iedereen de raad geeft:
"meet- en regeltechnieken".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 augustus 2020 om 16:55.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 16:53   #182
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als uw Vlaamse poetsvrouw geen werk kan vinden omdat uw Poolse poetsvrouw zwaar onder de prijs werkt, dan is er wel degelijk een probleem voor uw arbeidsmarkt.
Mijn Vlaamse poetsvrouw wil niet werken, want ze dopt liever en doet een klein extraatje in het zwart.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 augustus 2020, 16:56   #183
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn Vlaamse poetsvrouw wil niet werken, want ze dopt liever en doet een klein extraatje in het zwart.
Dan moet ze op termijn van de dop af hé. Op voorwaarde dat ze mentaal en fysiek in staat is om te werken.
Oud 19 augustus 2020, 17:00   #184
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mechanica, electriciteit, electronica enz : geen 5 minuten.

Maar de sullen die 'kunstonderwijs' volgden, of 'haartooi'...
Ik denk dat uw data achterhaald is.

Wij hebben jaren moeite gehad om personeel te vinden (technisch geschoold personeel). Soms een half jaar zoeken, of meer.

Nu staat een vacature 1 dag open en uw mailbox puilt al uit van de CV's. De arbeidsmarkt is in razendsnel tempo aan het veranderen. De werkloosheid is toe aan het slaan & schoolverlaters, ook ingenieurs, vinden veeeeeel moeilijker werk. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs in 2008 niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 17:31   #185
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Wij hebben jaren moeite gehad om personeel te vinden (technisch geschoold personeel). Soms een half jaar zoeken, of meer.

Nu staat een vacature 1 dag open en uw mailbox puilt al uit van de CV's. De arbeidsmarkt is in razendsnel tempo aan het veranderen. De werkloosheid is toe aan het slaan & schoolverlaters, ook ingenieurs, vinden veeeeeel moeilijker werk. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs in 2008 niet.
geniet ervan.....het is slechts tijdelijk...zeg 2 jaar of zoiets.

Er is fundamenteel NIKS veranderd aan de doorstroming naar zgn "knelpuntberoepen"......NIKS.

Er staat alleen maar eventjes een pauzeknop op de recruteringslijnen wegens dat virusgedoe.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 19:09   #186
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U keurt dat goed dat die dan schaamteloos op kosten van de maatschappij leeft, niettegenstaande zij wel degelijk kan gaan werken. Het is niet voor niets dat de belastingen hier zo torenhoog zijn. Ik ken mensen die in hetzelfde schuitje zitten en toch gaan werken. Schaamte kennen sommigen blijkbaar niet meer.

In ons dorp wonen twee steuntrekkers onder één dak (niet officiëel natuurlijk). Zij zuipen zich iedere dag te pletter en hangen heel de dag voor de TV. Een kuisvrouw van het OCMW komt dan nog hun kot opkuisen. En dan zwijg ik nog over de vele andere gratis voordeeltjes. Op kosten van de belastingbetaler.

Op wie zouden deze profiteurs stemmen om hun luilekker leventje te kunnen behouden?
2
Oud 19 augustus 2020, 19:43   #187
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Ik blijf even plakken waar ik nu zit. Stabiele branche. Een bakje troost blijft goed verkopen. Want ik moet toegeven, het gemak om een andere baan te vinden is een stuk minder.
Oud 19 augustus 2020, 19:50   #188
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Is dat de vooruitziendheid van onze Belgische regering???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 21:21   #189
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Iets dat niet is, kan niet vooruitziend zijn, Marie.

De vld vind het blijkbaar niet dringend om een plan voor te leggen aan ondernemend en werkend Vlaanderen: dit zijn de toekomstige grote publieke werken die nuttig zijn op korte termijn en waar we geld in gaan stoppen,
en dat is de ernstige weg naar een terugkeer naar een budget in evenwicht.

Oud 20 augustus 2020, 06:37   #190
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een heel slimme, goed verdienende en hardwerkende kameraad (die in de haven van Antwerpen leiding geeft aan heel wat technici) die aan iedereen de raad geeft:
"meet- en regeltechnieken".
Meet- en regeltechnieken zijn een goede basis, was vroeger niveau A1.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 06:38   #191
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel als we den dop beperken in tijd, dan zal die Vlaamse wel willen werken hé.
Oud 20 augustus 2020, 06:38   #192
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan moet ze op termijn van de dop af hé. Op voorwaarde dat ze mentaal en fysiek in staat is om te werken.
Anders was ze geen poetsvrouw en zou ze al zeker niets in het zwart kunnen poetsen.
Oud 20 augustus 2020, 06:43   #193
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We zitten nu in het corona tijdperk.
Wij hebben (net voor corona) mijne opvolger moeten zoeken.
Geen zware studie-eisen, wel een goed technisch inzicht hebben, machineplannen kunnen lezen en met bepaalde computerprogramma's kunnen werken (dat laatste kon eventueel ook met bijscholing). Wij hebben ongeveer 1/2 jaar gezocht.

Vergeet niet dat nen A2 van nu niet meer is dan iemand die het 7de beroeps gedaan heeft.
Oud 20 augustus 2020, 06:45   #194
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik blijf even plakken waar ik nu zit. Stabiele branche. Een bakje troost blijft goed verkopen. Want ik moet toegeven, het gemak om een andere baan te vinden is een stuk minder.
Momenteel wel.
In het verleden (de laatste 10 - 15 jaar) waren mensen, met uw kennis en ervaring, nooit 1 dag zonder werk.
Oud 20 augustus 2020, 06:47   #195
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is vooral corona, corona waardoor de ondernemingen niet meer durven aanwerven.

Komt weer goed hoor.
Oud 20 augustus 2020, 06:47   #196
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets dat niet is, kan niet vooruitziend zijn, Marie.

De vld vind het blijkbaar niet dringend om een plan voor te leggen aan ondernemend en werkend Vlaanderen: dit zijn de toekomstige grote publieke werken die nuttig zijn op korte termijn en waar we geld in gaan stoppen,
en dat is de ernstige weg naar een terugkeer naar een budget in evenwicht.
Dat heeft en nu eens de kloten van de Schoof mee te maken.
Oud 20 augustus 2020, 06:50   #197
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Voor een echtpaar gaat dit niet zo heel veel uitmaken hoor.

Belastingvrije som is immers per persoon. Kostenforfait ook. De belastingschijven ook (als men elk 20K verdient gaat men dus per persoon kijken in welke schijf men valt. Men gaat niet doen alsof men 40K verdient en daarop de schijven loslaten).

Pas nadien wordt dit samengevoegd.
Het is zelfs zo dat, indien bij een echtpaar, maar één persoon werkt, met dat gaat opsplitsen.

Hierdoor betaal ik een pak minder belastingen (alhoewel ik er nog steeds heel veel betaal).
Oud 20 augustus 2020, 06:51   #198
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat gebeurt niet in een klap. Maar de lonen zijn in China gradueel aan het stijgen.

https://tradingeconomics.com/china/minimum-wages
We kunnen ons daar het beste tegen wapenen door terug industrie naar hier te halen.
Oud 20 augustus 2020, 06:55   #199
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ze willen werken aan voorwaarden waarvoor Belgen (oude of nieuwe Belgen maakt al weinig verschil) niet willen werken. Maar de jobs zijn er wel.
Waarom willen Belgen niet werken aan een bruto uurloon van minder dan 13 euro per uur?
Om in de transportsector iets te verdienen moet je minstens 10 tot 15 uur per dag de baan op. De rusttijd heb je bij de meeste bedrijven ook aan je broek, tenzij, tenzij je in een bepaalde sector moogt rijden (beton, bouw, ...).
Oud 20 augustus 2020, 06:57   #200
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor 1800 bruto gaan werken terwijl je 2 kinderen naar de creche moet doen als alleenstaande, dat doen enkel dommerikken.

Gelukkig verdienen de meeste mensen (een pak meer), gemiddeld 3300 bruto, en dan verandert uiteraard dit verhaal.
Inderdaad.

Ken een koppel, alletwee al jaren werkloos.

Verminderde kosten voor school, kot, ...
Verhoogd kindergeld
Goedkopere vervoerskosten

Tel alles samen, en je hebt meer dan als je gaat werken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be